Nagelsalon preventie scherm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Nagelsalon preventie scherm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 20:24

Wanneer het weer mag....

Ik ben nagelstyliste, momenteel uiteraard gesloten. Hygiëne staat altijd al super hoog in het vaandel, dus daar hoef ik niet zoveel aan te doen (Ik kan niet eens wat verbeteren eigenlijk)
Het enige wat nu overal aangeboden wordt zijn preventie schermen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou het verschrikkelijk vinden, maar als het moet, dan moet het.

Ik vraag me alleen af in hoeverre dat zo'n scherm nu echt nuttig is.

Ik zie het momenteel alleen maar als een onpersoonlijke stof vanger....

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:58

Het is zeker wel nuttig, zolang hij maar hoog genoeg is, zodat evt druppels tegen de plaat aankomt en niet bij elkaar in het gezicht. En zo te zien op de foto’s is ie dat.
Wij hebben bij ons in de winkel ook een scherm voor de kassa hangen. En wij zijn er wel erg blij mee. Het geeft alleen wel een afstandelijk gevoel naar de klant. Maar veiligheid voor alles nu +:)+

Anoniem

Re: Nagelsalon preventie scherm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:13

Lijkt me heel nuttig. Waarom denk je dat het niet nuttig is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 21:13

Nou Ja, dat is dus wat ik me afvraag, je hebt een gat waar klant de handen door steekt (en terug haalt steeds om in de lamp te gaan). Ik zie het al gebeuren dat ze dan steeds tegen de rand aan zitten :') .
Als je in een animatie ziet dat als iemand hoest in de supermarkt het door het halve pad verspreid, vraag ik me af in hoeverre zo'n scherm echt gaat helpen.
En tijdens het elektrisch vijlen ben ik bang dat het gruwelijk veel stof aan trekt...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:20

Blijft toch dezelfde regel overal; hoesten of verkoudheid blijf thuis.

Stuur zo iemand desnoods naar huis.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 21:22

Dat sowieso :j, maar niet elke klant is even eerlijk, en als je dan midden in een behandeling zit en een klant begint ineens te proesten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:33

LadyMadonna schreef:
Nou Ja, dat is dus wat ik me afvraag, je hebt een gat waar klant de handen door steekt (en terug haalt steeds om in de lamp te gaan). Ik zie het al gebeuren dat ze dan steeds tegen de rand aan zitten :') .
Als je in een animatie ziet dat als iemand hoest in de supermarkt het door het halve pad verspreid, vraag ik me af in hoeverre zo'n scherm echt gaat helpen.
En tijdens het elektrisch vijlen ben ik bang dat het gruwelijk veel stof aan trekt...

Ze hebben die animatie van die supermarkt laatst bij Op1 aan een viroloog laten zien en die zei dat die animatie niet overeenkomt met de werkelijkheid. Het virus kan zich niet over zulke lange afstanden verplaatsen.

Dus volgens mij werkt het prima, zo'n scherm. Afgezien van het stof dan, dat zal wel vervelend zijn misschien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 21:33

Lijkt me heel veilig. Als ze hoesten komt het tegen die plaat. En trouwens, met praten verspreid je ook al aerosolen en bij nagels zit je er wel zo dichtbij dat je die ook kan opvangen. Dan is zo’n scherm veiliger.
Je hoeft niet een echt hoestje hebben, maar ook bv even verslikken in een kruimeltje van een koekje (als je die bv aanbied bij een kopje thee) en dan kan je ook virussen verspreiden, als je nog niet doorhebt dat je ze bij je draagt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 22:34

Nog iets waar ik nog niet aan gedacht had.... Ik draai de hand van de klant alle kanten op, en ook op ooghoogte om mijn werk te controleren.... hoe ik dat dan moet gaan doen geen idee....

Ik ben altijd heel erg van het denken in oplossingen ipv in problemen, maar nu weet ik het even niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:46

Ze zelf hun hand alle kanten op laten draaien achter het scherm op ooghoogte?

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:50

Je kan ook voor je met je klant begint, de klant hun handen bij jou op de zaak laten wassen/desinfecteren.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 23:08

LadyMadonna schreef:
Nog iets waar ik nog niet aan gedacht had.... Ik draai de hand van de klant alle kanten op, en ook op ooghoogte om mijn werk te controleren.... hoe ik dat dan moet gaan doen geen idee....

Zoalng je zelf bescherming draagt, mondkapje en handschoenen kunnen de handen van een ander echt geen kwaad.
Laat ze vantevoren hun handen wassen en desinfecteren en jij kan gewoon je werk doen.
Het is het hoesten wat gevaarlijk is.

Je maakt ergens een probleem die niet bestaat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 23:23

Onali schreef:
LadyMadonna schreef:

Zoalng je zelf bescherming draagt, mondkapje en handschoenen kunnen de handen van een ander echt geen kwaad.
Laat ze vantevoren hun handen wassen en desinfecteren en jij kan gewoon je werk doen.
Het is het hoesten wat gevaarlijk is.

Je maakt ergens een probleem die niet bestaat.

Jij begrijpt me verkeerd denk ik. Het aan handen komen is het problerm niet, het gaat erom dat ik met zo'n scherm de handen dus niet kan draaien...

Pindabear schreef:
Je kan ook voor je met je klant begint, de klant hun handen bij jou op de zaak laten wassen/desinfecteren.

Dat gebeurt al standaard :j

Marie_Anne schreef:
Ze zelf hun hand alle kanten op laten draaien achter het scherm op ooghoogte?

