Abrupt beëindigde vriendschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

stroopkoek

Abrupt beëindigde vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 10:59

Hey bokt,
Ik kan op dit moment wel wat tips gebruiken! Ik maak eerst een korte situatie schets zodat jullie een beeld er bij hebben.

In de zomer van 2019 is het uitgegaan met mijn relatie en dus was ik ontzettend erg opzoek naar afleiding bij mijn vrienden. Het meisje om wie het gaat noemen we A en A was al een tijdje een kennis van mij, omdat zij de ex was van de beste vriend van mijn ex (mijn ex noemen we even B). Zo hadden we met zijn viertjes ooit wel eens wat gedaan toen we allebei nog in die relaties zatten, maar ik had eigenlijk eerst altijd een hekel aan haar. Toen het tussen haar en die beste vriend stuk liep gebeurde ongeveer precies hetzelfde bij mij een maand later, dus konden we elkaar veel steun geven. Ik werd ontzettend intensief vriendinnen met haar en was echt dagelijks met haar leuke dingen aan het doen. Uiteindelijk kwam ik terug bij B, maar er veranderde nog niks in onze vriendschap, omdat A in het verleden dus wel eens omging met B. In die periode ging het over het algemeen wat minder met mij en had ik ontzettend last van heftige moodswings wat achteraf door de pil kwam. Zo hebben ik en B dus ontzettend veel moeite gehad om elkaar 100% te leren begrijpen, maar nu zijn we nog steeds samen dus dat is wel gelukt!

Maar goed de vriendschap tussen mij en A verliep dus een lange tijd goed totdat we samen onze verjaardagen zouden gaan vieren. Ik zou namelijk 16 en zij 18 jaar worden en dus dat wilde we graag in een hok in haar achtertuin vieren. De week voordat het feest zou plaatsvinden begon ze zich al iets afstandelijker op te stellen, maar ik probeerde het vooral een beetje te negeren. Op het feestje zelf gedroeg ze zich vooral alsof het alleen haar feest was en heb haar amper gezien ook. De dag na het feestje zou ik naar mijn vriend zijn ouders gaan in de middag, dus heb ik mijn wekker gezet om de overige rotzooi op te ruimen en alles verder schoon te maken. Ik ben dus naar haar huis gefietst en heb vervolgens het een en ander staan schoon maken totdat zij aangaf dat het okay was als ik naar huis zou gaan. Dus ik ben toen uiteindelijk weggegaan, maar toen ik haar de dag erna appte om gezellig te kletsen, zoals altijd, kreeg ik een onwijs afstandelijk antwoord. Toen dit zo’n twee dagen aan de gang was heb ik haar via de app gevraagd wat er was en of ze er met mij over wilde praten. Hierop kreeg ik een vaag antwoord dat ik niet genoeg zou hebben opgeruimd en dat ze het vervelend vond dat ik haar nog geen cadeautje gegeven had. Ik gaf aan dat ik bezig was iets leuks voor haar te regelen en dat zij mij juist het idee had gegeven dat ik voldoende had gedaan wat betreft het opruimen etc. Ook heb ik er bij gezet dat het oke is als ze even wat afstand wilt hebben en dus heb ik haar die afstand gewoon gegeven, maar dat ik wel graag nog face to face met haar erover zou willen praten. Uiteindelijk heb ik niks meer van haar gehoord en zijn we dus langzaam gewoon andere wegen in gegroeid. Ik heb erg veel last gehad van het feit dat ze er niet met mij op een normale manier erover heeft willen praten en dat ze dus blijkbaar minder moeite wilde doen om de vriendschap te laten lopen. Toen heb ik dus eigenlijk me er vooral van afgesloten en heb ik geprobeerd mijn focus op iets anders te leggen, maar de laatste tijd zit het mij niet lekker. Nog steeds vraag ik me af hoe het van de een op andere dag dan zo kapot heeft kunnen gaan en waarom ze er niet met mij op een normale manier over is komen praten. Ik wil niet achter haar aan blijven lopen, maar soms blijft het pijnlijk om te zien dat ze tegen de rest van onze oude vriendengroep wel op een normale manier kan reageren.

