weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonraffie

weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 12:12

goedemorgen bokkers,
ik ben erg benieuwd naar jullie mening:
wij zouden volgend weekend met 4 personen (uit verschillende gezinnen) naar de veluwe gaan met de paarden.

omdat de overheid met nieuwe maatregelen is gekomen wat betreft het samen komen met personen die niet uit het zelfde huishouden komen moeten we dit weekend dus verplicht afzeggen,

de gene waar wij geen zouden gaan heeft contact gehad met het RIVM en die zeggen dat we wel gewoon nog steeds mogen komen? terwijl wij dus van andere maatregelen weten, als wij afzeggen moeten we de helft van de kosten betalen, vinden jullie dit eerlijk?

eind april zou/ga ik nog een midweek naar de veluwe met 2 vriendinnen, de een daarvan is nog net niet mn zus, we zien elkaar dagelijks, wat zouden jullie daarmee doen? is overigens naar het zelfde adres dus ook dan zullen we bij afzegging weer de helft moeten betalen.

misschien nog even goed er bij te vermelden dat ik ook al een deel van mijn inkomen kwijt ben door de Corona crisis.
Laatst bijgewerkt door Sonraffie op 25-03-20 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:20

NienkeV1994

Re: weekendje weg wel of niet laten doorgaan vanwege corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:20

Wat Skessa_ zegt inderdaad, dit weekend zou ik sowieso afzeggen

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:21

Sonraffie schreef:
goedemorgen bokkers,
wij zouden volgend weekend met 4 personen (uit verschillende gezinnen) naar de veluwe gaan met de paarden.

.

NEE, 4 verschillende gezinnen. Wat snap je dan niet van de regels. NEE je, zoek het niet op

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:22

Het eerste weekend zou ik afzeggen inderdaad. 4 personen uit verschillende gezinnen en 4 paarden, dat klinkt als een te groot risico.
Het weekend eind april hangt nog even af van de maatregelen die dan gelden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:23

Had je al iets vooraf betaalt? Ik zou het nu niet doen.Voor je het weet loop je een besmetting op of kom je in een lockdown terecht. Ik zou het uitstellen. Ook als je al betaald hebt, gewoon het uitje verschuiven naar een later tijdstip.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:23

Sonraffie schreef:
goedemorgen bokkers,

omdat de overheid met nieuwe maatregelen is gekomen wat betreft het samen komen met personen die niet uit het zelfde huishouden komen moeten we dit weekend dus verplicht afzeggen,

de gene waar wij geen zouden gaan heeft contact gehad met het RIVM en die zeggen dat we wel gewoon nog steeds mogen komen? terwijl wij dus van andere maatregelen weten, als wij afzeggen moeten we de helft van de kosten betalen.

eind april zou/ga ik nog een midweek naar de veluwe met 2 vriendinnen, de een daarvan is nog net niet mn zus, we zien elkaar dagelijks, wat zouden jullie daarmee doen? is overigens naar het zelfde adres dus ook dan zullen we bij afzegging weer de helft moeten betalen.

misschien nog even goed er bij te vermelden dat ik ook al een deel van mijn inkomen kwijt ben door de Corona crisis.

1e:
het màg niet eens... buiten het feit of het verstandig is om te doen.

2e:
kan je afwachten, persoonlijk zou ik het niet doen

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 12:25

als het aan ons ligt gaan we inderdaad niet, maar het is toch raar dat ze zeggen dat het wel gewoon mag.
dat is meer wat ik bedoel... en dat we anders gewoon de helft moeten betalen, we zeggen niet af omdat we niet willen maar omdat we niet mogen.....

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 12:26

Gillbo schreef:
Sonraffie schreef:
goedemorgen bokkers,

.

NEE, 4 verschillende gezinnen. Wat snap je dan niet van de regels. NEE je, zoek het niet op

LEZEN IS OOK EEN OPTIE HÉ VOOR JE EEN OORDEEL GEEFT. _/-\o_

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:27

Ja, ik zou dit zelf bespreken met de informatie lijn van het RIVM, want het is in strijd met de regels.
Mag 3 personen, of meer uit 1 gezin. Maar dat is het allemaal niet.

Apple

Dan misschien even in goed gesprek gaan met de verhuurder van het appartement/stal.

Ik vrees dat voor meer mensen deze problemen gaan ontstaan, tripjes en vakanties die al zijn betaalt waarvan het nog maar de vraag is of je je geld terug krijgt.

Misschien voorstellen dat jullie op een ander moment komen? Oktober?

Ineke2

Volgend weekend zeker afzeggen. Volgens de nieuwe regels is dat niet eens toegestaan en de boetes bij handhaving zijn niet mis. Buiten dat moet je echt niet willen, want het is onnodig verplaatsen.

De locatie die toestaat dat jullie komen is overigens echt verkeerd bezig. Ook zij kunnen een fikse boete krijgen bij handhaving en terecht.

