help mijn laptop start niet meer op !!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

help mijn laptop start niet meer op !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 19:32

Beste Bokkers,

gisterenavond had ik mijn laptop te vroeg dicht geklapt en niet gezien dat mijn laptop bezig was met het updaten. Vanmorgen wilde ik mijn laptop weer opstarten , maar helaas dat lukt mij niet meer. Mijn laptop gaat wel aan en na een paar minuutjes verschijnt er een blauwe achtergrond, zie op de foto. Dan start mijn laptop nog wel op maar dan geef die aan automatisch herstel voorbereiden. Hierna gebeurd er helemaal niks meer. ik ben bang dat ik mijn laptop weg moet brengen om het te laten maken. of weet iemand hoe ik dit zelf kan oplossen? Dan hoor ik het graag!

Afbeelding

Afbeelding

Maureen95

Re: help mijn laptop start niet meer op !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:40

Kan je een foto maken van de code die onder de QRcode staat?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:57

Geeft hem maar eens een harde rest. Batterij eruit trekken en dat 10 sec de reset ingedrukt houden. Welk model is het?

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 20:39

Je kan het volgende proberen: restart de laptop, en houdt [shift] ingedrukt. Je zou dan in het boot menu moeten komen. En dan zou er een knop “problemen oplossen” moeten zitten.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 21:19

Maureen95 schreef:
Kan je een foto maken van de code die onder de QRcode staat?

Waar kan ik die vinden?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 21:23

speedfiets_2 schreef:
Geeft hem maar eens een harde rest. Batterij eruit trekken en dat 10 sec de reset ingedrukt houden. Welk model is het?

Het is een Lenovo laptop , bij deze zit geen batterij meer die je ruit kan halen. mijnlaptop is net pas 2 jaar oud.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:24

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:51

Je zou kunnen kijken of je kunt opstarten nAar de herstel modus. Vanuit daar heb je een aantal mogelijkheden om je Windows te herstellen.
Verder zou je kunnen proberen om in veilige modus de laatste update te verwijderen. Mits de laptop daar wel naar wil opstarten.
Klinkt allemaal vrij technisch en als je er niet handig mee bent dan wordt het lastig.
Als je uit de buurt komt wil ik wel helpen evt, stuur maar pb als het nodig is.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:32

jansje73 schreef:
speedfiets_2 schreef:

Het is een Lenovo laptop , bij deze zit geen batterij meer die je ruit kan halen. mijnlaptop is net pas 2 jaar oud.

Dan alleen het Pinnetje door het gat steken voor een reset. Welk model heb je?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 17:52

Na een paar dagen niks meer te hebben gedaan met mijn laptop ( en ook niet op bokt) , vanmiddag weer eens mijn laptop opgestart om te kijken hoe het nu bij stond. ik had er geen goede hoop in , tot mijn verbazing kwam mijn laptop al iets verder, was wel voor korte duur. Na een paar keer aan/uit knopje ingedrukt gedaan en met een pinnetje door het gat te steken voor reset, kwam ik weer een stap verder en nu is mijn laptop weer aan het installeren. Hoop dat ik niet al te veel kwijt ben geraakt, ik zie het wel als mijn laptop klaar is. het kan nog wel eventjes voordat mijn laptop klaar is, maar als die het weer doet dan ben ik al super blij.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 18:36

Gelukkig mijn laptop doet het weer, ben wel een paar app's kwijt maar geen foto's.