Heeft iemand wel een iets soortgelijks meegemaakt en heeft iemand misschien tips hoe je met zo’n situatie het beste kan omgaan?
(Sorry voor het onduidelijke en lange verhaal)
Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door stroopkoek op 07-04-20 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm
Bakkabouter

Re: Abrupt beëindigde vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:06

Sommige vriendinnen blijven voor de rest van je leven bij je, en sommige niet. Lekker je focus ergens anders op gaan gooien, deze 'vriendin' lijkt het me niet waard.
⚠️ Storm kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:09

Als je het daadwerkelijk echt zo vervelend vind zou ik haar gewoon eens bellen. Dat komt veel anders over dan de app. En zoals hierboven; sommige mensen blijven bij je, en andere gaan hun eigen weg. Hoort bij het leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:10

Iets meer enters in je verhaal zou het een stuk leesbaarder maken..

En verder, mensen komen en gaan in je leven, vooral op jullie leeftijd. Levens veranderen, ik denk dat het het gewoon niet voor haar was. Hoe lang is dit nu geleden? Dat jullie niet meer praten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:12

Jep, iets soortgelijks meegemaakt, en het gewoon laten rusten. :) Lange tijd heb ik wel dezelfde frustratie gevoeld als jij, maar op een gegeven moment realiseerde ik me dat ik alleen mezelf ermee had en dat ik me beter kon richten op de mensen die mij wél in hun leven wilden. Ik heb de betreffende persoon van m'n social media verwijderd, en het nummer uit mijn telefoon gehaald voor mijn eigen rust, en wat uiteindelijk restte was de dankbaarheid dat ik er toch een tijdlang een heel goede vriendin aan gehad heb, en de leuke herinneringen.

Grappig genoeg kreeg ik na jaren zonder contact recentelijk weer een appje of ik het leuk vond om een keer koffie te drinken om even bij te kletsen toen ik in Nederland was, en daar heb ik ook gewoon 'ja' op gezegd, want eigenlijk vond ik het ook wel leuk om even bij te praten en ze had toch de moeite genomen om mijn buitenlandse nummer te achterhalen. Was nog erg gezellig ook! We spreken elkaar zo nu en dan weer, en dan is het ook weer als vanouds gezellig, maar zo hecht als het was zal het niet meer worden, en dat is ook prima.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:14

Het klinkt een beetje alsof ze het bij nader inzien toch niet zo fijn vond om samen jullie verjaardagen te vieren, was het wel ook echt meermaals enthousiast door haar uitgesproken haar idee om het samen te willen doen...?

Het komt een beetje over alsof dat feest "de druppel" voor haar was waardoor ze het niet fijn meer vond om er een vriendschap met je op na te houden.... kan het zijn dat je wellicht wat te plakkerig / opdringerig bent geweest in haar beleving...? :(:)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:17

Misschien kun je haar nog een berichtje sturen nu je het even hebt laten rusten? En uitleggen dat je er erg mee zit en dat je niet begrijpt waarom de vriendschap verwaterd is, alleen door het niet helpen opruimen en het cadeautje wat later zou komen.

Alleen als ze daar niet op in wil gaan dan zou ik het ook lekker laten. Vervelend, maar je zit er nu misschien alleen maar zelf mee :(

Koekeroekus
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:20

Ik heb ook zown vriendschap gehad en dat zijn mensen die het moeilijk vinden om eerlijk tegen je te zijn en het dus maar op deze manier oplossen.
Want het is makkelijker mensen "uit de weg te ruimen" dan daadwerkelijk erover te praten en eerlijk te zijn.

Vooral geen energie meer in steken. Je bereikt toch nooit hetgeen wat jij graag ziet in een vriendschap.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:22

Al mijn vriendschappen die nu geen vriendschappen meer zijn, zijn als het ware gewoon doodgebloed en geëindigd zonder er uitgebreid over te praten of te analyseren.

Laat het dus los en focus je energie op de mensen die wel nog in je leven zijn. En o ja, aanvaard het feit dat er in het leven gewoon best wel veel dingen gebeuren waar je het waarom niet van weet.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 13:17

Relaxed schreef:
Iets meer enters in je verhaal zou het een stuk leesbaarder maken..

En verder, mensen komen en gaan in je leven, vooral op jullie leeftijd. Levens veranderen, ik denk dat het het gewoon niet voor haar was. Hoe lang is dit nu geleden? Dat jullie niet meer praten?

