Zoon mag/moet twee uurtjes p.d. naar school ondanks corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jillz1

Zoon mag/moet twee uurtjes p.d. naar school ondanks corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 07:48

Gisteren gemaild door de juf, onze zoon van 12 is gevraagd om van 9.00tot 11.00 op school onder begeleiding zijn thuiswerk te doen. Uiteraard komt dit besluit niet zomaar. Thuiswerken viel niet mee met hem en hij kreeg er echt gedragsproblemen mee.

Op school zitten dan maar vijf kinderen in een klas dus ruimte genoeg uit elkaar.

Eerst was ik gisteren heel blij met de oplossing maar sinds de nacht voel ik me toch wel schuldig en beetje naar.
Hij is nu immers 1 van mijn 4 kinderen die ik de crisis in moet sturen.

Ik begin te twijfelen nu of ik dit moet doen, hij heeft trouwens prachtige punten op school.

Wat zouden jullie doen, ik mag als ouder uiteraard zelf de laatste beslissing daarin maken. Maar school is wel heel duidelijk dat ze willen dat hij zijn schoolwerk gaat doen. ( Lukt nu thuis echt niet)
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 10-04-20 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Re: Zoontje mag/moet twee uurtjes per dag naar school ondanks co

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:52

Het lukt thuis niet, ze willen hem helpen, de omstandigheden zijn goed.

Ik zie geen bezwaar. Fijn dat de school dit aanbiedt!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:52

Waarom heb je het gevoel dat je hem de crisis instuurt?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:54

Idd, het is niet dat hij in een overvolle klas gaat zitten toch?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:54

Iris82 schreef:

+1

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 07:55

Iris82 schreef:

Ja ik vond het echt tof maar hij zegt steeds " ik ben bang om corona te krijgen".
Tuurlijk ook om niet naar school te hoeven maar stel dat......
Ik zou het me niet vergeven.
Bij onze omgeving zit meeste corona van Brabant.
Verder zijn wij alleen maar thuis gebleven

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:55

Ik zou dat ook echt een flink extra risico vinden voor je eigen gezin. Toch behoorlijk wat extra mensen waar je dan mee in aanraking komt.

Maar ja, als het thuis niet lukt..

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 07:55

tengeltje11 schreef:
Idd, het is niet dat hij in een overvolle klas gaat zitten toch?

Nee maar 5 kinderen

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:56

Wees blij dat het kan!
Heb van de week een collega en haar zoon op onze gesloten camping laten uitrazen ( deze jongen heeft gedragsproblemen) de moeder /collega zat met haar handen in het haar hij brak heel het huis af!
deze week komen ze weer, nee voel je vooral niet schuldig!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:57

Ik zou hem wel naar school sturen. Prachtig en goed dat dit word aangeboden.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 07:57

DiantaM schreef:
Ik zou dat ook echt een flink extra risico vinden voor je eigen gezin. Toch behoorlijk wat extra mensen waar je dan mee in aanraking komt.

Maar ja, als het thuis niet lukt..

Dat valt mee.
1 leraar en vijf kids minder dan gemiddeld met boodschappen doen

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:59

Iris82 schreef:

:j Zo lees ik het inderdaad ook.

De reden dat scholen niet meer open gingen zoals we gewend zijn heeft er vooral mee te maken met het gegeven dat als alle leerlingen en werknemers zoals altijd in het gebouw zijn, men veel te dicht op elkaar zit en het dus een risico kan vormen.

Nu met alle aanpassingen en maatregelen die er genomen zijn, is een school niet perse een plek waar je meer risico loopt.

Vind het juist gaaf dat ze maatwerk blijven leveren. +:)+

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 08:00

purny schreef:

Ik heb besloten zo ff mee naar binnen te gaan. Eerst ff kijken hoe ze in de klas zitten. 1x proberen en anders maar niet.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:02

weet je hij heeft de kans gehad om het thuis te doen en deed het blijkbaar niet.
ik denk dat de situatie goed genoeg is om niet bang te zijn dat je besmet raakt daar. als ik het zo lees.
of hij dan.
Ik zou hem gewoon laten gaan, als hij zelf ook de maatregelen goed in de gaten houdt. kan dat heus wel.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:03

Er zijn er hier 2 die dolgraag weer naar school willen. Thuiswerk lukt wel, maar het is niet hetzelfde.
Fijn dat het wordt aangeboden bij jullie op school!

Vandaag gaat trouwens de oudste van mijn partner naar school voor een 'opdracht' van de Grote Meester *** Quiz. Dan moeten ze, uiteraard op afstand van elkaar, met een lootje naar school fietsen en daar staat de meester buiten te wachten en als ze het lootje inleveren, mogen ze een ijsje pakken.
Om zo toch even een soort van real life contact moment te hebben met elkaar..

Nu gebeurd het dagelijks via Hangout ofzo, maar ook dat is gewoon niet hetzelfde..

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 08:04

Serenity350 schreef:
Iris82 schreef:

:j Zo lees ik het inderdaad ook.

De reden dat scholen niet meer open gingen zoals we gewend zijn heeft er vooral mee te maken met het gegeven dat als alle leerlingen en werknemers zoals altijd in het gebouw zijn, men veel te dicht op elkaar zit en het dus een risico kan vormen.

Nu met alle aanpassingen en maatregelen die er genomen zijn, is een school niet perse een plek waar je meer risico loopt.

