Wat te doen met een geheel voorbereide theorieles?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weidemaatje

Wat te doen met een geheel voorbereide theorieles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 20:54

Ongeveer een maand terug, had ik dit topic geopend; [STW] Theorieles paarden geven aan gevorderden+beginners, ideeën?

Ik mocht voor mijn opleiding een uur theorieles geven aan een gemixte groep van beginners en gevorderden. Ik had in dat topic een update geplaatst, maar omdat de update een geheel andere vraag is dan waar het topic oorspronkelijk over ging, heb ik toch maar een nieuw topic geopend.

Helaas gaat de theorieles niet door ivm corona. Ik heb nu ruim 25 A4tjes vol staan met allemaal theorie. Het is echt wel een leuk en interessant verhaal geworden, waar zowel beginners als gevorderden baat bij kunnen hebben. Vanalles komt aan bod; zowel rij technisch als over het paard zelf. Helaas was 31 maart de enigste optie, dus eigenlijk kan ik het nu weggooien..

Hebben jullie misschien ideeën wat ik er mee kan doen? Ik schreef het met veel plezier en was begonnen aan de bijbehorende powerpoint. Misschien is het een idee om bijvoorbeeld na het coronagebeuren langs maneges te gaan, en te vragen of ze het leuk vinden als ik daar theorieles kom geven? Misschien zou ik er een boek van kunnen maken, als ik verder ga met schrijven. Verder gaan met schrijven zou ik sowieso erg leuk vinden, nu ik toch alle tijd heb sinds de scholen dicht zijn.

Alle ideeën zijn welkom!

lianne304

Re: Wat te doen met een geheel voorbereide theorieles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:20

Mischien een blog over maken of online les/curses er van geven?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:21

Kan je de theorieles niet alsnog filmen en omzetten in een soort elearning?

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 21:46

Dat zou misschien wel leuk zijn, een online theorieles. Maar ik heb het gevoel dat dat niet veel bekeken zal worden, omdat ik geen bedrijf of iets heb.. Wel zit ik in het eerste jaar van mijn opleiding Marketing & Communicatie, dat past natuurlijk perfect. Maar ik heb geen idee hoe ik zou moeten beginnen..

Een blog is ook een heel leuk idee! Zeker omdat ik vooral het schrijf-deel zo leuk vond. :)