Oops sorry ik heb dit verhaal snel in elkaar getypt voordat ik naar mijn paard ging vandaar dat het wat slordig is. Ik heb het aangepast dus hoop dat het wat fijner leest nu!

We praten sinds oktober/november 2019 niet meer dus ongeveer een half jaartje.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 13:24

pmarena schreef:
Het klinkt een beetje alsof ze het bij nader inzien toch niet zo fijn vond om samen jullie verjaardagen te vieren, was het wel ook echt meermaals enthousiast door haar uitgesproken haar idee om het samen te willen doen...?

Het komt een beetje over alsof dat feest "de druppel" voor haar was waardoor ze het niet fijn meer vond om er een vriendschap met je op na te houden.... kan het zijn dat je wellicht wat te plakkerig / opdringerig bent geweest in haar beleving...? :(:)

Het was haar idee om de verjaardagen samen te doen en ik ben er uiteindelijk gewoon in mee gegaan, dus zij was degene die dat initiatief nam!

Klopt ik krijg ook het idee dat het voor haar de druppel was, maar ik kan niet bedenken waarvan. Zij was vaak degene die met de meeste idee aankwam en meestal ging ik daar een beetje in mee. Ik had daarnaast nog mijn vriendje waar mijn focus ook bij lag, terwijl zij niet echt iets had naast onze vriendengroep. In de week voor het feest snauwde ze me vaak ook al gewoon af op dingen die mij niet lukte of als ik dus blijkbaar iets deed wat haar irriteerde. Maar ik heb dus als ik zo terug kijk niet het idee gehad dat ik constant boven op haar lip zat, omdat zij mij juist bijna dagelijks opzocht.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:27

Als iemand boos op mij is, en ik vind het niet terecht, dan zoek ik geen toenadering meer. Vaak komen ze dan wel terug. En zo niet, dan is het gewoon jammer, maar einde verhaal.

Ik denk in jouw geval dat je ook beter niets kunt doen. Als er nog een gemeenschappelijke vriendengroep is, dan zul je A vast wel weer tegenkomen. En wie weet wordt er dan wat gezegd. Maar iemand die je afsnauwt is het niet waard om energie in te steken, hoe moeilijk het ook is.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 13:35

Felien_Kyra schreef:
Misschien kun je haar nog een berichtje sturen nu je het even hebt laten rusten? En uitleggen dat je er erg mee zit en dat je niet begrijpt waarom de vriendschap verwaterd is, alleen door het niet helpen opruimen en het cadeautje wat later zou komen.

Alleen als ze daar niet op in wil gaan dan zou ik het ook lekker laten. Vervelend, maar je zit er nu misschien alleen maar zelf mee :(

Ik heb haar toevallig in Januari een berichtje gestuurd of dat ze een keertje wilt praten. Hier reageerde ze eigenlijk beste goed op, maar toen ze vroeg waar het precies over ging en nadat ik dat uitgelegd had kreeg ik een heel mager antwoord terug. Toen vroeg ik mezelf echt af, waarom zou ik er nog moeite in steken en heb ik het helemaal afgeblazen.

Wat me dan het meeste steekt is dat ze tegen de andere drie van (haar oude) en mijn wel huidige vriendengroep wel normaal kan doen. Tegen sommige van deze mensen heeft ze ook het een en ander gezegd wat over mij ging, maar niemand snapt verder hoe ze mij/de vriendengroep op deze manier heeft laten vallen. Wel geeft de rest van mijn vrienden aan graag weer binnenkort iets met haar te gaan doen.
Wat mij nog meer echt wel kwetst is het feit dat ik haar met alles geholpen heb en altijd voor haar klaargestaan heb, maar zij mij dus binnen no-time bij het afval zet. Ik vind het jammer dat ik er nu zelf zo’n last van heb en dat ik er geen streep onder kan zetten doordat niet alles boven tafel gekomen is.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 13:38

germie schreef:
Als iemand boos op mij is, en ik vind het niet terecht, dan zoek ik geen toenadering meer. Vaak komen ze dan wel terug. En zo niet, dan is het gewoon jammer, maar einde verhaal.

