Makkelijke moestuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marisje76

Makkelijke moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 18:10

Hallo
Ik heb alles afgezocht maar kan alleen oude topics vinden.

Ik wilde heel graag een moestuintje maar bij gebrek aan ruimte moet ik het in de tuin doen dus het is zeer beperkt.
Zelf aan de slag gegaan en een bak in elkaar getimmert van 2x1
Vond het nog iets te weinig en nog een standaard vierkante meter bijgekocht.
In de bakken heb ik makkelijke moestuinmix gedaan als grond.
Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels binnen alvast wat plantje voorgezaaid. Tomaten,prei,paprika,komkommer
Moestuinkalender uitgeprint , bakjes gekocht etc.
In de bakken buiten heb ik radijsjes, zomerwortelen, pluksla en zaai ui gezaaid

In een klein stukje van de gewone tuin heb ik 6 vroege aardappels gepoot. Frieslanders.
Ik ben heel benieuwd naar jullie moestuintjes en wat je erin gaat doen en natuurlijk hoe alles vorderd

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:27

Marisje76

Re: Makkelijke moestuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 19:39

Ja die heb ik hezien maar daar hebben de meeste wel een grote tuin ik dacht dit is leuk voor mensen die geen grotw dingen kunnen planten. Ik heb 20 broccolietjes ge,aait maar kan er denk ik maar 2 planten en da's al veel

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:40

Wij hebben ongeveer dezelfde bak als jij hebt getimmerd :) 2m x 1m, 30cm hoog. We kweken er al enkele jaren aardig aardappeltjes in, groeit als kool! Daarnaast nog 3 lookplantjes, paar ajuinen, bloemkolen en spinazie gezaaid. Gaat allemaal goed, maar moet wel tegen koude kunnen, bij ons staat ie op 't derde verdiep op 't terras, niet beschut tegen vorst of koude.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 21:41

Knoflook dat kan ik idd ook nog doen, goed idee!

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:25

Hier ook bakken. Ik had er 4 maar er komen er bij. Ik zaai worteltjes, suikererwten, tomaten, paprika, plantuitjes, prei en Afrikaantjes tegen wortelvlieg.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:46

ik ben vorig jaar begonnen, ook met bakken. ik heb er nu ongeveer 6 m2. Vorig jaar heb ik sla gehad, maar veel last van slakken. Komkommers zijn helaas ook mislukt. Boontjes hebben we 2x van gegeten. Tomaten gingen erg goed (maar die lusten we eigenlijk niet :) ) aardappels had ik in een kweekzak, dat ging ook prima. Verder had ik nog pompoenen, die deden het super, maar wat een woekerspul, de halve tuin was pompoen.

ik ben nu ook weer begonnen. bakken staan klaar, en heb binnen al sla en komkommer voorgezaaid, die komen al goed op. Ik wil ook nog bonen, courgettes, uien en misschien broccoli oid.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 19:33

Ik wil ook bloemkool en broccoli proberen maar die hebben zoveel plek nodig vind ik eigenlijk sonde van mn bakken. Vandaag nog sugarsnaps, aubergine en Romeinse sla bijgehaald...

Afbeelding

Eigenlijk komkommer iets te vroeg voogezaait beginnersfoutje. Ga ze als ik ze verspeend heb maar zo lang binnen voor het raam laten