Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sem_ schreef:Misschien staat hier iets tussen:https://jongenstudie.nl/ik-wil-iets-met-cijfers/ .
Staan veel economische opleidingen tussen, maar ook andere opleidingen waarbij je veel met cijfers bezig bent.
Op een gegeven moment moet je gewoon de knoop doorhakken, en blijkt de studie die je hebt gekozen toch niet de juiste studie voor jou te zijn, dan weet je na een halfjaar in elk geval een stuk beter wat je wel en niet ligt.
) gevraagd aan welke studies zij dachten. Celiien schreef:Sem_ schreef:Misschien staat hier iets tussen:https://jongenstudie.nl/ik-wil-iets-met-cijfers/ .
Staan veel economische opleidingen tussen, maar ook andere opleidingen waarbij je veel met cijfers bezig bent.
klopt alleen niet.
Op mbo niveau 4 ben je echt geen junior assistent accountant. dat ben je bij hbo niveau. de werkzaamheden e erbij staan (boekhouding, btw aangiftes) kloppen deels voor mbo 4, maar de rest is toch echt hbo en hoger. ook bedrijfsadministratie is vaak hbo wat ze vragen.
(deze website al vaker voorbij zien komen, vandaar)
Sheran schreef:Misschien niet helemaal het juiste advies, maar ik zou de studie niet overschatten. Werkelijk (bijna) elke studie krijgt vervelende, moeilijke en saaie vakken. Sommigen kiezen voor een studie die ze echt aanspreekt, maar ik zou eigenlijk over de studie heen kijken: wat wil je later gaan doen en is dat realistisch? is het een beetje een algemene opleiding waar je veel kanten mee op kan? Is er werk in? Zijn en doorgroeimogelijkheden?
Ik ben een beetje cynisch over 'een studie die echt bij je past'. Want dat kun je helemaal nog niet zeggen. Studeren is met name vooral heel erg doorzetten op een gegeven moment. En dan moet je weten dat je het voor een goed doel doet.
altijd mensen nodig en altijd werk.
via lucht & ruimtevaarttechniek naar biomedische wetenschappen en misschien dat ik in september ga starten als docent aan de TU met een traject om mijn eerstegraads lesbevoegdheid te halen voor natuurkunde/wiskunde
dit is echt een gebied waar je werkelijk alle kanten op kunt.
Hier trouwens wel een studie die helemaal bij me past, af en toe prutvakken, maar dat heb je altijd!
xTammyy schreef:Kijk eens naar wat je als beroep leuk lijkt in plaats van een studie. Dan kan je eens van de andere kant kijken welke studie je daarvoor nodig zou hebben.
En ook, kijk eens wat je nou totaal niks lijkt zodat je dat ook weg kunt strepen.