Ik denk in jouw geval dat je ook beter niets kunt doen. Als er nog een gemeenschappelijke vriendengroep is, dan zul je A vast wel weer tegenkomen. En wie weet wordt er dan wat gezegd. Maar iemand die je afsnauwt is het niet waard om energie in te steken, hoe moeilijk het ook is.

Ik heb aan het begin ook helemaal niks ermee gedaan en ben mij echt gaan focussen op mezelf en mijn vriend, maar toch heb ik het niet helemaal kunnen afsluiten omdat ik niet weet wat ik fout gedaan heb. Ik ben iemand die graag iemands gedachte gang probeert te begrijpen en aangezien ze dus ook nog een kleine invloed op mijn huidige vrienden heeft zit het mij wel redelijk dwars. Misschien moet ik stoppen met het voor haar invullen en er in blijven geloven dat het slijt.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:45

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt afgelopen jaar.. Broertje van mijn vriend kreeg een vriendin, superlieve meid en veel leuke dingen samen mee gedaan. Ook op vakantie geweest met zijn vieren en dat was echt onwijs mooi. We konden het onwijs goed vinden en het is toen ook een vriendin van mij geworden. Later ging het met hen twee minder en trok ze onwijs veel naar mij toe, zo veel mogelijk geprobeerd te helpen en te steunen, totdat ik een beetje het idee kreeg dat ze via mij en mijn vriend aanwezig bleef in die familie, ze liet hem maar niet los en hij had het toen al maanden geleden uit gemaakt.. Ook bij mij en mijn vriend kreeg ik het gevoel dat ze begon te stoken hier en daar.. Uiteindelijk had mijn vriend ook langzaamaan dat idee en veranderde haar gedrag en hoe is haar zag ook enorm..

Ik spreek haar nu amper meer, terwijl we nog steeds heel erg met elkaar zouden kunnen opschieten. Maar de nasmaak die ze meegeeft in wat ze daarnaast deed en vertelde klopt niet meer.. Ze stuurde ook berichten met "Eigenlijk zou ik bijna jaloers op jullie zijn.." En dat ligt me dan echt niet lekker.. Ik mis haar soms wel, en als we proberen iets af te spreken ben ik ook enthousiast. Totdat ze weer vraagt "Hoe is het met ... dan?" dan wil het gewoon niet en laat ik het weer af hangen. Gewoon omdat het niet goed voelt en dat nare onderbuikgevoel weer terug komt.

Ik snap je gevoel heel erg en ken ook een beetje een andere kant van die situatie. Soms groeien mensen uit elkaar, soms is er een goed openhartig gesprek nodig.. Gewoon even kijken waar je het meest blij van wordt.:j Daarnaast: eerst een paar keer gewoon praten en later afspreken en het er veel later over hebben is ook niet erg en werkt misschien strategisch vaak wel beter..
Laatst bijgewerkt door Canon op 07-04-20 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:46

Ik ken je gevoel, heb dat ook wel gehad stroopkoek. Als in een hobby de interesse verandert, dan ga je die vriend of kennis verliezen. Maar daar komt dan wel weer een andere voor in de plaats. Ik weet niet of het mogelijk is om eens bij anderen in dat groepje te peilen naar of hen wat is opgevallen? Zit daar iemand bij die je kunt vertrouwen door hier over te praten?

En verder is het zo, wie noem je een vriend en wie een kennis? Ik ken mensen die iedereen die ze kennen vriend noemen. Terwijl ik dat allemaal kennissen noem. Mensen die ik slechts 1 of 2 keer ontmoet heb noem ik niet eens kennissen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:46

stroopkoek schreef:
Felien_Kyra schreef:

Ik heb haar toevallig in Januari een berichtje gestuurd of dat ze een keertje wilt praten. Hier reageerde ze eigenlijk beste goed op, maar toen ze vroeg waar het precies over ging en nadat ik dat uitgelegd had kreeg ik een heel mager antwoord terug. Toen vroeg ik mezelf echt af, waarom zou ik er nog moeite in steken en heb ik het helemaal afgeblazen.

