Op straat gezet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:39

_Nelleke_ schreef:
Zelfs als TS niet heeft betaald of iets heeft gesloopt vind ik het niet getuigen van enige menselijkheid om zomaar iemand op straat te zetten die nergens heen kan.

niemand zet iemand zomaar op straat, ben benieuwd hoe het wel zit, en dan van huurder en verhuurder

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:45

ik ben ook wel benieuwd naar het complete verhaal,want stel je nu voor.

je zit in een huis,je spullen staan daar,en de verhuurder komt binnen en zet je met al je spullen op straat?
zoiets is toch niet mogelijk?

dus we missen hier toch een behoorlijk stuk van het verhaal lijkt me?

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:51

Wat maakt het verhaal uit, wat maakt uit wat gebeurd is .. TS staat op straat en daar moet een oplossing op komen.

Ik kan je helaas niet helpen TS. Ik dreigde eind vorig jaar op straat te komen en na gesprekken met meerdere instanties was de beste oplossing, voor als dit zou gebeuren, om bij vrienden te slapen en in de auto te slapen tot ik in aanmerking zou komen voor een traject/huurhuis. De daklozenopvang raadde ze niet aan voor mij als jonge vrouw. Er is ontzettende woningnood helaas.

Denk dat je met anti kraak/tijdelijke verhuur het snelst wat vind, bij huizen die gesloopt worden kan je je katten meestal wel meenemen (hier tenminste).

Sterkte TS

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:55

[quote="Blue_Monday"]Wat maakt het verhaal uit, wat maakt uit wat gebeurd is .. TS staat op straat en daar moet een oplossing op komen.

in zoverre maakt het uit, de huisjesmelker is de schuldige, en das makkelijk gezegd. en ook ik gun haar een mooi plekkie hoor :o

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:00

Waar in Groningen zoek je iets? En aan hoelang denk je dan? Wij hebben een grote boerderij wil wel overleggen hier of er wat mogelijk is

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:01

:D mag ik al huisjesmelker een tip geven, schipborg is dat qua afstand te doen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:01

sassefras schreef:
in zoverre maakt het uit, de huisjesmelker is de schuldige, en das makkelijk gezegd. en ook ik gun haar een mooi plekkie hoor :o

Die 'huisjesmelker' is dan ook degene die TS in een crisistijd op straat gooit terwijl dat middels noodverordening verboden is, dus ja, hij/zij is wel zeker schuldig.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:10

Is Borger te doen?
Roompot bospark lunsbergen verhuurd leuke chalets, zit hier zelf ook tijdelijk ivm verbouwing huis.
Ik boek per week, omdat de faciliteiten gesloten zijn, kost het idd weinig, ca 140 per week wel moet je 65 euro borg betalen.
Gas, water, electra en WiFi zijn gratis

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:31

_San87_ schreef:
sassefras schreef:
in zoverre maakt het uit, de huisjesmelker is de schuldige, en das makkelijk gezegd. en ook ik gun haar een mooi plekkie hoor :o

Die 'huisjesmelker' is dan ook degene die TS in een crisistijd op straat gooit terwijl dat middels noodverordening verboden is, dus ja, hij/zij is wel zeker schuldig.
. maar stel dat TS de huur al een poos niet betaald, denk je dat de huisjesmelker geen betalingsplicht heeft bv, en nee die krijgen geen vergoeding voor gemist inkomen voorlopig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:31

sassefras schreef:
_San87_ schreef:

Die 'huisjesmelker' is dan ook degene die TS in een crisistijd op straat gooit terwijl dat middels noodverordening verboden is, dus ja, hij/zij is wel zeker schuldig.
. maar stel dat TS de huur al een poos niet betaald, denk je dat de huisjesmelker geen betalingsplicht heeft bv, en nee die krijgen geen vergoeding voor gemist inkomen voorlopig.

Doet toch niks af aan mijn uitspraak :?.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:33

[
Doet toch niks af aan mijn uitspraak :?.[/quote]

voor nu verteld TS niemand hoe dit zo is gekomen toch ??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:39

sassefras schreef:
voor nu verteld TS niemand hoe dit zo is gekomen toch ??

Wat doet dat ertoe? Er is een noodverordening die verhuurders verbiedt huurders op straat te gooien in deze tijden van crisis. Wat snap je daar niet aan?

Danielleeee_
Berichten: 3176
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:41

Lijkt me ook niet nodig om het hele verhaal te weten. Het belangrijkste is dat TS voor nu zsm onderdak vindt ergens.

Sorry TS, ik kan je niet helpen :( Maar ik zal mijn ogen open houden. Als ik iets tegenkom, zal ik het laten weten!

Zoek je iets in omgeving Groningen of maakt de locatie niet zoveel uit?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110734
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:48

sassefras schreef:
_Nelleke_ schreef:
Zelfs als TS niet heeft betaald of iets heeft gesloopt vind ik het niet getuigen van enige menselijkheid om zomaar iemand op straat te zetten die nergens heen kan.

niemand zet iemand zomaar op straat, ben benieuwd hoe het wel zit, en dan van huurder en verhuurder


Oh, dat gebeurt wel degelijk hoor.. Er zijn helaas genoeg verhalen.
En sowieso heb ik bij het woord huisjesmelker ook direct een negatief beeld, maar misschien is dat niet altijd nodig. Dat weet ik niet.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:57

_San87_ schreef:
sassefras schreef:
voor nu verteld TS niemand hoe dit zo is gekomen toch ??

