Refurbished iPad Pro, goed idee of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pluisje1998

Refurbished iPad Pro, goed idee of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 18:35

Ik heb jaren (digitaal) getekend maar na wat persoonlijke problemen heb ik dat ondertussen al jaren niet meer gedaan. Traditioneel tekenen is nog steeds heel lastig voor me omdat het veel 'set-up' vereist, ruimte maken, spullen klaar leggen, en dat maakt dat ik als dat gedaan is ik alweer door mijn zin om te tekenen heen ben.

Omdat ik het wel weer heel graag wil gaan oppakken, ben ik gaan kijken naar opties om digitaal te tekenen. Echter heb ik nu een chromebook ipv een echte laptop, dus ik heb de programma's die ik gebruikte niet meer. En om hiervoor een hele nieuwe laptop voor te kopen, en een tekentablet...

Nu zie ik vrij veel mensen op instagram tekenen op een iPad Pro met Procreate, en ik dacht eigenlijk gelijk. Ja dat wil ik ook. Een vriendin van mij die voor een elektronica zaak werkt kon me het ook aanraden. Het enige wat me nog tegenhoud is de prijs, dat is gewoon een volledig maandloon.

Na wat googlen kwam ik erachter dat je ze ook refurbished kan kopen en dan is de prijs ook een stuk aantrekkelijker. Mijn vraag is dus, hebben hier mensen ervaring met het kopen van refurbished apple producten/iPads? En zijn er bepaalde sites die aan te raden zijn?

Het zou gaan om de 2018 variant, formaat ben ik nog niet zeker van.

Anoniem

Re: Refurbished iPad Pro, goed idee of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:36

Ja, ik kan het zeker aanraden. Vooral met nieuwere producten als een iPad Pro weet je zeker dat je geen model uit 2010 op de kop tikt. Wel rekening houden dat er mogelijk wat fysieke beschadigingen zijn (wat krasjes bv), maar dat staat altijd wel aangegeven.

Ik heb zelf goede ervaringen met zowel Leapp als iused.nl. Beide bieden ook garantie.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 20:39

Een fysieke beschadiging vind ik niet zo spannend. Een nieuwe heeft dat bij mij ook zo.
Ik wil sowieso ook het 2018 model, naar aanraden van die vriendin. Dus als het goed is kan hij niet ouder zijn dan 2 jaar dan.

Ik ga eens kijken bij Leapp, wat ze daar aanbieden

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:25

Kan je niet beter voor een nieuwe ipad air gaan kijken? Is een stuk goedkoper dan de pro en werkt met de eerste Apple pencil.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:28

Wat grappig, ik loop al een tijdje met hetzelfde idee in mijn hoofd!

Van wat ik begrepen heb kun je beter niet voor de air gaan maar moet je een iPad Pro nemen omdat hij anders te weinig RAM geheugen heeft en je veel minder lagen kunt maken in procreate.

Ik hou ook al een tijdje de refurbished websites in de gaten, maar ik schrik nog wel een beetje van de prijzen. Had niet gedacht dat ze nog zo duur zouden zijn.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 18:49

cynthiar schreef:
Kan je niet beter voor een nieuwe ipad air gaan kijken? Is een stuk goedkoper dan de pro en werkt met de eerste Apple pencil.

Nou, zal ik je vertellen. Nadat ik gisteravond tot in den treure reviews heb zitten lezen en filmpjes heb zitten kijken, gaat het inderdaad een iPad Air worden. Dan heb ik gewoon een hele nieuwe, vind ik toch een prettiger idee. Mocht nou blijken dat ik echt super fanatiek ga tekenen kan ik altijd volgend jaar nog een pro aanschaffen.

@Nanna, dat heb ik ook veel gelezen, maar ik heb even gaan googlen enzo. En ik kwam erachter dat ik persoonlijk prima op een air kan werken qua aantal lagen. Iets wat groter is dan een a4 zal ik zelden maken, en ik heb nog nooit iets met meer dan hooguit 10 lagen gemaakt. En dat was dan een foto manipulatie, geen tekening :')

Ik durf het persoonlijk dus wel aan. Maar ik kan me voorstellen dat als je echt supergedetailleerd werkt je die gokt niet wil nemen.

