Op straat gezet

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:19

_San87_ schreef:
Dan zitten je katten toch prima.

Ik zou me eerst maar eens richten op onderdak zoeken. Dat is prioriteit nummer 1, me dunkt.


Maar dat doet ze toch?
Ze heeft bezichtigingen..
Alleen vraagt ze of ze ergens terecht kan als dat niks word..

En wat ik begrijp zit ze liever bij haar katten in de schuur als in huis bij die vriend van haar vriend waar ze zich niet veilig bij voelt..

Veel sterkte Ts..

Hoop dat je snel een plek hebt

FennyPower

Berichten: 1489
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 22:22

_San87_ schreef:
Dan zitten je katten toch prima.

Ik zou me eerst maar eens richten op onderdak zoeken. Dat is prioriteit nummer 1, me dunkt.



Je hebt een pb

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41851
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:23

Lotus83 schreef:
_San87_ schreef:
Dan zitten je katten toch prima.

Ik zou me eerst maar eens richten op onderdak zoeken. Dat is prioriteit nummer 1, me dunkt.


Maar dat doet ze toch?
Ze heeft bezichtigingen..
Alleen vraagt ze of ze ergens terecht kan als dat niks word..

En wat ik begrijp zit ze liever bij haar katten in de schuur als in huis bij die vriend van haar vriend waar ze zich niet veilig bij voelt..

Veel sterkte Ts..

Hoop dat je snel een plek hebt

Ja, klopt. Dus daarmee bezig blijven, bij je vriend blijven en niet in een schuur gaan zitten in je eentje.

Uitzoeken wat er nodig is om in Duitsland te wonen, want als ik het goed lees kunnen ze daar direct terecht.

FennyPower

Berichten: 1489
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 22:25

Petrichor schreef:
Jeetje wat een zooitje heb je er van, hopelijk gaat het huisje van morgen door en heb je weer een dak boven je hoofd. :(:)

Vooral in deze tijd is het heel lastig, want ik gok dat er niemand is die nu onderdak gaat bieden aan een vreemde door de angst voor Corona. Maar alleen slapen in een schuur, vind je vriend dat goed?? Lijkt mij niet meer dan normaal dat hij nu gewoon bij je blijft en niet hij in een huis en jij in een schuur?

Ik vraag mij wel af hoe het zo ver heeft kunnen komen, wil je mij als je daar tijd voor hebt een pb over sturen?

Verder wens ik je morgen heel veel succes en natuurlijk sterkte.


Mijn vriend laat mij gewoon daar slapen en houd me niet tegen.
Je mag me wel een pb sturen

Petrichor

Berichten: 10569
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:29

FennyPower schreef:
Petrichor schreef:
Jeetje wat een zooitje heb je er van, hopelijk gaat het huisje van morgen door en heb je weer een dak boven je hoofd. :(:)

Vooral in deze tijd is het heel lastig, want ik gok dat er niemand is die nu onderdak gaat bieden aan een vreemde door de angst voor Corona. Maar alleen slapen in een schuur, vind je vriend dat goed?? Lijkt mij niet meer dan normaal dat hij nu gewoon bij je blijft en niet hij in een huis en jij in een schuur?

Ik vraag mij wel af hoe het zo ver heeft kunnen komen, wil je mij als je daar tijd voor hebt een pb over sturen?

Verder wens ik je morgen heel veel succes en natuurlijk sterkte.


Mijn vriend laat mij gewoon daar slapen en houd me niet tegen.
Je mag me wel een pb sturen


Ik lees dat eigenlijk een beetje met verbazing, ik wil jou of je vriend niet beledigen. Maar het is toch niet normaal dat hij jou in deze situatie aan je lot overlaat in een schuur? Ik snap dat jij graag bij je katten wil blijven, maar ik vind dan eigenlijk wel dat jouw vriend wel bij jou moet blijven in die schuur. Je zit al slecht in je vel je zegt zelf dat je depressief bent, je hebt nu gewoon iemand nodig die er voor je is. Ik ben gewoon een beetje sprakeloos dat jij dan gewoon in je eentje in die schuur zit. :(:)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:32

Wat een ontzettende rotsituatie. Ik vind het echt erg dat je zo op jezelf aangewezen bent en momenteel zo in de sh*t zit, zeker nu in deze bizarre tijd met Corona.

Wat is de reden dat het niet slim is om in DE te gaan huren? Te ver van werk? Of ivm mogelijk de grens niet over mogen? Kun je wel een borg betalen? Weet je al hoeveel die borg is?

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je liever in een verwarmde schuur bij je katten slaapt dan bij een vage alcoholist waar je je niet veilig voelt. Je zult we wel eenzaam voelen.

FennyPower

Berichten: 1489
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 22:34

Petrichor schreef:
Jeetje wat een zooitje heb je er van, hopelijk gaat het huisje van morgen door en heb je weer een dak boven je hoofd. :(:)

Vooral in deze tijd is het heel lastig, want ik gok dat er niemand is die nu onderdak gaat bieden aan een vreemde door de angst voor Corona. Maar alleen slapen in een schuur, vind je vriend dat goed?? Lijkt mij niet meer dan normaal dat hij nu gewoon bij je blijft en niet hij in een huis en jij in een schuur?

