Ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen over het volgende want op de website van de overheid kom ik er niet uit.
Ik heb de belastingtelefoon gebeld vanwege een vraag over huurtoeslag (met terugwerkende kracht over 2019) en samenwonen maar hierbij heb ik ook aangegeven dat ik het idee had dat mijn toetsingsinkomen niet klopt. Die van mijn vriend klopte ook niet, maar die heeft met minder variabelen te maken dan ik dus dat lijkt opgelost.
Het volgende:
ik werk in de zorg. Ik heb dus te maken met onregelmatigheidstoeslag. Mede hierdoor vraag ik huurtoeslag met terugwerkende kracht aan omdat mijn inkomen dus per maand verschilt.
Hiernaast ben ik in vanaf juni omhoog gegaan in uurloon maar ben ik sinds oktober teruggegaan in het aantal uren dat ik werk (en ben ik in september ziek thuis komen te zitten met re-integratie tot gevolg, maar dit kreeg ik uiteraard gewoon doorbetaald).
Oftewel, mijn loon is elke maand anders, met 2 grote fluctuaties, maar er staan ook zoveel dingen op mijn loonstrook dat ik inmiddels niet meer weet welke bedragen ik moet hebben om mijn toetsingsinkomen te berekenen... De overheid zegt, gebruik je brutosalaris, maar welke is dat?

Het inkomen van op mijn jaaropgave kan ik schijnbaar niet (volledig) gebruiken, maar wat ik daar evt. nog bij op moet tellen is mij ook niet duidelijk.
Vooral ook omdat ik eind vorig jaar, ik denk in oktober?, al een brief kreeg met dat ik zorgtoeslag terug moest betalen omdat ze mijn toetsingsinkomen omhoog hebben bijgesteld. Maar ik kan mij voorstellen dat het uiteindelijke toetsingsinkomen afwijkt t.o.v. het berekende omdat het jaar natuurlijk nog niet voorbij was...
Anyway, wie heeft er verstand van en heeft zin en tijd om mij hier even bij te helpen?