Corona en vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132130
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:54

BloemBloem schreef:
We zoeken naar een passende
oplossing, niet naar ruzie ;-)


Precies.
Misschien zou je nog eens voor kunnen stellen om fifty-fifty te doen?

BloemBloem

Berichten: 16598
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:55

Oscar schreef:
BloemBloem schreef:
We zoeken naar een passende
oplossing, niet naar ruzie ;-)


Precies.
Misschien zou je nog eens voor kunnen stellen om fifty-fifty te doen?


Dat is dus het vervelende, we redden het niet qua vakantiedagen :=

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:57

Dat is wel echt balen BloemBloem. Balen dat werkgevers daar dan zo star mee omgaan.

Hier zouden vouchers ook prima zijn. Snap helemaal dat t niet allemaal terug te betalen is.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132130
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:59

Ach, wat zonde is dat dan toch.
Ook al staan ze misschien in hun recht (hoewel dat stukje van goed werkgeverschap natuurlijk ook wel meetelt) en hebben ze het niet makkelijk, dan nog is het wel wat als ze zo star zijn. Vooral ook voor de toekomst. Ze hebben je de komende tijd ook keihard nodig en ik snap goed dat je dan minder geneigd bent om dat tandje harder te lopen dan wanneer ze wel welwillend zijn.

BloemBloem

Berichten: 16598
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:59

Kijk, het zijn 3 weken verplicht in bouwvak, totaal geen probleem overigens
want onze dochter is nog aan school gebonden, zijn al 15 dagen

Dan de 5 dagen die staan voor mei of van wat wij hopen herfstvakantie

28 dec t/m 31 dec is verplicht zijn 4 dagen

En er is er 1 verloren gegaan bij een ziekmelding, want dat kost hem ook een vrije dag ....

Oscar, tandje minder zal ook niet gaan gebeuren, hij staat altijd voor zijn
werk en zal zich ten alle tijden inzetten, dat maakt het dus zo zuur.

Maar lieve bokkers, we zijn gezond, dan maar hopen op heel mooi weer!
Kunnen we hele dagen bbqen in de tuin :+
Laatst bijgewerkt door BloemBloem op 31-03-20 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132130
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:01

Laat ik het zo zeggen: ik zou er ook de kak van hebben. Is niet netjes zo :n

BloemBloem

Berichten: 16598
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:04

Oscar schreef:
Laat ik het zo zeggen: ik zou er ook de kak van hebben. Is niet netjes zo :n


;) :*

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:17

Ik vind het ook wel bijzonder BloemBloem. Ze staan vast in hun recht, maar dan nog.

Over die vouchers. Begrijpelijk dat je die krijgt ipv geld. Ik hoop alleen niet dat de tickets dan volgend jaar enorm veel duurder zijn want dan kun je alsnog enorm veel bijleggen. Wij hebben bijvoorbeeld weken gezocht naar een goede prijs voor 4 tickets naar Bangkok. Ik zou er niet heel blij mee zijn als onze reis straks niet doorgaat en we volgend jaar €1000 extra kwijt zijn. Nou ja, maar hopen dat het ‘gewoon’ doorgaat. :+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:21

Volgens mij moeten de luchtvaartmaatschappijen geld terug geven als je aan het eind van de geldigheidsduur van de voucher geen alternatief hebt geboekt.
De kans zit er idd in dat tickets flink duurder gaan kosten.

Booooo
Berichten: 6512
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:27

Wij gaan eind mei naar schoonouders in Turkije. Ben benieuwd of het doorgaat..

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:31

Nadir schreef:
Ik vind het ook wel bijzonder BloemBloem. Ze staan vast in hun recht, maar dan nog.

Over die vouchers. Begrijpelijk dat je die krijgt ipv geld. Ik hoop alleen niet dat de tickets dan volgend jaar enorm veel duurder zijn want dan kun je alsnog enorm veel bijleggen. Wij hebben bijvoorbeeld weken gezocht naar een goede prijs voor 4 tickets naar Bangkok. Ik zou er niet heel blij mee zijn als onze reis straks niet doorgaat en we volgend jaar €1000 extra kwijt zijn. Nou ja, maar hopen dat het ‘gewoon’ doorgaat. :+



Ik had ook lang gezocht voor deze vakantie in mei met mijn zus voor een gunstige prijs, het is een cadeau van mij. Dit jaar inhalen zal niet meer lukken en ik ben bang dat volgend jaar de prijzen duurder zijn. Deze reis heb ik al eerder gedaan en ik wist goed de gangbare prijzen en toen ze na Black Friday in de aanbieding gingen, heb ik gelijk geboekt. :D

Aan de andere kant, deze reis is al betaald, dus een kleine bijbetaling is ook geen probleem dan.

En ik moet parkeren van Schiphol annuleren, zodra ik bevestiging heb, dat de vakantie niet doorgaat. Deze had ik ook al gereserveerd en betaald.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:57

Ligt er volgens mij aan welke maatschappij. Bij Transavia kan je je voucher gebruiken tot 31 oktober 2021, en als je voor die tijd geen vlucht hebt geboekt dan krijg je je geld terug.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:13


Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:53

Half juni normaal een weekje Spanje. Als er gevlogen wordt, dan ga ik.
Die Corona heb ik toch al gehad en 2 keer zou je het normaal niet mogen krijgen...dus dan kan ik maar beter de Spaanse economie wat steunen.

Aranel
Berichten: 20202
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 15:47

Wij zijn nu aan het kijken of we onze vakantie kunnen verzetten naar september. Mocht dat ook weer niet door kunnen gaan tegen die tijd dan vragen we ons geld wel terug, dan ben ik er klaar mee :+

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 15:59

De camping die ik geboekt heb, blijft stug vasthouden aan omboeken....

