Xiaomi mi note 10 ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Welke is beter?

Iphone 11
11 (73%)
Xiaomi note 10
4 (26%)

Totaal aantal stemmen: 15

XxLiEsJuHhxX
🏆 Paardenfluisteraar

Xiaomi mi note 10 ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 16:33

Beste bokkers,

Ik ben tegenwoordig veel foto's binnen aan het maken van objecten zoals bijvoorbeeld producten in kleine flesjes, voedsel, huisdieren. Maar ook buiten ben ik veel meer foto's aan het maken.

Ik heb eerder een Iphone gehad (eerst een 5 en daarna de SE) en ik was altijd heel tevrede over de foto's. Nu heb ik sinds afgelopen zomer een Samsung a6 en al vanaf het begin vallen 80% van de foto's mij erg tegen. Ook als ik ze op de pc zet zijn de formaten allemaal verschillend en kwaliteit gewoon bagger.

Nu ben ik mij aan het orienteren naar een nieuwe telefoon die dus erg goed met portret foto's van objecten en dieren.

Ik was al helemaal gevallen voor de iphone 11 (niet de pro, die is mij gewoon te duur), tot mijn broer gisteren avond begon over de Xiaomi mi note 10. Deze telefoon ben ik vandaag uit gaan pluizen en hij lijkt zo wel aardig overeen te komen met de iphone 11. Maar toch twijfel ik erg. Hij is bijna 400 euro goedkoper maar ik ben erg bang dat hij tegen gaat vallen, en stiekem mis ik het iphone systeem ook wel O:)

Nu hoop ik dus van jullie ervaringen te horen over de Xiaomi mi note 10. Wat denken jullie welke ik het beste kan nemen, prijs niet mee genomen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:08

Ik heb sinds een maand een Redmi Note 8 Pro, zal ongeveer vergelijkbaar zijn denk ik.

De telefoon is snel, draait prima dagelijkse apps en heeft genoeg RAM en opslag. De MiUI vind ik wel heel erg wennen ten opzichte van mijn vorige Nokia 8 met een "clean" versie van Android. Er zit echter wel bloatware op waardoor je sommige systeemapps niet kan verwijderen en reclame te zien krijgt in het scherm..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:13

Ik heb sinds kort ook voor het eerst een Xiaomi (wel ander type, de A3 dacht ik). Ik weet niet of ik toevallig pech heb, maar ik erger me wel aan een paar dingen. Zo blijft hij het scherm roteren, ondanks dat ik die 'rotation lock' aan heb staan. Verder is het geluid van de telefoon bij mij echt bar slecht; als ik met iemand bel, dan klinkt het alsof de ander onder water zit. Ik zou er zelf dus niet snel opnieuw een kopen, maar mensen uit mijn omgeving zijn juist erg enthousiast, dus wellicht is mijn toestel toevallig een beetje mislukt.

Ik moest inderdaad ook erg wennen aan de kale Android (snapte eerst niet waar ik de instellingen kon vinden :+ ), maar dat went :) .

Storm
Bakkabouter

Re: Xiaomi mi note 10 ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:56

Heb je je wel eens in de Huawei P30 verdiept? Ik heb deze en ben er erg tevreden over.
⚠️ Storm kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

XxLiEsJuHhxX
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 20:43

bedankt voor de ervaringen so far :D

Huawei vind ik zelf niet echt wat O:)

PenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:58

Ik heb de mi 9t pro en deze maakt geweldige foto's. Voor mij verder een prima camera maar ik ben niet iemand die de hele dag op de telefoon zit en er verder veel mee doet.

XxLiEsJuHhxX
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 20:59

Ik ben natuurlijk ook wel een beetje extra veeleisend door mijn fotografie O:) :D

Storm
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:20

Dan noem ik toch nogmaals mijn Huawei. Ook gekozen voor mijn fotografie voor de reviews van kinderkleding en mijn blogs.
Zit een 40 miljoen megapixel camera in en samen met de app Snapseed, zien en denken de mensen dat ik mijn foto's met een professionele camera maak.
⚠️ Storm kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

flodske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:33

Ik heb een Xiaomi M1 A3 en ben er echt heel tevreden van, ik kan het merk dus zeker aanraden. Met het model dat jij noemt heb ik geen ervaring.

XxLiEsJuHhxX
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 21:49

Storm, snapseed ziet er wel onwijs fijn uit! :D Ik gan dan toch ook jouw huawei eens bekijken. Maak jij de foto's binnen of buiten?