Wat me dan het meeste steekt is dat ze tegen de andere drie van (haar oude) en mijn wel huidige vriendengroep wel normaal kan doen. Tegen sommige van deze mensen heeft ze ook het een en ander gezegd wat over mij ging, maar niemand snapt verder hoe ze mij/de vriendengroep op deze manier heeft laten vallen. Wel geeft de rest van mijn vrienden aan graag weer binnenkort iets met haar te gaan doen.
Wat mij nog meer echt wel kwetst is het feit dat ik haar met alles geholpen heb en altijd voor haar klaargestaan heb, maar zij mij dus binnen no-time bij het afval zet. Ik vind het jammer dat ik er nu zelf zo’n last van heb en dat ik er geen streep onder kan zetten doordat niet alles boven tafel gekomen is.

Ik lees dat er veel besproken is via whats app. Waarom spreek je het niet in het echt uit? Misschien had zij dat ook graag gewild en misschien had je dan helemaal niet zo’n kort antwoord gehad.
In het echt begrijp je elkaar veel beter en als ik eerlijk ben, als iemand bij mij een ruzie over de app uit wilt praten, vind ik dat een klein beetje laf.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 13:59

Canon schreef:
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt afgelopen jaar.. Broertje van mijn vriend kreeg een vriendin, superlieve meid en veel leuke dingen samen mee gedaan. Ook op vakantie geweest met zijn vieren en dat was echt onwijs mooi. We konden het onwijs goed vinden en het is toen ook een vriendin van mij geworden. Later ging het met hen twee minder en trok ze onwijs veel naar mij toe, zo veel mogelijk geprobeerd te helpen en te steunen, totdat ik een beetje het idee kreeg dat ze via mij en mijn vriend aanwezig bleef in die familie, ze liet hem maar niet los en hij had het toen al maanden geleden uit gemaakt.. Ook bij mij en mijn vriend kreeg ik het gevoel dat ze begon te stoken hier en daar.. Uiteindelijk had mijn vriend ook langzaamaan dat idee en veranderde haar gedrag en hoe is haar zag ook enorm..

Ik spreek haar nu amper meer, terwijl we nog steeds heel erg met elkaar zouden kunnen opschieten. Maar de nasmaak die ze meegeeft in wat ze daarnaast deed en vertelde klopt niet meer.. Ze stuurde ook berichten met "Eigenlijk zou ik bijna jaloers op jullie zijn.." En dat ligt me dan echt niet lekker.. Ik mis haar soms wel, en als we proberen iets af te spreken ben ik ook enthousiast. Totdat ze weer vraagt "Hoe is het met ... dan?" dan wil het gewoon niet en laat ik het weer af hangen. Gewoon omdat het niet goed voelt en dat nare onderbuikgevoel weer terug komt.

Ik snap je gevoel heel erg en ken ook een beetje een andere kant van die situatie. Soms groeien mensen uit elkaar, soms is er een goed openhartig gesprek nodig.. Gewoon even kijken waar je het meest blij van wordt.:j Daarnaast: eerst een paar keer gewoon praten en later afspreken en het er veel later over hebben is ook niet erg en werkt misschien strategisch vaak wel beter..

Ja dit herken ik op zich wel. Ik was natuurlijk weer samen gekomen met B (mijn ex van toen en nu dus huidige vriendje nog) en dat was de beste vriend van haar ex. Ik denk dat zij mij lange tijd gezien heeft als een opening naar die ex van haar aangezien hij nog steeds met B omging en ik dus ook nog het een en ander met die ex te maken had. Misschien dat ze daar kansen heeft gezien, maar dat dat later niet meer interessant werd?

Het heeft bij haar ook ontzettend lang geduurd voordat zij over die ex heen gekomen is (ze heeft meerdere malen nog het een en ander met die gast gedaan) en toen onze vriendschap langzaam ten einde kwam heeft ze ook gezegd dat ze meer op zich zelf wilde gaan richten en minder op die ex gefocust wilde zijn. Wat ik jammer blijf vinden is dat ze niet naar mij toe gekomen is om dit face to face bespreekbaar te maken want dat had mij meer rust gegeven.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 14:02

germie schreef:
Ik ken je gevoel, heb dat ook wel gehad stroopkoek. Als in een hobby de interesse verandert, dan ga je die vriend of kennis verliezen. Maar daar komt dan wel weer een andere voor in de plaats. Ik weet niet of het mogelijk is om eens bij anderen in dat groepje te peilen naar of hen wat is opgevallen? Zit daar iemand bij die je kunt vertrouwen door hier over te praten?

