welke luxe geniet je echt van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

welke luxe geniet je echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 14:02

Wij zijn druk met verbouwen en keuzes maken.

Eerste plan was; Buiten een jacuzzi of hottub en binnen een infrarood sauna. Bad laten we dan weg, want we kunnen buiten bubbelen en in ons vorige huis in 8jaar maar 2x in bad gelegen.

Nu kom ik stoomcabine's tegen en sunshowers en ga toch weer twijfelen. Ken wel mensen met een sunshower, maar niet met een stoomcabine. Ik vind de kant en klare cabine's ook niet zo mooi en vaak wat klein. Ik was van plan een vrij ruime douche te bouwen.

Maar goed, ik heb reuma en dan is alles mooi meegenomen, maar we twijfelen nu een beetje of een infrarood sauna niet wat dubbelop is als je al een sunshower hebt.

De ene zaak zegt van wel en de andere zegt van niet. Maar merk dat het ook wel erg afhangt van hun eigen aanbod.

Stoomcabine ken ik echt niet. Snap natuurlijk wat stoom is, maar hoe en of dat fijn is?

_Denise_

Re: welke luxe geniet je echt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:04

Een stortdouche en handdouche die tegelijk aan kunnen zodat ik samen kan douchen met mijn vriend.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:07

Ja, ik geniet dus echt van een bad. Maar ik lig daar ivm aandoening meerdere malen per week in dus iets logischer voor mij om bad te willen dan voor jullie. :')

De andere opties ken ik niet goed genoeg. Wel eens gebruik van gemaakt, maar niet vaak genoeg de mogelijkheid om te oordelen of ik het in huis zou willen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:10

Sauna, jacuzzi en douche lijkt mij de perfecte combinatie <3

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:11

owww... ik heb geen bad, mijn ouders ook niet dus ik boek heel soms een hotelkamer mét bad voor mezelf. Ga dan met een bok, glas rode wijn, muziek aan heerlijk in bad liggen en rol dan me bed in.
Stokbroodje met lekkers mee.... heerlijk zo'n verwen avond voor mezelf.

In zwartebroek had ik geen bad maar wel een houten vat met aluminium kachel erin ( onder water) hout gestookt. Meegenomen uit Zweden. Heerlijk!!! Wel smiddags an aansteken en dan was hij daarna heerlijk. Wel temp. moeilijk te reguleren als hij eenmaal warm was, maar dan gewoon koud water erbij.... super, vooral in de winter

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:21

Momenteel hebben we een ligbad.
We zijn begin januari verhuisd naar deze huidige woning.

Er komt een jacuzzi in de tuin (overdekt) en aangezien we de badkamer willen verbouwen, lees ik nog even mee.
We willen sowieso weer een regendouche (hadden we in vorige huis ook) en wellicht i.c.m. een sunshower.
Sauna maken we te weinig gebruik van denk ik.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:23

Mijn ouders hebben een stoomcabine, ze hebben dit geïntegreerd in hun douche met een stoomgenerator, dus niet een standaard cabine. Maar ze gebruiken hem echt maar twee keer per jaar en ze balen dat ze niet toch voor een sauna gekozen hebben.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 14:41

OIn ons vorige huis hadden we een groot bad ingebouwd en in 8jr tijd heb ik er 2x in gelegen, mijn zoon 1x en mijn man 0x. Dat vind ik dan zelf zonde. En ik denk dat we van de hottub meer gebruik zullen maken.

We kiezen voor een hottub omdat ik de energiekosten van een jacuzzi echt teveel vind. Ken eigenlijk ook meer mensen die hem daarom juist wegdoen.

Omdat ik reuma heb, wilde ik graag een infrarood sauna, maar 1 zaak zei dat een sunshower vergelijkbaar zou zijn. Zij verkochten zelf geen sauna's.
En ik twijfel wel een beetje of je dan niet wordt verleidt tot een uur onder de douche staan. We proberen korter te douchen en dat is al echt heel moeilijk.

Aan de andere kant heb ik niet veel rust in mn lijf en zal niet snel een uur nemen om alleen ergens te gaan zitten of liggen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:49

Mijn ouders hebben een infraroodcabine en gebruiken hem minimaal 1 keer per week. Broer heeft een jacuzzi en die gebruikt het toch minder. Merkt toch dat het meer werk vergt dan gewenst :+.
Ik zelf ga ook eerder naar mijn ouders (want: minder werk, kleren uit en je gaat zitten. Tegenover een jacuzzi, badkleding aan, nat, douchen, afdrogen etc., etc.,).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 15:04

Autumnn schreef:
Mijn ouders hebben een infraroodcabine en gebruiken hem minimaal 1 keer per week. Broer heeft een jacuzzi en die gebruikt het toch minder. Merkt toch dat het meer werk vergt dan gewenst :+.
Ik zelf ga ook eerder naar mijn ouders (want: minder werk, kleren uit en je gaat zitten. Tegenover een jacuzzi, badkleding aan, nat, douchen, afdrogen etc., etc.,).

Als we een sauna nemen, komt er sowieso ook een hottub. Die laatste sowieso wel. Of we moeten een prijs winnen.......

Sauna of sunshower is nog wel een keuze.

Sauna wil ik zelf liever binnen, omdat ik daarna gelijk onder de douche wil stappen.

Een jacuzzi is lekker hoor en we hebben geen buren, dus geluid etc maakt niet uit. Maar ik vind 500 euro aan extra stroom per jaar echt zonde. Zal wel erger klinken dan het is en het waard zijn, maar als ik er nu over nadenk, vind ik dat het niet waard.

