Corona en vakantie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 22:18

Als je echt even wilt genieten, Boedapest. Geen enkel regeltje of iets meer. Mensen zijn super ontspannen en zitten zo om toeristen te springen. Het is er echt schitterend. We hebben het zalig gehad en nergens iets hoeven laten zien of mondkapjes hoeven dragen sinds we geland waren.

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 06:47

Ja in Frankrijk staan ze langs de weg en sleuren je uit de auto en sluiten je op als je niet uit 1 huishouden komt...

Tjonge jonge..

Enige waar je rekening mee moet houden dat ze geen afstand houden, maskers niet goed dragen enz

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 08:14

karuna schreef:
Frankrijk zal geen probleem zijn dat weet ik. Maar daar zijn de cijfers iets minder ok lijkt het. Of is dat inmiddels alweer verbeterd? Maar voor oostenrijk is het me volstrekt onduidelijk.


Maar jullie zijn toch volledig gevaccineerd? Persoonlijk zou ik me er allemaal niet druk over maken en lekker genieten. Geen mondmasker in de auto, want ik kan me niet voorstellen dat ze gaan checken of jullie wel één huishouden zijn .. als ze dat idd al kunnen nagaan. Ik denk dat daar zoveel tijd in kruipt dat ze daar echt niet aan beginnen.

Maar als je je allemaal zo druk maakt over de regels, boetes en oplopende cijfers vraag ik me af of je dan niet beter in eigen land kan blijven?

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:36

Hier vandaag weer aan het werk. Zalige 4 dagen gehad. Op het vliegveld nog twee zelftesten mee gekregen. Ga niet direct testen maar alleen als ik klachten ontwikkel.

Helemaal nergens iets van mijn vaccinatie hoeven laten zien. Verwacht dat dit in Spanje wel strenger gaat zijn.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:47

ingedebruijn schreef:
Hier vandaag weer aan het werk. Zalige 4 dagen gehad. Op het vliegveld nog twee zelftesten mee gekregen. Ga niet direct testen maar alleen als ik klachten ontwikkel.

Helemaal nergens iets van mijn vaccinatie hoeven laten zien. Verwacht dat dit in Spanje wel strenger gaat zijn.


Maar het advies is om zonder klachten ook te testen toch? Omdat je zonder klachten ook corona bij je kan hebben.
En zeker omdat je in een vreemd land bent geweest, in het vliegtuig en op de luchthaven zou ik in mijn geval wel testen.
Laatst bijgewerkt door purny op 06-09-21 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:51

Nou belachelijk dat Zelftesten
Heb in Frankrijk overal alleen gestaan, niemand gezien
In supermarkt mondkapje op
Gisteren naar huis iets te ver dus zoeken camping in zuid Limburg
Boerencamping, echt hutje aan mutje scheerlijnen in elkaar
Gelukkig konden we achteraan staan
Maar he waar loop ik dan meer risico
Of zouden die mondmasker toch niet werken

xxxmh

Berichten: 3517
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:52

purny schreef:
ingedebruijn schreef:
Hier vandaag weer aan het werk. Zalige 4 dagen gehad. Op het vliegveld nog twee zelftesten mee gekregen. Ga niet direct testen maar alleen als ik klachten ontwikkel.

Helemaal nergens iets van mijn vaccinatie hoeven laten zien. Verwacht dat dit in Spanje wel strenger gaat zijn.


Maar het advies is om zonder klachten ook te testen toch? Omdat je zonder klachten ook corona bij je kan hebben.
En zeker omdat je in een vreemd land bent geweest, in het vliegtuig en op de luchthaven zou ik in mijn geval wel testen.


Advies dus hoeft niet als je het niet wilt maar of dat slim is haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:56

Echwel, prima dat jij dat belachelijk vindt en in jouw situatie misschien niet nodig.. Maar ik vond het toch een prettig idee, want vliegen en ook in drukke steden geweest en sowieso de hele week op pad met een groep van 36 mensen ;) Kleine moeite om dan ff de zelftest te doen die we op de terugweg op het vliegveld kregen.

