Oproep ! Bokkers in canada !!??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

Oproep ! Bokkers in canada !!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 21:40

Hallo!

Een vriendin van mij is aan het reizen door canada. Zij verbleef en werkt in een ski risort. Echter door het hele corona gebeuren is het skirisort dicht en word zij daar ook haar 'huis/verblijf' uit gezet Vluchten naar nederland gaan niet / nauwlijks.

Zijn er lieve bokkers hier die haar in geval van nood op zouden kunnen vangen / helpen?
Ze heeft ervaring met paarden en andere dieren dus vind het zeker niet erg mee te helpen met de verzorging hiervan .

Ze zit nu in de buurt van kelowna/okanagen

Hooen dat iemand hier op bokt haar helpen kan!

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:46

Canada is een groot land, waar zit ze?

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 21:49

CharlesZ schreef:

Staat in mijn bericht In kelowna

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:00

Team_Sublime schreef:
CharlesZ schreef:

Staat in mijn bericht In kelowna

Ah sorry, overheen gelezen. Ik heb er familie zitten maar die wonen toch wel een stuk verder. Is airbnb nog mogelijk? Weet niet hoe die er nu in staan. Of anders kijken of ze een camper kunnen huren zo last minute? Je hebt veel plekken waar je wild kan kamperen maar dat lijkt me toch wel heel koud nu met die sneeuw :+

xMyrnavG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:05

Heeft ze wel een auto? Ik ken enige mensen in Alberta maar dat is echt nog wel een eindje. Ook vlakbij Toronto en in Toronto heb ik mensen die haar zouden opvangen maar het is wel echt lastig, zo’n groot land....
Zou ze een binnenlandse vlucht kunnen nemen of zijn die ook gecanceld?

Edit: ik ken veel studenten dus als ik een lijntje uit moet zetten dan kan het alle kanten op, laat het vooral weten!
Laatst bijgewerkt door xMyrnavG op 19-03-20 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:10

Tja hoever wil ze reizen? Ik kan zeer waarschijnlijk zo een plek voor haar regelen, maar dat is in Meadow Lake (Saskatchewan). Dat is wel vooral als ze daar minimaal ong een maand zou willen verblijven, want zij zouden haar dan op moeten halen in een andere stad wat minimaal 1,5u (3u dus) rijden is.
Verder woont bokker _Linda ergens in Alberta en volgens mij woont er ook een bokker in Vancouver (zal het even opzoeken).
Ze zou ook kunnen kijken op Workaway.info en Helpx.net, daar heb je ook wel lastminute plekken tussen staan.
Succes!

Edit; Hippologic woont in Vancouver.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:15

Bellen met Buitenlandse Zaken. Zoveel mogelijk Nederlanders worden nog naar huis gehaald.

+31 247 247 247

Team_Sublime

Re: Oproep ! Bokkers in canada !!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 09:38

Dabkjewek voor jullie reacties ! Heel fijn, ik zal deze berichten /vragen even naar haar toesturen als ik van haar reactie heb net antwoorden horen jullie !

HippoLogic

Re: Oproep ! Bokkers in canada !!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 02:41

Gat wat vervelend dat haar baan is opgedoekt en ze haar verblijf uit moet.

Ik zie dat er nog 2x per dag vluchten naar Nederland gaan (rond de 500 CAD), dus waarom kan ze niet naar huis? Vanuit Vancouver, BC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 03:00

MoniqueT schreef:
Bellen met Buitenlandse Zaken. Zoveel mogelijk Nederlanders worden nog naar huis gehaald.

+31 247 247 247

Als ze eigenlijk het liefst terug naar Nederland wil, maar er niet doorheen komt, zou dit ook mijn advies zijn. :j Het ministerie en de ambassades kunnen niet toveren, maar ze hebben vaak wel net wat meer officiële kanalen tot hun beschikking dan jij of ik, en zelfs als ze nu even weinig voor haar kunnen doen, kunnen ze haar wel adviseren en weten ze in ieder geval dat ze in het land is. (Eventueel kan ze zich ook registreren bij de ambassade; dit kan online via https://informatieservice.nederlandwereldwijd.nl. Ook dan weten ze dat ze in het land is, en krijgt ze de belangrijkste berichten per mail of sms.)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:48

Team_Sublime schreef:
Dabkjewek voor jullie reacties ! Heel fijn, ik zal deze berichten /vragen even naar haar toesturen als ik van haar reactie heb net antwoorden horen jullie !

Enfin, ben nu toch wel benieuwd ...

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:13

Er zit een Nederlandse familie met een IJslander stoeterij in Vernon, een uurtje van Kelowna. Fitjamyri Farm heet het. Weet niet of die nog mensen nodig hebben, maar je kan ze een berichtje sturen op Facebook.