We hebben nog wel de optie open voor zonnepanelen, maar weten nu nog niet hoeveel, aangezien er nog 2 dakkapellen komen en de nieuwe garage. En de hottub wilden we al neerzetten om tijdens de verbouwing al te genieten en bij te komen na elke dag en avond hard werken.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:21

Ik heb mijn badkamer renovatie gepland :):) , helaas zal alles wel uitgesteld worden aangezien de tegels uit Italië moeten komen. Tot dan is het nog dromen over hoe het gaat worden.

Mooie tegels, een groot bad waar ik wel in pas :Y) en een inloop regendouche (vanuit het plafond) én sunshower <<)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:32

Ik mag ook mijn badkamer gaan verbouwen *\o/* Maar mijn absolute luxe waar ik van geniet en die binnenkort ook zeker komt is airco! Had ik altijd bij mijn ouders en nu in mijn eigen huis red ik het best prima met mijn ventilator maar een luchtblazer die je huis snel warm of koud maakt is wel echt fijn :+:

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:34

Onze mega stortdouche van 45cm diameter <3 een groot nadeel: iedere andere douche valt tegen :') bijvoorbeeld op vakantie.

Vloerverwarming bij de wastafel in de badkamer, in de winter m'n beste vriend!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:00

Onze sauna staat buiten in een Fins huisje met uitzicht op de paardenbak. <3
Ik vind het fijn om buiten even af te koelen vanuit de sauna op de veranda, voordat ik naar binnen ga naar de badkamer voor een koude douche. Onze badkamer is beneden.

En mijn bad gebruik ik elke week: met de Libelle en de Penny op zaterdagochtend badderen.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:06

De zaak waar wij gingen informeren raadde ons de sunshower af. Het water zou ervoor zorgen dat er veel warmte verloren ging. Ze adviseerden dan een "gewone" infrarood cabine (betere warmtegeleiding door lucht dan water). Ander prijskaartje. Maar toen in ieder geval geen sunshower genomen, als de verkoper het al niet aanraadt :(

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:24

LadyUrsy schreef:
De zaak waar wij gingen informeren raadde ons de sunshower af. Het water zou ervoor zorgen dat er veel warmte verloren ging. Ze adviseerden dan een "gewone" infrarood cabine (betere warmtegeleiding door lucht dan water). Ander prijskaartje. Maar toen in ieder geval geen sunshower genomen, als de verkoper het al niet aanraadt :(

Ik wil absoluut geen cabine. Mijn nieuwe badkamer indeling is ideaal voor een sunshower. Ik heb dit idd ook gehoord als je een hele grote oppervlakte hebt, dat het dan geen nut heeft. Gelukkig is mijn badkamer niet zo groot :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:28

Ik heb een sunshower infra rood en ben er erg blij mee. Raak geen warmte kwijt voor mijn gevoel door tegelijkertijd onder de douche te staan. En ik ga er ook vaak even voor op dagen dat ik niet douche om mijn schouders en rug soepel te houden. Ik kan hem niet meer missen in ieder geval!

Mijn douchegedeelte heeft wel een kleine oppervlakte: een sunshower heeft ook een optimale afstand dat je er voor moet staan zegmaar.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:31

Wij hebben een jacuzzi in de tuin. Echt zalig!! We genieten enorm van de bubbels ook. Heerlijk voor je lichaam. Ik vind het dus echt een aanrader. Hiervoor altijd een bad gehad en in dit huis niet meer. Maar door de jacuzzi mis ik mn bad ook niet.

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:33

Dit jaar wil ik mijn badkamer gaan verbouwen. Nu lees ik even mee naar wat opties... bij mij gaat het bad er uit en wil ik een extra luxe douche nemen.
Hier lees ik wat over sunshowers en heb ik niet een heel goed idee wat het is... Is dat met uv licht of echt vergelijkbaar met een zonnebank?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:34

Wij krijgen straks een inloopdouche met een douchepaneel en daarin zitten ook infrarood lampen.
Bad gaat er bij ons uit: nu de kinderen (relatief) groot zijn, gebruiken we dat nooit meer.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:35

Lotteettol schreef:
Dit jaar wil ik mijn badkamer gaan verbouwen. Nu lees ik even mee naar wat opties... bij mij gaat het bad er uit en wil ik een extra luxe douche nemen.
Hier lees ik wat over sunshowers en heb ik niet een heel goed idee wat het is... Is dat met uv licht of echt vergelijkbaar met een zonnebank?

je hebt er meerdere
Sunshower Pure is een IR paneel
Sunshower deluxe heeft IR en UV

En dan heb je beiden in inbouw of opbouw variant

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:40

Ik ben heel blij met ons bad en met losse douche cabine erbij
Laatst bijgewerkt door sporten op 23-03-20 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:40

Heb een jacuzzi op de patio maar het antwoord is ... van mijn koffie.

Heb een profi molen en een 60 jaar oude Pavoni waarmee ik van versgemalen arbica bonen uit Ethiopië mijn koffie brouw.
Water uit de bergen hier, gefilterd in de Britta.
Verse volle melk.
In italiaans Ancap porcelein.
Oh en aandacht, tijd voor alles goed doen. Weeg de bonen, meet de temp. van de gestoomde melk.
Wát een luxe genot.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:41

..in de badkamer? :+

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:43

Heel wat anders maar ik geniet echt van de airco in de woonkamer en we hebben een hottub in de tuin.