Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:32

Shadow0 schreef:
Voor wie schrijf je dit nu Sizzle? Want het lijkt alsof je het oneens met de column van Karin Spaink, maar je schrijft nu precies wat zij ook schrijft.


Ik ben het eens dat de vliegtuigregels nergens op gebaseerd waren en ik ben het op grond daarvan ook met jou eens dat 2 rijen niet genoeg zijn om tot 0 te reduceren.
Waar ben ik het mee oneens?

Vanaf maandag geldt de maskerplicht in het OV bij ons ook trouwens.
Wat ik dan wel krom vind is dat je wel zonder masker en zonder afstand met 1000 man naar de disco mag >;)
Dus het hele weekend feesten in een dichte ruimte zonder masker en dan op maandag in een lege coupe in je eentje met een masker op zitten 8)7

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:38

Aangezien ik nogal tegenstrijdige dingen lees, misschien weet iemand het hier. Mag je inmiddels weer met 3 personen een drankje doen en dan samen aan 1 tafel zitten, of moet 1 iemand dan aan een aparte tafel zitten? We komen niet uit hetzelfde huishouden.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:40

In NL mag je aan dezelfde tafel maar met 1.5 m afstand
In BE mag je naast elkaar zitten met de 10 mensen uit je ‚bubbel’ en in CH mag iedereen naast elkaar zitten aan tafel als je bij meer dan 6 een nummer achterlaat. DE weet ik niet.

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:55

Westhof: ja, dat mag, aan een grotere tafel.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:21

Valt mij op op flightradar dat er echt nog best veel vliegtuigen van en naar europa-VS gaan...

Cer

Berichten: 30172
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:26

rien10 schreef:
Cer schreef:
ach, onze sportschool mag vanaf vandaag ook weer open... max 26 mensen (vechtsport, dus contactsport) per uur les, in een niet geventileerde ruimte... we mogen daar niet omkleden of naar t toilet, maar wel een uurtje op 2 meter van elkaar zweten en hijgen...
Ik ga dan zelf liever naar een openluchtfestival als je t mij vraagt :+

Bij ons op kantoor is het nog steeds zoveel mogelijk thuis werken, dat is echt wel top geregeld :j

Ik heb wel te doen hoor, met de sportschool houders.

Ze hebben het inderdaad zwaar gehad, maar het blijft wel een beetje gek dat je intensief mag bewegen met meerdere mensen in 1 ruimte.
De artiesten/theaters/clubs hebben het nog steeds zwaar denk ik.
Ik kan me niet voorstellen dat het verschil maakt of je een uurtje met elkaar sport of 2 uur naar een voorstelling zit te luisteren... als er een besmettelijk iemand tussen zit heb je het binnen een uur ook te pakken, denk ik?

Gisteren naar een pretpark geweest, daar was alles prima geregeld trouwens.. en bijna alles is daar buiten natuurlijk. Maar of zij hun omzet gaan halen met aanzienlijk minder bezoekers is nog de vraag.
De wachtrijen zijn wel helemaal top, met ruimte ertussen en met tijdsloten +:)+ dat mag van mij best zo blijven..

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:33

Maar theaters en voorstellingen mogen ook weer met aanpassingen net als dat de sportschoolhouders nog wel te maken hebben met aanpassingen.
Het zijn nu vooral de clubs in het uitgaansleven die gesloten zijn en het lijkt mij (met alcohol in het spel) ook lastig om aan die voorwaarden te voldoen.

Cer

Berichten: 30172
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:36

Ik heb trouwens gezocht naar die aanpassingen of richtlijnen voor sportscholen (of dansscholen).. staan die ergens?

Overigens zag ik een fimpje ergens (dumpert of FB, geen idee) van een klein festivalletje waarbij gewoon een heel net aan linten gespannen was, zodat iedereen in zn eigen vierkantje kon dansen.. Ik vond t wel wat hebben :') :j

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:49

Die zijn er eigenlijk nauwelijks.
"Mijn" sportschool heeft heel veel moeite gedaan met looproutes etc, maar puntje bij paaltje is het alleen 1,5 meter afstand houden.

Is eigenlijk net als hier in de salon. Ik werk met handschoenen en mondkapje (deed ik altijd al), heb een preventie scherm gekocht, klanten moeten hun handen wassen... maar van de overheid hoef ik niks...

Cer

Berichten: 30172
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:58

Nou ja op zich is het wel prettig dat het slechts richtlijnen zijn in combinatie met gezond verstand (daarom erger ik me zo aan die viruswaanzindemonstranten.... want zo streng is het hier volgens mij helemaal niet?)

maar hoe voel jij je in de sportschool dan? Ik ga vanavond voor het eerst weer binnen sporten maar ik merk wel dat ik het wel spannend vind.. max 26 mensen en afstand, maar toch, het is binnen en mensen ademen wel pittig natuurlijk... :\

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:00

Het gaat niet om hoe streng ze zijn maar om alle fouten die het kabinet heeft gemaakt.De rechten die ze je afpakken.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:05

Cer schreef:
Ik heb trouwens gezocht naar die aanpassingen of richtlijnen voor sportscholen (of dansscholen).. staan die ergens?

