Facebook knopje "Delen" uitschakelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Facebook knopje "Delen" uitschakelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 21:21

Is er hier op Bokt iemand die mij kan helpen met een Facebook dingetje? Als ik nu een post maak op mijn tijdlijn, komen er drie knopjes onder: "Leuk", "Opmerking plaatsen" en "Delen". Nu wil ik wel eens iets posten waarvan ik niet wil dat dit gedeeld wordt. Mijn vrienden mogen dat wel zien, maar ik wil gewoon echt niet dat dit verder gedeeld wordt. Ik vertrouw mijn vrienden wel dat ze dat niet doen, maar toch gewoon een voorzorgsmaatregel zeg maar. Bij een aantal groepen zie ik dat het knopje "Delen" niet onder de berichten staat. Dit wil ik dus ook bij berichten die ik zelf post, dat dat knopje "Delen" er niet onder staat. Maar hoe doe ik dit? De instellingen en het help-centrum van Facebook helpen me helaas niet verder. Is er iemand die mij kan uitleggen of dat wat ik wil überhaupt mogelijk is en zo ja, hoe ik dat doe?

Liselot

Re: Facebook knopje "Delen" uitschakelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:22

Als jij een post neerzet voor alleen vrienden (dus met die privacy instelling) dan kunnen anderen dat bericht niet zien ook al wordt het door jantje of pietje gedeeld

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:23

Volgens mij mankeert dat knopje alleen als iemand iets deelt in een besloten groep. Je kan wel de privacy op vrienden zetten, dan kan niet iedereen het delen.

Anoniem

Re: Facebook knopje "Delen" uitschakelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:25

Als je iets voor alleen je eigen vrienden deelt kunnen ze het niet delen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 21:26

De privacy staat inderdaad al op "alleen vrienden", maar toch voelt het dan nog niet heel fijn, dus nu nog niets gepost en ga ik denk ik ook niet doen.