Ik zag dat er nog geen topic speciaal voor leerkrachten is. Ik merk dat ik meer en meer de behoefte krijg ervaringen en verhalen te delen met andere onderwijstoppers.
Even kort: ik ben werkzaam als dramadocent in het voortgezet praktijkonderwijs. Geen makkelijke doelgroep en nu met les op afstand best een hele pittige klus. Leerlingen online krijgen, terwijl de intrinsieke motivatie voor velen weinig aanwezig is, is geen sinecure.
En dan de onzekerheid over wanneer en hoe open. Net las ik dat de onderwijsbond het advies geeft de zomervakantie te vervroegen of zelfs in te korten als de scholen na de meivakantie dicht blijven.
Deel het hier! Wellicht kunnen we elkaar een hart onder de riem steken en van elkaar leren.
Heel eerlijk hoop ik dat dit topic na 28 april op slot kan, maar ik ben bang dat we elkaar nog wel even nodig gaan hebben
.
AVO vakken online gaan wel aardig, maar praktijkprofielen, oef... Ik geef ook MVI, en dat kan maar beperkt online. Daar moeten we dus een plan voor maken om dingen in te halen, maar ja, vanaf wanneer he?