Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lange tijd heb ik wel dezelfde frustratie gevoeld als jij, maar op een gegeven moment realiseerde ik me dat ik alleen mezelf ermee had en dat ik me beter kon richten op de mensen die mij wél in hun leven wilden. Ik heb de betreffende persoon van m'n social media verwijderd, en het nummer uit mijn telefoon gehaald voor mijn eigen rust, en wat uiteindelijk restte was de dankbaarheid dat ik er toch een tijdlang een heel goede vriendin aan gehad heb, en de leuke herinneringen.
Relaxed schreef:Iets meer enters in je verhaal zou het een stuk leesbaarder maken..
En verder, mensen komen en gaan in je leven, vooral op jullie leeftijd. Levens veranderen, ik denk dat het het gewoon niet voor haar was. Hoe lang is dit nu geleden? Dat jullie niet meer praten?
pmarena schreef:Het klinkt een beetje alsof ze het bij nader inzien toch niet zo fijn vond om samen jullie verjaardagen te vieren, was het wel ook echt meermaals enthousiast door haar uitgesproken haar idee om het samen te willen doen...?
Het komt een beetje over alsof dat feest "de druppel" voor haar was waardoor ze het niet fijn meer vond om er een vriendschap met je op na te houden.... kan het zijn dat je wellicht wat te plakkerig / opdringerig bent geweest in haar beleving...?
Felien_Kyra schreef:Misschien kun je haar nog een berichtje sturen nu je het even hebt laten rusten? En uitleggen dat je er erg mee zit en dat je niet begrijpt waarom de vriendschap verwaterd is, alleen door het niet helpen opruimen en het cadeautje wat later zou komen.
Alleen als ze daar niet op in wil gaan dan zou ik het ook lekker laten. Vervelend, maar je zit er nu misschien alleen maar zelf mee
germie schreef:Als iemand boos op mij is, en ik vind het niet terecht, dan zoek ik geen toenadering meer. Vaak komen ze dan wel terug. En zo niet, dan is het gewoon jammer, maar einde verhaal.
Ik denk in jouw geval dat je ook beter niets kunt doen. Als er nog een gemeenschappelijke vriendengroep is, dan zul je A vast wel weer tegenkomen. En wie weet wordt er dan wat gezegd. Maar iemand die je afsnauwt is het niet waard om energie in te steken, hoe moeilijk het ook is.
Daarnaast: eerst een paar keer gewoon praten en later afspreken en het er veel later over hebben is ook niet erg en werkt misschien strategisch vaak wel beter.. stroopkoek schreef:Felien_Kyra schreef:Misschien kun je haar nog een berichtje sturen nu je het even hebt laten rusten? En uitleggen dat je er erg mee zit en dat je niet begrijpt waarom de vriendschap verwaterd is, alleen door het niet helpen opruimen en het cadeautje wat later zou komen.
Alleen als ze daar niet op in wil gaan dan zou ik het ook lekker laten. Vervelend, maar je zit er nu misschien alleen maar zelf mee
Ik heb haar toevallig in Januari een berichtje gestuurd of dat ze een keertje wilt praten. Hier reageerde ze eigenlijk beste goed op, maar toen ze vroeg waar het precies over ging en nadat ik dat uitgelegd had kreeg ik een heel mager antwoord terug. Toen vroeg ik mezelf echt af, waarom zou ik er nog moeite in steken en heb ik het helemaal afgeblazen.
Wat me dan het meeste steekt is dat ze tegen de andere drie van (haar oude) en mijn wel huidige vriendengroep wel normaal kan doen. Tegen sommige van deze mensen heeft ze ook het een en ander gezegd wat over mij ging, maar niemand snapt verder hoe ze mij/de vriendengroep op deze manier heeft laten vallen. Wel geeft de rest van mijn vrienden aan graag weer binnenkort iets met haar te gaan doen.
Wat mij nog meer echt wel kwetst is het feit dat ik haar met alles geholpen heb en altijd voor haar klaargestaan heb, maar zij mij dus binnen no-time bij het afval zet. Ik vind het jammer dat ik er nu zelf zo’n last van heb en dat ik er geen streep onder kan zetten doordat niet alles boven tafel gekomen is.
