Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:58

SusanH schreef:
Feestje om corona te krijgen. Bizar. Ik ken zoiets alleen van de waterpokken. Ook een raar idee vond ik dat toen mijn dochter nog klein was. Je gaat kinderen toch niet bewust besmetten met een ziekte?

M’n oma vertelde altijd dat ze dit deden met alle kinderziektes. Oh mazelen kom zijn ze er zo af -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:30

Mijn dochter had het als baby de waterpokken. Geen idee hoe ze er aan kwam. Maar gelukkig vlot van af. Vroeger waren ze niet te flauw. Beetje afharden. Gelukkig worden ze tegenwoordig goed ingeënt tegen kinderziekten met mogelijk nare complicaties. Vind ik toch wel een fijn idee.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:07

Een vraag van een meelezer.
Een kennis is getest op Corona want ze was al een tijdje ziek.
De test was negatief, ze heeft 'slechts' een zomergriepje.

Hoe zit dat met besmetting?
Kan je concluderen dat zij zich niet aan de covid regels heeft gehouden of verspreid het influenzavirus zich anders?

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:09

Waarom zou je je druk maken of een ander zich wel of niet aan de regels houdt? %)

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:21

Jasmijn schreef:
Een vraag van een meelezer.
Een kennis is getest op Corona want ze was al een tijdje ziek.
De test was negatief, ze heeft 'slechts' een zomergriepje.

Hoe zit dat met besmetting?
Kan je concluderen dat zij zich niet aan de covid regels heeft gehouden of verspreid het influenzavirus zich anders?

Corona verspreid zich ook nog steeds, mensen worden nog steeds ziek. Houden die mensen zich allemaal niet aan de regels? En waarom is er dan niet meer verspreiding.

Zo simpel ligt het wat mij betreft niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:23

Jasmijn schreef:
Een vraag van een meelezer.
Een kennis is getest op Corona want ze was al een tijdje ziek.
De test was negatief, ze heeft 'slechts' een zomergriepje.

Hoe zit dat met besmetting?
Kan je concluderen dat zij zich niet aan de covid regels heeft gehouden of verspreid het influenzavirus zich anders?


Misschien heeft iemand in haar omgeving zich niet aan de regels gehouden. Lekker over een tafel geniest waar je kennis daarna aan is gaan zitten. Handen niet gewassen. Met smerige handen aan allerlei spullen gezeten. Weet jij veel.... Maakt het wat uit?

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:33

Jasmijn schreef:
Een vraag van een meelezer.
Een kennis is getest op Corona want ze was al een tijdje ziek.
De test was negatief, ze heeft 'slechts' een zomergriepje.

Hoe zit dat met besmetting?
Kan je concluderen dat zij zich niet aan de covid regels heeft gehouden of verspreid het influenzavirus zich anders?


Jeetje... vanwaar deze vraag? :o

Je perfect aan de Corona maatregelen of andere hygiene regels houden geeft geen garantie om nooit ergens een virus op te pikken helaas.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:52

Niets bijzonders aan deze vraag, ik hoorde dit en vroeg me dit gewoon af.

Ik zou met deze maatregelen ook minder griep verwachten en misschien is dit ook wel gewoon zo.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:55

Dat klopt idd, want griep kan je ook verspreiden door handenschudden en veel fysiek contact. En 1,5m afstand draagt zeker bij aan minder besmettingen.

Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk nergens meer 1,5m afstand zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:00

Ik ook niet meer nee. Ook binnen niet. De Hema en de Appie hier laten ook gewoon weer iedereen binnen, er staat niemand meer bij de ingang en alle deuren zijn open.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:01

Hier wel hoor (Amsterdam). Ik zie echt nog mensen hard hun best doen en overal staan de strepen nog op de vloer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:02

Ik ook Amsterdam. In Watergraafsmeer was dit vanmiddag.

Die strepen helpen echt trouwens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-07-20 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:03

Marie_Anne schreef:
Ik ook Amsterdam. In Watergraafsmeer was dit vanmiddag.


Ik zit in Buitenveldert :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:06

Nette mensen in Buitenveldert :D !

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:29

Marie_Anne schreef:
Ik ook niet meer nee. Ook binnen niet. De Hema en de Appie hier laten ook gewoon weer iedereen binnen, er staat niemand meer bij de ingang en alle deuren zijn open.

1,5 meter is nog steeds de norm, doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor een ander. Ik werk in contact beroep en moet steeds vaker mensen uit mijn aura jagen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:45

LadyMadonna schreef:
Marie_Anne schreef:
Ik ook niet meer nee. Ook binnen niet. De Hema en de Appie hier laten ook gewoon weer iedereen binnen, er staat niemand meer bij de ingang en alle deuren zijn open.

1,5 meter is nog steeds de norm, doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor een ander. Ik werk in contact beroep en moet steeds vaker mensen uit mijn aura jagen....

Om misverstanden te voorkomen, Ik reageerde hier op hè:
Citaat:
Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk nergens meer 1,5m afstand zie.