Ik heb daarnaast ook niet echt geduld om te wachten tot ik ergens een keer refurbished een pro kan vinden voor een fatsoenlijke prijs :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:16

Toevallig heb ik deze week een iPad Pro gekocht en mijn zus een iPad Air. Ik met tweede generatie en mijn zus met eerste generatie Apple Pencil.

Als je het doet voor procreate zou ik denk ik voor een refurbished pro gaan. Als je digitaal gaat tekenen met veel lagen dan heb je gewoon een flink geheugen nodig. De pro is specifiek gebouwd voor dat type werk.

Ook werkt de Apple Pencil op de air minder lekker als op de pro vind ik zelf. De tweede generatie pencil snap je tegen de zijkant van de tablet en blijft daar perfect zitten en laad dan ook gelijk op. Voor de eerste generatie pencil moet je toch zelf iets verzinnen om de boel bij elkaar te houden, en er steeds aan denken die via de lightning poort op te laden. Doordat de tweede generatie draadloos oplaad grijp je nooit mis.

Ik ben van de week begonnen met een teken cursus op procreate en het is geweldig leuk om te doen. Ik kan dus echt totaaaal niet tekenen. Maar dit is het resultaat van les 1

Afbeelding

Afbeelding

Mocht je later trouwens overwegen om de iPad toch ook meer als laptop te willen gaan gebruiken, in mei komt een nieuw (wel duur) toetsenbord uit die ook zal gaan werken met de pro 2018. Ik ben die van plan aan te schaffen, dat gaat echt een perfecte combinatie worden en echt een hybride laptop gevoel bieden.

Met de pro ga je zeker 4/5 moeiteloos vooruit kunnen, dat zal niet anders gaan zijn dan de air. En nu de pro 2020 echt net deze week is uitgekomen zullen de 2018 modellen flink goedkoper gaan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:25

Ik heb de gewone Ipad, model 2019, en ook daarmee werkt procreate reuze fijn en snel. Natuurlijk is de pro er op gebouwd om nog beter en sneller te zijn, maar daar betaal je inderdaad ook flink meer voor. Dus dat is maar net wat je zelf wilt.

Wat shiloh zegt: ik heb een hoesje met een houder voor mijn pen. Zo ben ik hem nooit kwijt.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:01

De apple pencil 1 kan je ook gewoon opladen met de lader van je iphone.

@Shiloh: waar kan je die cursus vinden/doen?

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:33

Gave tekeningen Shiloh!

Tekent iemand van jullie met een iPad Pro met 12.9 of 10.5 inch uit 2017? Werkt dat nog goed of kun je dan beter een nieuwer model kopen?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:54

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:09

Shiloh schreef:
Ik heb er 1 gekocht van Udemy. Ik heb nu deze:
https://www.udemy.com/course/drawing-an ... procreate/

Udemy heeft vrijwel altijd aanbieding. Zoniet? Paar dagen wachten. Meer dan 12 euro per cursus hoeft het nooit te kosten

Aanrader ja?
Net de iPad Pro 2020 besteld dus zat al te zoeken naar Procreate courses op Udemy.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:54

Selina schreef:
Shiloh schreef:
Ik heb er 1 gekocht van Udemy. Ik heb nu deze:
https://www.udemy.com/course/drawing-an ... procreate/

Udemy heeft vrijwel altijd aanbieding. Zoniet? Paar dagen wachten. Meer dan 12 euro per cursus hoeft het nooit te kosten

Aanrader ja?
Net de iPad Pro 2020 besteld dus zat al te zoeken naar Procreate courses op Udemy.

Het ìs tot nog toe de eerste die ik heb gedaan voor procreate. Nouja, gedaan.. ik ben nu op een derde. maar vind hem wel goed. Meer een procreate cursus dan een teken cursus, maar dat is prima. Ik wil beide en dit is een hele goede start. voelde me aanvankelijk echt verloren in procreate. Maar inmiddels gaat het al veel intuïtiever. Zitten zoveel geniale foefjes in! En deze cursus laat je heel goed stap voor stap je tools zien en hoe je die kunt toepassen.

Wil hierna ook wel andere proberen,dus weet niet of dit de beste is, maar dit is zeker een goede laagdrempelige start.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:39

Ik heb een refurbished MacBook gekocht, geweldige keuze. En toen hij toch kuren kreeg kon ik hem zo terugsturen en is hij kosteloos gemaakt. Ik zou er zo weer kopen. Geen verschil met een nieuwe, enkel wat deukjes. Ik heb hem bij iused gekocht.