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:00

Dan moet iedereen in Nederland die op campings enz heeft gestaan zich ook testen
Daar is het werkelijk drukker en meer mensen dan ik de laatste 2,5 week heb gezien

Vliegen vind ik een ander verhaal, maar ik zie de weg vol metcampers en vraag mij af hoeveel zich gaan testen

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:08

Als iedereen zijn gezonde verstand gebruikt zou het goed moeten komen.
Ik hou na mijn overnachting in een hut met 20 mensen wel wat meer rekening met anderen uiteraard. Als je in je eentje bent is dat een andere situatie.

Inmiddels zou de mogenlijk vaccin resistente Mu variant in Europa zijn intrede gedaan hebben. Die is hier niet uit zichzelf gekomen, dus testen blijft een belangrijk element.

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:13

Dat zijn andere situaties net als vliegen
Zoals ik zeg de campings in Nederland zijn en waren overvol
Terwijl als je natuur kampeert in het buitenland je moet testen

Ik heb ze thuis en zal het doen, maar onzin is het wel

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:25

In jouw geval zou ik het zelf denk ik niet perse doen eerlijk gezegd. Wellicht kom je een andere keer in een drukkere situatie en dan kun je ze dan gebruiken.

Ze kunnen bij de grens moeilijk eerst iedereen gaan interviewen over hun soort vakantie, dus dan beter aan iedereen geven en dan is het aan de reiziger om er logisch mee om te gaan.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:40

Ik ken mensen die met de camper naar Frankrijk gingen en die man lag een paar weken later aan de beademing. Je kan het overal oplopen. En regels zijn regels dat weet je als je in een pandemie op vakantie gaat.

En drukke plekken probeer ik ook te mijden. Maar ga toch wel met de trein moeten.

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:45

MarlindeRooz schreef:
Ik ken mensen die met de camper naar Frankrijk gingen en die man lag een paar weken later aan de beademing. Je kan het overal oplopen. En regels zijn regels dat weet je als je in een pandemie op vakantie gaat.

En drukke plekken probeer ik ook te mijden. Maar ga toch wel met de trein moeten.

Waren die ook geënt en moesten ze hun pas sanitaire overal laten zien..

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 10:47

Echwel schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik ken mensen die met de camper naar Frankrijk gingen en die man lag een paar weken later aan de beademing. Je kan het overal oplopen. En regels zijn regels dat weet je als je in een pandemie op vakantie gaat.

En drukke plekken probeer ik ook te mijden. Maar ga toch wel met de trein moeten.

Waren die ook geënt en moesten ze hun pas sanitaire overal laten zien..

Nee dat was voor die tijd. Maar ook gevaccineerd kan je het gewoon krijgen en er best flink ziek van worden he.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 11:00

Testen helpt ook niet tegen ziek worden.
Als je verstandig om gaat met afstand houden en testen indien zinvol dan lijkt me dat prima. Ik zit nu weer gewoon de hele week thuis in home-office, voor wie test ik dan precies als ik ook nog geen enkel symptoom heb en de test dus ook zeer waarschijnlijk onbetrouwbaar gaat zijn?
Het blijft allemaal een risico-baten afweging.

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 11:03

Dat dus Sizzle
Wij houden ook thuis nog flink afstand
Heb komende week boodschappen al online besteld worden thuis gebracht
En ga voorlopig alleen honden uitlaten in mijn uppie

Verder zijn die Zelftesten niet 100%
Dus kan beter komende 5 dagen rustig aan doen

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 11:24

purny schreef:
ingedebruijn schreef:
Hier vandaag weer aan het werk. Zalige 4 dagen gehad. Op het vliegveld nog twee zelftesten mee gekregen. Ga niet direct testen maar alleen als ik klachten ontwikkel.

