Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34670
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:45

sureido schreef:
Tja, dat het virus niet zo weg is weet ik, maar heel ‘t jaar niet meer het huis uit om leuke dingen te doen? Denk dat dat niemand gaat pikken en zeker in de zomer niet.

Ik zelf zou ook gillend gek worden trouwens.


1 jaar geen leuke dingen doen zou ik best kunnen. Maar 1 jaar geen school pfff. Ik vind het een prima tussenoplossing voor nu. Maar altijd thuis school dat is niks voor mij. Ook voor kinderen niet gezond.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27037
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:48

Westerlingen ontvluchten de stad en schuilen in Drents vakantiehuis
Citaat:
De 'coronavluchtelingen' boeken zelfs voor meerdere weken. Ook Jack Fidder en Gabrielle Pieterse uit Nieuw-Vennep. Zij zitten op een vakantiepark in Hoogersmilde. Ze hebben na het ingaan van de verscherpte coronamaatregelen direct voor vier weken geboekt.
"Het is zo ontzettend druk in het Westen. We zitten daar hutjemutje bij elkaar. Als we daar de deur uitgaan staan we direct bij de buren. Hier stappen we het bos in", legt Pieterse uit.

Spanning in het Westen is groter
Het werk is meegenomen. Fidder werkt voor KPN en kan dat prima vanaf elke locatie doen. Pieterse zit in het onderwijs. Dat ze de juiste keus gemaakt hebben om naar Drenthe te 'vluchten', blijkt uit een telefoongesprek met een bekende van de westerlingen.

"Ik hang net op met een vriendin van mij", zegt Pieterse. "Ze was aan het bijkomen van een bezoekje aan de supermarkt. Bibberend is ze thuis gekomen omdat niemand elkaar daar de ruimte gunt. De spanning is daar zoveel groter dan hier. Hier houdt iedereen rekening met elkaar. Je geeft elkaar de ruimte, waardoor we in Drenthe een zo normaal mogelijk leven leiden."

Beheerder Sibco de Vries van het bungalowpark Het Drentse Wold merkt dat meer mensen uit het Westen naar zijn park komen. "We hebben zeker nog tien huisjes verhuurd aan de zogenaamde 'coronavluchtelingen'. Dat hadden we van te voren niet gedacht."

'Mensen boeken juist in deze Corona-periode'
Ook op bungalowpark de Drentse Vennen in Een komen boekingen binnen voor langere tijd. "Dan gaat het om mensen die nu bijvoorbeeld hun eigen woning gaan verbouwen, waardoor ze tijdelijk ergens anders moeten wonen. Daarnaast huisvesten we een stel dat zou emigreren, maar door de coronacrisis het buitenland niet binnenkomt. Zij zitten nu hier tijdelijk in een huisje", vertelt Janny de Vries.

"Ook wij merken dat mensen die via reserveringssites vanuit het buitenland boeken niet naar ons kunnen komen", zegt Linda Wolf van vakantiepark Westerbergen in Echten. Zij hebben naast een grote camping ook 160 vakantiehuisjes. "Maar je ziet ook dat mensen juist in deze coronaperiode bij ons geboekt hebben. Zij willen hun kleine flatje in de drukke stad ontvluchten."

De familie uit Nieuw-Vennep blijft voorlopig in Drenthe. Want de vlucht naar een andere omgeving heeft ook z'n voordelen aldus Fidder: "Je komt niet in een sleur en dat is meteen goed voor je huwelijk"


Bron: https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/158502 ... kantiehuis

Dit soort verplaatsingen zouden dus per direct verboden moeten worden.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:49

Ik denk dat we allemaal even niet te veel moeten willen... het is rot, dat ontken ik niet, maar het gaat ook om perspectief en aanvaarden dat alles veranderd is.

We zijn verwend. We kunnen nog met iedereen communiceren, we zijn het gewoon dat we toegang hebben tot de hele wereld en dat we 100 verschillende hobbies hebben. Enkele jaren geleden was dat ook niet zo, toen was een wandeling ook de ontspanning waar je het mee deed.

