Welke gsm provider past bij mij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daan13

Welke gsm provider past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 17:18

Jarenlang heb ik al een abonnement bij simpel en dat beviel goed,tot een paar maanden geleden, gesprekken werden onverstaanbaar,ruis,etc en vandaag is dan eindelijk het probleem gevonden.

Hier in het noorden-mijn woonplaats- is te weinig dekking dus ik mag kosteloos overstappen want ze kunnen er niks aan doen. -O-

Maar ja, welke nu?

Ik heb een abonnement van 10,-per maand met onbeperkt bellen en 2 gb internet.

Zoiets zoek ik eigenlijk weer maar dan wel met goed bereik.

Toestel is niet nodig,die heb ik zelf.

Wat raden jullie aan?

Ik zie dat Youfone bijna hetzelfde aan kan bieden, maar zijn ze goed met bereik en netwerk?

MiniMouse

Re: Welke gsm provider past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:27

Lebara!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:28

Ik heb youfone en eingelijk overal en altijd bereik. Ook in het noorden en ook in afgelegen gebieden :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:38

prugelpiet schreef:
Ik heb youfone en eingelijk overal en altijd bereik. Ook in het noorden en ook in afgelegen gebieden :+

Hier ook Youfone. Inderdaad prima

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:41

Dat ligt aan welk netwerk simpel en andere aanbieders zitten.
Er zijn maar 4 netwerken in NL: kpn, Vodafone, t-mobile en Tele2.

Simpel zit op t-mobile. Die moet je dus niet meer hebben.
Per netwerk kan je online ook een dekkingskaart vinden, dan kan je beetje inschatten hoe het in jouw regio is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:42

Youfone maakt gebruik van het KPN netwerk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:46

Ik woon in het noorden, heb al jaaaaren en jaaaren Vodafone en dat bevalt heel er goed.

Abonnement inclusief telefoon voor 30 euro. Omdat ik ook Ziggo heb verdubbelt het internet.
Dus ik heb onbeperkt bellen en smsen en 20 GB internet.
Abonnement exclusief telefoon is 20 euro.

Ik heb eens gehoord dat de prijsvechters lager kunnen omdat ze minder netwerk nemen en dus iets trager internet. Geen idee of de bereikbaarheid ook meespeelt.
Daarom voor mij gewoon geen prijsvechter meer, gewoon KPN, Vodafone, T-mobile of Tele2. Waarbij ik van die laatste twee weet dat ze in mijn omgeving nogal slecht bereik hebben.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:49

Youfone bevalt mij erg goed, ook altijd bereik mee! Woon alleen niet in het noorden. Enige nadeel is dat hun buitenlandse tarieven best hoog liggen, dus als je vaak buiten de EU komt, is dat iets om te overwegen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:50

Janine1990 schreef:
I
Ik heb eens gehoord dat de prijsvechters lager kunnen omdat ze minder netwerk nemen en dus iets trager internet. Geen idee of de bereikbaarheid ook meespeelt.

Had hier Telfort en nu automatisch KPN en hebben nu geen hogere snelheid.
Merk alleen dat als deze afloopt en ik wat nieuws moet nemen, ik veel meer kwijt zal zijn aan ong dezelfde abbo.

Vodafone heeft hier binnen geen bereik, dus voor ons geen optie.

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:03

Niet in het Noorden, maar in een plaatje in Gelderland is het bereik ook bagger slecht. Verschillende providers onder andere Vodafone en T-mobile hebben hier amper bereik. Soms zo erg dat gebeld worden niet eens gaat. Ik heb Simyo en dat gaat goed. Internet is er niet traag onder. Abbo is niet gek duur en ze bieden de mogelijkheid voor onbeperkt bellen, maar weet daar zo de prijs niet van. Weet wel dat ze momenteel een actie hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:06

Brainless schreef:
Janine1990 schreef:
I

Had hier Telfort en nu automatisch KPN en hebben nu geen hogere snelheid.
Merk alleen dat als deze afloopt en ik wat nieuws moet nemen, ik veel meer kwijt zal zijn aan ong dezelfde abbo.

