Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:55

Jasmijn schreef:
Ik bedoelde het ook niet als verwijt of zo.
Ik dacht alleen als je griep op kan lopen kan je ook covid oplopen.

Dus een soort van aha gevoel.
Ik had er gewoon niet bij stil gestaan.

Ja klopt. Het blijven overdraagbare virussen. Je kunt het niet 100% voorkomen, alleen zoveel mogelijk afzwakken en het risico beperken. Dat is de bedoeling van de maatregelen. Maar helemaal voorkomen is echt onmogelijk helaas.

En er gaat ook nog meer rond dan covid. Ik vond het ook best spannend. Normaal maak ik me echt niet druk om een griepje (behalve dat ik er na 2 dagen wel klaar mee ben :+ ), maar nu toch gaan testen. Het ergste vond ik nog de tijd tussen de test en de uitslag. Want wat als ik positief zou zijn, waar ben ik dan geweest de afgelopen week? Wie heb ik mogelijk kunnen besmetten? Het idee dat ik iemand had kunnen besmetten vond ik erger dan dat ik het zelf zou hebben. Want deze klachten waren vervelend, maar niet heftiger dan een griep.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:24

lenaa_tje schreef:
sureido schreef:
In mijn wereldje (studenten) houdt echt niemand zich er meer aan. Iedereen is alweer volop samen aan het borrelen.

Niet vervelend bedoeld maar hier heb ik wel moeite mee. En ik zie het ook hoor. En ik ben ook in een situatie beland waar in eens niemand er zich meer aan hield en waar we eigenlijk niet onderuit konden maar ik voel mij er niet prettig bij.

Ik vind het een steek naar bedrijven die zich er wel aan houden. En die hier door inkomsten mislopen maar het voelt ook als of ik voor niks mijn best heb lopen doen.
Maar goed ook ik snap het wel maar heb er dus wel moeite mee.

Ja ik snap de horeca bijvoorbeeld heel goed. Heel de tijd politie agent spelen en dan loopt de groep weg om vervolgens op een dakterras oid verder te gaan zonder afstand.

Pandora2
Berichten: 19878
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:25

Astorga schreef:
Alle coronaregels hebben wel als 'bijwerking' dat er minder besmettelijke ziektes rondwaren. Is erg fijn voor kwetsbare mensen, waarbij nu zelfs minder ziekenhuisopnames gezien worden:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... uisblijven

Inderdaad erg fijn voor de kwetsbare groep !


Maar ze vroegen zich in de ziekenhuizen ook af tijdens de '' corona-maanden '' waar al die andere patienten bleven. Opeens leken er bijna geen hartaanvallen of herseninfarcten meer voor te komen.
Dat is ook wel heel vreemd natuurlijk :+

Anyway, weer een recordaantal besmettingen in de VS de voorbije 24u.
En morgen de 4th of July er ook nog bij :x

BigOne
Berichten: 38522
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:17

In usa was de eerste golf onderschatting/onwetendheid , tweede is pure stupiditeit .

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:30

Marie_Anne schreef:
Ik had gisteren op de achtergrond NPO Politiek staan, was live vanuit de tweede kamer. Daar was de beëdiging van een neef van Frits Bolkestein. Die laatste was er bij, als publiek. Tijden de schorsing kwam hij de tweede kamer in, links en rechts handen schuddend : . Je zag dat bijvoorbeeld Khadija Arib overvallen werden, een hand weigeren is zo gek voor de meeste mensen natuurlijk. Klaas Dijkstra deed dat wel heel goed, die boog naar hem en weigerde tot twee keer toe zijn hand.

Ik weet niet of hij geestelijk niet meer helemaal helder is, hij is bijna 90 volgens mij, of dat hij het onzin vindt. Maar ik vond het heel apart. Helemaal in de tweede kamer.

Dat is wel heel dom van de mensen die die hand dan ook aangenomen hebben. Iemand van 90 zal wellicht al aan 't dementeren zijn, dus die kan je het niet kwalijk nemen. Maar de mensen die nog wel over gezond verstand beschikken, nemen op dit moment toch geen uitgestoken hand aan? Hopelijk hebben ze daarna meeteen hun handen gewassen allemaal.

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:30

Wij waren uitgenodigd voor een bruiloft in Californië, vandaag. De tweede in corona-tijd en beiden zijn nu alleen in ´familie-kring´. Dacht ik nog naïef dat dan ook alleen echt naaste familie was, ouders, broers, zussen, dat werk. Nee, de eerste was compleet met alle neven en nichten met aanhang (dik 60 man/vrouw). Vandaag zal het waarschijnlijk niet anders zijn.

Maar hé, hen kan niets gebeuren, de Trump-look-a-like-pop staat prominent op een groot deel van de foto´s en de Here beschermt hen. Yeah, right. Ik hou van die familie, al jaren, maar dat stuk van hen is toch echt poco loco hoor. Ik ben blij dat we er niet bij zijn.

