Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En hoe harder ik het meldde, hoe harder de juf het bagatelliseerde. Inmiddels zit kindlief op haar 16e in 6VWO en gaat ze volgend jaar (bij leven en welzijn) naar de uni, dus het is toch wel goed gekomen.
). Die zit nu in 2 Havo TTO, dus geen VWO, omdat ze even met heel andere dingen bezig is (zit nogal met zichzelf in de knoop). Is ook wel een ander kind dan haar zus.
). Probeer haar zelf te blijven uitdagen en prikkelen, ook met dingen waar ze nog niet zo goed in is (fysiek?). Blue_Eyes schreef:Natuurlijk kun je dit bij school aangeven. Ga er alleen niet vanuit dat ze er ook iets mee doen. Het heeft me een paar jaar gekost voor ze het op school ook zagen bij mijn oudsteEn hoe harder ik het meldde, hoe harder de juf het bagatelliseerde.
Zoals omgang met andere kindjes, de juf, conflictjes oplossen, omgaan met het dagprogramma etc. Suzanne F. schreef:Ik denk dat je vooral zelf met je kind extra dingetjes moet gaan doen. Op school zal ze met het gewone programma meegaan en misschien wat extra werkjes krijgen maar verder niet. Je kan zelf met haar thuis gaan lezen of rekenen als ze dat leuk vindt.
marleen_88 schreef:Suzanne F. schreef:Ik denk dat je vooral zelf met je kind extra dingetjes moet gaan doen. Op school zal ze met het gewone programma meegaan en misschien wat extra werkjes krijgen maar verder niet. Je kan zelf met haar thuis gaan lezen of rekenen als ze dat leuk vindt.
Ik raad zelf je kind leren lezen altijd erg af, dit gebeurt vaak niet op de juiste manier. Iets afleren is vele malen moeilijker dan iets aanleren.
Saskia9 schreef:Een tip, let goed op je kind. Kinderen kunnen zich onwijs snel aanpassen aan de klasgenootjes zodra ze merken dat de ontwikkeling van de klasgenootjes anders verloopt. Dit kan al ontzettend snel gaan. Let daarbij ook op hoe je kind zich thuis uit na school. Het hoeft absoluut geen problemen te geven, maar het kan wel. En wanneer ze gaan onderpresteren is het ontzettend moeilijk, maar per kind en school afhankelijk om daar weer richting aan te geven.
Saskia9 schreef:Een tip, let goed op je kind. Kinderen kunnen zich onwijs snel aanpassen aan de klasgenootjes zodra ze merken dat de ontwikkeling van de klasgenootjes anders verloopt. Dit kan al ontzettend snel gaan. Let daarbij ook op hoe je kind zich thuis uit na school. Het hoeft absoluut geen problemen te geven, maar het kan wel. En wanneer ze gaan onderpresteren is het ontzettend moeilijk, maar per kind en school afhankelijk om daar weer richting aan te geven.
UK_eef schreef:Heel eerlijk? Laat het los en geniet van je kind door haar kind te laten zijn.
In september dragen 30 ouders hun 'heel bijzondere, unieke, heeft-maatwerk-nodig kind' voor het eerst over aan de basisschool. En dan blijken de kinderen toch heel gemiddeld.![]()
Als de docent ook iets opvalt (negatief of positief), zal hij/zij dit echt wel met je opnemen.
Voor nu, loslaten en genieten van je dochter.
mirim schreef:UK_eef schreef:Heel eerlijk? Laat het los en geniet van je kind door haar kind te laten
En daar zit nu net de valkuil.
Kinderen observeren, en in het bijzonder kinderen die al wat verder in hun ontwikkeling zijn doen dat, en passen zich aan.
Het aanpassen is op zich nog niet zo’n probleem, maar ze zijn zichzelf niet meer....en dat is kwalijk en kan later voor grote problemen zorgen.
In de groep vallen ze helemaal niet zo op voor de leerkracht. Hooguit zien ze dat het kind ‘lui’ is en niet te motiveren om aan het werk te gaan.