Aan niemand specifiek gericht en ik wil daarmee niet zeggen dat je niet mag klagen, maar soms is het mentaal aangenamer als je je er op een bepaald moment bij neerlegt dat alles anders is nu, dat je niet meer mag denken in hoe het was en dat dat per se allemaal weer hersteld moet worden binnen een paar weken.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:49

Destination schreef:
Toch mooi om te zien dat er solidariteit is in Europa. Tsjechië stuurt 10,000 beschermingspakken naar Italië en 10,000 naar Spanje.

+++ 17:02 Tschechien schickt Schutzanzüge nach Italien und Spanien +++
Europäische Hilfe: Tschechien stellt Italien und Spanien jeweils 10.000 Schutzanzüge für medizinisches Personal bereit. "Wir können uns das erlauben - und diese Länder brauchen sie dringend", sagte Innenminister Jan Hamacek. Den Vorschlag, aus Solidarität ein Team aus Armeeärzten in das schwer vom Coronavirus betroffene Italien zu entsenden, schmetterte Verteidigungsminister Lubomir Metnar allerdings ab. Der Ex-Polizist sagte: "Sie können nicht nach Italien fahren. Sie werden zu Hause gebraucht." In Tschechien gab es bis Donnerstag 1775 bestätigte Infektionen mit dem Coronavirus. Sechs Menschen starben.
https://www.n-tv.de/panorama/17-33-Krim ... 26512.html


<3 Ze zullen het goed kunnen gebruiken in Italie en Spanje. De beelden die soms langskomen... ;(

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:51

sureido schreef:
Tja, dat het virus niet zo weg is weet ik, maar heel ‘t jaar niet meer het huis uit om leuke dingen te doen? Denk dat dat niemand gaat pikken en zeker in de zomer niet.

Ik zelf zou ook gillend gek worden trouwens.


Ik zit op dit moment hele dagen binnen. Maar een heel jaar lijkt me wel heel erg zwaar. Dat het geen makkelijk jaar wordt is wel duidelijk maar hoe we hier de rest van het jaar mee om moeten gaan dat moeten we nog echt gaan bekijken denk ik.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:53

bigone schreef:
Ook uit de ziekenhuizen in Brabant komen geluiden dat de artsen zien dat het iets afvlakt. En die staan er helaas met de neus boven op in het zwaarst getroffen gebied.



Klopt, dit hoorde ik ook inderdaad. Ik woon om de hoek bij zkh Bernhoven (Uden). Maar natuurlijk moeten we niet te hard gaan juichen, en ons vooral nog steeds streng aan de maatregelen houden om de afvlakking zo te behouden.

Afgelopen dagen heb ik ook echt veel ambulances, ambu auto's en HA auto's voorbij zien crossen met sirenes, echt heftig om te zien. En dan in het lokale nieuwsblad te zien dat er alleen in ons kleine durpske al 5+ besmettingen per dag bij komen. En dan te bedenken dat alleen de meest heftige gevallen getest worden. Het komt echt dichtbij nu en het is maar afwachten tot er iemand in de familie/kennis zo heftig getroffen wordt...

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:56

SinneJ schreef:
Ik denk dat we allemaal even niet te veel moeten willen... het is rot, dat ontken ik niet, maar het gaat ook om perspectief en aanvaarden dat alles veranderd is.

We zijn verwend. We kunnen nog met iedereen communiceren, we zijn het gewoon dat we toegang hebben tot de hele wereld en dat we 100 verschillende hobbies hebben. Enkele jaren geleden was dat ook niet zo, toen was een wandeling ook de ontspanning waar je het mee deed.

Aan niemand specifiek gericht en ik wil daarmee niet zeggen dat je niet mag klagen, maar soms is het mentaal aangenamer als je je er op een bepaald moment bij neerlegt dat alles anders is nu, dat je niet meer mag denken in hoe het was en dat dat per se allemaal weer hersteld moet worden binnen een paar weken.


