Beleggers op het forum?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:26

Je bedoelt hoe je het dividendrendement kan vinden?
Ik google daar meestal op.
Gewoon de bedrijfsnaam + 'stock'.
Afbeelding

Onderaan, middelste kolom, daar staat het dividendrendement.

Lau07
Moderator

Berichten: 1582
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:31

Gisteren en eergisteren was het wel even spannend, met alle fiscal earnings rapporten uit Amerika. :D

Ik had een paar flinke gokjes genomen, maar die hebben heel erg goed uitgepakt dus dat was fijn. Mijn grootste gokje sprong op de 29ste met 11% omhoog, dus het was fijn om eindelijk weer groene cijfers te zien na wat geschommel de afgelopen maanden.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:36

Annemiek dat is niet correct het is 0.47% niet eurocent

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:37

tita schreef:
Annemiek dat is niet correct het is 0.47% niet eurocent


Daar heeft ze het toch ook over in haat 1e post?

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 12:42

IMAY1990 schreef:
tita schreef:
Annemiek dat is niet correct het is 0.47% niet eurocent


Daar heeft ze het toch ook over in haat 1e post?


Oja overheen gelezen sorry
Ik vind wel netjes

Maar klopt niet helemaal want als ik bij mijn eigen aandelen kijk kan ik zo zien dat er eentje niet klopt.
Daar krijgen we behalve de helft in geld ander helft in aandelen en als je geen aandeel kan ontvangen krijg je geld

ASML heeft nu slotdividend ontvangen (1.55€ per aandeel) van 2020 en ergens okt/ nov krijg je interim dividend

Nu kan de Shell wel hoger percentage hebben …. Maar dat aandeel kun je niet vergelijken met ASML
ASML verkoopt zichzelf beter dan de Shell

Geen idee of de Shell ooit weer Shell wordt….. kwa aandelen

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:57

Wat fijn dat je gok goed heeft uitgepakt, Lau :D 11% op een dag, heerlijk zeg!

Dividentrendement zou ik altijd in percentages bekijken inderdaad. In euro's zegt helemaal niks, tenzij een bedrijf een vaste dividendprijs per aandeel heeft ongeacht de koers.

De cijfers die je online vindt kunnen best een beetje afwijken, maar dat zijn vaak hooguit een paar tiende procenten.

tita, hoe bedoel je dat ASML zichzelf beter verkoopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:23

tita schreef:
Maar klopt niet helemaal want als ik bij mijn eigen aandelen kijk kan ik zo zien dat er eentje niet klopt.
Daar krijgen we behalve de helft in geld ander helft in aandelen en als je geen aandeel kan ontvangen krijg je geld

Misschien dat het wel klopt want als ze de helft in aandelen uitbetalen dan is het aan je bank (custodian) om dit om te wisselen in aandelen of in cash. Daar heeft het bedrijf niets mee te maken. De meeste banken houden aan dat je de uitkering in aandelen krijgt en het restbedrag (het aantal aandelen achter de komma) krijg je in cash als het minder dan 0.5 aandeel is en anders gebruiken ze je cash om het een heel aandeel te maken (aangezien je geen halve aandelen kan hebben).

Simpelweg vergelijken wat de website zegt en wat je daadwerkelijk van je bank hebt gekregen kan dus niet.

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:24

Als ik hem plat sla dan kostte een aandeel ASML in mei iets meer dan €500, en kreeg ik daar €1,55 voor terug. (0,3%)
Voor postnl kreeg ik €0,28 per aandeel, maar die kostten in mei iets van €4,30/€4,40 zoiets. (6%)

Bij asml zou ik 325 aandelen moeten hebben om van het dividend 1 nieuwe te kunnen kopen.
Bij postnl waren dat er maar 16.

Daarom zei ik dat ik het voor het dividend niet hoefde te doen.

En als ASML keldert ben ik veel harder de sjaak dan wanneer dat bij postnl gebeurt.

Domi_94

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:54

Zijn er nog bokkers die geprofiteerd hebben van het dipje van afgelopen maandag?
Ik zat te werken bij een klant en kon niks overmaken naar mijn beleggingsrekening :')
Dus ik zorg er nu voor dat er standaard een bepaald bedrag vrij staat op mijn rekening (de rente op de spaarrekening is toch bedroevend laag).

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 11:09

Nee, niks mee gedaan.
Sta overall wel op 21,5% in de plus nu, dus dat zijn fijne cijfers!

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 12:16

Nee ik moet sparen

Wil Corbion eruit doen en zat met Nvidia wilde die verkopen voor ASML

Roep al tijden dat ik die wil maar koop iedere keer andere meuk

Wel heul blij met ASMI die is over de 300€ heen

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 13:38

Hier ook niks ermee gedaan. We hadden even hoop dat er een correctie aan zat te komen, maar helaas, het herstelde zich erg snel.

lizard
Berichten: 5291
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 19:44

Ik wel.
Ik had een klein bedragje overgemaakt.
En dinsdag dacht ik,waarom niet meer? :)

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:09

Hoe gaat het met de beleggers op bokt?
Inmiddels worden er hier en daar wat kwartaalcijfers bekend gemaakt. Zo hoorde ik dat Shell zijn winst had vervijfvoudigd :wow:
Helaas nog niet echt terug te zien in de koers, maar hopelijk stijgt die even flink zodat we hem kunnen verkopen :Y)

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:59

Ik investeer maandelijks nog steeds een vast bedrag. Vind de koersen erg schommelen laatste tijd.

