rottende muis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Han21

rottende muis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 21:15

Hoi allemaal,

Een aantal weken terug hoorde ik 's nachts steeds getrappel. Een aantal jaren terug hebben we dit ook al gehad en dat waren dus muizen. We hebben toen van dat leuke fluoriserende spul voor ze neergezet om ze te bestrijden en dat heeft toen goed geholpen. Volgens mij heeft het nu ook heel goed geholpen, want sinds een paar dagen hangt er een smerig luchtje op mijn kamer en het wordt met de dag erger.

Zou het dus kunnen dat er een muis in mijn muur aan het wegrotten is? En kan ik hier iets aan doen? |(
Alvast bedankt

Janine1990

Re: rottende muis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:19

Uhm... ik denk niet aan muizen, ik denk aan steenmarters...
Weet je van hun aanwezigheid in de buurt?

Steenmarters hebben doorgaans 3 plekken/kamers en één van die plekken is hun afvalplek... Die zou je wel eens kunnen ruiken. Eén muis stinkt niet zoveel...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:20

Een dode muis kan wel degelijk hard stinken.
Wij hebben ze ook op ons werk en er ligt regelmatig eentje weg te stinken tussen de muren. En of je dat ruikt.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:23

Tipje voor de volgende keer, misschien van dat spul kopen waar ze van uitdrogen. Dan heb je die geur niet en verstoffen ze gewoon, verder ook geen omkijken naar dan!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:23

Ja muizen en dode muizen ruik je. En de geur herken je overal uit.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:24

Ik had er laatst 1 onder de bank, dankzij poeslief....stinkt echt behoorlijk hoor!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:27

Zeker, heb ik vroeger bij mijn ouders achter de muur gehad op mijn slaapkamer, zo'n schuin dak hoekje. Uiteindelijk heeft mijn vader toen een gat gezaagd en het schoongemaakt want er was niets tegen te doen.

Sterkte! :=

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:39

Ja bah, een keer een dode muis in een fietshelm met zakje eromheen gehad. Het heeft twee weken geduurd voor we wisten waar de stank vandaan kwam.
Sterkte ermee!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:40

Kan goed hoor, ik ruik het al als ik een muis laat ontdooien voor mijn slangen :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:42

Een dode muis (en ratten trouwens ook) kunnen idd wel degelijk enorm stinken!
Ik hoop voor jou dat je hem snel gevonden hebt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:46

Oooh god echt? Ik heb hier dus kennelijk zó geen neus voor :')

NienkeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:22

Jep herkenbaar! Wij hebben ook dat fluoricerende spul en als we wat goors ruiken ligt er altijd een onder de bank te rotten. Wel onhandig als hij in de muur zou zitten, maar er is hoop.. Ik durf die dode muizen niet weg te halen en toen mijn vriend een paar dagen van huis was heb ik dus een laten liggen (zit bijna nooit in de woonkamer maar die week dus helemaal niet :P). Tegen de tijd dat hij weer thuis was stonk het al niet meer. Dus misschien lekker ramen open zetten en hopen dat ie snel is uitgerot daar in de muur? _O- sterkte

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:38

Janine1990 schreef:
Oooh god echt? Ik heb hier dus kennelijk zó geen neus voor :')

Nou geloof me, dan heb je nog nooit "een goeie" gehad! Een paar jaar geleden had mijn kat er eentje onder het bed gelegd, en ik kon niet vinden waar die geur vandaan kwam. Pas nadat ik al 2 nachten op de bank had geslapen vanwege de stank vond ik de muis. Na grondig schoonmaken kon ik toen NOG een nacht op de bank zodat ik de slaapkamer kon luchten. Dus ik denk dat je gewoon nog nooit een "echte stinker" gehad hebt.

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 23:36

YentlShots schreef:
Tipje voor de volgende keer, misschien van dat spul kopen waar ze van uitdrogen. Dan heb je die geur niet en verstoffen ze gewoon, verder ook geen omkijken naar dan!

Oh ik wist niet dat dat bestond. Iets voor de volgende keer!

Het stinkt echt heel erg, ik weet bijna wel zeker dat het in de muur zit want als ik aan de muur (Bij mijn bureau nota bene) ruik, dan is het echt heel sterk. Ik hoop dat hij snel vergaat en denk dat ik de ramen maar de hele dag open laat staan :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:10

Het kan idd enorm stinken, maar meestal niet langer dan een week, dan is de geur weg alleen kun je dan last krijgen van het volgende stadium; dikke vliegen...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:27

Heb ik ook gehad, muizen in de keuken, mijn kat heeft jarenlang alles weggevangen toen werd ze oud en doof en deed ze dat niet meer... Dus gif gekocht, waar ze uit van zouden moeten drogen, ik heb de hele winter in de stank gezeten, kon niet eens eten thuis. Ben toen waar ik het gekocht had gaan vragen en hij zei dat ze wel uitdrogen maar wanneer het er erg veel zijn dat je het toch gaat ruiken :r zo smerig, dat doe ik echt nooit meer. Laat ze nog liever lopen denk ik _O-

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 15:56

Ondertussen ruik ik het al op twee kamers en de overloop :( . Ik ben nu overal geurkaarsen neer aan het zetten, hoop dat het snel voorbij is :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:04

Hahaha, succes ermee. :') Hebben wij ook gehad ooit, een muis die ergens gestorven was maar waar.... uiteindelijk bleek hij achter een plank te zitten waar een net wat grotere kier zat dan bij de andere planken.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:36

Oh verschrikkelijk!
Ik moet altijd denken aan het verhaal van mijn vader. Die hebben op kantoor een tijd gehad dat er ook een nare geur hing, maar ze konden toch niet vinden waar het vandaan kwam. Overal gezocht. Tot een collega bij de schoonmaak het koffie apparaat van wat dichterbij bekeek en erachter kwam dat de geur daar toch wel heel sterk was. Bleek de dode muis in het deel te zitten waar het water langs loopt :r

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:37

Ahhh bah wat smerig... en er is niemand ziek geworden ???

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:38

DubbelDun schreef:
Ahhh bah wat smerig... en er is niemand ziek geworden ???

Iedereen had spontaan buikpijn :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:44

Dat geloof ik graag. Volgens mij kun je daar echt wel knap ziek van worden.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:43

Haha dat is dus de reden waarom je in je huis met muisvriendelijke valletjes te werk gaat :')
Ik hoop dat je het snel kan opsporen, wij hadden in ons vorig app. een gigantische vliegenplaag + stank door een dode duif op het dak....

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:51

Hier gebeurt het ook regelmatig in de serre tussen het dak.
Stinkt echt en dat duurt een dag of 3 is mijn ervaring.
Geurkaarsen heb ik dan ook altijd aan dat helpt redelijk.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:45

Ik werkte voor de thuiszorg bij een blinde mvr.Ze had een kat die elke ochtend naar buiten ging en als ze hem buiten hoorde kiauwen liet ze de kat weer binnen.Jullie kunnen wel raden wat er gebeurde.Er hing al een week een vieze geur in huis en toen ik weer kwam op zoek gegaan.Lag er onder haar bed een muis met maden erin te stinken :r