Overigens zag ik een fimpje ergens (dumpert of FB, geen idee) van een klein festivalletje waarbij gewoon een heel net aan linten gespannen was, zodat iedereen in zn eigen vierkantje kon dansen.. Ik vond t wel wat hebben :') :j

https://dansondernemers.nl/pdf/Basispro ... rsie-2.pdf

Cer

Berichten: 30172
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:07

Nou als ik de mensen op het maliveld zo lekker onbeschermd zag knuffelen met elkaar is het mij totaal onduidelijk waar het ze om gaat.... maar dat is een andere discussie..

Edit: thanks Lenaa_tje :j

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:12

Welk pretpark ben je geweest Cer?

Cer

Berichten: 30172
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:23

Walibi.. het was natuurlijk een doordeweeksedag (waarop in eerste instantie veel regen voorspeld werd) en dus rustiger dan normaal, maar verder was het ook prima te doen.
De enige die moeite leken te hebben met afstand waren tieners, maar die hoeven dat onderling ook niet dus dat snap ik wel.
maar overal staan voetjes en lijntes en ze houden ruimte in de rides tussen de mensen, toiletten werden constant gemonitoord op aantal mensen, er waren looproutes en her en der plastic schermen in de wachtrijen.. en omdat je een tijdslot kreeg kon je op de juiste tijd naar de attractie lopen en daar hoefde je dan nog maar kort in de rij, met minder mensen, op afstand

tienus63

Berichten: 12099
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:25

@lm, vliegverkeer tussen Amerika en Europa is volgens mij nooit helemaal stil gelegd.
En er is heel veel cargo over en weer natuurlijk.
Buren fokken rashonden, twee weken geleden is een pup naar Amerika vertrokken vanaf Schiphol.
Baasje mocht de pup dit keer niet ophalen, fokker heeft de hond naar dierenhotel gebracht en daarna door het vliegtuig in.
Geen idee of het een passagiers of cargo vlucht was.
Paarden vliegen ook al weer naar Amerika.
Wellicht dat andere dieren op een zelfde vlucht meegaan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:47

Tienus, tuurlijk, maar zoveel? Ik tel er op het moment zo'n 25 boven de Atlantische Oceaan. Vooral van de VS naar Europa, andersom minder.

Cer: ik heb gister een groepsles gedaan, en we waren maar met zn zessen, dus tja :')

Vrtder: another day in the salon :')

Afbeelding


Ik mis nog steeds een stuk of 10 klanten. Een paar hebben aangegeven graag weer terug te komen, maar nu nog niet. Een aantal heb ik ook gewoon niks van gehoord...

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:57

Wij zijn afgelopen vrijdag in Toverland geweest. Superrustig, amper tot geen rijen, in diverse attracties met alleen ons gezin gezeten, geen afstand-houden-stress. Maar ook een doordeweekse dag en 30+graden voorspeld, dus dat zal ook geholpen hebben :P.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:06

Het enige wat momenteel gewoon echt heel druk is dag in dag uit is de Efteling. Maar dat zal ook wel aan de Efteling liggen :+. Daar had je vroeger nog wel eens rustige dagen maar die zijn sinds een aantal jaar ook niet meer rustig.

Popstra
Berichten: 13790
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:12

Wat veel op de USA vliegt zijn vrachtvliegtuigen. Plus dat als je een greencard hebt je wel de USA in komt. Paarden vlogen aldoor al naar de ststes alleen mogen de eigenaren, ruiters er niet in. Is mij gister verteld

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:21

LadyMadonna schreef:
Tienus, tuurlijk, maar zoveel? Ik tel er op het moment zo'n 25 boven de Atlantische Oceaan. Vooral van de VS naar Europa, andersom minder.

Cer: ik heb gister een groepsles gedaan, en we waren maar met zn zessen, dus tja :')

Vrtder: another day in the salon :')

[ [url=m/hmLTv5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik mis nog steeds een stuk of 10 klanten. Een paar hebben aangegeven graag weer terug te komen, maar nu nog niet. Een aantal heb ik ook gewoon niks van gehoord...

Heel eerlijk ik ben ook nog niet weer geweest (ook geen kapper etc) ik heb dankzij mijn beroep veel wisselende contacten. Wel zoveel mogelijk op afstand. Maar toch..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:41

Lenatje, dat is je goed recht :j
Alleen als jij bij wijze van spreken al jaren hier zou komen, zou ik het fijn vinden dat je even laat weten dat je niet meer komt, of voorlopig niet komt.
Met sommige klanten zit ik van: er zal toch niks aan de hand zijn?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:42

Even een appje/belletje en je weet het toch. :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:44

Als ze niet reageren niet :')

En ik ga niet steeds berichtjes sturen, wil me niet opdringen.

Alle klanten hebben persoonlijk bericht gehad toen ik weer open ging. Heb ze allemaal gebeld, en bij geen gehoor geappt

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:46

LadyMadonna schreef:
Lenatje, dat is je goed recht :j
Alleen als jij bij wijze van spreken al jaren hier zou komen, zou ik het fijn vinden dat je even laat weten dat je niet meer komt, of voorlopig niet komt.
Met sommige klanten zit ik van: er zal toch niks aan de hand zijn?

Oh nee zo bedoel je. Ja natuurlijk en zeker als je ze een bericht hebt gestuurd is het vreemd als ze niet reageren.