spammailtjes, hoe kom ik er vanaf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

spammailtjes, hoe kom ik er vanaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 22:52

Hallo Bokt,

Mijn emailbox overstroomt. veelal reclame.
inmiddels mijn hele emailbox opgeschoond en elke nieuwsbrief die nu binnenkomt schoon ik op. (je moet toch wat tijdens de coronatijd).

nu krijg ik ook vage spam. als ik op uitschrijven druk, dan maakt hij er een reply van.
inmiddels zelf een mailtje waarbij ze mij willen chanteren met beelden die ze van me hebben en een wachtwoord die ze denken te hebben (be my guest). oftewel fake.

iemand tips om van deze spam af te komen?
het zijn steeds andere vage emailadressen

Rhinocornn

Re: spammailtjes, hoe kom ik er vanaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:54

Ik blokkeer al deze mailadressen, maar iedere dag zijn er weer meerdere mailtjes die toch een manier vinden om in mijn (spam) inbox te komen.. Zou ook graag willen weten hoe ik hier vanaf kom ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:00

Zulke mails heb ik nu ookal 3 keer gehad in een week tijd. Heel vervelend, dus ik zoek ook nog even naar een tip om hier vanaf te komen.
Ze komen soms ook tussen mijn gewone mail :(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-20 23:08, in het totaal 2 keer bewerkt

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:04

Ik krijg wel 100 sexmails van dames in mijn spam of ongewenste mail per dag . Als het nu heren waren, ben zelf vrouw. Ik probeer zoveel mogelijk te verwijderen, want krijg ook wel per ongeluk goede mail er tussen dus moet het alle dagen nakijken. Vreselijk irritant. Blokkeren heeft geen zin.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:06

Gebruik je een gratis dienst?
Geef je overal het zelfde adres op ?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:13

Niet :=
Ik heb drie verschillende emailadressen. Eén voor websites die ik absoluut niet vertrouw en nooit mijn email zou geven als het kon. Eén voor websites waar ik vrijwillig mijn emailadres heb opgegeven omdat ik zelf ook een voordeel bij heb (denk aan kortingscodes :+ ). En één emailadres wat ik nergens anders invul en alleen voor officiële communicatie is (opleiding, werk, overheid).

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 23:14

slim steeph. heb ik ook wel eens aan gedacht. ik heb mijn emailadres echt al jaren en iedereen van mijn bekenden weet hem ook.. dus daarom nooit geswitched

tamary
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:17

Niet op reageren, daarmee bevestig je dat het een werkend adres is met meer spam tot gevolg. Enkel weggooien en je mailprogramma instellen om in elk geval de bekende afzenders naar een eigen map te filteren bij binnenkomst. Dan blijft er veelal enkel spam over om na te lopen op toch niet spam, verdwaalde email.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:17

Ik kijk mijn spambox ééns per week na en blokkeer alle spam. Kwestie van hele lange adem.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 23:30

@tamary tanx. ik denk dat het daar ook mis is gegaan. een mailtje van een zonne energie maatschappij. ik dacht dat het een nieuwsbrief was. druk op uitschrijven en krijg een reply. niet verstuurd overigens.

maar ik lees het al.. geen mogelijkheid. jammer.. ik ga mijn mail ook maar wekelijks opschonen

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:31

Met een gratis dienst gaat het lastig worden om alles goed af te vangen , dan ben je afhankelijk van de dienst(en) de leverancier aanbied om spam af te vangen.

Een belangrijke regel om aan te leren is als je grote groepen een mail moet versturen de BCC te gebruiken.
Mailkettingen zijn bijvoorbeeld een mooie manier om aan mailadressen te komen.

