Ik ga binnenkort even langs de gemeente in mijn oude woonplaats hiervoor, no worries. Maar toch even benieuwd of iemand hier iets weet.
Ik ben student en heb 3 jaar in een heerlijke studio gewoond waar ik huurtoeslag voor ontving. Op het moment dat ik de woning betrok had ik een bijbaan waar ik met 2 dagen per week werken flink wat bijverdiende. Op dat inkomen (lening duo, stufi en bijbaan) is mijn huurtoeslag berekend. Toen ik wisselde van studie en qua contacturen daar ongeveer aan een fulltime baan begon ben ik alleen nog maar de zaterdag gaan werken, en de laatste maanden zelfs helemaal niet meer omdat ik gas terug moest nemen na overspannen te zijn geraakt
. Ook viel mijn stufi weg omdat ik een langstudeerder ben, mijn huidige inkomen bestaat momenteel alleen maar uit de studentenlening. Nu bedacht ik me ineens dat ik veel minder geld ontving en dat ik mijn huurtoeslag misschien op had kunnen schroeven. Wel leuk dat je je dat bedenkt als je al verhuist bent
Dus vandaar de vraag; als blijkt dat ik inderdaad recht had op meer huurtoeslag na het afnemen van mijn maandelijkse inkomen; zou ik dat met terugwerkende kracht nog terug kunnen krijgen? Ik weet dat dat sowieso kan als je de huurtoeslag aan vraagt maar ik heb geen idee hoe het zit met mijn huidige situatie. Ben benieuwd!
X