En verder is het zo, wie noem je een vriend en wie een kennis? Ik ken mensen die iedereen die ze kennen vriend noemen. Terwijl ik dat allemaal kennissen noem. Mensen die ik slechts 1 of 2 keer ontmoet heb noem ik niet eens kennissen.

Toen de vriendschap net begonnen was met doodbloeden heb ik het wel met de rest het erover gehad, maar zij zijn nooit close geweest met haar zoals ik dat was zegmaar. Twee ervan zijn ook jongens en zien dit dus als ga gewoon verder en laat het gaan. Niemand heeft verder begrepen waarom ze mij en de rest van de groep zo heeft laten vallen na alles wat we voor haar gedaan hebben. Voor ons had ze amper vrienden en was ze eigenlijk alleen maar met haar ex dus hebben wij haar daar mee geholpen. Achteraf voelt het een beetje of wij een opstapje geweest zijn voor de vrienden waar ze nu mee omgaat.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 14:05

stroopkoek schreef:
Felien_Kyra schreef:

Ik lees dat er veel besproken is via whats app. Waarom spreek je het niet in het echt uit? Misschien had zij dat ook graag gewild en misschien had je dan helemaal niet zo’n kort antwoord gehad.
In het echt begrijp je elkaar veel beter en als ik eerlijk ben, als iemand bij mij een ruzie over de app uit wilt praten, vind ik dat een klein beetje laf.[/quote]

Ik zie haar eigenlijk nooit meer in het echt. Ze had toen der tijd al afstand genomen van de vriendengroep en kwam dus amper nog. Ik heb verder nooit de kans gehad om dit nog face to face met haar te bespreken wat ik dus jammer vind, omdat ik zelf van nature een prater ben. Daarnaast wilde ik de ruzie zeker niet via app uitpraten, maar heb ik haar alleen appje gestuurd of dat ze een keertje tijd had om ergens wat te gaan drinken. Pas nadat ze gevraagd heeft waar het precies over ging heb ik kort een uitleg gegeven wat mij dwars zit, maar hierna kreeg ik totaal niet dezelfde vibe van haar terug.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:29

stroopkoek schreef:
Zij was vaak degene die met de meeste idee aankwam en meestal ging ik daar een beetje in mee. Ik had daarnaast nog mijn vriendje waar mijn focus ook bij lag, terwijl zij niet echt iets had naast onze vriendengroep.

Kan dit misschien niet het probleem zijn? Als een vriendin nooit voorstelt om wat te gaan doen, overal ja en amen op antwoordt, en die ook nog meer aandacht bij haar vriendje heeft liggen zou ik er ook wel klaar mee zijn :o

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 14:38

Autumnn schreef:
stroopkoek schreef:
Zij was vaak degene die met de meeste idee aankwam en meestal ging ik daar een beetje in mee. Ik had daarnaast nog mijn vriendje waar mijn focus ook bij lag, terwijl zij niet echt iets had naast onze vriendengroep.

Kan dit misschien niet het probleem zijn? Als een vriendin nooit voorstelt om wat te gaan doen, overal ja en amen op antwoordt, en die ook nog meer aandacht bij haar vriendje heeft liggen zou ik er ook wel klaar mee zijn :o

Oh nee zo bedoelde ik het niet ik nam ook vaak het initiatief! Ik heb haar in die tijd ook heel erg geholpen met wat problemen die ze met een jongen had en ben er keer op keer voor haar er geweest. Het contact kwam echt over en weer zoals dat ik een normale gezonde vriendschap altijd gaat. Zij was bijvoorbeeld wel degene die met de ideeën zoals dat feest kwam, maar over het algemeen zatten we op dat vlak wel op 1 lijn

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:46

Ik heb ook vriendschappen gehad waar het op een gegeven moment alleen vanuit mijn kant kwam.
Ik zie het zo: je zit in de trein, in de rit stappen er mensen uit maar er stappen ook weer nieuwe mensen in. Helaas heb ik het maar geaccepteerd maar leuk vond ik het niet. Je moet het je ook niet altijd persoonlijk aantrekken.