Ik vraag mij wel af hoe het zo ver heeft kunnen komen, wil je mij als je daar tijd voor hebt een pb over sturen?

Verder wens ik je morgen heel veel succes en natuurlijk sterkte.


Mijn vriend laat mij gewoon daar slapen en houd me niet tegen.
Je mag me wel een pb sturen[/quote]

Ik lees dat eigenlijk een beetje met verbazing, ik wil jou of je vriend niet beledigen. Maar het is toch niet normaal dat hij jou in deze situatie aan je lot overlaat in een schuur? Ik snap dat jij graag bij je katten wil blijven, maar ik vind dan eigenlijk wel dat jouw vriend wel bij jou moet blijven in die schuur. Je zit al slecht in je vel je zegt zelf dat je depressief bent, je hebt nu gewoon iemand nodig die er voor je is. Ik ben gewoon een beetje sprakeloos dat jij dan gewoon in je eentje in die schuur zit. :(:)[/quote]
Ikzit nu ook.met dubbele gevoelens..

Zo wel dat hij niks doet bij me blijft zegmaar..
Daarom typte ik hierboven een bericht voor mezelf en mijn katten dat ik nu echt aan mezelf wil denken..
Een plem waar ik echt even kan rusten. Want ik jank nog steeds.. terwijl buiten een vuurkorf aanstaat.. en ik lig te huilen..

Petrichor

Berichten: 10569
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:36

Ik snap je berichtje niet helemaal goed, denk omdat je erg overstuur bent.. Maar begrijp ik nu goed dat je zelf graag alleen wil zijn?

FennyPower

Berichten: 1489
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 22:37

GDG schreef:
Wat een ontzettende rotsituatie. Ik vind het echt erg dat je zo op jezelf aangewezen bent en momenteel zo in de sh*t zit, zeker nu in deze bizarre tijd met Corona.

Wat is de reden dat het niet slim is om in DE te gaan huren? Te ver van werk? Of ivm mogelijk de grens niet over mogen? Kun je wel een borg betalen? Weet je al hoeveel die borg is?

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je liever in een verwarmde schuur bij je katten slaapt dan bij een vage alcoholist waar je je niet veilig voelt. Je zult we wel eenzaam voelen.

Eenzaam voel ik me 100%..
Dit raakt mij ook extrem nu..


Dat van Duitsland houd mij tegen allen om alle geregel..
Ik weet niet wat ik allemaal moet regelen en rekening moet houden.
En qua borg valt iets te regelen..

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:38

Dikke knuffel meisje :(:)

Annet73
Berichten: 793
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:39

Heb echt met je te doen. Is er iets van maatschappelijk werk waar je bij terecht kan om alles weer op de rit te krijgen.

FennyPower

Berichten: 1489
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 22:40

Petrichor schreef:
Ik snap je berichtje niet helemaal goed, denk omdat je erg overstuur bent.. Maar begrijp ik nu goed dat je zelf graag alleen wil zijn?

Sorry heb hier per ongeluk via pb op gereageerd.

FennyPower

Berichten: 1489
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 22:41

Annet73 schreef:
Heb echt met je te doen. Is er iets van maatschappelijk werk waar je bij terecht kan om alles weer op de rit te krijgen.

Via zienn, kunnen ze me hulp bieden op afstand als we een woning hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41851
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:42

FennyPower schreef:
GDG schreef:
Wat een ontzettende rotsituatie. Ik vind het echt erg dat je zo op jezelf aangewezen bent en momenteel zo in de sh*t zit, zeker nu in deze bizarre tijd met Corona.

Wat is de reden dat het niet slim is om in DE te gaan huren? Te ver van werk? Of ivm mogelijk de grens niet over mogen? Kun je wel een borg betalen? Weet je al hoeveel die borg is?

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je liever in een verwarmde schuur bij je katten slaapt dan bij een vage alcoholist waar je je niet veilig voelt. Je zult we wel eenzaam voelen.

Eenzaam voel ik me 100%..
Dit raakt mij ook extrem nu..


Dat van Duitsland houd mij tegen allen om alle geregel..
Ik weet niet wat ik allemaal moet regelen en rekening moet houden.
En qua borg valt iets te regelen..

Dat kun je echt allemaal op google vinden. Hoe moeilijk ook, ik zou je toch adviseren je daarover in te gaan lezen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:43

FennyPower schreef:
Eenzaam voel ik me 100%..
Dit raakt mij ook extrem nu..


Dat van Duitsland houd mij tegen allen om alle geregel..
Ik weet niet wat ik allemaal moet regelen en rekening moet houden.
En qua borg valt iets te regelen..

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet wat je moet regelen om in DE te kunnen wonen maar ik denk dat dat niet zo veel/ingewikkeld is. Hoe dan ook: als jullie toestemming van de verhuurder krijgen en de borg geregeld krijgen (fijn dat dat waarschijnlijk gaat lukken!) dan kun je er gewoon in. Alle andere dingen komen daarna wel en hier zijn tal van bokkers die daar veel vanaf weten en best willen helpen. Daar moet je je nu maar geen zorgen over maken.

