Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Kortom, contact-apps moeten tijdelijk, transparant, volledig anoniem, vrijwillig en gebruiksvriendelijk zijn, zonder commerciële bijbedoelingen, en moeten onder regie staan van onafhankelijke deskundigen.
Marie_Anne schreef:Er moet in ieder geval worden voldaan aan een aantal voorwaarden. Een aantal deskundigen op gebied van privacy heeft dit manifest op gesteld met voorwaarden:
https://www.veiligtegencorona.nl/
Dit vat het mooi samen voor mij persoonlijk:Citaat:Kortom, contact-apps moeten tijdelijk, transparant, volledig anoniem, vrijwillig en gebruiksvriendelijk zijn, zonder commerciële bijbedoelingen, en moeten onder regie staan van onafhankelijke deskundigen.
KimD schreef:Ik kan er niet wakker van liggen, er is toch al niks meer privé. Mensen mogen nog mijn pincode weten, voordat ze ermee aan de pinautomaat zijn heb ik via een app al mijn pas geblokkeerd.Buiten dat zie ik de meerwaarde niet van zo'n app, alleen als echt IEDEREEN in NL getest zou worden.
SparklingApp schreef:Ik vind het ook een zeer twijfelachtige ontwikkeling.
En ook nog totaal onduidelijk hoe ze dat in willen gaan zetten en verontrustend dat er dan al mensen roepen dat die app er niet snel genoeg kan komen.
En als ik hoor dat zo'n 60% van de bevolking mee zou moeten doen om het te laten slagen, dan vraag ik mij oprecht af of dat aantal ooit vrijwillig behaald zou kunnen worden.
Het lijkt mij toch dat kinderen en ouderen (mijn ouders hebben of geen smartphone, of ze hebben hem nooit bij zich) bij voorbaat afvallen, ik weet niet hoeveel % van onze bevolking dat is, maar dan moet de groep daar tussen bijna allemaal meedoen?
SinneJ schreef:KimD schreef:Ik kan er niet wakker van liggen, er is toch al niks meer privé. Mensen mogen nog mijn pincode weten, voordat ze ermee aan de pinautomaat zijn heb ik via een app al mijn pas geblokkeerd.Buiten dat zie ik de meerwaarde niet van zo'n app, alleen als echt IEDEREEN in NL getest zou worden.
Dit is gelukkig niet waar
Pareltjes schreef:SparklingApp schreef:Ik vind het ook een zeer twijfelachtige ontwikkeling.
En ook nog totaal onduidelijk hoe ze dat in willen gaan zetten en verontrustend dat er dan al mensen roepen dat die app er niet snel genoeg kan komen.
En als ik hoor dat zo'n 60% van de bevolking mee zou moeten doen om het te laten slagen, dan vraag ik mij oprecht af of dat aantal ooit vrijwillig behaald zou kunnen worden.
Het lijkt mij toch dat kinderen en ouderen (mijn ouders hebben of geen smartphone, of ze hebben hem nooit bij zich) bij voorbaat afvallen, ik weet niet hoeveel % van onze bevolking dat is, maar dan moet de groep daar tussen bijna allemaal meedoen?
Ik denk dat die 60 % stemmingmakerij is. Inspelen op het gevoel dat je de kudde wel moet volgen immers 60 % vind het ok. Geloof nooit dat dit echt goed onderzocht is en er zomaar wat geroepen wordt om het er eenvoudiger door te drukken.
justdiesel schreef:Mocht zoiets er door komen en verplicht worden zeg ik meteen mijn abonnement op en heb ik geen telefoon meer.
Belachelijk!
Pareltjes schreef:Marie_Anne schreef:Er moet in ieder geval worden voldaan aan een aantal voorwaarden. Een aantal deskundigen op gebied van privacy heeft dit manifest op gesteld met voorwaarden:
Dit vat het mooi samen voor mij persoonlijk:
Kortom, contact-apps moeten tijdelijk, transparant, volledig anoniem, vrijwillig en gebruiksvriendelijk zijn, zonder commerciële bijbedoelingen, en moeten onder regie staan van onafhankelijke deskundigen.
En hoe transparant zijn deze onafhankelijke deskundigen? De meeste wetenschappers zijn al lang niet niet meer onafhankelijk. Maar afhankelijk van donaties van grote industrieën. Waar blijven je gegevens, hoelang en voor welk doel? Wie mag ze inzien, gebruiken, en mogen ze “ tegen je worden gebruikt “?
SparklingApp schreef:Ik vind het ook een zeer twijfelachtige ontwikkeling.
Marie_Anne schreef:Er moet in ieder geval worden voldaan aan een aantal voorwaarden. Een aantal deskundigen op gebied van privacy heeft dit manifest op gesteld met voorwaarden:
Dit vat het mooi samen voor mij persoonlijk:Citaat:Kortom, contact-apps moeten tijdelijk, transparant, volledig anoniem, vrijwillig en gebruiksvriendelijk zijn, zonder commerciële bijbedoelingen, en moeten onder regie staan van onafhankelijke deskundigen.
mylittlejoy schreef:Laten we vooropstellen dat het vrij naïef is om te denken dat je nu zonder de specifieke app niet al overal gemonitord wordt en dat je gegevens niet al bij allerlei partijen bekend zijn. Wat deze app zou toevoegen is dat het voor een kortstondige periode (de incubatieperiode) zou bijhouden met welke personen je in aanraking bent geweest. Ik wacht af wat de app precies gaat worden, maar hou vooralsnog m'n opties open. Ik kan er voorlopig nog niet wakker van liggen.
Ik denk zelf dat het niet gaat werken om deze verplicht te stellen. Ik denk dat we uiteindelijk naar een vorm toegaan waarbij het installeren van de app op vrijwillige basis is, maar dat ondernemers eisen zullen stellen aan hun klanten, zodat je bepaalde restaurants bijvoorbeeld niet binnenkomt, zonder dat je een groen label hebt via zo'n app. De mensen die dan niet willen meewerken aan zoiets kunnen dan zonder die app verder, maar wie dat wel wil, heeft meer opties om ergens heen te gaan.