Cadeautjes voor collega's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Cadeautjes voor collega's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 12:29

Hoihoi!

Wij hebben op werk de gewoonte collega's bij speciale gelegenheden cadeautjes te geven. Zoals bij geboorte, bruiloft, zoveel jaar in dienst etc.

Nu op het moment staan er dus 2 kraammanden en 1 mand voor een bruiloft van iemand. Ik vind het heel moeilijk om cadeautjes te verzinnen merk ik :+ voor die kindjes heb ik wel wat inmiddels (al kan er nog wat bij), voor de collega die gaat trouwen heb ik echt geen idee..

Dus, wat zouden jullie je collega's cadeau geven? :D

Groetjess

Lau

Re: Cadeautjes voor collega's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:31

Hebben ze geen wensenlijstje? Die zou je altijd nog kunnen vragen. Verder ja wat zit er al in? Als je dat weet kan je eventueel aanvullen. Maar bijv een dinerbon of een hotelbon is wel leuk kunnen ze samen doen.
Of een setje bordspellen? Misschien een hoe overleef ik het huwelijk boekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:09

Ik geef altijd iedereen planten :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:11

Goede fles wijn/champagne?

Selina
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:27

Bucketlist voor koppels-boek?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:31

Voor kindjes is iets van Grimms altijd leuk om te krijgen :) of een mooie kwalitatief goede hydrofiel xxl (1.20 bij 1.20) Verder zijn cadeaubonnen altijd welkom. En de bamboe rompers van de Hema :+:

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 14:59

Nee geen lijstjes, gaat ook wat lastiger met zoveel collega's denk ik := zeker voor de bruiloft is het vooral het plan om dat als verrassing te doen ook dus ik kan het ook niet echt gaan vragen.

Cadeaubonnen vind ik zelf te onpersoonlijk dus dat is niet mijn eerste keus. Plantjes zijn super leuk maar heel lastig vervoeren als 50 man cadeautjes geeft :') drank weet ik niet zo goed, zou ik zelf idd leuk vinden maar ook voor iemand die echt voor de kerk trouwt zeg maar? Durf ik niet zo goed aan :+
Zo'n boekje klinkt wel leuk, ga ik eens naar speuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:08

Selina schreef:

Als ik zoiets krijg zou ik enkel denken: handig, papier om de brandton op gang te krijgen _O-

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:11

idinn schreef:
Selina schreef:

Als ik zoiets krijg zou ik enkel denken: handig, papier om de brandton op gang te krijgen _O-

Precies dit.
Ik zou persoonlijk niet heel blij worden van een mand vol met zulke boekjes, dingen waar je nooit meer wat mee doet. Dan liever onpersoonlijke cadeaubonnen, maar dat kan aan mij liggen. Zo'n boekje zou bij ons in de kast verdwijnen en er bij de volgende verhuizing pas uitkomen denk ik. Als alle 50 collega's dat doen, is het gewoon zonde in mijn ogen.
Ken je de collega's goed? Dan zou ik wat persoonlijks zoeken wat niet per se een bepaald bedrag is, maar wel wat van waarde. Een inside joke die jullie samen hebben oid.
Plantje is ook altijd leuk, maar inderdaad niet handig in een mand. Misschien bloembollen of zaaigoed? Als ze een tuin hebben natuurlijk. Alternatief is een abonnement op een bos bloemen die maandelijks wordt bezorgd (Bloomon kan, maar ook 'normalere bloemisten' hebben deze service).
Een fles wijn vind ik ook altijd leuk, drinken ze het zelf niet dan kunnen ze het gasten geven. Ik ken weinig mensen die gelovig zijn (christelijk) die daarom niet drinken, bij het avondmaal wordt zelfs wijn gedronken tijdens kerkdiensten en ik ken genoeg kerken die gewoon wijn/bier verkopen in hun 'café'. Dat zou ik niet per se niet aandurven, maar ik ken natuurlijk ook niet alle kerken/gebruiken en je collega ook niet.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 08:59

Voor de babys: een luiertaart? Met versiering bovenop ook lekkere dingen voor moeders zoals dingetjes van rituals, een speen er tussen en misschien een cadeaubon voor de bios voor wat 'papa en mama tijd'. :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 09:13

Wanneer wij echt geen inspiratie hadden, gingen we horen bij de partner :) Even opzoeken op FB en vragen of zij iets wisten wat de collega graag wilde hebben.
Met het huwelijk is dat moeilijk natuurlijk :P maar misschien via een zus of broer of goede vriend(in) van je collega's?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:01

Ligt er bij mij echt heel erg aan hoe goed ik de collega ken. We hebben regelmatig zo'n mand staan en bij sommige doe ik er echt alleen een kaartje in. Andere kregen een klein kadootje of iets lekkers te eten als ik zeker weet dat het in de smaak zal vallen.