Helemaal nergens iets van mijn vaccinatie hoeven laten zien. Verwacht dat dit in Spanje wel strenger gaat zijn.


Maar het advies is om zonder klachten ook te testen toch? Omdat je zonder klachten ook corona bij je kan hebben.
En zeker omdat je in een vreemd land bent geweest, in het vliegtuig en op de luchthaven zou ik in mijn geval wel testen.


Ja dat zal. Maar daar ga ik niet aan mee doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 11:53

ingedebruijn schreef:
Ja dat zal. Maar daar ga ik niet aan mee doen.


Wat een domme instelling dit, kleine moeite om ff te doen toch? Vooral omdat je nu meteen weer onder collega's bent. Dacht dat je alleen tegen de kromme maatregelen was, maar dit maakt je imo meer een corona ontkenner :n

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 11:59

Zolang er veel mensen zo over denken zullen we blijven zitten met stijgende besmettingen.
Ze zouden eigenlijk een verplichte teststraat moeten oprichten op de luchthavens

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:04

Relaxed schreef:
ingedebruijn schreef:
Ja dat zal. Maar daar ga ik niet aan mee doen.


Wat een domme instelling dit, kleine moeite om ff te doen toch? Vooral omdat je nu meteen weer onder collega's bent. Dacht dat je alleen tegen de kromme maatregelen was, maar dit maakt je imo meer een corona ontkenner :n


Corona ontkenner? Ik heb me laten vaccineren dus geloof dat ik helemaal niks ontken. Ik zie alleen geen toegevoegde waarde in maar blijven testen en testen en testen. Mag jij anders over denken maar een corona ontkenner gaat me wat te ver :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:06

Purny, het gaat niet alleen om de luchthavens, zijn er ook genoeg die met de auto zijn gegaan of in Nederland zijn gebleven. Gewoon kwestie van gezond verstand en logisch nadenken, maar dat ontbreekt helaas bij veel mensen.

inge, juist dat testen is van meer toegevoegde waarde dan domme regels als mondkapjes. Testen heb je tenminste echt een momentopname, vooral omdat je vanuit een vliegtuig met heel veel mensen meteen weer naar je werk gaat naar je collega's.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:09

Dan moet je wel op het juiste moment testen. Direct na je vlucht heeft weinig nut als de vlucht de grootste risicofactor was van je vakantie.
Het blijft lastig want met dezelfde gedachte moet je eigenlijk in het algemeen iedereen die gebruik maakt van OV regelmatig testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:10

Sizzle schreef:
Dan moet je wel op het juiste moment testen. Direct na je vlucht heeft weinig nut als de vlucht de grootste risicofactor was van je vakantie.
Het blijft lastig want met dezelfde gedachte moet je eigenlijk in het algemeen iedereen die gebruik maakt van OV regelmatig testen.


Ik heb het idd de volgende ochtend gedaan voordat ik naar mijn familie ging, dus zo laat mogelijk.. Gaat natuurlijk ook niet alleen om de terugvlucht, je bent ook al heen gevlogen en meerdere dagen onder de mensen geweest.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:28

Relaxed schreef:
Purny, het gaat niet alleen om de luchthavens, zijn er ook genoeg die met de auto zijn gegaan of in Nederland zijn gebleven. Gewoon kwestie van gezond verstand en logisch nadenken, maar dat ontbreekt helaas bij veel mensen.

inge, juist dat testen is van meer toegevoegde waarde dan domme regels als mondkapjes. Testen heb je tenminste echt een momentopname, vooral omdat je vanuit een vliegtuig met heel veel mensen meteen weer naar je werk gaat naar je collega's.


Van mij mag alles weg ja. Stuk beter voor de mensen als ze weer normaal kunnen leven. Heb dit hele paranoia gedoe geen seconde gemist tijdens de vakantie.