Canon schreef:Ik heb iets soortgelijks meegemaakt afgelopen jaar.. Broertje van mijn vriend kreeg een vriendin, superlieve meid en veel leuke dingen samen mee gedaan. Ook op vakantie geweest met zijn vieren en dat was echt onwijs mooi. We konden het onwijs goed vinden en het is toen ook een vriendin van mij geworden. Later ging het met hen twee minder en trok ze onwijs veel naar mij toe, zo veel mogelijk geprobeerd te helpen en te steunen, totdat ik een beetje het idee kreeg dat ze via mij en mijn vriend aanwezig bleef in die familie, ze liet hem maar niet los en hij had het toen al maanden geleden uit gemaakt.. Ook bij mij en mijn vriend kreeg ik het gevoel dat ze begon te stoken hier en daar.. Uiteindelijk had mijn vriend ook langzaamaan dat idee en veranderde haar gedrag en hoe is haar zag ook enorm..
Ik spreek haar nu amper meer, terwijl we nog steeds heel erg met elkaar zouden kunnen opschieten. Maar de nasmaak die ze meegeeft in wat ze daarnaast deed en vertelde klopt niet meer.. Ze stuurde ook berichten met "Eigenlijk zou ik bijna jaloers op jullie zijn.." En dat ligt me dan echt niet lekker.. Ik mis haar soms wel, en als we proberen iets af te spreken ben ik ook enthousiast. Totdat ze weer vraagt "Hoe is het met ... dan?" dan wil het gewoon niet en laat ik het weer af hangen. Gewoon omdat het niet goed voelt en dat nare onderbuikgevoel weer terug komt.
Ik snap je gevoel heel erg en ken ook een beetje een andere kant van die situatie. Soms groeien mensen uit elkaar, soms is er een goed openhartig gesprek nodig.. Gewoon even kijken waar je het meest blij van wordt.Daarnaast: eerst een paar keer gewoon praten en later afspreken en het er veel later over hebben is ook niet erg en werkt misschien strategisch vaak wel beter..
germie schreef:Ik ken je gevoel, heb dat ook wel gehad stroopkoek. Als in een hobby de interesse verandert, dan ga je die vriend of kennis verliezen. Maar daar komt dan wel weer een andere voor in de plaats. Ik weet niet of het mogelijk is om eens bij anderen in dat groepje te peilen naar of hen wat is opgevallen? Zit daar iemand bij die je kunt vertrouwen door hier over te praten?
En verder is het zo, wie noem je een vriend en wie een kennis? Ik ken mensen die iedereen die ze kennen vriend noemen. Terwijl ik dat allemaal kennissen noem. Mensen die ik slechts 1 of 2 keer ontmoet heb noem ik niet eens kennissen.
stroopkoek schreef:Felien_Kyra schreef:Misschien kun je haar nog een berichtje sturen nu je het even hebt laten rusten? En uitleggen dat je er erg mee zit en dat je niet begrijpt waarom de vriendschap verwaterd is, alleen door het niet helpen opruimen en het cadeautje wat later zou komen.
Ik heb haar toevallig in Januari een berichtje gestuurd of dat ze een keertje wilt praten. Hier reageerde ze eigenlijk beste goed op, maar toen ze vroeg waar het precies over ging en nadat ik dat uitgelegd had kreeg ik een heel mager antwoord terug. Toen vroeg ik mezelf echt af, waarom zou ik er nog moeite in steken en heb ik het helemaal afgeblazen.
Wat me dan het meeste steekt is dat ze tegen de andere drie van (haar oude) en mijn wel huidige vriendengroep wel normaal kan doen. Tegen sommige van deze mensen heeft ze ook het een en ander gezegd wat over mij ging, maar niemand snapt verder hoe ze mij/de vriendengroep op deze manier heeft laten vallen. Wel geeft de rest van mijn vrienden aan graag weer binnenkort iets met haar te gaan doen.
Wat mij nog meer echt wel kwetst is het feit dat ik haar met alles geholpen heb en altijd voor haar klaargestaan heb, maar zij mij dus binnen no-time bij het afval zet. Ik vind het jammer dat ik er nu zelf zo’n last van heb en dat ik er geen streep onder kan zetten doordat niet alles boven tafel gekomen is.
stroopkoek schreef:Zij was vaak degene die met de meeste idee aankwam en meestal ging ik daar een beetje in mee. Ik had daarnaast nog mijn vriendje waar mijn focus ook bij lag, terwijl zij niet echt iets had naast onze vriendengroep.
Autumnn schreef:stroopkoek schreef:Zij was vaak degene die met de meeste idee aankwam en meestal ging ik daar een beetje in mee. Ik had daarnaast nog mijn vriendje waar mijn focus ook bij lag, terwijl zij niet echt iets had naast onze vriendengroep.
Kan dit misschien niet het probleem zijn? Als een vriendin nooit voorstelt om wat te gaan doen, overal ja en amen op antwoordt, en die ook nog meer aandacht bij haar vriendje heeft liggen zou ik er ook wel klaar mee zijn