Welke laptop en printer voldoet aan onze eisen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke laptop en printer voldoet aan onze eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:50

Ondertussen hebben onze laptop en printer al een gezegende leeftijd bereikt. Nu langzaam aan alles kapot gaat ben ik het zat. Ik doe ook de administratie voor mijn vriend zijn bedrijf. 20 minuten eer de laptop is opgestart, nog maar 1 werkende usb poort waar standaard de muis moet inzitten want de muispoort is ook kapot. De printer die geen pdf meer wil afprinten en enkel nog een papier afdrukt met een foutcode. Nou ja goed, alles is zowat stuk. Nu hebben wij er echt 0,0 verstand van. Aangezien bokt op bijna alles het antwoord heeft waag ik hier maar mijn kans, nu de fysieke winkels hier in België toe zijn en alles online moet.

Eisen laptop:

Minstens 4 werkende usb poorten
Moet alles gewoon vlot en snel kunnen draaien
Dient vooral voor administratief werk
Wij zijn geen gammers (ik lees vaak dat dat de eerste vraag is ivm een processor of zoiets?)
Ons huidig scherm is 44 centimeter (17.5 inch?) Ik wil zeker niet kleiner

Eisen printer:

Moet pdf kunnen afdrukken
Liefst verbinden via wifi vanaf zowel computer, telefoon als tablet
Niet al te groot ivm ruimtegebrek
Moet compatibel zijn met de laptop (moest je voor alle 2 wat weten :) )

Bij alle 2 geld dat wij graag hebben dat ze toch wel wat jaren mee gaan. Ik zet er bewust geen budget bij aangezien dit momenteel niet van toepassing is. Wij geven liever wat meer uit voor kwaliteit dan een budget versie die na 2 jaar kapot is :) Wie kan/wil ons helpen?

Bambelien

Re: Welke laptop en printer voldoet aan onze eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:10

Ik lees even mee! Onlangs een nieuwe laptop gekocht (HP pavilion) die niet aan jou eisen voldoet. Het merk ben ik wel enorm tevreden over tot nu toe.

Een nieuwe printer ben ik ook naar op zoek, hoewel ik er het liefst ook mee wil kunnen kopiëren en inscannen. Ik volg even mee dus!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:20

Misschien eens op Tweakers kijken. Als het aantal USB-poorten niet is in een laptop kun je ook kiezen om er een USB docking station erbij aan te schaffen. :)

Met een printer kan ik je niet helpen, daar heb ik te weinig verstand van.

Sansevieria
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:28

Ik heb pas een HP officejet 6950 gekocht, niet heel duur, meen rond de 100euro, was een aanbieding bij de Makro, HP printers zijn heel degelijk, enig nadeel, de inkt is duur.
Gekozen voor deze vanwege de boveninvoer voor scannen, makkelijk als je vaak meer als 1 pagina moet scannen.
Super makkelijk, ook vanaf je telefoon printen e.d.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:34

Wij hebben zakelijk eigenlijk altijd HP-laptops gebruikt, voor we overstapten naar Apple. Een Mac vind ik voor wat jullie er mee doen, gewoon veel te duur.

Ik heb bij Coolblue gezocht bij HP en Asus, twee heel vertrouwde merken en jouw wensen ingevuld. Ik krijg dan eigenlijk deze met de beste prijs/kwaliteitverhouding:
https://www.coolblue.nl/product/832372/ ... 917nd.html

Groot scherm, numeriek toetsenbord, voldoende USB-aansluitingen, degelijk en voldoende opslag.

Toevallig hebben wij gisteren zelf een nieuwe printer/scanner gekocht, ook van HP. Gekozen voor een kleurenlaserprinter, omdat dat wel een duurdere eenmalige aanschaf is, maar op termijn veel goedkoper wat betreft inkt/toner. Via de HP Smart App binnen no time aangesloten op Wifi en draadloos op telefoons, iPad en twee computers aan te sturen. Blij mee. Wij kozen voor de HP MFP 178nw. Ik zie dat die bij Coolblue tijdelijk niet leverbaar is, maar ze geven diverse alternatieven. https://www.coolblue.nl/product/838515/ ... 178nw.html

Ik ben fan van Coolblue omdat je zo duidelijk aan kan geven wat je wil en zij dan voor je zoeken. Ik weet ook niet of je graag een inkjetprinter wil (natte inkt, kan uitdrogen, goedkopere printer maar duurdere patronen) of een laserjet (print met poeder, duurder in aanschaf, uiteindelijk goedkoper in gebruik). En of je kleur of zwart-wit wil, dat scheelt bij laser sowieso veel.

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:51

Wij hebben een inktjet HP printer (die ook na scannen en stand-alone kan kopiëren) met wat duurdere inktpatronen, maar daar zitten de koppen in.
Dus bij wisseling heb je ook nieuwe printerkoppen en heb je geen last van uitdroging.

