Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:26

Gecondoleerd Tienus, fijn dat jullie nog afscheid hebben kunnen nemen :o

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:28

Zijn gemaakt door een collega van mijn vriend. Als je interesse hebt, kan ik mijn vriend wel eens laten informeren of ze ook voor jou kan naaien. Let wel, ik woon in Duitsland, dus de verzendkosten zijn vrij fors. Ik denk dat je beter binnen Nederland kan zoeken

Kun je mij een pb geven met de totale kosten voor 4 pakjes?:)

Getup

Berichten: 8292
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:31

In Luxemburg worden er door de gemeente 5 maskers pp verdeeld. Zijn al een tijdje veel vrijwilligers maskers aan het maken. Mijn nichtje werkt in n crèche ( nu dus niet) en die moeten ook maskers maken.

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:31

Gecondoleerd Tienus Y;(

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:48

Gecondoleerd tinus Y;(

Even een algemene vraag, maar wat aangezien hier voldoende meningen zijn over het open doen van scholen en dergelijke: wat vinden jullie ervan dat de Belgische universiteiten (in ieder geval de meeste in Vlaanderen), er op richten om de examens vanaf 1 juni nog allemaal on campus af te laten leggen? ik snap dat het een heel gehassel is om opeens alles digitaal te moeten doen, maar anderzijds gaan ze er nu vanuit dat wel even vanuit alle hoeken van de wereld (of althans in ieder geval vanuit België/Nederland/Duitsland/Frankrijk), mensen "gewoon" weer naar de universiteit komen om examens af te leggen. Over "onnodige?" verplaatsing gesproken?

Ter info: Nederlander die studeert in België

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:00


Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:08

Ja, dat is al in het corona en wetenschap topic besproken en het kwam er op neer dat hij causaliteit en correlatie door elkaar haalt, dat hij cherry pickt in de data, dat het hoogstens een eerste aanzet tot verder onderzoek van een aantal punten kan zijn, maar dat hij toch met harde conclusies komt. Kortom een slecht stuk dus.

imaudy
Berichten: 5068
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:15

Karl66 schreef:
Ja, dat is al in het corona en wetenschap topic besproken en het kwam er op neer dat hij causaliteit en correlatie door elkaar haalt, dat hij cherry pickt in de data, dat het hoogstens een eerste aanzet tot verder onderzoek van een aantal punten kan zijn, maar dat hij toch met harde conclusies komt. Kortom een slecht stuk dus.


Zou hij de luchtvochtigheid in een katholieke kerk hebben gemeten? :7

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:15

MoniqueT schreef:
Is dit artikel hier al gedeeld? Ik ben niet echt een fan van Maurice de Hond, maar ik vind dit wel een heel reëel verhaal.

https://www.maurice.nl/2020/04/14/zo-ga ... us-vooral/


Ik ben van hem ook niet zo kapot maar ik hoop dat hij hierin gelijk gaat hebben. ik wil wel dat het niet op materialen blijft hangen.

Ga even kijken waar ik de fout zag gisteren, hij heeft het over hoge luchtvochtigheid ergens waar dat niet kon volgens mij.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 16-04-20 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:18

imaudy schreef:
Karl66 schreef:
Ja, dat is al in het corona en wetenschap topic besproken en het kwam er op neer dat hij causaliteit en correlatie door elkaar haalt, dat hij cherry pickt in de data, dat het hoogstens een eerste aanzet tot verder onderzoek van een aantal punten kan zijn, maar dat hij toch met harde conclusies komt. Kortom een slecht stuk dus.


Zou hij de luchtvochtigheid in een katholieke kerk hebben gemeten? :7


OK, ik ben absoluut geen wetenschappelijk onderlegd persoon, maar het klink zo goed :-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:20

En logisch vooral ook.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:57

Gecondoleerd Tienus. Een vreselijk bericht. Kinke ook sterkte. Klinkt niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:39


Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:49

Het ziet er naar uit dat we niets terug gaan krijgen aan ongebruikte kinderopvang, zelfs niet de lunch bijdrage >;)

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:50

Bah, ik zie hier weer nare berichten voorbijkomen. Sterkte Kinke.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:50

Marie_Anne schreef:
Goed plan voor anderhalve meter in de horeca. Menukaart bekijken, bestellen en betalen, allemaal met een app.

https://www.at5.nl/artikelen/201375/gts ... r-economie

Dat is leuk, behalve als je niet handig bent met een smartphone. Ik ken het concept vooral van cocktailbars, waar het dan nog wel naar je tafel wordt gebracht.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:58

En waar gaat al het personeel vervolgens heen, want die is niet meer nodig.. Tuurlijk kan zoiets als tijdelijk e oplossing, maar ik zou dan niet meer uit eten gaan. Ik ga niet uit eten voor het eten, maar ook voor de gezelligheid.

Denk dat de meeste bedrijven dan nog steeds kapot gaan. En hoe doe je het met bijvoorbeeld de wc's? En met oudere mensen. Andere kun je via een tikkie laten betalen, maar mijn opa en oma hebben niet eens een smartphone.

Lastige dilemma's...

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:59

Destination schreef:
Marie_Anne schreef:
Goed plan voor anderhalve meter in de horeca. Menukaart bekijken, bestellen en betalen, allemaal met een app.

https://www.at5.nl/artikelen/201375/gts ... r-economie

Dat is leuk, behalve als je niet handig bent met een smartphone. Ik ken het concept vooral van cocktailbars, waar het dan nog wel naar je tafel wordt gebracht.