Verder denken we erover na om toch ook in andere dingen te investeren. Mensen hier ervaring met beleggen in een vastgoedfonds? Zelf vastgoed aankopen is voor ons nu nog te duur denk ik dus zijn aan het onderzoeken of een vastgoedfonds dan wat kan zijn.

Prairy
Berichten: 9108
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:02

Ik heb de losse aandelen een beetje gelaten. De ETF's gaan prima.

Ga wel de beursgang van Allego in de gaten houden, die komt op de Nasdaq (helaas niet op Damrak), daar hoop ik een beetje hetzelfde mee als Fastned en Alfen.

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:25

Het schommelt enorm inderdaad. Laatst waren we even twee maandlonen kwijt op een paar dagen tijd :') En die zijn inmiddels alweer terug haha.

Tesla heeft bekend gemaakt dat ze hun laadstations ook beschikbaar gaan maken voor andere merken elektrische auto's, dus ik ben benieuwd of dat de koers van Fastned en Alfen nog gaat beïnvloeden.
Allego lijkt me ook interessant!

Wat vastgoed betreft hebben wij VanEck Real Estate. Maar daar hebben we maar weinig in zitten. Daar haal je geen heel hoge rendementen mee, maar is wel behoorlijk stabiel. Ik vind vastgoed verder totaal niet interessant haha, dus heb me er nauwelijks in verdiept :))

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:29

Is maar een vastgoed wat ik interessant vind die hebben alleen verpleeg en verzorgingshuizen en bejaarden woningen

Ik zit in ASML kost wat maar goed

Lau07
Moderator

Berichten: 1582
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:33

Ik heb een collega die veel investeert in REITs. Naar ik heb begrepen doet dat het erg goed, en zijn die ook wat minder aan schommelingen onderworpen.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:02

Lau07 schreef:
Ik heb een collega die veel investeert in REITs. Naar ik heb begrepen doet dat het erg goed, en zijn die ook wat minder aan schommelingen onderworpen.


Ik ga dat ook eens bekijken. Ben altijd benieuwd wat er nog meer is en leer graag bij. :)

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 22:17

Hallo allemaal.
Ik hoop dat ik even binnen mag stappen in dit topic met een vraag waar jullie mij hopelijk mee kunnen helpen..

Een paar jaar geleden konden ik via het Amerikaanse bedrijf waar ik werk aandelen kopen via een aandelenplan. Elke maand een beetje salaris minder, en 2x per jaar voordelig wat aandelen kopen. Hiervoor hebben we toen op e*trade een account aan moeten maken. Tot zover ging alles prima :D

Nu is het bedrijf overgenomen, en de aandelen zijn van de beurs gehaald. We hebben deels geld gekregen, en deels aandelen van het bedrijf wat ons over heeft genomen gekregen.

Nu willen we het uitgekeerde geld overmaken naar onze rekening, maar volgens mij vraagt E*trade meer dan 2% fee om het naar onze bank over te maken. En op het bedrag dat we hebben is dat een flink bedrag. Ik vond via google iets over een account aanmaken bij een Amerikaanse bank ofzo, maar was echt een beetje abracadabra voor mij..

Hier mensen misschien tips hoe we het geld het beste naar Nederland kunnen halen, of is het betalen van die fee de enige makkelijke oplossing?
Alvast bedankt!

lizard
Berichten: 5291
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:19

Kan het niet via PayPal?

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 13:26

Mijn vriend heeft er ook geen antwoord op, maar 2% fee is volgens hem wel enorm veel en is niet echt gebruikelijk (bij de banken die hij kent iig)
Heb je het geld wel meteen nodig, of is het een idee om (een deel) te herbeleggen?

Zijn er geen andere collega’s die gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid om aandelen te kopen en met hetzelfde probleem zitten? Misschien heeft iemand anders al eerder uitgezocht wat de beste manier is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:24

De snelste en goedkoopste manier om internationaal geld over te schrijven: bitcoin.
De kosten zullen hoogstens een paar euro zijn.

(miljoenen mensen die het maandelijks gebruiken om geld over te maken naar hun familie in het buitenland)

lovelyfiefy

Berichten: 5110
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:18

8nnemiek schreef:
Je bedoelt hoe je het dividendrendement kan vinden?
Ik google daar meestal op.
Gewoon de bedrijfsnaam + 'stock'.
[ [url=m/Z4rRu7.png]Afbeelding[/url] ]

Onderaan, middelste kolom, daar staat het dividendrendement.


ik heb deze even in een notitie voor mezelf gezet.
Super handig om zo te kunnen opzoeken.

ik ben zelf nieuw belegger, net een account en eerst maar een beetje geld erop
en kijken welke aandelen wil ik.
Voor nu dus de wat 'goedkopere' want die van ASML bijv is voor mij nu even niet te doen.
ik volg/favoriet wel al aandelen die wat duurder zijn gewoon om te kunnen zien
wat deze nu doen.