Ik draai zelf een mailserver met een eigen domein dan is het veel beter in de hand te houden
Blokkeren van domein of ip adres (of range) welk veel spam verstuurd is dan veel makkelijker.
Ook het gebruik van diensten als spamassassin kunnen helpen. Geen enkele methode is 100% perfect.
ik ontvang weinig tot geen spam , en als het wel een keer voorkomt dan gaat de spam ook maar 1 keer binnen komen ;-)
Ook maak ik veel gebruik van mail aliassen. Als ik een alias account aanmaak dan is het ook een adres voor maar 1 dienst/site/winkel. komt er op dat adres spam binnen dan weet ik ook meteen welke partij heeft lopen lekken met adressen en is de alias ook meteen verdwenen.
Alle mail komt netjes in het normale postvak binnen via het betreffende alias mailadres

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 23:34

Ik krijg ongetwijfeld spam binnen, maar eigenlik nooit zichtbaar. Hotmail sorteert behoorlijk goed wat spam is, wat ongewenst (nieuwsbrieven en standaard mailings) en belangrijk. Heel blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 00:04

Ik heb dit laatst ook een periode gehad. Ik kreeg 10 keer op een dag mailtjes met als afzender “account informatie” en dat ging dan over bonus of bitcoins. Nooit geopend overige maar altijd in de spam box gegooid en verwijderd. Heeft echt een tijdje aangehouden. Sinds een week ben ik er gelukkig van af. Geen idee hoe.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 00:58

Joltsje schreef:
@tamary tanx. ik denk dat het daar ook mis is gegaan. een mailtje van een zonne energie maatschappij. ik dacht dat het een nieuwsbrief was. druk op uitschrijven en krijg een reply. niet verstuurd overigens.

maar ik lees het al.. geen mogelijkheid. jammer.. ik ga mijn mail ook maar wekelijks opschonen

Oh ik word nu ook doodgegooid met mails van zonne-energie dingen. Gek word ik ervan. Die chantagemail had ik trouwens ook in de mailbox zitten deze week. Twee keer zelfs. En de mails die ik wel wil/moet krijgen belanden in de spam :7. Bij mij is het een Hotmail account

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 01:10

Gmail is erg goed in het voorsorteren van spam *\o/*

Ook ik heb trouwens nu een extra mailadres aangemaakt voor belangrijke dingen, die gebruik ik nu bijna 2 jaar en vreemd genoeg nooit spam op gehad. Het kan dus wel! :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 18:33

Bij mij ook hotmail moska.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:39

Ik heb ook twee e-mailadressen. Eentje voor serieus. Die gebruik ik wel ook voor aankopen in Nederlandse webshops, maar die hebben zich gewoon aan de AVG te houden dus daar kom je relatief makkelijk vanaf.

Alle bullshit op internet gebruik ik mijn “internet” e-mail adres voor. Daar krijg ik heel veel spam op, maar dat boeit niet.

Heb alleen van 1 bedrijf last gehad. Daar kon je je een keer aanmelden voor een gratis proefpakket hondenvoer. Proefzakje nooit gehad, maar wel steeds reclame mails waar ik me elke keer weer voor afmeldde. Dan was ik er even vanaf tot die gast weer een ander bedrijf verzon op hetzelfde adres en me weer begon te mailen. Toen heb ik 1 keer een mail gestuurd dat ik er helemaal klaar mee was, dat ik absoluut geen enkele mail meer wilde ontvangen van welk bedrijf dan ook van hem en als dat niet gebeurde dat ik hem dan zou aangeven voor schending van de AVG. Sindsdien niks meer ontvangen.

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:13

Onderaan elke mail staat in kleine lettertjes 'uitschrijven' of 'afmelden'. Dit handmatig bij elke mail doen. Is veel werk, maar dan ben je er wel van af!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:19

Spytgnieskje schreef:
Onderaan elke mail staat in kleine lettertjes 'uitschrijven' of 'afmelden'. Dit handmatig bij elke mail doen. Is veel werk, maar dan ben je er wel van af!

Dat is idd het beste!
Helaas heb je dan soms je WW nodig van zo'n site en die weet ik nooit dus dan moet je eerst opnieuw je wachtwoord aanvragen en al dat geneuzel doorlopen voor je kunt uitschrijven. In de tijd dat dit kost denk ik al snel, LAAT MAAR, ik klik wel gewoon op delete :+