Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonraffie schreef:goedemorgen bokkers,
ik ben erg benieuwd naar jullie mening:
wij zouden volgend weekend met 4 personen (uit verschillende gezinnen) naar de veluwe gaan met de paarden.
omdat de overheid met nieuwe maatregelen is gekomen wat betreft het samen komen met personen die niet uit het zelfde huishouden komen moeten we dit weekend dus verplicht afzeggen,
de gene waar wij geen zouden gaan heeft contact gehad met het RIVM en die zeggen dat we wel gewoon nog steeds mogen komen? terwijl wij dus van andere maatregelen weten, als wij afzeggen moeten we de helft van de kosten betalen.
eind april zou/ga ik nog een midweek naar de veluwe met 2 vriendinnen, de een daarvan is nog net niet mn zus, we zien elkaar dagelijks, wat zouden jullie daarmee doen? is overigens naar het zelfde adres dus ook dan zullen we bij afzegging weer de helft moeten betalen.
misschien nog even goed er bij te vermelden dat ik ook al een deel van mijn inkomen kwijt ben door de Corona crisis.
Gillbo schreef:Sonraffie schreef:goedemorgen bokkers,
ik ben erg benieuwd naar jullie mening:
wij zouden volgend weekend met 4 personen (uit verschillende gezinnen) naar de veluwe gaan met de paarden.
.
NEE, 4 verschillende gezinnen. Wat snap je dan niet van de regels. NEE je, zoek het niet op
Ineke2 schreef:Volgend weekend zeker afzeggen. Volgens de nieuwe regels is dat niet eens toegestaan en de boetes bij handhaving zijn niet mis. Buiten dat moet je echt niet willen, want het is onnodig verplaatsen.
De locatie die toestaat dat jullie komen is overigens echt verkeerd bezig. Ook zij kunnen een fikse boete krijgen bij handhaving en terecht.
Sonraffie schreef:Ineke2 schreef:Volgend weekend zeker afzeggen. Volgens de nieuwe regels is dat niet eens toegestaan en de boetes bij handhaving zijn niet mis. Buiten dat moet je echt niet willen, want het is onnodig verplaatsen.
De locatie die toestaat dat jullie komen is overigens echt verkeerd bezig. Ook zij kunnen een fikse boete krijgen bij handhaving en terecht.
Nou dat vraag ik me dus af, ze zeggen contact te hebben gehad met het RIVM en dat we ons aan die regels moeten houden en dat het dan gewoon kan, maar dat klopt dus niet met de regels die wij weten....
Gwahir schreef:Er is wat verwarring over wanneer je het huis mag verlaten. Gelukkig is er nu een pagina met heldere informatie
http://www.magikhethuisverlaten.nl
Ibbel schreef:Ik zou een stevig mailtje doen naar de verhuurder met een link naar de site van de overheid/KNHS en de melding dat ze de keuze hebben jou volledig terug te betalen of een voucher voor als het wel weer mag (met een datum die jíj mag kiezen) te geven en dat je ze anders aangeeft wegens moedwillig overtreden van de regels. Kijken of ze dan alsnog zeggen dat je de helft moet betalen.