En gaat het bedienen dan zo worden? ;)

(klik voor video)

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 19:59

Ik had vandaag voor het eerst in de 5 weken dat ik nu onderhand thuis zit een dip..

Lees veel verdrietige verhalen, ook hier en waar ik normaal vrij nuchter ben word ik daar nu best emotioneel van. Vreselijk wat een verdrietige dingen mensen nu mee maken.

Ik mis mijn doelen. Normaal is dit voor mij het showseizoen en show ik door heel Europa, ben ik dagelijks druk met de paarden te trainen en ben week na week van huis. Ze krijgen nu enkel conditie training en staan op de wei ( wat voor hun geen straf is natuurlijk) Er word steeds meer definitief afgelast dus dat stempt me ook niet vrolijk. Ik leef voor mijn sport. De winter duurt altijd al zo lang als er 3 maanden geen wedstrijden zijn. Zit nu denk ik in dat zogenoemde ,,zwarte gat,, ik zit nu ook veel op mn gat. In de zon welliswaar maar word er steeds luier van. Het huis is nu ook wel een keertje schoon..stallen, erf ook.

Ik zie behalve mijn man en onze stalhulp niemand. Kom ook nergens en Ben ook al net zo lang niet bij mijn moeder geweest. Denk dat ik haar dit weekend toch echt ga op zoeken. Ze zit ook maar alleen met haar hondje.
Vreet me ook ongans door de verveling.

Kortom, alhoewel ik niet mag klagen als ik vergelijk met wat anderen nu moeten door maken en het prachtig mooi weer is hakt het er in ene toch behoorlijk in.
En ik weet dat ik de enige niet ben die dat ervaart!

Hoop echt zo dat we de goede kant op gaan.. maar dat positief blijven gaat me nu gewoon moeilijk af.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:00

Destination schreef:
Marie_Anne schreef:
Goed plan voor anderhalve meter in de horeca. Menukaart bekijken, bestellen en betalen, allemaal met een app.

https://www.at5.nl/artikelen/201375/gts ... r-economie

Dat is leuk, behalve als je niet handig bent met een smartphone. Ik ken het concept vooral van cocktailbars, waar het dan nog wel naar je tafel wordt gebracht.


He, hoeveel opa’s en oma’s FaceTimen nu met hun kleinkinderen? Alles is te leren. Wij hebben vorig jaar onze 87-jarige buurtjes meegenomen naar een all you can eat-toko waar ze met tablets werken. Ze hebben niet eens een mobieltje, maar dit wilden ze graag leren.

Denk in mogelijkheden!

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:04

Ik voel me gezegend. Echt waar. Als ik al die verhalen lees. Ja, wij hebben onze portie verdriet (buiten Zwager speelt er nog meer), maar ons gezin is compleet. Kinderen (jong volwassen) wonen nog thuis, schoonzoon besloot bij ons in te trekken toen de lockdown kwam. Mijn dochter en ik kunnen naar onze pony toe (er zijn tijds-slotten op de manege waarin je mag komen). We hebben een hond. Ik werk altijd al vanuit huis, en dat gaat 100% door. Man man, ik voel me rijk. Met pasen een volle tafel met vijf man! (En niks illegaals, iedereen woont hier). Wat een rijkdom. Ik leef met jullie mee allemaal. Echt.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:08

_Penotti schreef:
En gaat het bedienen dan zo worden? ;)

(klik voor video)
[ Video ]


Ik vind die filmpjes zo kinderachtig... Alsof je niks kan verzinnen om wel aan die 1,5m te houden. Beetje oplossingsgerichte instelling zoeken hoor, lijkt wel alsof iedereen alleen maar in problemen kan denken. Lijkt me echt vermoeiend als je zo denkt :O
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 16-04-20 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:08

Ach, ze zullen zich vervelen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15462
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:11

Zonet met oma van 98 gebeld. Zit in een verpleegtehuis en zit alleen op haar kamer. Middageten mag met 4 personen. En verhuizing naar nieuw tehuis staat eind van de maand nog steeds op de planning. Allemaal zorgen. En dan ben je 98.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:12

MoniqueT schreef:
Destination schreef:

Dat is leuk, behalve als je niet handig bent met een smartphone. Ik ken het concept vooral van cocktailbars, waar het dan nog wel naar je tafel wordt gebracht.


He, hoeveel opa’s en oma’s FaceTimen nu met hun kleinkinderen? Alles is te leren. Wij hebben vorig jaar onze 87-jarige buurtjes meegenomen naar een all you can eat-toko waar ze met tablets werken. Ze hebben niet eens een mobieltje, maar dit wilden ze graag leren.

Denk in mogelijkheden!

Precies! +:)+

Travel_me schreef:
En waar gaat al het personeel vervolgens heen, want die is niet meer nodig.. Tuurlijk kan zoiets als tijdelijk e oplossing, maar ik zou dan niet meer uit eten gaan. Ik ga niet uit eten voor het eten, maar ook voor de gezelligheid.

Denk dat de meeste bedrijven dan nog steeds kapot gaan. En hoe doe je het met bijvoorbeeld de wc's? En met oudere mensen. Andere kun je via een tikkie laten betalen, maar mijn opa en oma hebben niet eens een smartphone.

Lastige dilemma's...


Je moet het ook niet vergelijken met "voor corona", maar met de situatie nu, alle dicht. Als door dit soort initiatieven de horeca eerder open kan, dat is toch prachtig dan.

En niet om flauw te doen, maar: als opa en oma echt op leeftijd zijn, kunnen ze misschien de horeca voorlopig nog beter even mijden.