Wat doet dat ertoe? Er is een noodverordening die verhuurders verbiedt huurders op straat te gooien in deze tijden van crisis. Wat snap je daar niet aan?
. t blijkt hier maar normaal he om iedereen af te bekken, noodverordering of niet, denk je nou dat iemand die een huis verhuurt wegkomt daarmee ??? die moet ook gewoon dokken hoor. waarschijnlijk is dit gevalletje huur op gezegd en nieuwe woning niet beschikbaar of voor nu cq te duur

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:59

sassefras schreef:
_San87_ schreef:

Wat doet dat ertoe? Er is een noodverordening die verhuurders verbiedt huurders op straat te gooien in deze tijden van crisis. Wat snap je daar niet aan?
. t blijkt hier maar normaal he om iedereen af te bekken, noodverordering of niet, denk je nou dat iemand die een huis verhuurt wegkomt daarmee ??? die moet ook gewoon dokken hoor. waarschijnlijk is dit gevalletje huur op gezegd en nieuwe woning niet beschikbaar of voor nu cq te duur

Je doet wel heel veel aannames. Het enige dat we hier zeker weten is dat TS uit haar huis is gezet. Iets wat dus niet mag. Of ze nu betaalt of niet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:02

Flew schreef:
Waar verblijven jullie op dit moment? Als de katten opgevangen zijn, kunnen jullie dan wel zelf ergens terecht? Mocht dat het geval zijn, dan wil ik wel met mijn partner overleggen of wij jullie katten een tijdje kunnen opvangen zodat jullie je daar geen zorgen om hoeven te maken.

<3
Zulke berichten zijn zó belangrijk op t moment!

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:02

Ik heb de ts een pb gestuurd. Ik zal hier niet teveel zeggen, gezien de ts dat zelf ook niet wilde. Maar het 'op straat gezet' is wel erg kort door de bocht en eigenlijk niet het geval. Dat neemt niet weg dat ts en partner op dit moment zonder woonruimte zitten. Ik heb haar een aantal tips gegeven, die misschien in de toekomst nuttig kunnen zijn om een soort gelijke situatie te voorkomen. Ook nog een paar vragen gesteld, maar helaas reageert ze niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110734
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:05

wendely schreef:
Ik heb de ts een pb gestuurd. Ik zal hier niet teveel zeggen, gezien de ts dat zelf ook niet wilde. Maar het 'op straat gezet' is wel erg kort door de bocht en eigenlijk niet het geval. Dat neemt niet weg dat ts en partner op dit moment zonder woonruimte zitten. Ik heb haar een aantal tips gegeven, die misschien in de toekomst nuttig kunnen zijn om een soort gelijke situatie te voorkomen. Ook nog een paar vragen gesteld, maar helaas reageert ze niet.


Dus het verhaal zit toch iets anders in elkaar als TS laat doorschemeren in dit topic?
Misschien is ze offline en kan ze daarom de vragen niet beantwoorden omdat ze ze nog niet heeft gelezen.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:05

Je doet wel heel veel aannames. Het enige dat we hier zeker weten is dat TS uit haar huis is gezet. Iets wat dus niet mag. Of ze nu betaalt of niet.[/quote]

:+ aannames t bokt :+ woord 2020 als je iets terug had gekeken bied ik TS iets aan, zo,n 15 km van haar woonplaats, en dat als huisjesmelker, juist in deze tijd is in gesprek gaan belangrijker dan onderuit trappen. wat op een groot forum dus snel normaal blijkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41666
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:07

wendely schreef:
Ik heb de ts een pb gestuurd. Ik zal hier niet teveel zeggen, gezien de ts dat zelf ook niet wilde. Maar het 'op straat gezet' is wel erg kort door de bocht en eigenlijk niet het geval. Dat neemt niet weg dat ts en partner op dit moment zonder woonruimte zitten. Ik heb haar een aantal tips gegeven, die misschien in de toekomst nuttig kunnen zijn om een soort gelijke situatie te voorkomen. Ook nog een paar vragen gesteld, maar helaas reageert ze niet.

Ah, dat maakt de situatie al weer anders. Jammer dat TS niet wat duidelijker kan/wil zijn.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:21

Ah, dat maakt de situatie al weer anders. Jammer dat TS niet wat duidelijker kan/wil zijn.[/quote]

:+ dus excuus voor jou aannames over alle lelijke huisjesmelkers :+

Eline_S_S

Berichten: 3526
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:23

Ik heb op dit moment contact met TS en aan het kijken naar mogelijkheden. Ik ken haar (een beetje) persoonlijk en woon in dezelfde omgeving.
Ik ben werkzaam in het sociale/maatschappelijke werkveld en het gaat hier om een ontzettend complexe situatie :o
Ik zou het erg waarderen als jullie niet gaan invullen/speculeren :)

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:25

Eline_S_S schreef:
Ik heb op dit moment contact met TS en aan het kijken naar mogelijkheden. Ik ken haar (een beetje) persoonlijk en woon in dezelfde omgeving.
Ik ben werkzaam in het sociale/maatschappelijke werkveld en het gaat hier om een ontzettend complexe situatie :o
Ik zou het erg waarderen als jullie niet gaan invullen/speculeren :)
. ik heb iets terug optie schipborg genoemd, evt overleg graag pb

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 23:29

wendely schreef:
Ik heb de ts een pb gestuurd. Ik zal hier niet teveel zeggen, gezien de ts dat zelf ook niet wilde. Maar het 'op straat gezet' is wel erg kort door de bocht en eigenlijk niet het geval. Dat neemt niet weg dat ts en partner op dit moment zonder woonruimte zitten. Ik heb haar een aantal tips gegeven, die misschien in de toekomst nuttig kunnen zijn om een soort gelijke situatie te voorkomen. Ook nog een paar vragen gesteld, maar helaas reageert ze niet.


Ik heb tich berichten binnen, ik kan niet overal in eenkeer op reageren..