Ik zie het dus ook niet meer, ik bedoelde niet dat ik me er zelf niet aan hou. Maar het wordt je wel erg moeilijk gemaakt.

Daihyo

Berichten: 88094
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:46

Jasmijn schreef:
Een vraag van een meelezer.
Een kennis is getest op Corona want ze was al een tijdje ziek.
De test was negatief, ze heeft 'slechts' een zomergriepje.

Hoe zit dat met besmetting?
Kan je concluderen dat zij zich niet aan de covid regels heeft gehouden of verspreid het influenzavirus zich anders?

Ik ben de afgelopen week ook ziek geweest (keelontsteking, koorts, hoesten) en negatief getest op corona. Ik houd me netjes aan de regels, in tegenstelling tot veel andere mensen. Voordringen in de supermarkt, rakelings langslopen, tegen je staan praten binnen de 1,5m.
Weet jij zeker of elke oppervlakte of elk voorwerp dat je aanraakt steriel is? Ontsmet jij je handen na álles wat je aanraakt?
Je kunt op zoveel manieren een virus oplopen tenzij je je in huis opsluit en niemand ziet. En dat zal ze, net als ik, niet gedaan hebben. Denk alleen al aan het doen van boodschappen, dat niet tegen de regels is. Dus nee, je kunt niet zeggen dat zij zich niet aan de covid regels heeft gehouden omdat ze een griepje heeft opgelopen.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:48

En daarnaast laten aerosolen zich niet afschrikken door 1,5 m.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:55


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:12

Sizzle schreef:
En daarnaast laten aerosolen zich niet afschrikken door 1,5 m.

Er zijn er toch minder op 1,5 meter dan op 10cm..
.
Blijf gewoon uit mijn aura....

Marie-anne,dan heb ik je idd verkeerd begrepen, sorry

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:17

Dat was meer bedoeld als antwoord hoe je griep kan krijgen als je netjes afstand houdt.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:23

Daihyo schreef:
Jasmijn schreef:
Een vraag van een meelezer.
Een kennis is getest op Corona want ze was al een tijdje ziek.
De test was negatief, ze heeft 'slechts' een zomergriepje.

Hoe zit dat met besmetting?
Kan je concluderen dat zij zich niet aan de covid regels heeft gehouden of verspreid het influenzavirus zich anders?

Ik ben de afgelopen week ook ziek geweest (keelontsteking, koorts, hoesten) en negatief getest op corona. Ik houd me netjes aan de regels, in tegenstelling tot veel andere mensen. Voordringen in de supermarkt, rakelings langslopen, tegen je staan praten binnen de 1,5m.
Weet jij zeker of elke oppervlakte of elk voorwerp dat je aanraakt steriel is? Ontsmet jij je handen na álles wat je aanraakt?
Je kunt op zoveel manieren een virus oplopen tenzij je je in huis opsluit en niemand ziet. En dat zal ze, net als ik, niet gedaan hebben. Denk alleen al aan het doen van boodschappen, dat niet tegen de regels is. Dus nee, je kunt niet zeggen dat zij zich niet aan de covid regels heeft gehouden omdat ze een griepje heeft opgelopen.


Ik bedoelde het ook niet als verwijt of zo.
Ik dacht alleen als je griep op kan lopen kan je ook covid oplopen.

Dus een soort van aha gevoel.
Ik had er gewoon niet bij stil gestaan.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 00:44

In mijn wereldje (studenten) houdt echt niemand zich er meer aan. Iedereen is alweer volop samen aan het borrelen.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:21

sureido schreef:
In mijn wereldje (studenten) houdt echt niemand zich er meer aan. Iedereen is alweer volop samen aan het borrelen.

Niet vervelend bedoeld maar hier heb ik wel moeite mee. En ik zie het ook hoor. En ik ben ook in een situatie beland waar in eens niemand er zich meer aan hield en waar we eigenlijk niet onderuit konden maar ik voel mij er niet prettig bij.

Ik vind het een steek naar bedrijven die zich er wel aan houden. En die hier door inkomsten mislopen maar het voelt ook als of ik voor niks mijn best heb lopen doen.
Maar goed ook ik snap het wel maar heb er dus wel moeite mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:48

Ik had gisteren op de achtergrond NPO Politiek staan, was live vanuit de tweede kamer. Daar was de beëdiging van een neef van Frits Bolkestein. Die laatste was er bij, als publiek. Tijden de schorsing kwam hij de tweede kamer in, links en rechts handen schuddend :\ . Je zag dat bijvoorbeeld Khadija Arib overvallen werden, een hand weigeren is zo gek voor de meeste mensen natuurlijk. Klaas Dijkstra deed dat wel heel goed, die boog naar hem en weigerde tot twee keer toe zijn hand.

Ik weet niet of hij geestelijk niet meer helemaal helder is, hij is bijna 90 volgens mij, of dat hij het onzin vindt. Maar ik vond het heel apart. Helemaal in de tweede kamer.