Op straat gezet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13038
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:43

Fenny, de inschrijftijd blijft gelijk.

Stel jullie staan beide 6 jaar, dan houden jullie allebei apart ook 6 jaar. Stel hij 6 en jij 1 jaar, dan houdt hij 6 en jij 1.

Hannanas
Berichten: 13038
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:44


Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:44

Vind het super lief te zien hoe er meegeleefd en meegedacht wordt in dit topic. :j Misschien dat sommige tips niet altijd even bruikbaar zijn, of haalbaar momenteel, maar desalniettemin is het een warm gebaar naar TS.

Dat meen ik echt en vind ik belangrijk om ook duidelijk te benoemen, maar wat ik toch ook even kort wilde delen was dat ik het ook eens ben met de gedachten die Lenaa_tje deelt. Helaas is het in dit soort situaties niet zo simpel en het helpt daarin ook absoluut niet dat vrijwel alle inloop adressen en loketten gesloten of beperkt open zijn. Tel daarbij op dat er in dit geval zoveel factoren zijn die meespelen, waardoor je dus vast zit aan beleid en kaders van diverse instanties. En als je dan eigen al "aan het einde van je latijn" bent en geen plek hebt om echt op te laden dan wordt het al heel snel onmogelijk om het overzicht te houden en de diverse stappen en de mogelijke gevolgen + vervolgacties te overzien.

Dat betekend inderdaad niet dat je "maar bij de pakken neer moet zitten", maar ik denk dat het goed is om te beseffen dat we hier natuurlijk maar een heel klein deel meekrijgen van alles wat er in TS haar leven op dit moment loopt en speelt. Dus ik zou vooral willen meegeven dat het super lief is dat er actief meegedacht wordt, en je weet maar nooit wat 1 tip of ingeving teweeg kan brengen. Maar waak er ook voor dat het goedbedoelde advies wellicht overkomt als de boodschap dat "als het niet goed gaat heb je dat aan jezelf te danken want dan heb je niet goed genoeg je best gedaan". Ik denk namelijk dat er niemand is die dat bedoeld, maar soms kan het wel zo overkomen. :j

FennyPower

Berichten: 1489
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 08:45

Hannanas schreef:
Fenny, de inschrijftijd blijft gelijk.

Stel jullie staan beide 6 jaar, dan houden jullie allebei apart ook 6 jaar. Stel hij 6 en jij 1 jaar, dan houdt hij 6 en jij 1.

Bedoel dat de reactie standplaats gaat veranderen bij de huizen.. Dat hij het daaraan kan merken

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:47

Klopt. En als je afsplitst en je komt in aanmerking voor een huisje bedoeld voor 1 persoon (waar jullie nu niet voor in aanmerking komen), kan het zijn dat hij of jij je er niet meer mag inschrijven. Dus goed bedenken of je niet meer met hem wilt samenwonen, zo niet, doorzetten en direct dat openstaande aanbod accepteren. Alles is nu beter dan niets. Want ik begrijp dat je vanuit de woningstichting een openstaand aanbod hebt?

Edit: En nog even als reactie op het werk. Hoewel het niet ideaal is, is het wel belangrijk om aan te tonen dat je legaal inkomen hebt. Anders kan het aanbod van de woningstichting ook komen te vervallen, gezien jij geen inkomen hebt op dit moment.
Voor de duidelijkheid, wie kijkt er qua hulpverlening nu met je mee? Werkt er een hulpverlener actief met je mee?
Laatst bijgewerkt door miramii op 19-05-20 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:49

Ik ken verder niks van de regelingen in Nederland, maar hier in België worden seizoenswerkers vaak ondergebracht in wooncontainers of stacaravans of chaletjes. Ik weet niet of dat misschien een optie is, voor als je ook werk zou vinden in die branche.

Je moet duidelijk wel weg bij die kerel. Je zit in met hem, maar hij niet evenveel met jou. Jij maakt je zorgen om hem, maar omgekeerd komt dat niet terug. Angst houdt je bij hem ipv liefde, en zo blijf je in een cirkeltje.