Hier wordt tegenwoordig nog maar weinig geprint, de kinderen leveren tegenwoordig het meeste online in.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:56

Bij ons is het probleem dat we soms drie maanden niet thuis zijn. Als je dan terugkomt, zijn de patronen nog praktisch vol, maar dus wel uitgedroogd. Dan wordt wisselen wel steeds een dure grap.

Onze oude laserprinter heeft 12 jaar staan draaien, in sommige periodes ook heel veel. Hij begint nu erg sloom te reageren op de computers en heeft geen WIFI. In coronatijd studeer ik weer veel met mijn dochter samen, dus toch maar een cadeautje voor onszelf gekocht. Twee oude printers (die andere stond er nog voor het scannen) weg en een mooie nieuwe ervoor in de plaats.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:56

Ik ga ook even meelezen het is toch wel een musthave een goede computer en printer

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:00

Qua laptop kun je met jouw eisen eigenlijk met elke laptop vooruit.

Qua printer, is het vooral kantoorwerk? Is zwart/wit een probleem? Zo niet, dan kan ik echt een laserprinter aanraden. Geen gekloot meer met inkt die uitdroogt en regelmatig meldingen dat er weer een kleurcartridge leeg is..
Wij hebben een Brother, héérlijk ding! Draadloos via wifi, dus ook de telefoons en tablet herkennen het ding gewoon en je kan met alle apparaten wat afdrukken zonder problemen, en hij kan ook scannen en kopiëren.

Die van mij is een voorloper van dit model: KLIK
Iets duurder dan de inkjetprinters, maar zó veel fijner in gebruik!

Sansevieria
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:12

8nnemiek schreef:
Qua laptop kun je met jouw eisen eigenlijk met elke laptop vooruit.

Qua printer, is het vooral kantoorwerk? Is zwart/wit een probleem? Zo niet, dan kan ik echt een laserprinter aanraden. Geen gekloot meer met inkt die uitdroogt en regelmatig meldingen dat er weer een kleurcartridge leeg is..
Wij hebben een Brother, héérlijk ding! Draadloos via wifi, dus ook de telefoons en tablet herkennen het ding gewoon en je kan met alle apparaten wat afdrukken zonder problemen, en hij kan ook scannen en kopiëren.

Die van mij is een voorloper van dit model: KLIK
Iets duurder dan de inkjetprinters, maar zó veel fijner in gebruik!

Je moet denk ik kijken naar wat je wil, ik heb nog een fijne lexmark printer, maar dat gekloot met maar een pagina per keer kunnen scannen was ik moe.
Zeker als je voor een belastingaangifte o.d. veel moet scannen.

Dat was eigenlijk de enige reden dat ik de HP heb gekocht, dat ie dan nog eens zo gebruiksvriendelijk is met o.a. printen van de telefoon is nu met de coronacrisis en thuiswerk alleen nog maar meer meegenomen.

O ja, laptop gebruik ik momenteel een Lenovo chromebook, heeft meen ik 3 jaar geleden een 550 euro gekost, en daar kan ik ook met thuiswerk momenteel prima mee uit de voeten.
Ook enkel administratief, speel geen spellen o.d.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:34

Bij de printer is het ook relevant om te weten hoe vaak en hoe veel je print. Voor het dagelijkse werk kan ik goed uit de voeten met een pruts 4-in-1-tje van HP van een paar tientjes, maar eens in de zoveel tijd moet ik stapels scannen en stapels printen, en dan ben ik reuze blij met de serieuze laserprinter die zwaar staat te zijn in een hoekje die ook in een keer dubbelzijdig scant. Ik had bij nader inzien ook liever geïnvesteerd in de mogelijkheid automatisch dubbel te printen. Maar dat is dus wel afhankelijk van je behoefte.

Ik zou een laptop liever kleiner houden zodat hij inderdaad fijn mee te nemen als dat een keer nodig is en er een aparte monitor en toetsenbord eraan hangen. Is ook soweiso ergonomischer, dan kan je hem zo groot kiezen als je zelf wil, en waarschijnlijk goedkoper omdat je toch ook voor de grootte de laptop betaalt.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:43

Hier inmiddels de 2e macbook, en nog altijd zeer tevreden over. Maar je betaald er wel flink voor, dus voor enkel administratie is het wellicht wat zonde aan investeren. Wat betreft het scherm: kan jullie absoluut aanraden er een los scherm bij te kopen. Dat werkt zoveel fijner, en de laptop kun je zo wat kleiner houden. Dan is hij ook wat handzamer om een keer mee te nemen.

Printer, minimaal dubbelzijdig, en als jullie veel scannen is (dubbelzijdig) ADF ook geen overbodige luxe. Ik heb zelf een canon maxify (weet zo snel het model niet). Printkwaliteit goed voor zwart/wit letters, oke-ish voor foto's, maar heb hem vooral voor het afdrukken van letter-documenten. Is wel wat groter dan een standaard printer, maar wel van alle gemakken voorzien, en print snel, en relatief zuinig.