schoenontwerpers op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

schoenontwerpers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 21:00

In september gaat onze jongste spruit ook richting school en dan zit je daar plots,zonder kids in huis....

al langer aan het denken wat ik met mijn leven wil doen.
werk van thuis uit a la man helpen(eigen bedrijf),webshop(die de laatste jaren aan het doodbloeden is,mijn initiatief,had het wat gehad),paarden fokken(kleinschalig,10-tal fokmerries,dus ook geen dagtaak ofzo hiermee),en nog wat andere beesten waar we kleinschalig mee fokken.
daarnaast dus kinderen en een huishouden.

maar ik wil echt iets nieuws in mijn leven,iets creatiefs,iets echt van 'mij'.

jaren terug had ik al eens geprobeerd om iets op poten te zetten rond een eigen schoenenlijn,maar dat raakte niet van de grond omdat men overal een model vraagt om na te maken als je kleinschalig iets wil doen,en tja,dan heb je enkel een tekening,geen ontwerp natuurlijk.

nu, de schetsen zijn ergens onderaan beland en niet meer naar gekeken....

maar niet zo heel ver in de buurt is er een(3-jaarse) avondopleiding schoenontwerper(en handtassen(wat me eigenlijk niet veel zegt)),waarbij je dus van a tot z je eigen schoenen gaat maken(herenschoen,ballerina,hak-schoen,...)(dus van schetsen tot de eindschoen)

lijkt me super leuk gewoon al om je eigen schoenen te gaan ontwerpen en ook maken, en los daarvan kan het wel de oplossing zijn voor mijn probleem van jaren terug.

alleen vind mijn man het niets,gelooft er niet in(hij gelooft niet in het feit dat je in deze tijden in een land als belgie nog iets van schoenen gelanceerd krijgt op de markt),maar zegt wel dat ik het gewoon moet doen als ik dat echt wil.

en natuurlijk wil ik eigenlijk ook meer dan enkel mijn eigen schoenen maken.
als ik dit start,is het uiteindelijk doel echt een eigen schoenenlijn te lanceren(vintage stijl).

vandaar de vraag,zijn hier mensen die een dergelijke opleiding hebben gevolgd?
ten eerste,hoe beviel deze?
en zijn er ook mensen die dan toevallig verder gekomen zijn met de opleiding dan enkel je eigen x-aantal paar schoenen maken?

Matheno

Re: schoenontwerpers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:30

Een kennis van mij heeft hier een opleiding voor gedaan.
Ze maakt haar eigen schoenen en af en toe krijgt ze de opdracht om pumps voor een bruiloft te maken.
Verder loopt het niet echt storm geloof ik.