Lieve TS, je hebt nergens schuld aan. Ook niet als het mis gaat met hem. Hij is zelf verantwoordelijk voor zijn leven, maar jij ook voor dat van jou. Wat moet hij nog meer richting jou doen voor je beseft dat dit klaar moet zijn? Hoe diep laat je je peinigen? Ik vind dat je al heel wat veerkracht getoond hebt. Ik zou hem bedanken voor de lessen die hij je geleerd heeft, hem alle geluk en liefde wensen en hem echt vaarwel zeggen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:50

lenaa_tje schreef:
_Penotti schreef:
Ik bedoel als vangnet niet ouders maar bijstand.

Ja veel onzekerheden, maar als ze door blijft modderen zoals al lange tijd zo is veranderd er ook niets. Dan is over een half jaar de situatie nog steeds gelijk.
Dus zal ze toch eens aan moeten gaan pakken.
Vriend lozen, werk zoeken, en van daaruit verder.
Je kan niet leunen op andere, dat is wel duidelijk. Voor jezelf opkomen en zelfstandig worden.

Dat snap ik maar jij bent toch geen goede werknemer als je niet slaapt en niet in een veilige omgeving woont. Even banketstaaf gezegd maar de gemeente gaat ook uit van mensen in haar omgeving maar in deze omgeving heeft ze niemand.
Daarbij moet je dus eigenlijk verhuizen. Je hebt afhankelijk van een fiets dus je kan niet zomaar verhuizen dan. Dan blijft ze toch ook vast zitten bij een vriend van haar vriend. Als ze haar vriend loost staat ze letterlijk op straat en dan moet ze wel naar haar werk? In deze helaas omgekeerde volgorde.

Niet mee eens.
Deze situatie met haar vriend is waarom ze in de sh.t zit.
Daarom is het onveilig.
Geen werk zoeken is een smoes.
Juist vanuit dat werk kan ze verder. Wat ik al aangaf, veel tuinbouw bedrijven hebben woonruimte.
Dat is ook een optie om te overwegen. Zeker een weg om te proberen. Nu is het allemaal niets proberen.
Krijgt ze dat niet gevonden is het tenminste geprobeerd.
Nogmaals wat ze nu doet werkt niet, dat is wel duidelijk. Door geen stappen te zetten is dat over een jaar nog steeds zo.

Ja dan zal ze weg moeten bij de lambal, zich daar vandaag nog uitschrijven.
Bij de gemeente direct zeggen dat ze nu dakloos is.
En dan kunnen er dingen veranderen.

zonnebloem18

Berichten: 24873
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:56

Je zou eens contact op kunnen nemen met het kopland in Groningen, geweldige organisatie voor vrouwen en jongeren, misschien kunnen ze wel kiets voor je betekenen, want je zit nu in een hele ongezonde situatie.
https://www.hetkopland.nl/hulp-en-opvang-voor-jongeren/

Verder herinner ik me dat Flew heeft aangeboden je katjes op te vangen, hoewel ik begrijp dat ze nu een hele grote steun voor je zijn kan ik je garanderen dat ze daar super goed opgevangen en verzorgd zullen worden.

Als het had gekund had ik nu ter plekke een kamer voor je vrij gemaakt want jij moet daar gewoon zo snel mogelijk weg. Maar als ik iets anders voor je kan doen zoals vervoer van jou en/of de katten moet je me echt een berichtje sturen. Ik kom met alle liefde jouw kant op.

Annet73
Berichten: 793
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:58

En tijdelijk terug naar je moeder?
De andere kant van de provincie is niet het einde van de wereld hè

Pak jezelf bij elkaar. Ga weg bij die vent, die is absoluut niet van toegevoegde waarde. En kijk vooruit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110858
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:05

Ik snap dat je niet definitief bij je moeder kunt wonen ivm uitkeringen waar zij recht of heeft, maar kun je daar dan niet een soort van logeren? Desnoods steeds met tussenpozen?