Vind het juist gaaf dat ze maatwerk blijven leveren. +:)+

Over dat maatwerk, ik vind het erg knap van de school hoe ze het doen hier.
Is een vmbo met 1000 leerlingen maar ze zitten er echt bovenop, iedere dag van 9.00 tot 12.00 google meet lessen en in de middag worden de kids persoonlijk erop aangesproken als ze te ver achterlopen.

Bij teveel achterstand krijgen ze een dagelijks afspraak met de rt- er van school die ondersteuning geeft.
Zij geeft dagelijks een programma op en dat controleert ze dan de dag erna weer.
Onze tweede zoon is van geen werk maken nu bijna weer helemaal bij.
Laatst bijgewerkt door Jillz1 op 10-04-20 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:04

Jillz1 schreef:
Ja ik vond het echt tof maar hij zegt steeds " ik ben bang om corona te krijgen".

Hij is waarschijnlijk bang om Corona te krijgen omdat jij dat bent.

Waarom zou je het jezelf nooit vergeven als hij Corona krijgt? Vergeef je het jezelf ook nooit als hij gewone griep krijgt?

Klachten bij kinderen zijn mild en de kans op zware klachten is nihil, dus als hij al ziek zal worden zal dat waarschijnlijk een gewone verkoudheid of griepje zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:05

Ik zou hem ook laten gaan en hem uitleggen dat het een consequentie is van het feit dat het thuis niet goed ging qua leren.
Het zal echt wel goed gaan als school de veiligheidsmaatregelen goed in acht neemt.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 08:06

_Nelleke_ schreef:
Jillz1 schreef:

Waarom zou je het jezelf nooit vergeven als hij Corona krijgt? Vergeef je het jezelf ook nooit als hij gewone griep krijgt?

Klachten bij kinderen zijn mild en de kans op zware klachten is nihil, dus als hij al ziek zal worden zal dat waarschijnlijk een gewone verkoudheid of griepje zijn.

Nou ik denk daar anders over nu er in onze omgeving het dagelijks voorbij komt.
Ze nemen het wel mee naar huis en mijn man is risico factor

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:09

Is de kans dan groot dat als jullie gezin corona krijgt het voor 1 van de familieleden ernstig is?
Bij de meeste mensen is dit niet zo.

ik weet natuurlijk niet waarom hij zijn huiswerk thuis niet maakt, of hij zelf goed is in zien wat consequenties zijn.
Maar normaal gesproken kun je een 12 jarige echt wel uitleggen dat dit voortvloeit uit zijn eigen gedrag omdat hij het thuis vertikt. En is dat ook een goede les voor hoe de wereld werkt.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:12

De basisschool waar ik werk heeft noodopvang voor kinderen van ouders met vitale beroepen. Je wilt niet weten hoeveel extra maatregelen we genomen hebben. Er zijn op gemiddeld 8 kinderen 2 medewerkers en er is meestal 1 bij de kinderen en de ander is aan het schoonmaken. Deurklinken, laptops en alle andere zaken die worden gebruikt, worden regelmatig ontsmet. Ouders mogen niet mee naar binnen en een ouder die mee naar binnen wil omdat ze ons niet vertrouwd mag ook lekker buiten blijven!

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:15

Jillz1 schreef:
_Nelleke_ schreef:

Nou ik denk daar anders over nu er in onze omgeving het dagelijks voorbij komt.
Ze nemen het wel mee naar huis en mijn man is risico factor

Met je man in de risico-groep dan snap ik je voorzichtigheid en dat is in dat geval ook juist alleen maar verstandig.

Wellicht kun je het met je zoon hebben over de maatregelen die hij kan nemen om de kans te verkleinen dat hij het op zou pikken. Dus het handen wassen, etc etc verhaal. Als hij snapt waarom dat belangrijk is en de wil toont om zijn gedrag daarin ook aan te passen zou ik hem toch de kans geven om die paar uur naar school te gaan.

Waar je voor wilt oppassen is dat je bezorgdheid en angst bij hem vertaald wordt naar het gevoel dat hij het niet goed zal kunnen doen of dat je hem niet zou vertrouwen. Dat is namelijk wat een kind erin kan horen: "mama denkt dat ik het niet goed zal doen." En dan heb je kans dat hij zich alleen maar meer zal willen afzetten. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:17

Jillz1 schreef:
Ik heb besloten zo ff mee naar binnen te gaan. Eerst ff kijken hoe ze in de klas zitten. 1x proberen en anders maar niet.

Mijn meiden moeten ook nu regelmatig naar school ivm tentamens..
Maar wij als ouders mogen niet naar binnen en moeten ze voor de school afzetten en niet mee het terrein op.

Ook bij (nood)dagopvang mogen ouders niet naar binnen en worden kinderen door de juf bij het schoolplein opgehaald.
Juist om zo weinig mensen binnen te hebben.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:18

Jillz1 schreef:
purny schreef:

Nu je zo scherp bent op evt. besmetting zou ik Niet mee naar binnen gaan(als het al toegestaan wordt).
Je kunt beter dan even door de ramen gluren denk ik, jij geen onnodig risico en ook voor de aanwezige docenten en/of leerlingen veiliger.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Zoon mag/moet twee uurtjes p.d. naar school ondanks corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:20

Idd niet mee naar binnen gaan.
Vraag je zoon anders of hij de leerkracht naar buiten kan laten gaan om met je te praten.