Dat mag naar een andere periode, maar is dat een duurder periode moet je het verschil bijbetalen, is het een goedkoper periode, krijg je het verschil niet terug....

Kom aan.... alle wc gebouwen zijn gesloten, maar je kan prima komen, wel alleen je eigen wc, douche en wastafel meenemen 8)7 (veel grote campers en caravans hebben dat natuurlijk wel, maar dit is echt onmogelijk als je met auto en tent gaat kamperen..)

Ik vraag me af hoever zij in hun recht staan om alleen omboeken toe te staan? Ze kunnen immers hun diensten niet leveren!?

Ik wil dus echt niet omboeken naar 2021.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:48

Wij kregen van Tui bericht, dat alle reizen tot 10 mei 2020 zijn geannuleerd.
Ik ga op 13 mei, dus ik weet nog niets.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:22

Het is toch niet heel gek om iets bij te betalen? Wij betalen de indexatie kosten voor 2021, alles wordt duurder. Zij vrager er ook niet om en we zijn blij dat ze niet op hun strepen blijven staan dat we gewoon moeten komen/betalen.

Ook met de tickets zal het even afwachten worden of we ze voor dezelfde prijs kunnen kopen. We zullen het zien. Dit soort gebeurtenissen kent alleen maar verliezers.

Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:49

Hoe kijken jullie er tegenaan dat straks iedereen zn vakantiedagen (denk ik dan) in het najaar zal gaan opnemen?

Mijn werkgever polste al voorzichtig wat ik van plan was, heb hem verteld dat ik nog even geen idee heb. Ik wilde in juni 2 weken lekker naar het buitenland.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:54

Als mijn vakantie in mei en juni niet doorgaan, ga ik in de winter naar de zon.
September is altijd heel lastig voor mijn man.'
Ik ga altijd wel dan een paar dagen met de paarden weg in september/oktober.

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:05

Ladyson schreef:
Hoe kijken jullie er tegenaan dat straks iedereen zn vakantiedagen (denk ik dan) in het najaar zal gaan opnemen?

Mijn werkgever polste al voorzichtig wat ik van plan was, heb hem verteld dat ik nog even geen idee heb. Ik wilde in juni 2 weken lekker naar het buitenland.

Ik heb mijn baas al gevraagd of ik de 240 uur met einddatum 31 december dan mee mag nemen naar 2021, want uit laten betalen ben ik absoluut niet van plan, dan is er maar 1 winnaar en dat is de roverheid. Hij denkt dat er wel wat te regelen valt. Want ik maak geen dagen op als ik er niet van kan genieten.

Ik heb staan of plannen voor:
25 april Frankrijk
Half mei mijnduiken belgie
juni ONK in Zeeland (dat zal wel doorgaan verwacht ik)
juni Zwitserland en Italie (gaat hopelijk wel door)
juli Frankrijk
september Bali
oktober Frankrijk
november Mexico

Ik heb met de mensen van het huis in Frankrijk afgesproken dat ik het kan verschuiven mocht het dus niet lukken.
Juli Frankrijk nog niet geboekt, maar dat ga ik binnenkort doen. Had het gisteren willen doen.
Ticket september is ook al betaald. Omboeken wordt lastig, want dan wordt het mei 2021 en ik wil dan een andere reis maken (eerder kan dan niet wegens regentijd).
Ticket Mexico is iets om te zoeken rond augustus.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:31

Ik heb in september vakantie, dus dat hebben we al redelijk goed gegokt.

moonsparkle
Berichten: 21747
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:40

Ik had twee weken in augustus aangevraagd, zou heel erg graag weggaan maar ik acht de kans klein. Ik wil echt weg zijn om ook alle zorgen even achter te laten, ik durf het niet te vragen aan mijn werkgever want ik zit overspannen thuis.

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:41

In Juni reizen lijkt me tegen beter weten in.

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:51

germie schreef:
Ladyson schreef:
Hoe kijken jullie er tegenaan dat straks iedereen zn vakantiedagen (denk ik dan) in het najaar zal gaan opnemen?

Mijn werkgever polste al voorzichtig wat ik van plan was, heb hem verteld dat ik nog even geen idee heb. Ik wilde in juni 2 weken lekker naar het buitenland.

Ik heb mijn baas al gevraagd of ik de 240 uur met einddatum 31 december dan mee mag nemen naar 2021, want uit laten betalen ben ik absoluut niet van plan, dan is er maar 1 winnaar en dat is de roverheid. Hij denkt dat er wel wat te regelen valt. Want ik maak geen dagen op als ik er niet van kan genieten.

Ik heb staan of plannen voor:
25 april Frankrijk
Half mei mijnduiken belgie
juni ONK in Zeeland (dat zal wel doorgaan verwacht ik)
juni Zwitserland en Italie (gaat hopelijk wel door)
juli Frankrijk
september Bali
oktober Frankrijk
november Mexico

Ik heb met de mensen van het huis in Frankrijk afgesproken dat ik het kan verschuiven mocht het dus niet lukken.
Juli Frankrijk nog niet geboekt, maar dat ga ik binnenkort doen. Had het gisteren willen doen.
Ticket september is ook al betaald. Omboeken wordt lastig, want dan wordt het mei 2021 en ik wil dan een andere reis maken (eerder kan dan niet wegens regentijd).
Ticket Mexico is iets om te zoeken rond augustus.

Fijn om te lezen dat je toch nog wel plannen voor volgend jaar hebt.