En geef die vent idd de bons en splits je inschrijving af van hem.
Ja, dan zit hij daar een dag mee. So what? Jij zit al maanden met problemen in je maag. Trekt hij zich daar iets van aan?

FennyPower

Berichten: 1489
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 09:06

miramii schreef:
Klopt. En als je afsplitst en je komt in aanmerking voor een huisje bedoeld voor 1 persoon (waar jullie nu niet voor in aanmerking komen), kan het zijn dat hij of jij je er niet meer mag inschrijven. Dus goed bedenken of je niet meer met hem wilt samenwonen, zo niet, doorzetten en direct dat openstaande aanbod accepteren. Alles is nu beter dan niets. Want ik begrijp dat je vanuit de woningstichting een openstaand aanbod hebt?

Edit: En nog even als reactie op het werk. Hoewel het niet ideaal is, is het wel belangrijk om aan te tonen dat je legaal inkomen hebt. Anders kan het aanbod van de woningstichting ook komen te vervallen, gezien jij geen inkomen hebt op dit moment.
Voor de duidelijkheid, wie kijkt er qua hulpverlening nu met je mee? Werkt er een hulpverlener actief met je mee?



Voor wij samen staan we in aanmerking voor 2 huizen op 1..Dat is een groot ding. Want hij moet een verhuurders verklaring afleggen.
Dit kan hij niet zegt hij. En wil hij ook niet bewijzen via de bank dat hij betaald heeft..

xPabloBokt

Berichten: 9508
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:10

Tsja.. dan kan hij wel aanbiedingen krijgen maar dan zal hij nooit uitgekozen worden. Zo simpel is het helaas..

_Nelleke_

Berichten: 8069
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:11

Maar lieve TS, misschien moet je jezelf eerst afvragen of JIJ wel samen wil blijven met deze vriend. En niet omdat hij anders dreigt dat het met hem niet de goede kant op gaat. En ook niet omdat je met hem misschien gemakkelijker een huis kan vinden. Zie dat even los van elkaar. Wil je wel samen met hem blijven?

Als je die beslissing hebt genomen kan je ook gerichter zoeken naar een oplossing.

FennyPower

Berichten: 1489
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 09:27

Samen blijven wonen zeker niet.
Maar ik heb gewoon een pauze nodig. En daaruit kan ik het bepalen..
De pauzen hoeft niet te betekenen dat het helemaal eindigd maar het zal voor hem nu dan toch wel moeten om zelf hulp te zoeken eens. Om toch zijn zaken op orde te krijgen...

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:44

Ofwel, het is alleen maar gunstig om af te splitsen. Dan krijg je weliswaar kleinere woningen aangeboden, maar heb je waarschijnlijk ook een lagere inkomenseis, wat met een uitkering beter te doen is.

Staan jullie bij deze vriend wel ingeschreven trouwens? En hoe zit het met studentenflats bij jullie in de buurt, zou dat kortstondig een optie zijn, zodat je je tijdelijk ergens kunt inschrijven?
En als je geen binding meer hebt met je huidige locatie (vanwege je vriend), vanwaar niet de keuze om terug te gaan naar je oude woonplek. Daar heb je ongetwijfeld meer sociale contacten, er hoeft er maar een te zijn die kortstondig kan helpen en je hele situatie kan veranderen..

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:48

Kun je niet tijdelijk bij je moeder logeren met de katten?

anjali
Berichten: 15231
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:51

Cayenne schreef:
Ik snap dat je niet definitief bij je moeder kunt wonen ivm uitkeringen waar zij recht of heeft, maar kun je daar dan niet een soort van logeren? Desnoods steeds met tussenpozen?

En geef die vent idd de bons en splits je inschrijving af van hem.
Ja, dan zit hij daar een dag mee. So what? Jij zit al maanden met problemen in je maag. Trekt hij zich daar iets van aan?