En inderdaad, Bolkestein zal het allemaal niet meer snappen, zo dom was hij vroeger echt niet ...

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:39

MoniqueT schreef:
Wij waren uitgenodigd voor een bruiloft in Californië, vandaag. De tweede in corona-tijd en beiden zijn nu alleen in ´familie-kring´. Dacht ik nog naïef dat dan ook alleen echt naaste familie was, ouders, broers, zussen, dat werk. Nee, de eerste was compleet met alle neven en nichten met aanhang (dik 60 man/vrouw). Vandaag zal het waarschijnlijk niet anders zijn.

Maar hé, hen kan niets gebeuren, de Trump-look-a-like-pop staat prominent op een groot deel van de foto´s en de Here beschermt hen. Yeah, right. Ik hou van die familie, al jaren, maar dat stuk van hen is toch echt poco loco hoor. Ik ben blij dat we er niet bij zijn.

En inderdaad, Bolkestein zal het allemaal niet meer snappen, zo dom was hij vroeger echt niet ...

Heftig hoor, die domheid met zoveel mensen samen te komen. De meeste besmettingen gebeuren op dat soort familiefeesten. In maart las ik 'n artikel van een Amerikaanse familie waarbij een moeder en 3 volwassen kinderen overleden zijn na een familiefeestje.

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:45

elnienjo schreef:
Heftig hoor, die domheid met zoveel mensen samen te komen. De meeste besmettingen gebeuren op dat soort familiefeesten. In maart las ik 'n artikel van een Amerikaanse familie waarbij een moeder en 3 volwassen kinderen overleden zijn na een familiefeestje.


En oma, mijn ´American-mom´ zoals ik haar al 20 jaar noem (ik ken haar al 40 jaar), is 82 inmiddels. Maar wel natuurlijk met iedereen op de foto.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:55

MoniqueT schreef:
elnienjo schreef:
Heftig hoor, die domheid met zoveel mensen samen te komen. De meeste besmettingen gebeuren op dat soort familiefeesten. In maart las ik 'n artikel van een Amerikaanse familie waarbij een moeder en 3 volwassen kinderen overleden zijn na een familiefeestje.


En oma, mijn ´American-mom´ zoals ik haar al 20 jaar noem (ik ken haar al 40 jaar), is 82 inmiddels. Maar wel natuurlijk met iedereen op de foto.

Gruwelijk onverantwoord!

Mijn Amerikaanse vrienden gaan wel bij hun ouders op bezoek maar houden daar gepaste afstand. Kwam laatst 'n foto voorbij dat ze binnenshuis een gezelschapsspel aan 't spelen waren, maar wel alle 4 mondkapjes op. En met moederdag zaten haar ouders op de veranda te eten en zij hadden hun eigen tafel/stoeltjes meegebracht en zaten er voor. Ook werken ze nog steeds vanuit huis.

Berdien

Berichten: 64571
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:03

De cijfers die nu uit Amerika komen zijn echt waanzinnig. Zoveel besmettingen per dag.. Volgens Trump komt dat natuurlijk omdat ze zoveel testen.. Tja.

Gisteren voor het eerst sinds alle ellende met het OV geweest. Dat was wel een bijzondere ervaring hoor. Een uur met een mondkapje voor in de trein was ook niet perse aangenaam. Wat dat betreft des te meer respect voor de mensen in de zorg, die er de godganse dag soms mee moeten lopen.

BigOne
Berichten: 38522
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:02

Amerika heeft de pech dat ze een president hebben die zijn herverkiezing en economie boven mensenlevens zet en zelf het gruwelijke foute voorbeeld geeft. Hij geeft geen leiding, last alle Staten zelf bepalen wat ze doen en prees even geleden Florida en Californië en nog enkele Staten de hemel in omdat ze de boel weer open gooiden. Amerikanen komen steeds meer over als niet al te slim en God en trump zorgen wel dat ons niets over komt. Ik denk dat het daar nog veel erger gaat worden.
4 % van de wereldbevolking met 25 % van de infecties.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34784
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:06

Ik hoop oprecht dat de Amerikanen wakker worden en hem niet herkiezen. Die man is helemaal gek. Idd minder testen dan zijn er minder besmettingen :+

tienus63

Berichten: 12184
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:07

Ik vind het heel bijzonder dat die Amerikaanse wortel het nog niet heeft opgelopen.
Net als die Braziliaanse Pipo.
Genoeg mensen in en rond hun team wel besmet en zij lijken de dans te ontspringen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34784
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:09

Hij valt wel in de risicogroep. Maar misschien laat hij zich niet testen. Dan heeft hij het namelijk niet :+

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:10

elnienjo schreef:
Mijn Amerikaanse vrienden gaan wel bij hun ouders op bezoek maar houden daar gepaste afstand. Kwam laatst 'n foto voorbij dat ze binnenshuis een gezelschapsspel aan 't spelen waren, maar wel alle 4 mondkapjes op. En met moederdag zaten haar ouders op de veranda te eten en zij hadden hun eigen tafel/stoeltjes meegebracht en zaten er voor. Ook werken ze nog steeds vanuit huis.


