Wifi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Wifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 13:34

Wie kan mij helpen.
Wij hebben 2 netwerken, 1 voor en 1 achter in de keuken en tuin. Voor zitten we op de wifi van de router van Ziggo. Achter via een versterker. Nu doet voor de wifi het niet al hangt deze wel in de lucht. En achter doet hij het wel. Ook de bekabelde verbinding met de computer lijkt niet te werken. Ook verschijnt er ineens een open wifi netwerk met mijn naam al doet deze het niet als ik erop klik.

Iemand?

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:45

Sowieso nooit op die open verbinding klikken, dat geeft criminelen toegang tot je netwerk (en je PC).
Wat je kan proberen is de router herstarten, anders even Ziggo contacten.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 13:52

Wifi lampje brand rood na resetten dus zal wel aan de router liggen. Wacht wel even af en anders Ziggo maar eens bellen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:30

Is dat al dagen zo of pas sinds vandaag? Kan wellicht ook een storing zijn van Ziggo zelf. :=

En als het modem kapot is en je krijgt een nieuwe van Ziggo dan alles misschien op 1 netwerknaam doen? Hoef je niet meer te wisselen als je van voor naar achteren loopt enzo. Zo heb ik dat thuis ook gedaan. :)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 17:31

Bagheera_206 schreef:
Is dat al dagen zo of pas sinds vandaag? Kan wellicht ook een storing zijn van Ziggo zelf. :=

En als het modem kapot is en je krijgt een nieuwe van Ziggo dan alles misschien op 1 netwerknaam doen? Hoef je niet meer te wisselen als je van voor naar achteren loopt enzo. Zo heb ik dat thuis ook gedaan. :)

Ik zal morgen eens met ze bellen. Het doet het nog steeds niet.

Van voor tot achter is het 50 meter, dus 2 netwerken lijkt me dan haast niet onvermijdelijk?

__Leonie

Re: Wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:30

Met een storing is er vaak geen signaal dus achter zou hij dan ook niet moeten werken. Modem heb je al een keer van het stroom afgehaald begrijp ik.

Heb je het modem ook al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Wilt heel veel oplossen vaak.

Als je een connectbox hebt ( het witte modem ) zit het reset gaatje onder de lan poorten. Deze even terwijl het modem aan staat 20sec inhouden. Haal terwijl je dit doet wel even alle lan kabels eruit, na het opstarten pas weer terug erin doen. Dan even 5 tot 10min rustig op laten starten en even checken of het dan werkt. Wel even in de gaten houden dat het wifi netwerk dan weer hetzelfde is als op de sticker.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 18:46

__Leonie schreef:
Met een storing is er vaak geen signaal dus achter zou hij dan ook niet moeten werken. Modem heb je al een keer van het stroom afgehaald begrijp ik.

Heb je het modem ook al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Wilt heel veel oplossen vaak.

Als je een connectbox hebt ( het witte modem ) zit het reset gaatje onder de lan poorten. Deze even terwijl het modem aan staat 20sec inhouden. Haal terwijl je dit doet wel even alle lan kabels eruit, na het opstarten pas weer terug erin doen. Dan even 5 tot 10min rustig op laten starten en even checken of het dan werkt. Wel even in de gaten houden dat het wifi netwerk dan weer hetzelfde is als op de sticker.

Achter hebben we ook geen wifi. Het is hele internet doet het niet. Wij hebben nog zo'n oude zwarte kast met ingebouwde wifi. Een horizon box. Ik zal nog even proberen wat jij zegt en anders ben ik bang dat hij gewoon stuk is....

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:11

Mellow schreef:
__Leonie schreef:

Achter hebben we ook geen wifi. Het is hele internet doet het niet. Wij hebben nog zo'n oude zwarte kast met ingebouwde wifi. Een horizon box. Ik zal nog even proberen wat jij zegt en anders ben ik bang dat hij gewoon stuk is....

Ah dan heb ik je eerste post verkeerd begrepen. Dan niet terug zetten naar fabrieksinstellingen met een horizon! Is er wel tv beeld?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 19:35

Nee je had het wel goed gelezen hoor, ik dacht dat het wel werkte achter maar niet dus.
We hebben wel televisie dus er zal wel iets stuk zijn in de box helaas.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:46

Mellow schreef:
Bagheera_206 schreef:

Ik zal morgen eens met ze bellen. Het doet het nog steeds niet.

Van voor tot achter is het 50 meter, dus 2 netwerken lijkt me dan haast niet onvermijdelijk?

Ja, hoe groter je ruimte is hoe meer punten met wifi je inderdaad nodig hebt. Maar in een flat heb je vaak ook meer wifi punten nodig. Ondanks de kleine ruimtes heb je zoveel last van de ruis van de buren.

Maar bedoelde meer te zeggen dat die punten allemaal het zelfde mogen heten. Als je dan van voor naar achteren loopt pakt een beetje moderne telefoon het sterkste signaal over en wisselt hij van wifi punt en omdat ze allebei het zelfde heten en zelfde wachtwoord hebben gaat dat vanzelf. Je hebt inderdaad ook wifi punten die dat nog een beetje extra kunnen helpen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:47

Sowieso altijd even oppassen met terug zetten naar fabrieksinstellingen. Kan zijn dat je instellingen hebt gemaakt voor bijvoorbeeld naam/wachtwoord van je wifi netwerk en je dan dus opeens de verbinding kwijt bent met al je laptops, tablets, mobiele telefoons.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:48

Mellow schreef:
Nee je had het wel goed gelezen hoor, ik dacht dat het wel werkte achter maar niet dus.
We hebben wel televisie dus er zal wel iets stuk zijn in de box helaas.

Dat is vervelend. Hopelijk kunnen ze vanaf de helpdesk dan wel zien of je modem stuk is of niet. Hopelijk sturen ze gauw een nieuwe op en heb jij weer internet.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 19:50

Thnx voor de extra uitleg. Heb wel mobiel internet maar 2000 mb is er zo doorheen dan haha.

Zal wat jij zegt uit gaan proberen moet nu inderdaad altijd handmatig overschakelen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 20:10

Dat is dan idd ook beetje zonde van je mobiel internet. Ik heb echt nog een hele oude Ziggo modem en heb wifi er zelfs op uit staan, omdat die alleen maar storing gaf.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 20:15

Bagheera_206 schreef:
Dat is dan idd ook beetje zonde van je mobiel internet. Ik heb echt nog een hele oude Ziggo modem en heb wifi er zelfs op uit staan, omdat die alleen maar storing gaf.

Het heeft bij mij met een stukje gemakzucht te maken. Die wifi op de modem was inderdaad niet al te best maar op zich red ik me wel met het instellen e.d. alleen duurt het veel langer omdat ik er niet zo in thuis ben. Maar we gaan het zien morgen.