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:29

Samenkomen met 4 personen uit verschillende gezinnen mag niet. Als men gaat handhaven kan de boete oplopen tot 400 euro pp en voor het bedrijf waar je heen gaat, is de boete 4000 euro. "Nog net niet mn zus" is hetzelfde als helemaal niet mn zus, da's dus een ander huishouden en de naam die je er zelf aan geeft, verandert niets aan de situatie. Wel is het zo dat jullie dan met drie personen zijn, en dat mag wel, mits jullie 1,5 meter afstand houden van elkaar.

Mijn mening (want daar vroeg je om): ik word doodmoe van mensen die menen dat regels voor iedereen gelden, maar niet voor hen. Blijf zoveel mogelijk thuis! Wat is daar precies niet aan te snappen? Ik neig ernaar het je verder niet kwalijk te nemen, je komt uit Noord-Holland en daar is de situatie anders dan waar ik woon, je weet wel, bij die grote bollen die je op ieder corona-kaartje langs ziet komen. Het valt niet mee! Er gaan mensen dood! Er wordt gevraagd je sociaal op te stellen (nou ja, eigenlijk dus niet) zodat we dit met z'n allen zo snel en zo goed mogelijk doorkomen. En zodat wat er bij ons aan de gang is, niet bij jullie in Noord-Holland ook komt!
Laatst bijgewerkt door eventueel op 25-03-20 12:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 12:30

Ineke2 schreef:
Volgend weekend zeker afzeggen. Volgens de nieuwe regels is dat niet eens toegestaan en de boetes bij handhaving zijn niet mis. Buiten dat moet je echt niet willen, want het is onnodig verplaatsen.

De locatie die toestaat dat jullie komen is overigens echt verkeerd bezig. Ook zij kunnen een fikse boete krijgen bij handhaving en terecht.

Nou dat vraag ik me dus af, ze zeggen contact te hebben gehad met het RIVM en dat we ons aan die regels moeten houden en dat het dan gewoon kan, maar dat klopt dus niet met de regels die wij weten.... 8)7

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:32

Sonraffie schreef:
Ineke2 schreef:

Nou dat vraag ik me dus af, ze zeggen contact te hebben gehad met het RIVM en dat we ons aan die regels moeten houden en dat het dan gewoon kan, maar dat klopt dus niet met de regels die wij weten.... 8)7

ja ze kunnen zo veel zeggen, daarom zou ik het zelf checken :D
En dan nog... hoe rot het ook is: ik verlies liever geld dan dat ik of een bekende van mij straks op de beademing terecht komt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:38

Dat is toch hetzelfde als: “ zij zeggen dat ik veilig uit het raam van de 10de verdieping kan springen”

Dat doe je toch ook niet mag ik hopen?

Jij weet dat de momenteel geldende regels van de RIVM van toepassing zijn en die verbieden dit weekend weg helaas gewoon.

Persoonlijk al had het wél gemogen had ik nog niet gegaan, omdat je het risico niet moet willen nemen. Het is echt geen grapje dit virus...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:39

De verhuurder doet zich - waarschijnlijk uit financieel gewin, maar dat is mijn aanname - dommer voor dan hij/zij is.

Zeg het weekend af en neem je verlies. Je kunt daar in de omgeving waarschijnlijk verder niets omdat er van alles dicht is dus er is toch niet zo veel aan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:15

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:17

De verhuurder mag jullie daar niet eens laten komen. Hij kan 4000 euro boete krijgen.Als je al hebt betaald moet hij het geld terugstorten vind ik, ik weet niet hoe de regels daarvoor zijn, en anders het op een latere datum laten doorgaan als het weer wel kan\mag.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:20

Ik zou een stevig mailtje doen naar de verhuurder met een link naar de site van de overheid/KNHS en de melding dat ze de keuze hebben jou volledig terug te betalen of een voucher voor als het wel weer mag (met een datum die jíj mag kiezen) te geven en dat je ze anders aangeeft wegens moedwillig overtreden van de regels. Kijken of ze dan alsnog zeggen dat je de helft moet betalen.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:22

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:24

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:27

Ik zou in beide gevallen niet gaan, het gesprek aangaan met de verhuurder over kosteloos verplaatsen en anders je verlies nemen. Het is zonde van je geld, maar een klein beetje inkomen voor de verhuurder zorgt er ook voor dat hij bestaansrecht houdt.

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 13:28

Ibbel schreef:
Ik zou een stevig mailtje doen naar de verhuurder met een link naar de site van de overheid/KNHS en de melding dat ze de keuze hebben jou volledig terug te betalen of een voucher voor als het wel weer mag (met een datum die jíj mag kiezen) te geven en dat je ze anders aangeeft wegens moedwillig overtreden van de regels. Kijken of ze dan alsnog zeggen dat je de helft moet betalen.

het is heel krom, ik heb net contact gehad met het RIVM die konden mijn vraag niet beantwoorden en die verwezen mij door naar de rijksoverheid, heb contact met hun gehad en we mogen er nog steeds heen als we maar 1,5 meter afstand houden en de verhuurder duidelijke maatregelen laat zien tegen de corona.
dus ze staan nog wel in hun recht, maar anderzijds, hoe kun je met 2 slaapkamers/4 personen 1,5 meter afstand houden?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:28

NIET doen