Auto velgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Orthos

Auto velgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 16:19

Ik ben 3 weken vrij, en dat betekent dat ik graag mijn autovelgen wil aanpakken, mijn auto staat voor de deur dus ik kan lekker mijn gang gaan. Ik vraag mij alleen af wat voor soort velgen ik heb en wat dan de beste stappen zijn.... :')

Afbeelding

Afbeelding

Ik had al opgezocht dat ik ze zoiezo natuurlijk moet schuren, en dan steeds met een fijnere korrel.. maar wat dan? Ik zie namelijk dat de lak al aan het afbladeren is, moet ik deze er dan helemaal afschuren? En met wat spuit ik ze dan over? Ik zie door de bomen het bos niet meer en hoop stiekem dat er hier wat mensen zijn die dit al eens hebben gedaan, dit misschien ook wel van plan zijn, of die het tof vinden om dit te volgen... :D

Tips zijn welkom *\o/*

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:50

Helemaal op (laten) schuren. Al zou zandstralen zou nog een beter resultaat geven. En dan opnieuw (laten) lakken. En er aan denken dat één laag lak niet genoeg is. En bij velgen die al zo poreus zijn oppassen voor aluminium splinters want ervaringsdeskundige, die wil je niet in je vinger hebben. Wetende dag je voor een middelmatige resultaat de band omlaag moet drukken en voor het beste resultaat helemaal zou moeten demonteren is dit een klus die best aan een professional gegeven wordt.

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 17:28

Lara_Silver schreef:
Helemaal op (laten) schuren. Al zou zandstralen zou nog een beter resultaat geven. En dan opnieuw (laten) lakken. En er aan denken dat één laag lak niet genoeg is. En bij velgen die al zo poreus zijn oppassen voor aluminium splinters want ervaringsdeskundige, die wil je niet in je vinger hebben. Wetende dag je voor een middelmatige resultaat de band omlaag moet drukken en voor het beste resultaat helemaal zou moeten demonteren is dit een klus die best aan een professional gegeven wordt.

Lelijker dan dit worden ze toch niet. Ik ga het gewoon op mijn gemakje opschuren. Een perfect resultaat hoef ik niet, dan kan ik beter nieuwe kopen :P Meer tijdverdrijf... :') Thanks voor de splinters tip, handschoenen aan dus ! :)

PreHungaro

Re: Auto velgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:05

Niet echt tips, enkel dat er op YouTube enorm veel te vinden is.
Zo was ik van de week aan het kijken naar Plasti Dip. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn.
Weet alleen niet wat de duurzaamheid daarvan is.