formulieren bij lockdown

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tijger

formulieren bij lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 11:16

Hallo allemaal,

ik weet het het is nog niet zover gelukkig en laten we dat ook vooral zo houden!
Toch vroeg ik me af welke formulieren er nodig zijn om het huis uit te mogen mocht het wel zover komen en gezien hier ook mensen uit andere landen zijn is het altijd waardevol om te informeren.

Voor mijn beroep is het van het allergrootste belang dat ik de deur uit mag (zorggerelateerd).
Zorgt mijn werkgever dan voor het formulier en zo ja wat moet er dan instaan?
Zorgt de overheid voor dat formulier en zo ja wat moet ik dan aan kunnen leveren om aan te tonen dat ik dat echt nodig heb?
Misschien voorbarig hoor en ik hoop ook echt van harte dat we het niet nodig gaan hebben maar ik wil mezelf hier toch alvast in gaan informeren. Ook begrijp ik dat het misschien per land kan verschillen maar zoals ik al zeg puur informatief.
Zelf neem ik al zoveel mogelijk maatregelen en ga ik dus alleen nog in crisissituaties bezoeken en ook dan met alle maatregelen die door de RIVM aangegeven worden.

Ik hoop dat iemand mij iets verder kan helpen in deze vraag. Alvast bedankt.

lizy29

Re: formulieren bij lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:22

Hier in Frankrijk kan je een formulier downloaden om in te vullen. Tevens dient je werkgever een formulier in te vullen en aan je te geven wat ook downloads af is. Eigenlijk heel simpel dus. De formulieren samen met je ID/paspoort zijn hier voldoende.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:23

Ik werk in een ziekenhuis in Nederland. Toevallig stond er vandaag een bericht op het intranet voor medewerkers die in België wonen (zij moeten natuurlijk de landgrens over naar Nederland). Zij worden geadviseerd bij HR een verklaring op te vragen dat ze inderdaad in het ziekenhuis werken. Ook krijgen zij van de Belgische autoriteiten een speciaal vignet voor dat ze de landgrens over mogen.

Maar goed, dat is dus als je de landgrens over wil. Ik weet niet hoe dit gaat zijn als er in het land zelf een lock down is.

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:23

Hee, het is inderdaad op dit moment nog niet zo ver, ik verwacht dat er ook wel meer info zou komen mochten we tot die situatie komen. Maar wat misschien een klein beetje vergelijkbaar is, is mijn situatie: ik woon in NL maar ik studeer in Gent (BE). Daarom heb ik ook een baantje in Antwerpen, ik doe af en toe een 24u spoeddienst in het weekend in een dierenkliniek daar. Toen ik daar afgelopen weekend heen moest was er van NL-->BE al een zekere lockdown situatie, ik had papieren nodig om de grens over te komen. Dat zijn toen papieren geweest die vanuit mijn werkgever zijn geregeld, ik heb dit aan hem gevraagd maar verder niks hoeven doen. Een opsomming van wat er op mijn papier staat:

- Werkgever; naam kliniek en nummer
-Werknemer; ikzelf en ook nummer van registratie
-soort aangifte
-periode; (in dagen)
-aard werknemer
-aantal uren
-nr. dimonaperiode
-nr. ontvangstbewijs
En onderaan een handtekening, naam, functie en telefoonnummer van mijn baas, met een stempel vd kliniek.

Dit is misschien niet helemaal jouw situatie, maar voor wat het waard is! Als je een zorgberoep hebt, zullen ze vast wel zo werken dat zeker jij niet thuis komt te zitten.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:24

De zorginstelling waar ik werk heeft uit voorzorg iedere medewerker een verklaring gestuurd waarin staat dat we een vitaal beroep uitoefenen. Mocht er een lockdown komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:25

Wij hebben deze verklaring van onze werkgever toevallig vorige week al gekregen voor het geval dat.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:30

Mocht het inderdaad zo ver komen dan zullen werkgevers van vitale beroepen hun medewerkers wel voorzien van de juiste papieren. Ik zou me daar niet nu al druk over gaan maken

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 11:56

Bedankt voor de antwoorden, hier kan ik zeker iets mee.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:04

Ik heb van mijn werkgever al een verklaring ontvangen omdat ik grenswerker ben, woon in Duitsland werk in een cruciaal beroep in Nederland.
Voor de paarden heb ik ook een formulier mocht dat ervan komen, deze staan ook in Duitsland maar kan er nog gewoon naartoe zonder problemen maar dan heb ik dat al voorhanden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:07

Ik heb hem uit voorzorg via de mail al gekregen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:13

Ik woon in NL en werk in België, heb een detachering formulier en die laat ik dagelijks zien en dat is voldoende hier

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:17

In Frankrijk is dat formulier verplicht, zelfs als je een rondje wil joggen. En je moet je ID bij je hebben. Als je voor je werk op pad moet, moet er ook een verklaring van je werkgever bij dat je echt niet van huis uit kunt werken.

En er wordt daadwerkelijk op gecontroleerd door de gendarmerie! Zelfs per helicopter.

Het is echt niet leuk, maar de Franse overheid heeft een lockdown ingesteld en handhaaft deze ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:17

Wij hebben hem deze week allemaal alvast ingevuld. We kregen hem via Nepluvi, de vereniging voor Nederlandse Pluimvee industrie.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:23

Via mijn werk in de zorg heb ik hem al. Ik ben nu druk bezig met uit te zoeken hoe ik hem kan krijgen voor mijn pensionstal.