Waar kan je nog naar het strand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard
🏆 Paardenfluisteraar

Waar kan je nog naar het strand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 11:27

Dat het niet verstandig is om nu naar het strand te gaan begrijp ik. Het is een rottijd en mijn dochter heeft het extra moeilijk nu. Omdat ze geen school heeft en afspreken met vriendinnen lastig is gaat ze mentaal heel hard achter uit. Nu wil ze heel graag naar het strand en ik denk dat dit haar goed zou doen. Als iemand een plek weet waar t nog kan dan hoor ik t graag. Mag ook via pb.

Zertab

Re: Waar kan je nog naar het strand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:28

Ik denk dat je dan nog beter een vriendin kan uitnodigen, die niet verkouden oid is, en dan op 1,5 meter afstand van elkaar. Dan naar een strand waar het waarschijnlijk heel druk gaat zijn... en risico op een boete lopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:31

Heeft je dochter sws al problemen of is het puur nu door het thuisblijven?

onpaard
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 11:34

Het speelt al langer en ze heeft hulp. Het ging iets beter maar donderdagavond ging het helemaal mis. Deze tijd helpt niet zeg maar. Afspreken met vriendinnen is erg lastig.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:37

Ik denk dat stranden nu veelal afgesloten zijn of heel goed gecontroleerd worden door de politie. Is er niets anders wat ze graag doet en waar weinig/geen mensen bij betrokken zijn?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:37

Ik zou het sowieso niet vandaag doen en ook morgen niet. Kun je niet door de weeks met haar?
Ik ken zelf de stranden niet goed genoeg dus zou niet weten waar je er op kan nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:40

Ik zag gister een Instagram story van iemand op Scheveningen. Maar ik zou inderdaad wel dinsdag of woensdag gaan.
Lief dat je dit regelt, sterkte in deze tijd met je dochter!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:41

Katwijk is open. De grote parkeerterreinen en de garage is wel dicht maar je kan gewoon in straatjes vlakbij parkeren.
Laatst bijgewerkt door Arantes op 12-04-20 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:42

Kan ze niet dagelijks FaceTime gebruiken of is ze daar te jong voor? Maar zou iig een stuk gaan wandelen en even doorwaaien , sterkte ermee. Denk dat veel ouders hier tegenaan lopen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:43

De stranden zijn voor voertuigen dicht, maar lopend kun je er gewoon op. Wij parkeren de auto dan iets verder en lopen een flink stuk, maar dat vindt de hond niet erg. :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:46

bigone schreef:
Kan ze niet dagelijks FaceTime gebruiken of is ze daar te jong voor? Maar zou iig een stuk gaan wandelen en even doorwaaien , sterkte ermee. Denk dat veel ouders hier tegenaan lopen.

Via Houseparty kan ze ook spelletjes met vriendinnen doen. Of Facebook Messenger. Ik gebruik beiden nu heel veel met vriendinnen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:52

Sunnda schreef:
De stranden zijn voor voertuigen dicht, maar lopend kun je er gewoon op. Wij parkeren de auto dan iets verder en lopen een flink stuk, maar dat vindt de hond niet erg. :D

Ja maar als veel mensen dat gaan doen dit paasweekend loop je misschien het risico dat je er vanaf wordt gestuurd. Lijkt me voor TS d'r dochtertje ook niet zo'n leuke ervaring. Vandaar dat ik zou kiezen voor een andere dag en dan inderdaad gewoon in de buurt parkeren en een stukje lopen.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:54

En langs de uiterwaarden aan een rivier? Dan heb je misschien geen zee, maar zeker mogelijkheden om te struinen..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:57

Ik weet niet of je echt strand wilt? Of is bv een klein strandje aan een binnenwater ook ok? Ik weet dat het strandje Oud-Beijerland en Westmaas open is.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:07

Als het goed is heb je pb!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:19

onpaard schreef:
Dat het niet verstandig is om nu naar het strand te gaan begrijp ik. Het is een rottijd en mijn dochter heeft het extra moeilijk nu. Omdat ze geen school heeft en afspreken met vriendinnen lastig is gaat ze mentaal heel hard achter uit. Nu wil ze heel graag naar het strand en ik denk dat dit haar goed zou doen. Als iemand een plek weet waar t nog kan dan hoor ik t graag. Mag ook via pb.

Makkum friesland

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:43

De strandgebieden zijn afgesloten voor mensen van buitenaf.
Hier zit de hele streek dicht, ik heb het vandaag voor het eerst hier echt rustig op straat gezien...
Ik zou een ander moment uitkiezen voor strand en thuis nog iets proberen te bedenken.
Dat is niet leuk maat het is nu een lastige tijd ...
Sterkte!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:45

Sunnda schreef:

De parkeerplaatsen zijn niet voor niks afgesloten...

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:49

Sorry dat ik het zeg maar kom alsjeblieft niet deze kant op het is hier al druk genoeg!
Genoeg mensen op de webcams te zien "die alleen maar even komen uitwaaien" kom aub niet

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:55

Waar woon je TS?
Hier zijn de stranden gewoon open, wel adviseer ik je om niet in een (paas)weekend te gaan maar een dag door de weeks, en dan sochtends of s'avonds. Ik ben er de afgelopen weken gemiddeld een keer per week (met paard) (Callantsoog/groote kreten/hargen aan zee) ik ga dan alleen in de ochtend en het is heerlijk rustig :)

Afbeelding

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:24

Nouvel schreef:
Sunnda schreef:

De parkeerplaatsen zijn niet voor niks afgesloten...

Ik knuffel niemand als ik uit de auto stap, ik raak niemand aan en kom ook niet binnen anderhalve meter van de mensen die voor mij parkeren. Dan loop ik naar het strand en kom ik al helemaal niet meer in de buurt van de 1.5 meter grens. Wat is daat dan in vredesnaam het probleem van?

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:49

Mocht je toch dit weekend willen gaan: regio Utrechtse Heuvelrug is vooralsnog erg rustig. Kun je heerlijke wandelingen maken langs de rivier en door het bos. Is geen strand maar toch erg leuk! Paar leuke kleine strandjes aan de rivier ook.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:53

FlameHorse schreef:
Mocht je toch dit weekend willen gaan: regio Utrechtse Heuvelrug is vooralsnog erg rustig. Kun je heerlijke wandelingen maken langs de rivier en door het bos. Is geen strand maar toch erg leuk! Paar leuke kleine strandjes aan de rivier ook.

Alleen zijn daar de parkeerplaatsen afgesloten.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:53

Niet om vervelend te zijn, maar het idee is toch thuis te blijven en dus niet in de auto te stappen om stad en land af te reizen voor strand/rivier/bos :?. Het is voor iedereen lastig, maar juist als iedereen wel lekker weggaat, zitten we langer aan de maatregelen vast.

Is er in je eigen buurt geen plek waar je even kunt relaxen?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:58

Dat vind ik ook.

We houden ons strikt aan de regels.
En krijgen het er ook moeilijk mee.

En daarbij raakt ik ook nog eens gefrustreerd van mensen die vinden dat zij wel een uitzondering op de regels kunnen en mogen vormen.

Ja dat lijkt misschien zo. Omdat anderen wel thuis blijven.

Laten we solidair zijn met elkaar en op een andere manier afleiding zoeken.