Zou een optie zijn maar lijkt me verre van ideaal....

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:26

Oeps dan had ik je ook verkeerd begrepen :+
Dan zou je eigenlijk een grotere opening moeten hebben zodat je de handen makkelijker kan draaien.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 08:55

Dan nog kan ik de hand niet rechtop zetten... Maar goed, misschien is dat een kwestie van wennen en mijn werkwijze aanpassen.

Ik lees ook dat ze snel dof worden als je er desinfecterende spullen op gebruikt, dat zou natuurlijk ook niet op schieten.

Zouden jullie het vanuit klant oogpunt prettig vinden als er een scherm tussen jou en de styliste zou staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:21

LadyMadonna schreef:
Dan nog kan ik de hand niet rechtop zetten... Maar goed, misschien is dat een kwestie van wennen en mijn werkwijze aanpassen.

Ik lees ook dat ze snel dof worden als je er desinfecterende spullen op gebruikt, dat zou natuurlijk ook niet op schieten.

Zouden jullie het vanuit klant oogpunt prettig vinden als er een scherm tussen jou en de styliste zou staan?

Ja. :) Of althans, ik zou er geen probleem mee hebben. Hier staan schermen bij alle apotheken en de eerste paar keer moest ik even wennen, maar inmiddels zie ik ze nauwelijks nog. Ik denk inderdaad dat je iets teveel beren op de weg ziet, maar het pleit ook wel voor je dat je zo gedreven bent nog steeds goed werk af te leveren. Als klant zou ik het persoonlijk niet erg vinden, helemaal niet als het betekent dat iemand veilig(er) haar werk weer kan oppakken. En dat het dan niet helemaal gaat zoals gewoonlijk, so be it. Het zal waarschijnlijk even wennen zijn en wat aanpassingen in je werkwijze behoeven, maar ik denk dat je met jouw instelling daar wel doorheen komt en wat op vindt. :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:27

LadyMadonna schreef:

Nou inmiddels is iedereen toch al gewend dat er overal schermen staan. Dus dat lijkt me niet zo'n probleem. Zorg wel dat het scherm goed vast staat. Bij onze gemeente stond het los en donderde het hele ding om.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:35

LadyMadonna schreef:

Ik denk zoiezo dat je wel je werkwijze zou moeten aanpassen.

De schermen worden inderdaad wel snel dof en soms kost het wel wat poetstijd om het weer knap te krijgen.

Als klant zijnde zou ik het zeker wel erg fijn vinden als een scherm ertussen zit. Geeft toch een veiliger gevoel. Ik weet ook niet hoeveel ruimte je hebt tussen jou en je klant. Anders kan je trouwens ook kijken of je het gat toch niet groter kan krijgen waardoor de klant misschien met haar onderarm er helemaal doorkan en dus op hun elleboog kunnen leunen waardoor handen omhoog kunnen (zal alleen niet makkelijk zijn) en anders een scherm die je aan het plafond kan hangen en dus de onderkant vrij is.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:43

Mij zou het niet zo uitmaken. Als jij als stylist je er veiliger door voelt, prima. Van mij hoeft het niet zo nodig. Ik zorg dat ik gezond ben voor ik ga en dus geen potentieel risico vorm.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:57

Ze hangen overal. Als straks blijkt dat zo'n scherm het verschil kan maken tussen open mogen een inkomen genereren, of dicht moeten blijven, denk ik dat je niet teveel moet nadenken. Het is nou eenmaal rot, het zou mooi zijn als dit scherm voor een oplossing zorgt.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:05

Kijk voor mij als klant zou zo'n scherm niet hoeven, maar de regels zijn nu eenmaal zo. Dus als je hierdoor wel weer zou kunnen werken, dan zou ik er geen problemen hebben om achter een scherm te zitten.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:07

Ik snap niet goed waarom schone handen en een mondmasker niet genoeg zou zijn?Uiteindelijk gaan kappers ,fysiotherapeuten enz,ook niet kunnen werken met een scherm er tussen.En zo ver ik het begrijp werk jij toch maar per klant?

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:26

Zag net vanuit de Belgische beauty federatie dat er niet wordt aangeraden een scherm te plaatsen.
Ik ga het ook niet doen. Zal dan eerder ook mijn klant iets voor de mond laten doen. Ofwel mondkapje ofwel bandana of sjaaltje.
Scherm gaat zeer vervelend werken en snel lelijk worden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:31

Beetje flauw maar ook zo grappig. Het is natuurlijk super vervelend en slecht voor je bedrijf, deze situatie.

Afbeelding

Ik ben recent aan mijn pols geopereerd en toen hing er een “ gordijn” tussen voor de hygiëne. Het is alleen wel heel ongezellig. En het sociale aspect is ook niet onbelangrijk.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 16-04-20 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:33

beatje schreef:
Ik snap niet goed waarom schone handen en een mondmasker niet genoeg zou zijn?Uiteindelijk gaan kappers ,fysiotherapeuten enz,ook niet kunnen werken met een scherm er tussen.En zo ver ik het begrijp werk jij toch maar per klant?

Omdat een mondmasker anderen beschermt, jou veel minder. Tenzij je maskers draagt die echt alles afdekken, maar laten we die aub bewaren voor de medische sector.
Ja of je laat je klanten een mondmasker dragen, dat kan ook nog.

TS, misschien een idee om alleen wat simpelere behandelingen aan te bieden nu? Waarbij het niet zo'n probleem is dat je minder goed alle kanten kan bekijken?

@Jenny die is echt heel grappig :') :')