Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shenavallie schreef:Misschien een schot voor open doel, maar hoe dan ook een hoge omheining. Een schapenhek is niet hoog en springt een windhond met gemak overheen. Het staat natuurlijk wel mooier, maar is voor een windhond niet functioneel. Of je moet er schrikdraad boven spannen?
Mindim schreef:[ Afbeelding ]
Wij hebben momenteel dit rondom het terrein, je kunt verschillende hoogtes kiezen, wij hebben een hekhoogte van 1.50m
Shenavallie schreef:Mocht hem wat overkomen en wij krijgen de hond (dat hebben we ooit afgesproken), dan gaat er een schrikdraad boven en misschien wel een dubbele. We hebben daar al eens over nagedacht en dat wordt dan een lijn op 1.60 en een misschien zelfs een extra lijn op 1.70.
Mloui schreef:Mindim schreef:[ Afbeelding ]
Wij hebben momenteel dit rondom het terrein, je kunt verschillende hoogtes kiezen, wij hebben een hekhoogte van 1.50m
Van welke leverancier komt dit? Het is uiteraard minder ‘romantisch’ dan schapenhek, maar wel degelijk en functioneel.
Ibbel schreef:Shenavallie schreef:Mocht hem wat overkomen en wij krijgen de hond (dat hebben we ooit afgesproken), dan gaat er een schrikdraad boven en misschien wel een dubbele. We hebben daar al eens over nagedacht en dat wordt dan een lijn op 1.60 en een misschien zelfs een extra lijn op 1.70.
Je realiseert je dat schrikdraad niet werkt (als in: je krijgt geen schok) als eroverheen wordt gesprongen, ook al wordt het aangeraakt?
Shenavallie schreef:Nee, dat wist ik niet. Een vroegere buurvrouw deed dat voor haar katten en daar werkte het goed bij.
Shenavallie schreef:Ibbel schreef:Shenavallie schreef:Mocht hem wat overkomen en wij krijgen de hond (dat hebben we ooit afgesproken), dan gaat er een schrikdraad boven en misschien wel een dubbele. We hebben daar al eens over nagedacht en dat wordt dan een lijn op 1.60 en een misschien zelfs een extra lijn op 1.70.
Je realiseert je dat schrikdraad niet werkt (als in: je krijgt geen schok) als eroverheen wordt gesprongen, ook al wordt het aangeraakt?
Nee, dat wist ik niet. Een vroegere buurvrouw deed dat voor haar katten en daar werkte het goed bij, vandaar dat ik in de veronderstelling was dat het voor honden ook zou moeten werken. Wat adviseer jij?
Sassy schreef:Mindim schreef:[ Afbeelding ]
Zoiets hebben wij ook, maar dan 1.80m
Onze komt van veenstra hekwerk, laten plaatsen.

Sassy schreef:LynnNikita, die ken ik, heb ik inderdaad ook wel wat van staan, langs de meidoornhaag![]()
Maar dat is echt wat anders als het veenstra hekwerk, voor de buitenkant wilden wij iets superdegelijks.

en ook hier lopen wel eens hazen waar de honden graag achteraan gaan.