Het probleem zal de zog. voordeurdelersregeling zijn.Maar jij bent haar kind en hebt zelf geen uitkering dus dan kunnen ze haar daar ook niet op korten.Je kunt er toch tijdelijk heengaan nu samen met je katten,die volgens je foto's inderdaad erg leuk zijn.

anjali
Berichten: 15231
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:52

Amandavd schreef:
Kun je niet tijdelijk bij je moeder logeren met de katten?

Je was me voor,net wat ik ook dacht dus.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110858
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:54

anjali schreef:
Cayenne schreef:
Ik snap dat je niet definitief bij je moeder kunt wonen ivm uitkeringen waar zij recht of heeft, maar kun je daar dan niet een soort van logeren? Desnoods steeds met tussenpozen?

En geef die vent idd de bons en splits je inschrijving af van hem.
Ja, dan zit hij daar een dag mee. So what? Jij zit al maanden met problemen in je maag. Trekt hij zich daar iets van aan?

Het probleem zal de zog. voordeurdelersregeling zijn.Maar jij bent haar kind en hebt zelf geen uitkering dus dan kunnen ze haar daar ook niet op korten.Je kunt er toch tijdelijk heengaan nu samen met je katten,die volgens je foto's inderdaad erg leuk zijn.


Als dat klopt lijkt het me idd een goed plan om even bij je moeder te bivakkeren.

Depende

Berichten: 3514
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:09

Als het al een optie is om bij je moeder te gaan wonen dan maakt dat gezien jouw leeftijd TS niet uit voor haar uitkering. Onder 21 is de kostendelersnorm niet van toepassing. Het kan wel gevolgen hebben voor haar toeslagen.

FennyPower

Berichten: 1489
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 10:10

Hoe moet ik dat doen financieel? :?

Moest wel even lachen net. Een hetelijke goedemorgen net van mijn tijger en schildpad <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:10

Als er huizen zijn waar jullie op 1 staan ga ik er vanuit dat je vriend alle langere tijd staat ingeschreven. Daar verandert niks aan. Zijn inschrijftijd is zijn inschrijftijd. Verandert niks aan het feit dat hij het waarschijnlijk wel zal merken.
Bij deze woningstichting mag je best een groter huis huren als je alleen bent trouwens. Het gaat ook puur op inschrijftijd.

FennyPower

Berichten: 1489
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 10:10

Depende schreef:
Als het al een optie is om bij je moeder te gaan wonen dan maakt dat gezien jouw leeftijd TS niet uit voor haar uitkering. Onder 21 is de kostendelersnorm niet van toepassing. Het kan wel gevolgen hebben voor haar toeslagen.

Ook niet dat de woning bouw gaat aankloppen?

anjali
Berichten: 15231
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:11

Ik weet uiteraard niet of dat hier ook het probleem is,maar ik zag op t.v. iemand van maatschappelijk jongerenwerk die zei dat er door die voordeurdelersregeling heel wat jongeren door hun ouders op straat gezet worden en dakloos worden. Maar ts heeft toch geen uitkering.Het is echt een problematisch geval en ik hoop dat ze geholpen wordt voor het erger zou worden met haar.Net nu in coronatijd ook nog.

lenaa_tje

Berichten: 10351
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:15

FennyPower schreef:
Depende schreef:
Als het al een optie is om bij je moeder te gaan wonen dan maakt dat gezien jouw leeftijd TS niet uit voor haar uitkering. Onder 21 is de kostendelersnorm niet van toepassing. Het kan wel gevolgen hebben voor haar toeslagen.

Ook niet dat de woning bouw gaat aankloppen?

Jij hebt toch eerder bij je moeder gewoond? Of is ze verhuisd?

Zolang jij geen inkomen hebt wordt jou moeder niet gekort op haar uitkering. Zelfde geldt ook voor toeslagen.