[Centraal] Vraag en aanbod voor praktische hulp bij Corona

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

[Centraal] Vraag en aanbod voor praktische hulp bij Corona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 09:00

Omdat alle beetjes helpen hebben jullie hier de mogelijkheid een oproep of aanbod te plaatsen voor hulp(middelen) bij de aanpak van het Coronavirus. Denk bijvoorbeeld aan een doos handschoenen die je nog hebt liggen en wil doneren of het delen van een patroon om mondkapjes te naaien, of juist een dringend verzoek om desinfecterende handzeep.

Moderatoropmerking:
Om dit topic overzichtelijk te houden mogen alleen berichten met een aanbod of hulpvraag worden geplaatst, en berichten om te melden dat iets vergeven is. Vragen of opmerkingen n.a.v. die berichten mogen enkel via PB. Niet toegestane berichten zullen worden verwijderd.

Heb je vragen over dit topic, neem dan contact op met één van de moderators.

Wil je ook buiten Bokt zoeken naar mensen die je hulp kunnen gebruiken, of zelf om hulp vragen? Hier lees je meer over #coronahulp om meer mensen te bereiken: [CV] #coronahulp, wie helpt?

Sure_lee

Re: [Centraal] Vraag en aanbod voor praktische hulp bij Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:32

Ik bied hulp aan in omgeving Huizen NH. In een straal van 20km.
Wat wil ik doen?
- boodschappen
- hond uitlaten
- paarden verzorgen

Ik werk vanuit huis en kan mijn tijd flexibel indelen.

Dokter01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:01

Voor onze huisartsenpraktijk in Assen ben ik opzoek naar mensen die mondkapjes willen naaien.

De mondkapjes moeten gemaakt worden van stof die op 90 graden gewassen kan worden, van verhalen uit Hong Kong hoor ik dat katoen de voorkeur heeft.
Stoffen mondkapjes beschermen ons als hulpverleners niet voor 100%, we willen ze daarom ook aan onze patienten geven om op te doen bij het binnekomen van de praktijk. (En aan het einde van het bezoek in een zak te dopeneren zodat we ze kunnen wassen). We hopen ons hiermee in iedergeval meer te beschermen dan nu. (Geen bescherming bij niet verdachte patienten). Er zijn te weinig mondkapjes om ook gewone spreekuur te doen met patienten die onverdacht zijn voor corona (gebroken ledenmaat, ingegroeide teennagel etc etc). Op dit moment ligt bij ons de zorg die kan wachten vrijwel plat in afwachting van hoe de epidemie verloopt.

Ik zal de uitgebreidere tekst in mijn profiel zetten, dan blijft het hier wat overzichtelijker in het topic.

Heeft er iemand tijd en oude stof over, en skills met een naaimachine en zou je ons willen helpen?

Met dit verzoek wijk ik af van de landelijke richtlijnen die zeggen dat stoffen mondkapjes geen meerwaarde hebben in deze pandemie.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:25

Dokter01 schreef:
Voor onze huisartsenpraktijk in Assen ben ik opzoek naar mensen die mondkapjes willen naaien.

*knip*

Heeft er iemand tijd en oude stof over, en skills met een naaimachine en zou je ons willen helpen?

Mijn naaiskills zijn onvoldoende. Maar ik bied een bigshopper vol beddengoed aan voor iemand die wil naaien maar geen stof heeft.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 05:14

ik kan regio rotterdam/den haag/ delft
hond uitlaten
boodschappen
paarden verzorgen

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 08:59

Moderatoropmerking:
Ik heb een reeks berichten verwijderd, zoals in de OP staat mogen hier alleen oproepen/aanbod en meldingen dat iets is vergeven/hulp niet meer nodig is. Alle reacties mogen alleen via PB zodat het topic overzichtelijk blijft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:29

Ik heb een simpele oproep. Ivm besmetting mogen wij de deur niet uit en hebben op zich nog genoeg boodschappen in huis kwa eten. Alleen grijp ik nu twee dingen mis. Aluminiumfolie, maar vooral een bijna lege gasfles -O- . Ik heb geen gas in de keuken en werk met hervulbare flessen. Een fles vol en een in gebruik. Door omstandigheden is de voorraad fles niet bijgevuld nog, maar de in gebruik fles is bijna leeg ook.

Ik zoek iemand die een fles kan ophalen, laten vullen en weer terug kan brengen. Randje achterhoek/veluwe/ijssel. Vulstation zit ongeveer 7 km verderop bij Toldijk en is nog wel open gelukkig.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:39

Sybelle schreef:
Dokter01 schreef:

*knip*

Mijn naaiskills zijn onvoldoende. Maar ik bied een bigshopper vol beddengoed aan voor iemand die wil naaien maar geen stof heeft.

Is vergeven.