Wekelijks ver rijden voor hobby?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Wekelijks ver rijden voor hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 17:42

Al een tijdje op zoek naar een extra hobby-activiteit voor de avonds.
Nu vond ik iets, maar dat is 40-45 min rijden,wekelijks.
Ben bang dat ik zoiets niet volhou door de wekelijkse lange reistijd.

Zijn hier mensen die wekelijks hobbymatig ver rijden voor hobby?

Eleionomae

Re: Wekelijks ver rijden voor hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:46

Mijn man rijdt voor zijn hobby vrijwel elk weekend bijna 45 min. Soms baalt ie er wel eens van en als het weer twijfelachtig is (buiten hobby) gaat hij om die reden niet altijd maar verder vindt hij het prima te doen :)

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:49

Mijn verzorgpaard staat op zo'n 60 km enkele reis bij mij vandaan. (50 minuten rijden enkele reis)
Hier ga ik 3 keer per week heen. Dat kan echter wel alleen omdat ik een auto heb.
Soms vind ik het moeilijk om zo ver te rijden, echter zie ik het ook wel als een momentje voor mezelf.
Daarnaast bel ik vaak vrienden/familie in de auto *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:58

Ik zou persoonlijk niet langer dan een half uur rijden enkele reis. En dat alleen als het 1/2x per week is. Voor vaker zeker niet. Ik rij nu een paard op 12 min van mijn werk dus dat is perfect. Vanaf stal is het 20 min naar huis.

Ik moet de hobby dan echt heel erg leuk vinden wil ik vaker dan 1/2x per week een half uur ervoor moeten rijden. Reistijd is ook vrije tijd en dat wil ik zo min mogelijk hebben. (de reistijd dan) Zonde van je leef tijd. :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:01

Ik heb het 4 maanden lang gedaan, 2 keer per week. Ongeveer een 1,5 uur enkele reis met het ov. En eerlijk? Het is zwaar. Ik heb een ontzettend leuke hobby, maar ik was op maandag pas rond middernacht thuis en moest de volgende dag gewoon weer voor 9:00 op kantoor zitten. Op vrijdag was het een kleiner probleem, want dan kon ik met iemand mee terugrijden en duurde het ongeveer 45 minuten en had ik de dag erna vrij.

Het zou voor mij af hangen van de tijd waarop ik dan 's avonds weer thuis zou zijn als het doordeweeks is. Als dat na 22:30 is, zou ik het te ver vinden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 18:05

Het duurt tot 22.30u, dus vroeg thuis wordt het niet...
Wij wonen echt in een uithoek, veel is hier niet...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:06

Als jij het ervoor over hebt kan je het altijd een tijdje proberen natuurlijk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:08

Het ligt eraan hoe je reizen vind en hoe groot de passie voor je hobby is. Ik ben zelf voetbalsupporter en woonde voorheen 30 minuten van het stadion vandaan. Maar in tijden dat we spandoeken maakten was ik soms maandenlang dagelijks op en neer aan het rijden. En uitwedstrijden kosten vaak nog wel meer reistijd. Soms is dat vervelend, zeker met files. Maar ik vond het wel te doen

Narcomil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:09

Mijn bijrijdpaardje staat op een 30 min. met de fiets, 20 min. als ik de auto pak. Ik ga er 5x per week heen, ik ben per week dus zo'n 3.5-5 uur kwijt aan het reizen. Voor mij echt geen barrière omdat ik er gewoon super graag heen ga.

Dus 45 min voelt misschien lang, maar dan je ben eigenlijk maar 1.5 per week eraan kwijt; dat valt toch wel weer mee (vanuit mijn perspectief dan, misschien vinden anderen mij wel knettergek :+ ).

Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe laat je thuis bent, hoe vroeg je weer op moet etc. Muziek, een podcast of audioboek aanzetten kan de tijd ook een stuk sneller laten gaan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:14

Mijn vorige paard stond bij de laatste stal op zo'n 20 minuten met de auto. Dat vond ik meer dan ver genoeg, anders hield ik qua tijd niets over om bij haar te besteden. Ik had dit nog voor haar over, zodat zij een leuk leventje had. Dichterbij waren er ook stallen, maar daar moest ze de hele dag binnen staan en was er weinig tot geen weidegang mogelijk. Ook moest je intekenen om in de paddock te kunnen staan. Dan maar wat verder rijden, voor haar plezier, maar dat was wel mijn grens.
Ik heb mijn pony's nu gelukkig aan huis staan: de hele dag buiten, alleen 's nachts binnen.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:17

