Apps voor online bijeenkomsten 20+ mensen (zoom?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sellyxx

Apps voor online bijeenkomsten 20+ mensen (zoom?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 14:58

Ik hoop dat mijn topic hier goed staat, het betreft in principe een technische vraag.

Nu eigenlijk zo goed als alles wel online gaat, wordt er natuurlijk veel gebruik gemaakt van verschillende apps. Zelf heb ik pas in ons gezin Zoom gebruikt en van de basis weet ik af (meeting opzetten, 'joinen' etc.)

Nu ben ik op zoek naar een app/platform die bruikbaar is voor een grotere groep tieners (minstens 20 tieners) waarbij er ook interactie mogelijk is.

Volgens mij wordt Zoom ook veel voor scholen gebruikt dus ik ben benieuwd naar alle mogelijkheden van deze app en of deze hier dus het meest geschikt voor is, of dat er evt. nog andere goede apps zijn. Hiervoor een maandbedrag betalen om gebruik te kunnen maken van handige opties is geen probleem :)

Wat zijn jullie ervaringen met verschillende werkvormen etc. via deze app, en wat zijn andere voordelen van deze app die goed in te zetten zijn tijdens deze bijeenkomsten?

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:03

Wij gebruiken sinds kort voor school Bluejeans. Daar kan tot 75(?) man ofzo in zitten. Heel fijn, je kan een gallery view kiezen zodat je alle camera's kan zien tegelijk. En je kan heel handig chatten. Ook via de ipad werkt deze app heel goed.

Microsoft teams gebruiken we op mijn andere school, dat werkt ook goed maar qua elkaar zien etc is het toch anders. Ook is de chatfunctie lastiger te combineren op de ipad dan met bluejeans.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 24-03-20 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:04

Hele goede ervaringen gehoord over zoom. Ook vergaderingen met 34 man gingen zonder problemen.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:06

Mijn vakken van de universiteit worden via Zoom gedaan en ik ben positief verrast.
Wij zijn met +- 70 studenten. Wanneer je niet praat staat je mic op mute. Wanneer je iets wilt zeggen kun je 'je hand opsteken': hier heb je een optie voor en dan verschijnt er een hand bij jouw beeld. Maar ook kun je naar 'break-out rooms' voor een paar minuten: een kleinere groep studenten in één meeting. Er is een chat, je kunt polls houden, je kunt je scherm delen. Veel opties en de kwaliteit is goed.

Het blijft online, maar mijn leeromgeving is door Zoom nog steeds van goede kwaliteit.

Destination

Re: Apps voor online bijeenkomsten 20+ mensen (zoom?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:15

Zoom, Cisco Webex, Microsoft Teams, Skype. Wanneer je meer wil dan alleen praten kan ik Cisco Webex of Microsoft Teams aanbevelen. Bij Teams kun je bestanden met elkaar delen e.d. Bij Webex heb je o.a. een whiteboard functie.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 15:15

Thanks voor alle reacties, klinkt goed!

Arcodavella schreef:
Mijn vakken van de universiteit worden via Zoom gedaan en ik ben positief verrast.
Wij zijn met +- 70 studenten. Wanneer je niet praat staat je mic op mute. Wanneer je iets wilt zeggen kun je 'je hand opsteken': hier heb je een optie voor en dan verschijnt er een hand bij jouw beeld. Maar ook kun je naar 'break-out rooms' voor een paar minuten: een kleinere groep studenten in één meeting. Er is een chat, je kunt polls houden, je kunt je scherm delen. Veel opties en de kwaliteit is goed.

Het blijft online, maar mijn leeromgeving is door Zoom nog steeds van goede kwaliteit.

Deze opties klinken goed en is eigenlijk precies wat we willen! Staat je mic dan automatisch op mute? Ik heb alleen de onbetaalde versie getest en daar moest je die wel zelf hanteren (aan/uit). Ook die break-out rooms klinken goed omdat je dan inderdaad ook 'kleine' overleggen kunt doen en als het ware in groepjes uiteen kunt gaan. Hoe wordt dit dan georganiseerd? Weet jij welke betaalde versie jouw universiteit gebruikt?

Bluejeans en Cisco Webex klinken ook goed, omdat ik al enigszins snap hoe Zoom werkt neig ik daarnaar; of zijn er bijv. bepaalde opties die Cisco Webex wel heeft en Zoom niet heeft?

