Na de crisis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Na de crisis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 00:38

Ik zat hier vanmiddag zomaar eens over te filosoferen.
Wat nou als we pak m beet, 1 of 2 of misschien wel meer jaar verder zijn? Waar staan we dan? Is alles weer terug bij het oude of komt er “het moment van bezinning” wat je regelmatig nu op tv hoort en staan we anders in het leven?
Vliegen we nog steeds heel de wereld over? Handelen we nog steeds met heel de wereld? Of worden de lijnen korter en directer?
Herstelt de natuur zich, of juist helemaal niet?
Worden we ons bewuster van de dingen die ècht belangrijk zijn in het leven? Gaan we minder dicht op elkaar leven etc?

Wie filosofeert er mee?

eilleen333

Re: Na de crisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:41

Ik denk, dat als dit voorbij is (als het ooit helemaal voorbij gaat), dat de mens gewoon blijft doen wat ze altijd deed. Immers kunnen we het al niet opbrengen om 1 week thuis te blijven en afstand te houden. Dan denk ik niet dat men bereid is om de levensstijl voor de toekomst aan te passen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:42

Fantaseren bedoel je denk ik?

Ik denk dat er niets gaat veranderen, hooguit dat op persoonlijk vlak mensen veranderen, maar dat is maatschappelijk niet merkbaar. En noodprotocollen zullen herzien worden, ik hoop ook de zorg.

Whale

Waarom zouden we ineens anders gaan leven? Ik denk dat we gewoon weer verder gaan zoals normaal.

Petpa

Er gaat niets veranderen.
We heffen het glas, doen een plas en alles blijft hoe het was...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:43

Ik denk dat hoe sneller het opgelost is hoe eerder weer alles gewoon verder gaat zoals het was, dan is de tijd zonder werk misschien ook nog te overzien voor sommige bedrijven en wil iedereen weer vanalles doen wat even niet kon. Ik denk dat ik nog wel lang na zal denken als ik weer iemand een hand geef. En nog extra zal blijven handen wassen.

Als het een jaar duurt, daar wil ik niet over nadenken qua persoonlijke gevolgen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:48

Ik denk dat alles weer gewoon dooegaat zoals het was, maar ik hoop:

-dat we meer gaan thuiswerken, er meer vertrouwen in komt
- we wat toleranter naar elkaar worden, we blijken toch allemaal van vlees en bloed te zijn. Ongeacht etniciteit etc.
- de zorg nu echt krijgt wat ie verdiend

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:50

We gaan meer betalen voor onze zorgverzekeringen, rentes gaan onhoog, huur gaat omhoog, accijns gaan omhoog, BTW en omzetbelasting gaat omhoog.
Benzineprijs gaat omhoog... Uhm wat kan ik nog meer bedenken...
En ik denk dat we daarna gewoon doorgaan met wat we al deden. De aarde kapot maken..

En dat de aarde en de natuur zichzelf gaan verdedigen met bosbranden, sprinkhaanplagen, dodelijke virussen etc doet niemand iets. Maar de natuur gaat uiteindelijk winnen. Ik ben niet zweverig ingesteld maar ik denk echt dat er zoiets komt als de ijstijd waardoor we allemaal uitsterven.

Het zou wel leuk zijn als we dat geen handen schudden behouden, geen evenementen en social bijeenkomsten... Dan word ik niet gek aangekeken als ik niet ga :) netwerken is niet mijn ding...
En thuiswerken is ook super.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:12

Petpa schreef:
Er gaat niets veranderen.
We heffen het glas, doen een plas en alles blijft hoe het was...

:D Ik denk het ook. Na zo'n crisistijd verdienen we het ook allemaal weer om volop te mogen genieten en ja, dat gaat nou eenmaal meestal niet samen met duurzaamheid.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 01:17

Ik denk dat er wel degelijk iets gaat veranderen en dat het leven voor velen mensen weer in perspectief wordt geplaatst, dat men bewuster gaat worden van wat men wel/niet belangrijk vind in het leven etc. Zeker naarmate de crisis maanden of zelfs jaren gaat duren.