Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
upendo schreef:Even heel gechargeerd:
Dan mag de bouw bijvoorbeeld ook niet meer doorgaan. Daar gebeuren de meeste bedrijfsongevallen. Dat is ook een extra belasting op ons zorgsysteem.
Mars schreef:upendo schreef:Even heel gechargeerd:
Dan mag de bouw bijvoorbeeld ook niet meer doorgaan. Daar gebeuren de meeste bedrijfsongevallen. Dat is ook een extra belasting op ons zorgsysteem.
Met dat verschil dat mensen in de bouw hun dagelijkse boterham moeten verdienen. Waar hobbymatig een paard inrijden niet noodzakelijk is.
Ik zou daar nu ook even mee wachten, beestje krijgt niks van een paar maanden extra kleuteren
Mars schreef:Daarom heb ik het over hobbymatig een paard inrijden. Kostwinning is iets anders natuurlijk.
Ann schreef:@upendo, dat is toch niet met elkaar te vergelijken?
Werk is inkomen wat nodig is om in de 1e levensbehoeftes te voorzien. Een paard zadelmak maken (hobbymatig) kun je uitstellen zonder al te veel gevolgen.
Mars schreef:Daarom heb ik het over hobbymatig een paard inrijden. Kostwinning is iets anders natuurlijk.
upendo schreef:Ann schreef:@upendo, dat is toch niet met elkaar te vergelijken?
Werk is inkomen wat nodig is om in de 1e levensbehoeftes te voorzien. Een paard zadelmak maken (hobbymatig) kun je uitstellen zonder al te veel gevolgen.
Ik vind het allebei wel vallen onder dagelijkse bezigheden.
Het gaat mij erom dat niet alles draait om alleen maar corona. Voor dit soort ongevallen worden ook gewoon bedden of personeel ingecalculeerd.
Een gemiddelde val van een paard eindigt niet op de medium of intensive care.
Een corona patiënt wel.
Als je een been breekt is dat supernaar, maar je gaat via radiologie naar de gipskamer. Die mensen zijn ook nog steeds aan het werk.
genja schreef:Mars schreef:Daarom heb ik het over hobbymatig een paard inrijden. Kostwinning is iets anders natuurlijk.
Precies mensen die het voor de kostwinning doen vind ik iets anders . Als je paarden hebt staan om in te rijden verwacht de eigenaar toch iets van je. En er zal brood op de plank moeten komen . En even zwart wit gezegd over het algemeen heeft iemand die het voor zijn werk doet meer ervaring als een particulier iemand .
Klopt deze stelling natuurlijk niet altijd.
Het gaat mij meer om heb er nu toch tijd voor dus laten we gaan inrijden .
Zelf let ik nu echt wel op en doe voorzichtig. Geen zin om nu patiënt te worden op mijn eigen werkplek .
.. ga ik momenteel niet op buitenrit. Buitenrijden is voor mij geen “essentiële verplaatsing”, aangezien onze paarden 24/7 buiten kunnen lopen en we beschikken over een bak, longeercirkel en ovaalbaan om ze te trainen. Ik snap echt niet dat sommige mensen dan toch het risico nemen om wel te gaan buitenrijden en andere mensen te besmetten, zelf ziek te worden, of toch eraf te vallen..
) en vroeg me net af wat ik gedaan zou hebben als dat dit jaar zou zijn geweest. 20 april 2019 zat ik er voor het eerst op.
Maar goed, op verschillende plekken worden ook al mensen versneld omgeschoold om naar de IC te gaan bijspringen, dus wat dat betreft kan dat snel veranderen.
Tja, ongeluk zit in een klein hoekje natuurlijk, maar een net-zadelmak paard meteen weer stil zetten vind ik ook niks. Nog afgezien van wat het gekost heeft om te laten beleren en het risico wat je loopt wanneer je na stilzetten een nauwelijks doorgereden paard weer oppakt, vind ik het voor het dier prettiger om een goede basis routine verankerd te hebben ipv af en aan er wat mee bezig. Dus om die reden weiger ik haar nu stil te zetten.
En natuurlijk dat je in het algemeen al zo min mogelijk contact wilt hebben met anderen, ik heb dat nu opgelost door 1 vaste begeleider te hebben die helpt waarmee ik sowieso al contact zou hebben ongeacht het helpen.
), maar ik zou het niet per sé nu laten om de risico's qua ongelukken. kitobeer schreef:Hoe voorzichtig ik 5 j geleden ook was en ik het paard ook had voorbereid.
Ik heb er 4 gebroken ribben aan over gehouden.
IK kan je verzekeren dat doet heel erg pijn.
fransje23 schreef:Overigens is een vriend van mij vorige week met de fiets gevallen. Beetje ongelukkig tegen een stoeprand met als gevolg een hele nare breuk. Kon meteen door naar de operatiekamer..
We moeten dus ook maar niet meer fietsen?
fransje23 schreef:Maar er wordt vanuit gegaan dat jonge paarden exploderen en gekke dingen doen.
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet!
Ik wil er niet van af vallen en risico nemen.
Nu niet maar in een normale situatie ook niet! Wat dat betreft is er geen verschil voor mij.