Bestanden delen is voor de tieners niet persé nodig.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:44

Arcodavella schreef:

Ik kan dit enkel beamen. :j
Je kunt bij Zoom in ieder geval Mute All en Unmute All doen. Ook juist de kleinere groepen voor onderling overleg via breakout rooms is voor colleges en werkgroepen heel erg handig.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:45

Wij gebruiken Zoom en WebEx, maar ik heb eigenlijk alleen ervaring met Zoom (omdat die aan Slack gekoppeld kon worden).

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 15:48

JoSav schreef:
Arcodavella schreef:

Ik kan dit enkel beamen. :j
Je kunt bij Zoom in ieder geval Mute All en Unmute All doen. Ook juist de kleinere groepen voor onderling overleg via breakout rooms is voor colleges en werkgroepen heel erg handig.

Weet je toevallig over welke versie dit gaat? (basic/pro/business/enterprise). Is de betaalde PRO-versie voldoende voor bovenstaande opties?

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:52

Oh dat weet ik niet of dat bij de gratis versie wel of niet kan. Kun je gauw genoeg zien denk ik als je op manage participants klikt.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:57

Wat ik jammer vond aan Zoom is dat je moet betalen als je langer dan 40 minuten in een meeting zit. Voor de rest zag het er heel gaaf uit!
Zelf gebruik ik Teams voor mijn werk en Skype persoonlijk. Nu de meeste kinderziektes uit Teams zijn vind ik dat een erg fijn programma om mee te werken.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:25

Sellyxx schreef:
Thanks voor alle reacties, klinkt goed!

Arcodavella schreef:

Deze opties klinken goed en is eigenlijk precies wat we willen! Staat je mic dan automatisch op mute? Ik heb alleen de onbetaalde versie getest en daar moest je die wel zelf hanteren (aan/uit). Ook die break-out rooms klinken goed omdat je dan inderdaad ook 'kleine' overleggen kunt doen en als het ware in groepjes uiteen kunt gaan. Hoe wordt dit dan georganiseerd? Weet jij welke betaalde versie jouw universiteit gebruikt?

Bluejeans en Cisco Webex klinken ook goed, omdat ik al enigszins snap hoe Zoom werkt neig ik daarnaar; of zijn er bijv. bepaalde opties die Cisco Webex wel heeft en Zoom niet heeft?

Bestanden delen is voor de tieners niet persé nodig.

Mic staat 'bij binnenkomst' automatisch op mute, en volgens mij kan de host bepalen of participants zelf kunnen unmuten of dat de host dat alleen kan. Bij ons kun je in ieder geval gewoon zelf unmuten als je iets gaat zeggen.

W.b. de break-out rooms, de host kan random groepen creëren (geeft wel aantal personen per groep aan, en de duur van de break-out) of zelf de groepen creëren handmating (wanneer iedereen een account heeft (gratis) kun je ook standaardgroepen maken en die elke keer opnieuw gebruiken).

Mijn universiteit gebruikt het pro abonnement!

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 16:44

Arcodavella schreef:
Mic staat 'bij binnenkomst' automatisch op mute, en volgens mij kan de host bepalen of participants zelf kunnen unmuten of dat de host dat alleen kan. Bij ons kun je in ieder geval gewoon zelf unmuten als je iets gaat zeggen.

W.b. de break-out rooms, de host kan random groepen creëren (geeft wel aantal personen per groep aan, en de duur van de break-out) of zelf de groepen creëren handmating (wanneer iedereen een account heeft (gratis) kun je ook standaardgroepen maken en die elke keer opnieuw gebruiken).

thanks voor je uitleg, voor mij erg bruikbare info! Klopt het dat je met de pro-versie ook een vaste ID/gebruikersnaam hebt zodat je niet elke keer een nieuwe hoeft te delen? Krijgen jullie elke keer voordat er een college begint een nieuwe link, of?

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:02

Sellyxx schreef:
Arcodavella schreef:

thanks voor je uitleg, voor mij erg bruikbare info! Klopt het dat je met de pro-versie ook een vaste ID/gebruikersnaam hebt zodat je niet elke keer een nieuwe hoeft te delen? Krijgen jullie elke keer voordat er een college begint een nieuwe link, of?

Wij krijgen elke keer een nieuwe code/link. Die hebben ze gewoon in een tabel gezet voor alle komende lessen, dus dat vind ik persoonlijk niet storend.

Een vaste gebruikersnaam heb je dus wel, maar je maakt elke keer een nieuwe meeting aan.