Facebook 'Aanmeldcode vereist' Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Igniss

Facebook 'Aanmeldcode vereist' Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 17:08

hallo *\o/*

Ik ben al 2/3 weken aan het denken hoe ik dit opgelost kan krijgen maar ik kom er niet uit.

Dit is gebeurt nadat ik een mail kreeg dat er vanuit india ingelogd was op mijn account. Ik heb direct mijn wachtwoord veranderd en gezorgd dat er op alle apparaten uitgelogd werd.

Erna wilde ik inloggen en kreeg ik deze melding:

Afbeelding

Ik heb alleen geen verificatie app? Wist nieteens dat dit nu moest als je je wachtwoord veranderd.

Als ik het wachtwoord wil veranderen krijg ik als opties waar de herstelcode naartoe alleen mijn email en telefoonnummer.
Ik heb al geprobeerd om de herstelcode als verificatie code te gebruiken maar dat lukt ook niet.

Bij facebook al 2 van die help forms ingevuld maar daar krijg ik geen reactie op.

Wie weet wat ik nu het beste kan doen en of ik uberhoud mijn account kan terug krijgen.

( gewoon een nieuw account maken kan natuurlijk ook. Maar er staan fotos op die ik anders niet meer heb. Ook staat mijn account op prive dus ik kan niets meer met een nieuw account bekijken dan.)

maj0
Amazone

Re: Facebook 'Aanmeldcode vereist' Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:14

En als je gewoon via de computer inlogt dan? Ik heb dit ook nog nooit gezien moet ik eerlijk zeggen.

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 17:36

Facebook even mailen?
Lijkt mij geen zuivere koffie dit

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 18:19

maj0 schreef:
En als je gewoon via de computer inlogt dan? Ik heb dit ook nog nooit gezien moet ik eerlijk zeggen.

Via de laptop krijg ik hetzelfde. Hij eist een code die ik niet kan maken/opvragen..

irryproppy schreef:
Facebook even mailen?
Lijkt mij geen zuivere koffie dit

Dat wou ik proberen. Maar facebook heeft niet echt een helpdesk.. alles is artikelen en forms die je moet invullen. Daar moet je dan aanklikken wat mis is en een kleine toelichting schrijven. Er staat ook.

"Indien we meer informatie nodig hebben nemen we contact met je op" maar ik lees online dat je eigenlijk nooit andwoord krijgt..

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:27

Ik keek even voor je bij instellingen, daar vond ik wel een codegenerator, maar ik ben ingelogt dus dat lijkt me erg onlogisch dat je dat moet doen voor het inloggen :')

Wat ik nog meer vond:
In mijn instellingen kan ik kiezen voor authenticatie via eem sms of via zo'n code. Ik gok dat dat automatisch is als je geen telefoonnummer hebt ingevoerd. Er staat van:'Gebruik een app als Google Authenticator of Duo mobile om verificatiecodes te genereren voor betere bescherming.' Geen idee of het werkt en hoe het werkt, maar dit is wat er bij instellingen te vinden is.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 18:39

Kairos schreef:
Ik keek even voor je bij instellingen, daar vond ik wel een codegenerator, maar ik ben ingelogt dus dat lijkt me erg onlogisch dat je dat moet doen voor het inloggen :')

Wat ik nog meer vond:
In mijn instellingen kan ik kiezen voor authenticatie via eem sms of via zo'n code. Ik gok dat dat automatisch is als je geen telefoonnummer hebt ingevoerd. Er staat van:'Gebruik een app als Google Authenticator of Duo mobile om verificatiecodes te genereren voor betere bescherming.' Geen idee of het werkt en hoe het werkt, maar dit is wat er bij instellingen te vinden is.

Ja dat is ook deel van het probleem. Als ik op problemen klik krijg ik zien dat ik via een ingelogd apparaat dit apparaat goed moet keuren of daar de code te genereren.

Maar hoe doe ik dat als ik overal uitgelogd ben. Dat is toch niet logisch?

Ik ga apps eens proberen maar ik gok dat die via de app eerst al in het verleden aan je fb gekoppeld moet zijn.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:40

Zou het kunnen dat je account nog steeds door iemand anders gebruikt wordt en diegene dit zo ingesteld heeft?

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 18:43

luxx schreef:
Zou het kunnen dat je account nog steeds door iemand anders gebruikt wordt en diegene dit zo ingesteld heeft?

Dat weet ik niet. Als ik mijn wachtwoord verander dan komt de code enkel op mijn email terecht (je ziet ook met wachtwoord veranderen de mails waar die iets naartoe stuurt. Dat is enkel mijn email adres en telefoonnummer) verder houden mijn vrienden mijn account in de gaten en is er niets veranderd.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:02

Als het goed is heb je hiervoor een mail gekregen met die code er in.
Je krijgt dat bericht als je per ongeluk (of expres) een verkeerd wachtwoord hebt ingevuld.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 19:03

justdiesel schreef:
Als het goed is heb je hiervoor een mail gekregen met die code er in.
Je krijgt dat bericht als je per ongeluk (of expres) een verkeerd wachtwoord hebt ingevuld.

Die mail heb ik dus niet. En als ik hem opnieuw aanvraag komt er ook niets binnen. ;(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:55

Al in je spammail gekeken of je die mail echt niet hebt gehad?

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 22:08

cissy schreef:
Al in je spammail gekeken of je die mail echt niet hebt gehad?

Ook al. Daarom snap ik niet wat er mis gaat. De logische opties heb ik al allemaal geprobeerd

LISA_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 22:25

Ik heb dit zelf aangezet op facebook. Ik krijg dan op mijn telefoon een bericht vanuit waar word ingelogd op mijn facebook en of ik toestemming geef op dat apparaat of die browser mijn facebook te openen, in dit bericht staat die code. Ik denk dat de hacker dit heeft aangezet en zelf het berichtje met die code heeft..

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 00:27

LISA_L schreef:
Ik heb dit zelf aangezet op facebook. Ik krijg dan op mijn telefoon een bericht vanuit waar word ingelogd op mijn facebook en of ik toestemming geef op dat apparaat of die browser mijn facebook te openen, in dit bericht staat die code. Ik denk dat de hacker dit heeft aangezet en zelf het berichtje met die code heeft..

Dan weet ik helemaal niet meer hoe ik mijn account terug krijg. Dit zou toch niet zo moeilijk moeten zijn. ;(