Storm
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:24

Ik maak ze beide, binnen en buiten.
Hier paar voorbeelden, alleen is de kwaliteit van het uploaden erg naar beneden gegaan, maar in het echt zijn ze haarscherp.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:36

Ik ben aan het kijken naar een Google pixel, ik wil ook mooie foto's kunnen maken, niet teveel betalen en een telefoon die niet zo groot is. Mijn man heeft ook Huawei, prachtige foto's maar ik vind het toch te duur :o

XxLiEsJuHhxX
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 14:33

Damn dat zijn inderdaad hele erge goede foto's :oo

heb jij de gewone of de pro, en weet jij goed de verschillen tussen die 2?

Storm
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:49

XxLiEsJuHhxX schreef:
Damn dat zijn inderdaad hele erge goede foto's :oo

heb jij de gewone of de pro, en weet jij goed de verschillen tussen die 2?

Ik heb niet ee pro maar de gewone p30. Dus ook niet de lite. Ik vond de pro te groot, lag niet lekker in mijn hand. Ook vond ik de p30 al goed genoeg om mooie foto's mee te maken. Ik bewerk de foto's wel altijd na met Snapseed. Zeer fijne app is dat inderdaad.

XxLiEsJuHhxX
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 15:39

pfff ik vind het zo moeilijk eigenlijk. Stiekem wil ook gewoon heel erg graag weer terug naar iphone. Ik heb mijn huidige telefoon ook nog geen jaar. Ik ben bang als ik weer een niet iphone neem ik er ook weer snel op uitgekeken ben. Nu was mijn samsung niet zo duur maar een telefoon van 500 is dan toch een heel stuk zuurder om daar weer vanaf te stappen binnen 1 jaar dan nu met een telefoon van 160.

Storm
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:58

Het is ook lastig, je moet ook compleet achter je keuze staan anders denk je steeds 'wat als ik de andere had gekozen'...

XxLiEsJuHhxX
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 16:53

Dat denk ik inderdaad ook wel. lastig, lastig allemaal O:)

XxLiEsJuHhxX
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 18:04

ondertussen heb ik mijn keuze gemaakt en kan het lange wachten beginnen.

Ik vermoed dat door Corona de leveringen zoveel langer duren nu.

zo rond 25 april komt mijn nieuwe telefoon aan.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Xiaomi mi note 10 pro. Ik hoop heel erg dat ik er geen spijt van ga krijgen. En waarom uiteindelijk voor deze en niet de huawei of de iphone?

Iphone heb ik door de prijs laten vallen. Mijn vriend had wel gelijk dat het eigenlijk wel idioot is om 860 euro voor een telefoon neer te leggen. Dus met wat pijn in mijn hart die keuze aan de kant geschoven.
Daarna ben ik heel heel erg veel revieuws gaan kijken en lezen over de andere 2 opties en mede door persoonlijke ervaringen van kennisen op de keuze van de Xiaomi gekomen. Toen werd het toch nog een twijfel momentje tussen de normale mi note 10 of de pro. De pro heeft gewonnen omdat en de camera beter is, het geluid verbluffend goed moet zijn met muziek, het geheugen en de RAM groter zijn en de prijs voor dit allemaal meer eigenlijk niet zoveel meer was. Toen kwam de kleur keuze. Wit vond ik wel wat hebben, het lijkt wat parlemoer achtig, groen/turquoise leek ook wel mooi maar was 20 euro duurder dan de witte. Dat heb ik er niet voor over. En dan de 3e optie was zwart. Die was 5 euro goedkoper dan de witte en ik kwam tot de conclussie hoe leuk ik telefoon kleurtjes ook vind. Ik kijk maar heel zelde naar de achterkant van mijn telefoon en maakt de kleur toch niks uit. En toen bleek de zwarte ook nog eens een paar dagen eerder geleverd te kunnen worden dus is het de zwarte geworden.

Meteen hoesje, bescherm glaasjes en een bumper besteld. Deze zijn niet helemaal mijn smaak maar de rest was allemaal pas leverbaar eind mei, begin juni :oo dus daar kijk ik later nog eens naar wat ik daarmee doe hihi

Storm
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:55

Super toch! Nog even wachten en dan kun je lekker aan het proberen met je nieuwe beste vriend! Jammer dat het nog even duurt...