Plaatsen dakkapel: ervaringen en kosten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Plaatsen dakkapel: ervaringen en kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 14:46

Hallo,

wij hebben zojuist een huis gekocht, daar willen we graag een dakkapel op laten plaatsen. Dakkapel zal op ongeveer 3,5M komen, standaard hoogte, en kunststof.

We hebben al wat offertes opgevraagd, de eerste is binnen en daar komt de dakkapel kaal ex btw op 5080 euro, en inclusief 6117 euro. Ik heb geen idee wat gangbaar is dus we wachten nog wat andere offertes af, ook omdat we nog wat meerwerk willen.

Zou natuurlijk zonde zijn om alle kennis op bokt niet te benutten :D Dus ik hoor graag jullie ervaringen, ook tips waar ik nog aan moet denken zijn welkom! Wat hebben jullie betaald, en welke partijen goede ervaring mee? Ik zit in regio Rotterdam.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-20 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepaste op verzoek van TS

Anoniem

Re: Plaatsen dakkapel: ervaringen en kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:57

Onze dakkapel was ook ongeveer dat formaat, wij lieten ook nog een paar wanden plaatsen en schuifdeurkastjes, waren zo'n 5000 euro kwijt geloof ik. Ook regio Rotterdam.
Echter was dit in 2014, kan me voorstellen dat de prijzen wat zijn gestegen, daarbij verschilt het ook per bedrijf.
Wij hebben destijds niet verder gekeken voor andere bedrijven.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:09

Let op met kaal! klinkt erg leuk en aantrekkelijk, maar de tijd die je nog kwijt gaat zijn aan het afwerken kan flink zijn....
DIe lui werken het vaak veel netter (en vooral vele malen sneller) af dan dat jij zelf kan. Dat maakt het al snel die extra euro's meer waard.

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:12

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, ik ken enkel de Belgische wetgeving, maar vraag zeker na bij de gemeente of je een vergunning moet hebben voor het plaatsen van een dakkapel.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:13

Gemiddelde prijs is 1500E per strekkende meter :)
Even checken of je een vergunning nodig hebt is altijd handig en verkomt teleurstellingen. Dit kan bij het omgevingsloket.

Wij hebben hem laten plaatsen door Ruiter :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:48

Wij zaten geloof ik rond die prijs incl aftimmeren maar dat was 2 jaar geleden en incl horren.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 16:29

Mri schreef:
Let op met kaal! klinkt erg leuk en aantrekkelijk, maar de tijd die je nog kwijt gaat zijn aan het afwerken kan flink zijn....
DIe lui werken het vaak veel netter (en vooral vele malen sneller) af dan dat jij zelf kan. Dat maakt het al snel die extra euro's meer waard.

Ja voor het vergelijk heb ik alleen kaal neergezet, prijs is ex BTW trouwens. Inclusief aftimmeren, stucen en nog wat extra's (vensterbankje, slot op t raam, hor bij 1 raam) kwamen we op ruim 9K inclusief.

*edit*
Vergunning is niet nodig, dat is al gecheckt. Bedankt voor de tip!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:33

Toen wij besloten hadden een dakkapel te willen ben ik bij mensen met een dakkapel gaan vragen of ik mocht komen kijken.
Dit mocht.
Toen hun dakkapelbouwer gebeld en gevraagd of ze een offerte wilde komen maken.
Dat is gelukt.

Wij hadden een vergunning nodig, dakkapel mocht maar x meter breed zijn.
Bedrijf heeft dat allemaal geregeld.
Ze kwam om 0700 uur, werd een gat in het dak gezaagd. Dakkapel erop gezet, vastmaken en om 1100 uur waren ze weg.

Wij hadden Braas Dakkapellen uit Obdam. Is nu Ruiterdakkapellen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:09

luuntje schreef:
Wij hadden Braas Dakkapellen uit Obdam. Is nu Ruiterdakkapellen.

Die hadden wij ook. 7 uur binnen, 11 uur dakkapel erop en om 14 alles afgewerkt en klaar.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:50

Wij hebben recent ook dakkapellen laten plaatsen en de ramen die er eerst zaten opzij laten plaatsen. Dat was een flinke investering, kaal, en nog wel iets meer dan wat jij hierboven beschreef voor één kant. Hebben wel beide kanten van het dak gedaan.
Maar, ze hebben alle tekeningen en vergunningen geregeld wat ook handig was gezien we in een VVE zitten.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:57

Wij hebben 1,5 jr terug een dakkapel laten vervangen. Oude werd er afgehaald en de nieuwe er weer opgezet. Hoefde alleen nog een likje verf na installatie. T is een dakkapel van kunststof, met draai kiepraam, hor en een elektrisch rolluik, ik denk 2,5 meter breed. Totaal 6000 euro incl btw. Laten plaatsen door Bremer dakkapellen in Hollandscheveld (Drenthe). Hebben dus wel voor een vrij complete uitvoering gekozen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:03

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:07

Dakkapel verhoogt wel meteen de waarde van je huis. Schuine kanten worden afgetrokken van de vierkante meters door makelaars en een dakkapel levert meteen extra vierkante meters op.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:10

Klopt, alles onder de 1,50m telt niet mee voor de gebruiksoppervlakte. Maar dit scheelt vaak maar 1 of 2 m2 dus heel veel maakt t niet uit. Maar t maakt een woning wel aantrekkelijker natuurlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:24

Scheelt toch zo een paar duizend euro. Op populaire plekken kost een woning snel 2500 per vierkante meter.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:34

bigone schreef:
Scheelt toch zo een paar duizend euro. Op populaire plekken kost een woning snel 2500 per vierkante meter.

Pond huis is vorige week getaxeerd, hier zit het op €3.000 per m2
Ik weet dit bedrag heel zeker omdat wij de taxatie waarde vrij laag vonden en er achter kwamen dat ze 10m2 hadden gemist. Er kwam dus nog 30k bij de taxatie waarde in her gecorrigeerde rapport

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:36

Hangt ook van de hoek van je dak af, als je een relatief vlak dak hebt pak je de meeste extra ruimte, hoe scherper de punt hoe minder ruimte het oplevert.