3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:12


yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:25

Ik hoop voor een ieder dat omboeken kosteloos kan. Bij een bedrijf als landal snap ik dat nog, maar de kleinere bedrijven die verhuren hebben het zwaar en proberen overeind te blijven. Dan zal omboeken gok ik toch wat lastiger zijn. Er is natuurlijk ook nog geen negatief reisadvies dus ja... als je dan iets geboekt hebt en het niet kan verzetten ben je ook je geld kwijt. Lastig lijkt me.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:33

Lukasje schreef:
MoniqueT schreef:
Ga er maar vanuit dat die parken ook dicht gaan en dan moet weer iemand jouw huisje schoonmaken en je verplaatst je weer een keer.

Dit soort verplaatsingen hebben hier in Spanje voor enorm veel besmettingen gezorgd.



Daar zeg je wat! Moest mijn neef die in Spanje woont deze vraag lezen, hij kreeg het letterlijk spaans benauwd.


Ik dus ook ...

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:53

verootjoo schreef:
Ballard_L schreef:
Ik snap niet dat mensen nu denken aan huisjes boeken of zoals hierboven op vakantie gaan...het advies is: thuis blijven en zo min mogelijk sociaal contact hebben tot minimaal 6 april. Dan ga je toch niet ergens anders heen? Of denk ik nu echt heel anders dan jullie?


De vakantie is al geboekt staat er en TS vraagt zich af of ze wil gaan. Niet of ze nog kan boeken.

Nu boeken is dom.

Nu weggaan vind ik ook dom, maar nog wel te begrijpen. Maar ik zou niet gaan.


Verkeerd gelezen, sorry. Maar ik ben het dus wel met je eens: geboekt of niet, ik vind het gewoon niet zo slim. Ik snap dat TS er erg naar uit heeft gekeken, maar nu is het gewoon niet verstandig. Als iedereen denkt: ja maar ik kan nu wel gaan, daar is niets mis mee (net als al die mensen die gezellig samen in het bos gaan wandelen), dan gaat er voorlopig niets veranderen aan de situatie.
Doe gewoon alleen het noodzakelijke en blijf verder gewoon binnen of in je eigen tuin.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 20:39

We gaan het afwachten, in 2 weken kan er nog van alles veranderen. En dan bedoel ik parken dicht, zicht op een eventueleverlenging van de sluiting van horeca, scholen etc. Of dat er misschien na 6 april weer wat open gaat.

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:49

Het probleem is dat je je verplaatst. En dat is gewoon een risico en wordt afgeraden.

Je komt namelijk altijd iemand tegen. Als je naar de bakker gaat voor verse broodjes, op je wandeltocht, in het tankstation onderweg,... En dat moet je gewoon zoveel mogelijk vermijden.

Zo lang mensen zelf inschatten dat het allemaal wel mee zal vallen en zich toch doorheen het land blijven verplaatsen, blijft het virus in zijn vuistje lachen. Ik vraag me echt af wanneer dat besef nu eens echt goed doordringt bij iedereen.

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:02

Gelijk Gini, maar transport gaat door. Wat denk je dat ik verplaats met mijn werk? Maar dat mág nieteens stoppen... Dus het is zoals altijd weer behoorlijk krom. Ik snap de vraag van de TS dus wel. Persoonlijk zou ik niet gaan, maar als ik het zo hoor denk ik dat je nieteens kán gaan en dat de mail vanzelf wel komt. Het probleem is dan in elk geval wel meteen opgelost :).

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:03

Gini schreef:
Het probleem is dat je je verplaatst. En dat is gewoon een risico en wordt afgeraden.

Je komt namelijk altijd iemand tegen. Als je naar de bakker gaat voor verse broodjes, op je wandeltocht, in het tankstation onderweg,... En dat moet je gewoon zoveel mogelijk vermijden.

Zo lang mensen zelf inschatten dat het allemaal wel mee zal vallen en zich toch doorheen het land blijven verplaatsen, blijft het virus in zijn vuistje lachen. Ik vraag me echt af wanneer dat besef nu eens echt goed doordringt bij iedereen.


Precies :)

Het advies is thuis blijven. Thuis werken, je kinderen thuis houden, alleen voor noodzakelijke dingen uit je huis/tuin. En vooral niet verplaatsen door NL heen. Tenzij je niet thuis kan werken.
Vakantie valt daar totaal niet onder.
En ja, dat is zuur als je er naar uitgekeken hebt. Maar als we dit virus in goede banen willen leiden zijn we met z’n allen verantwoordelijk voor wat we doen en kunnen we niet op eigen houtje beslissen of iets wel of niet erg is om te doen.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:11

Hanafubuki schreef:
Mont Royal, mail is van Landal zelf. Ze gaan met alle boekingen de komende 30 dagen contact opnemen.