Ik heb ook genoeg Amerikaanse vrienden die zich keurig aan de regels houden, die zich ook heel boos maken om de andere groeperingen. Maar de echt Trump-aanhangers denken echt dat hij en God hen wel zullen redden. Voelen zich gewoon superieur.

tienus63

Berichten: 12184
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:17


elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:21

tienus63 schreef:
Ik vind het heel bijzonder dat die Amerikaanse wortel het nog niet heeft opgelopen.
Net als die Braziliaanse Pipo.
Genoeg mensen in en rond hun team wel besmet en zij lijken de dans te ontspringen.

Ja, vind ik ook bizar. Ze hebben schijt aan de maatregelen en bevinden zich continu in mensenmassa's.

Karl66

Berichten: 29774
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:40

sureido schreef:
In mijn wereldje (studenten) houdt echt niemand zich er meer aan. Iedereen is alweer volop samen aan het borrelen.


En de VS laat zien dat dat gelukkig ook helemaal geen probleem is. Oh, wacht...

rien10
Berichten: 14809
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:53

Karl66 schreef:
sureido schreef:
In mijn wereldje (studenten) houdt echt niemand zich er meer aan. Iedereen is alweer volop samen aan het borrelen.


En de VS laat zien dat dat gelukkig ook helemaal geen probleem is. Oh, wacht...

Ik zie foto’s van Facebook vrienden voorbij komen: elkaar omhelzen, samen een selfie maken, borrelen samen op de bank. Tja en echt niet altijd met een en dezelfde persoon.

Muze
Berichten: 5336
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:59

Ik was net even voor iets kleins snel naar action/
Nou, dat was een feest hoor.
Mensen tegen elkaar aanlopen, naast elkaar staan, aan de kant duwen.
Ben nog nooit binnen een minuut de action weer uitgegaan maar nu wel.

Morrie

Berichten: 22336
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:09

Het enige wat ik buiten de deur doe, is een rondje lopen of fietsen. Met lopen steek ik de weg over als ik tegenligger zie, met fietsen kan dit niet: smalle fietspaden. Ik verbaas me er al over dat tegenliggers gewoon naast elkaar blijven fietsen en tegen elkaar praten (schreeuwen), Ik hou dan mijn adem in en kijk de andere kant op en wacht tot ik blauw aanloop met uitademen.
Ben altijd blij als ik de voordeur weer achter me dicht kan trekken, maar voor de broodnodige beweging blijf ik dat half uurtje buiten lopen/fietsen toch maar doen

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:13

sureido schreef:
In mijn wereldje (studenten) houdt echt niemand zich er meer aan. Iedereen is alweer volop samen aan het borrelen.


Studeren die voor idioterie?

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:14

Ik net naar de huisarts: goed geholpen hoor door de dokter, aardig mens we kwamen pas voor het eerst met elkaar in contact namelijk en ze gaat spoed zetten achter controle in ziekenhuis omdat ik mij niet zo top voel. Kon gelijk hartfilmpje gemaakt worden, maar toen moest ik in de wachtkamer blijven wachten voor de uitslag van dat filmpje maar de huisarts zelf had dat niet gezegd en die nam ook gewoon volgende patiënt naar binnen, heel logisch. Maar ik had blijkbaar al weer te lang binnen gezeten geloof ik want het zweet brak mij uit en toen ik dus aan de assistente vroeg of ik naar buiten mocht, kwam daar een nors: nee je wacht nog maar even (ze doen daar namelijk de deur op slot). Na een paar minuten gezegd dat ik graag naar buiten wilde omdat ik mij niet goed voelde worden, kon met moeite en een hautaine blik de deur open. Wat een targ zeg die assistente. Bleek ook al dat die dus tegen de dokter has gezegd toen ze mij vroegen te komen in corona tijd, dat ik daar geen zin in had! Niks gemeld dat ik het met mijn ziektes toen niet verantwoord vind. Dat vind ik wel heel bijzonder...asociaal.

rien10
Berichten: 14809
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:14

Pantykous schreef:
sureido schreef:
In mijn wereldje (studenten) houdt echt niemand zich er meer aan. Iedereen is alweer volop samen aan het borrelen.


Studeren die voor idioterie?




Nee, zij hebben een totaal andere belevingswereld. Het zijn niet per se domme mensen. Ik zie het op de manege ook; veel jongelui kruipen weer tegen elkaar aan. Er is echt een leeftijds-scheiding te zien in wel of niet 1,5 meter afstand houden. Nou ja, uitzonderingen daargelaten.
En ik heb het alleen over mijn belevingswereld, dit zal niet overal zo zijn.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:18

Komt mij erg egoïstisch over...