Het ligt eraan. Ik speel fluit en reis voor leuke orkesten en ensembles ook regelmatig ongeveer 45 minuten tot een uur. Ik reis met het ov en kan dan tijdens de reis lezen of werken. Ook een tijdje gehad dat het orkest op de route van werk-huis lag. Toen kon ik mijn werktijden aanpassen. Eten kon ik in de magnetron op mijn werk opwarmen, dus dat was dan ook geregeld.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:55

Ik heb geen ervaring en geen tips maar ik ben wel benieuwd voor welke hobbys er ver gereden wordt :)

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:16

Mijn hobby staat ook ver, op 45min enkele reis met de auto. Ik ga er zo’n 3-5 keer per week naartoe ‘s avonds na het werk.
Hobby = paard ;)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:24

Ik vind 30 minuten nog goed te doen, 40 vind ik de max. Met de auto zou ik het echter niet doen, vaak files en veel benzineverbruik.
Als er iets dichterbij is zou ik dus zeker dichterbij zoeken.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:27

Ja, mijn dansles is 35 uur rijden.
Mijn schaatstrainingen waren lange tijd 45-60 minuten rijden.
Persoonlijk vond ik het geen enkel probleem. Ken genoeg mensen in de schaatswereld die meer dan een uur reistijd hebben, soms twee.
Ik denk dat het echt heel persoonlijk is en er ook vanaf hangt hoe leuk je het vindt. De enige die deze keuze kan maken, ben jijzelf.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:27

Voor mijn hobby moet ik ook ver reizen.. ik train zo’n vijf keer per week met de hond en zeer regelmatig in het weekend wedstrijd. Wedstrijden zijn door het hele land maar eigenlijk altijd meer dan een uur (soms 2 rijden). Ik zit dan ‘s ochtends om 5:30 in de auto en ben ‘s avonds rond 20:00 weer thuis..
Veel reis tijd maar heb het er zeker voor over! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:28

Kan je het niet eens een proefperiode proberen?
Ik kan me voorstellen dat 40 minuten dwars door de stad rijden heel anders is dan op het platteland, 40 minuten met cruisecontrol anders dan 40 met een oude rammelbak en 40 minuten voor een ervaren bestuurder ook anders dan een nieuwe bestuurder etc. Ik zou dus vooral zelf gaan ervaren hoe het is :)

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:28

Ik vind 40 min niet ver. Voor de training van mijn hond rij ik 2x per week 40-45 minuten omdat ik die hondenschool beter vind.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:51

milou123 schreef:
Ja, mijn dansles is 35 uur rijden.

Dat is pas een eind! :')

Ik ben inmiddels gestopt maar heb een paar jaar minigolf gespeeld op 50 minuten rijden van huis. En dat is best wel ver en vervelend maar er zijn geen opties dichtbij huis dus dan moet je wat. Waren wel altijd met zijn tweeën dat zal wel schelen denk ik.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 00:17

Denk ook aan je benzinekosten. Dat kan per maand een flinke kostenpost worden.

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 00:24

Het hangt er denk ik vanaf waar je woont. Woon je in een erg rustige omgeving, dan is 45 rijden veel minder ver dan wanneer je in een stad woont.
Ik zelf zou denk ik liever wat verder rijden voor een echt leuke hobby, dan kort voor een minder leuke hobby.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 01:06

Wij rijden 3 x per week een uur heen en terug voor training en soms ook 1,5 uur heen en terug op een andere locatie en soms ook een paar dagen op training en rijden dan 3,5 uur enkele weg.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 01:42

Het ligt er een beetje aan hoe graag je het wilt. Ik ga 2 of 3 keer per week naar ballet en daarvoor moet ik met de trein dus in totaal ben ik 1u enkele reis kwijt. Vorig jaar heb ik zelfs in een totaal andere stad gedanst (ik was verhuisd tussendoor) omdat ik per se het seizoen daar wilde afmaken. Ik ging om 17u thuis weg en was om 22u thuis. Wilde het eigenlijk dit jaar weer doen omdat zo'n fijne dansstudio is maar is helaas niet haalbaar. Ik heb het echt nodig dus vind het die reistijd echt waard. Een goede balletschool is bij mij niet te vinden en daar hecht ik toch wel waarde aan.