Mont Royal is sowieso volledig gesloten nu.



Dat zal eraan liggen dat in Duitsland alle toeristische overnachtingen op dit moment verboden zijn. In Nederland is dit (nog) niet het geval.

TS, ik kan me je twijfel goed voorstellen. Denk dat je in een compleet vrijstaand huisje in de natuur, als je met de auto gaat en geen contact zoekt met andere mensen, beter zit dan in de stad. Zou zelf denk ik toch afzeggen, al kan ik niet helemaal beredeneren waarom.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:18

prulletje schreef:
Hanafubuki schreef:
Mont Royal, mail is van Landal zelf. Ze gaan met alle boekingen de komende 30 dagen contact opnemen.

Mont Royal is sowieso volledig gesloten nu.



Dat zal eraan liggen dat in Duitsland alle toeristische overnachtingen op dit moment verboden zijn. In Nederland is dit (nog) niet het geval.

TS, ik kan me je twijfel goed voorstellen. Denk dat je in een compleet vrijstaand huisje in de natuur, als je met de auto gaat en geen contact zoekt met andere mensen, beter zit dan in de stad. Zou zelf denk ik toch afzeggen, al kan ik niet helemaal beredeneren waarom.


Als je het per individu bekijkt wel, maar we zitten in een pandemie en het gaat dus niet alleen om jezelf. Het gaat er momenteel om dat de ziektepiek verspreid wordt zodat de gezondheidszorg het aankan.
Het helpt dus niet om op eigen houtje naar een ander deel van het land te vertrekken om dat de boel ook mogelijk op te laaien. Sommige delen van het land zijn nog nauwelijks besmet en dat kunnen we beter zo laten als we iedereen die het nodig heeft een IC plek willen kunnen geven.

Gabrielletje
Berichten: 126
Geregistreerd: 03-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:23

Gwenvd schreef:
3 april hebben we een vakantie van 10 dagen staan in Landal Nederland.

Ik ga met mijn moeder, de vraag is nog even of ze moet werken (werkt in de zorg dus mogelijk verlof ingetrokken).

Maar los van dat, stel dat ze niet hoeft te werken, zouden we wel of niet gaan? Wie helpt mij goede inzichten krijgen. We gaan met 2 jonge kinderen.

Wat ik zelf had bedacht

Reden om om te boeken

- geen horeca, we houden van koffie drinken en uit eten gaan
- geen zwembad
- geen binnenspeeltuin
- geen entertainment

Redenen om wel te gaan

- lekker rustig
- mooie natuur in de omgeving die we dan kunnen ontdekken
- er kan ook buiten gespeeld worden
- we hebben een kinderhuisje, oudste zoontje kan zich ook prima vermaken in het huisje
- zoontje kijkt er zo vreselijk naar uit
-omboeken moet naar de herfstvakantie wat flink duurder en drukker is

Wie denkt mee?

En het is een luxe probleem hoor, dat begrijp ik heel goed. Ik kan alleen onze vakantie nog niet zo loslaten. Al zal ik misschien alsnog moeten omdat mijn moeder moet werken.


Nee, niet gaan. Je gezonde verstand gebruiken.

Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:28

Gini schreef:
Het probleem is dat je je verplaatst. En dat is gewoon een risico en wordt afgeraden.

Je komt namelijk altijd iemand tegen. Als je naar de bakker gaat voor verse broodjes, op je wandeltocht, in het tankstation onderweg,... En dat moet je gewoon zoveel mogelijk vermijden.


Je kunt ook een weekend weg gaan en bovenstaande vermijden. In de auto stappen, bij je huisje uitstappen en na je weekend/ weekje weg hetzelfde. Je hoeft niet in een bakkerij te komen, of een tankstation en je hoeft ook tijdens het wandelen niemand tegen te komen. En als je in het bos iemand tegenkomt loop je even een ander pad in of neem je afstand.
Ik zou hier in de wijk voor meer verspreiding kunnen zorgen dan in mijn uppie in een huisje in het bos.

Edit; en begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut voor social distancing en sociaal isolement. Ik werk vanuit huis, spreek niemand fysiek (ook mijn ouders ofzo niet), hondentraining is gestopt, doe dusdanig boodschappen zodat ik max 1x per week in de supermarkt kom en mijn producten van de bouwmarkt heb ik vandaag besteld zodat ik me niet tussen de mensen hoef te begeven. Ik kom alleen buiten om met de honden naar het park te gaan.
In een huisje in het bos kun je precies dezelfde afstand bewaren en op jezelf blijven.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 10:58

We hebben net nog overlegd en we gaan hoe dan ook niet.