Ik lees dat je je heel eenzaam voelt, ondanks dat je samen met je vriend bent. Jullie kunnen als ik het zo begrijp op dit moment niet bij elkaar terecht, elkaar goed steunen en dat voelt nog extra eenzaam. Probeer inderdaad maar heel goed voor jezelf te zorgen nu, zo min mogelijk aan grote dingen denken die kunnen wachten. Probeer even bij te komen voor zover dat lukt. Je weet dat je ook naar de luisterlijn kunt bellen of ermee kunt chatten?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:45

_San87_ schreef:
Dat kun je echt allemaal op google vinden. Hoe moeilijk ook, ik zou je toch adviseren je daarover in te gaan lezen.

Ik begrijp op zich je advies. Als ik echter zie hoe overstuur TS overkomt dan kan ik me voorstellen dat ze in deze staat niet de concentratie heeft om zich daar nu over in te lezen. Dat komt wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41851
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:48

GDG schreef:
_San87_ schreef:
Dat kun je echt allemaal op google vinden. Hoe moeilijk ook, ik zou je toch adviseren je daarover in te gaan lezen.

Ik begrijp op zich je advies. Als ik echter zie hoe overstuur TS overkomt dan kan ik me voorstellen dat ze in deze staat niet de concentratie heeft om zich daar nu over in te lezen. Dat komt wel.

Morgen heeft ze bezichtiging... Dus eerlijk gezegd, nee, dat komt niet.

Hoe hard het ook klinkt, je moet op zoek naar onderdak, die mogelijkheid is er in Duitsland, niet ver over de grens. Schouders eronder en opzoeken wat daarvoor nodig is om toch een beetje fatsoenlijk beslagen ten ijs te komen.

Zoals ik het lees is de huidige situatie ook onhoudbaar. En ik snap écht dat TS overstuur is, zeker. Toch is uitzoeken wat de mogelijkheden zijn de enige optie die voor verlichting kan zorgen.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 03-04-20 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:50

Ik wil de problemen niet groter maken dan ze zijn, maar houd er wel rekening mee dat de grens met Duitsland maandag waarschijnlijk dicht gaat. Woon-werkverkeer mag er nog wel door, maar dan moet je wel aan kunnen tonen dat je in Nederland werkt. Ik weet niet of dat bij jullie het geval is. Even makkelijk heen en weer zal in ieder geval niet meer kunnen.

Petrichor

Berichten: 10569
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:55

FennyPower schreef:
Petrichor schreef:
Ik snap je berichtje niet helemaal goed, denk omdat je erg overstuur bent.. Maar begrijp ik nu goed dat je zelf graag alleen wil zijn?

Sorry heb hier per ongeluk via pb op gereageerd.

Geeft niks heb de pb gelezen! Ik snap dat je even alleen wil zijn. Doe maar voorzichtig. :)

genja
Berichten: 3946
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:59

Er zijn toch wel bokkers die ook in Duitsland wonen die kunnen je vragen vast beantwoorden

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41851
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:01

LindyH schreef:
Ik wil de problemen niet groter maken dan ze zijn, maar houd er wel rekening mee dat de grens met Duitsland maandag waarschijnlijk dicht gaat. Woon-werkverkeer mag er nog wel door, maar dan moet je wel aan kunnen tonen dat je in Nederland werkt. Ik weet niet of dat bij jullie het geval is. Even makkelijk heen en weer zal in ieder geval niet meer kunnen.

Als ze in NL werken, dan moet er een contract zijn. Bewijs genoeg, me dunkt.

In Nederland heb je niet zomaar een huurhuis, in Duitsland kunnen ze meteen terecht. Ik zou op Duitsland mikken en vanuit een eigen, veilige plek door zoeken naar een woning in Nederland :).

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:02

Waar net over de grens ga je kijken?

FennyPower

Berichten: 1489
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 23:03

zigranta schreef:
Waar net over de grens ga je kijken?

Kluse

beenjesshar

Berichten: 1224
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:05

Weet niet waar je zit maar ik zit woon vlakbij de Duitse grens ( Winschoten) die hoek je mag me altijd een berichtje doen

Heel veel sterkte

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41851
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:06

Citaat:
Wanneer u in Nederland blijft werken, verandert er in eerste instantie weinig. Dit komt omdat u onder de Nederlandse sociale zekerheid blijft vallen. Ook blijft u uw belasting in Nederland betalen. Op het moment dat u met pensioen gaat, zullen een aantal zaken veranderen.

Iedere inwoner in de Europese Unie heeft het recht om zich in elk ander land binnen de Europese Unie te vestigen. Een belangrijke voorwaarde is wel dat u over een ziektekostenverzekering beschikt, en u kunt aantonen dat uzelf in uw levensonderhoud kunt voorzien, zodat u geen beroep hoeft te doen op de sociale voorzieningen in het gastland. In de eerste 5 jaar na uw emigratie hebt u in Duitsland geen recht op sociale voorzieningen.


https://www.grenzinfo.eu