Vodafone heeft hier binnen geen bereik, dus voor ons geen optie.

Ik heb al jaren youfone en nu m’n 3e abonnement en ik heb nog nooit veel meer betaald. Ik heb nu 10gb en onbeperkt bellen voor 12 euro en dat was dankzij een verdubbelaar. Dat zal ik inderdaad wel nooit meer krijgen :')

Even gespiekt nu zou ik bij youfone 6 gb ipv. 10 krijgen voor 12 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:20

WEet niet waar in het noorden je zit.. maar omgeving Wateren / Friese Grens had ik met KPN helemaal geen netwerk. Vodafone daarentegen had wel goed netwerk.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:33

Ik heb in Friesland (bij familie) soms slecht bereik met Vodafone.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 19:54

Janine1990 schreef:
Ik heb eens gehoord dat de prijsvechters lager kunnen omdat ze minder netwerk nemen en dus iets trager internet.

Het stomme is dat het jaren goed is gegaan en zo van de 1 op de andere dag is het bijna onmogelijk om vanuit huis een fatsoenlijk gesprek te voeren terwijl er niks veranderd is (geen wifi versterker oid,ook niet bij de buren)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:55

Daan13 schreef:
Janine1990 schreef:
Ik heb eens gehoord dat de prijsvechters lager kunnen omdat ze minder netwerk nemen en dus iets trager internet.

Het stomme is dat het jaren goed is gegaan en zo van de 1 op de andere dag is het bijna onmogelijk om vanuit huis een fatsoenlijk gesprek te voeren terwijl er niks veranderd is (geen wifi versterker oid,ook niet bij de buren)

Misschien een ontzettend domme reactie van mij hoor... Dus don't shoot me...

Maar heb je je telefoon al eens gereset en alle updates gedaan? En maakte dat verschil?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 19:58

Resetten doe ik niet zo snel :oo
Daarvoor heb ik er echt iets teveel op staan..

Updaten,zou dat helpen?

Het is vaak dat ik geen fatsoenlijk gesprek kan voeren zodra ik bij de begraafplaats het dorp inrij... Kan het bijna op de meter nauwkeurig zeggen wanneer het gesprek weg gaat vallen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:03

Ja ik bedoel gewoon restarten 8)7

Als mijn werktelefoon geen software update krijgt, dan kunnen wij niet meer gebeld worden en hebben we ook geen bereik meer zogenaamd. Dus ik denk zo, het is het proberen waard?

Dus telefoon niet uit en aan, maar restart. En kijken of er software updates staan..

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:00

Hier ook een poos slechte verbinding gehad in een uithoek van de polder.
Eerst had alleen Vodafone overal goede dekking, maar KPN inmiddels ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:02

TS, weet je ook dat iedere provider check's of een kaart aanbiedt waarop je kunt kijken of zij daar bereik kunnen bieden?
Overigens is Youfone geen slechte stap denk ik, aangezien ze op het KPN netwerk zitten. Het KPN netwerk is vooralsnog een van de betere, zo niet beste, netwerken in NL.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:03

Ik zou eerst eens kijken welke provider wel goed bereik heeft daar.

Ik woon in een dorp in het zuidwesten van Drenthe, niet erg afgelegen, maar hier heeft Vodafone bijvoorbeeld slecht bereik.

KPN heeft de beste landelijke dekking. Dus als je bij een provider gaat die daarbij is aangesloten zit je meestal wel goed. Bijvoorbeeld Simyo of Youfone.

Bij eenjarig abbonement:
Simyo: 3GB en onbeperkt bellen: 14 euro p.m.
Youfone: 2GB + 2GB gratis en onbeperkt bellen: 11 euro p.m.