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:00

Goof schreef:
Gini schreef:
Het probleem is dat je je verplaatst. En dat is gewoon een risico en wordt afgeraden.

Je komt namelijk altijd iemand tegen. Als je naar de bakker gaat voor verse broodjes, op je wandeltocht, in het tankstation onderweg,... En dat moet je gewoon zoveel mogelijk vermijden.


Je kunt ook een weekend weg gaan en bovenstaande vermijden. In de auto stappen, bij je huisje uitstappen en na je weekend/ weekje weg hetzelfde. Je hoeft niet in een bakkerij te komen, of een tankstation en je hoeft ook tijdens het wandelen niemand tegen te komen. En als je in het bos iemand tegenkomt loop je even een ander pad in of neem je afstand.
Ik zou hier in de wijk voor meer verspreiding kunnen zorgen dan in mijn uppie in een huisje in het bos.


Wat is er dan nog van vakantie aan als je jezelf in het huisje isoleert? Dan ga je toch gewoon om het gaan? En dan kan je dus net zo goed thuis blijven. :)

@TS, verstandige keuze. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, maar hier moeten we echt even samen door. :)

_Nancy

Berichten: 14099
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:20

Gwenvd schreef:
We hebben net nog overlegd en we gaan hoe dan ook niet.


Verstandig ja, er wordt ook al dagen geadviseerd om binnen te blijven en het niet op te gaan zoeken.
En men gaat met z'n allen naar het strand, in de trein of naar winkels... :n De 1,5 meter afstand is ook ver te zoeken vaak.

Helaas denkt men te veel: 'Dat overkomt mij toch niet'.

Ik vind dat je er goed aan doen om niet te gaan en lekker een andere keer te gaan, wanneer alles wel open is.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 15:06

Ja we gaan nu in oktober, het is goed zo. Ik vond het gewoon lastig omdat we er zo naar uit hadden gekeken, ik begrijp dat dat niks is vergeleken Corona maar ik denk dat we best teleurgesteld mogen zijn toch? We kunnen nu moeilijk alle gevoelens uitschakelen.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:13

Tuurlijk mag je teleurgesteld zijn. Normaal had ik op dit moment in Valencia moeten rondlopen, en dat vind ik ook gewoon erg jammer dat het nu niet is doorgegaan.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 17:03

Ja ook zo zuur :( mijn man zou naar Amerika gaan als wij naar Landal gingen, voor hem was het feestje al eerder gestopt.
We gaan gewoon in oktober, mijn man gaat dan naar Amerika.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:16

In België zijn onnodige verplaatsingen totaal verboden. Geen uitstapjes dus naar om het even waar. Je mag nog enkel een voertuig gebruiken om naar de apotheek, supermarkt of bank te gaan. Of naar je werk als je nog mag werken. Te voet of met de fiets van thuis vertrekken mag nog. Buitenrijden te paard wordt afgeraden en mag enkel alleen of met een gezinslid.

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:25

Teleurgesteld mag je je zeker voelen hoor, TS, het is ook gewoon allemaal niet fijn nu. Net nu de periode aanbreekt dat je de ene uitstap na de andere reis zou kunnen plannen, breekt er zo een virus uit, ik heb ook al gevloekt.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:30

Ik ga in juni op vakantie dus dat gaat ook waarschijnlijk niet door. Ik snap dat je teleurgesteld bent, net als iedereen van wie de vakantie niet door kan gaan.
Hopelijk kan het in oktober. Maar we zitten er nog wel erg lang mee, dus ben benieuwd wanneer het over is :\

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: 3 april naar Landal, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:33

Ik snap ook zeker wel dat je teleurgesteld bent hoor! Wij hebben (gelukkig!) vorig jaar een jaar gereisd, maar kennen veel mensen die nu terug moeten komen of hun reis moeten cancellen. Heel erg zuur... Hopelijk is het in de zomer en zeker in het najaar weer als voorheen!

faxa

Berichten: 2173
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:53

verootjoo schreef:
Ik ga in juni op vakantie dus dat gaat ook waarschijnlijk niet door. Ik snap dat je teleurgesteld bent, net als iedereen van wie de vakantie niet door kan gaan.
Hopelijk kan het in oktober. Maar we zitten er nog wel erg lang mee, dus ben benieuwd wanneer het over is :


Wij hebben voor begin juli een vakantie geboekt bij Landal in Winterberg.. Zelfs daar ben ik over aan het twijfelen...