Helemaal mee eens. Het kan zo veel erger zijn. Dat is het ook voor een heleboel mensen, zowel voor Europeanen in het verleden, als voor honderdduizenden op dit moment, die niet het geluk hebben dat hun wiegje in Nederland stond.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:00

SinneJ schreef:
Ik denk dat we allemaal even niet te veel moeten willen... het is rot, dat ontken ik niet, maar het gaat ook om perspectief en aanvaarden dat alles veranderd is.

We zijn verwend. We kunnen nog met iedereen communiceren, we zijn het gewoon dat we toegang hebben tot de hele wereld en dat we 100 verschillende hobbies hebben. Enkele jaren geleden was dat ook niet zo, toen was een wandeling ook de ontspanning waar je het mee deed.

Aan niemand specifiek gericht en ik wil daarmee niet zeggen dat je niet mag klagen, maar soms is het mentaal aangenamer als je je er op een bepaald moment bij neerlegt dat alles anders is nu, dat je niet meer mag denken in hoe het was en dat dat per se allemaal weer hersteld moet worden binnen een paar weken.


We moeten nu ook niet teveel willen.
Ik zit ook in afwachting van alle ontwilkelingen al anderhalve week thuis.
Maar ook even heel praktisch gezien moeten we toch wel nadenken over bepaalde zaken. Zoals het hele jaar niet naar de kapper of bijvoorbeeld de tandarts en fysiotherapeut. Tijdelijk zijn die dingen wel op te schorten. Maar hoe gaan we daar de rest van het jaar mee om.
En ook bezoek aan bejaarde familieleden. Dat begint er nu al behoorlijk in te hakken.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:07

Loretta schreef:
SinneJ schreef:
Ik denk dat we allemaal even niet te veel moeten willen... het is rot, dat ontken ik niet, maar het gaat ook om perspectief en aanvaarden dat alles veranderd is.

We zijn verwend. We kunnen nog met iedereen communiceren, we zijn het gewoon dat we toegang hebben tot de hele wereld en dat we 100 verschillende hobbies hebben. Enkele jaren geleden was dat ook niet zo, toen was een wandeling ook de ontspanning waar je het mee deed.

Aan niemand specifiek gericht en ik wil daarmee niet zeggen dat je niet mag klagen, maar soms is het mentaal aangenamer als je je er op een bepaald moment bij neerlegt dat alles anders is nu, dat je niet meer mag denken in hoe het was en dat dat per se allemaal weer hersteld moet worden binnen een paar weken.


We moeten nu ook niet teveel willen.
Ik zit ook in afwachting van alle ontwilkelingen al anderhalve week thuis.
Maar ook even heel praktisch gezien moeten we toch wel nadenken over bepaalde zaken. Zoals het hele jaar niet naar de kapper of bijvoorbeeld de tandarts en fysiotherapeut. Tijdelijk zijn die dingen wel op te schorten. Maar hoe gaan we daar de rest van het jaar mee om.
En ook bezoek aan bejaarde familieleden. Dat begint er nu al behoorlijk in te hakken.


Dat snap ik. Ik zie zelf mijn vriend al 2 weken niet (en er is geen einde in zicht voor die scheiding) en ik kom het huis enkel uit voor een rondje met de hond. Mijn paard zie ik ook niet. Ik word zelf ook bijna gek en al mijn spaargeld dat opzij staat voor een huisje met mijn lieve vriend (ik ben bijna afgestudeerd) zie ik nu verdwijnen omdat ik niet kan werken... en toch blijf ik rustig. Mijn wensen zijn veranderd. Ik wil dat mijn vader de kanker (die 3 dagen voor de lockdown vastgesteld is, ideaal) overleeft en ik wil mijn diploma halen. Verder heb ik geen verlangens meer. Ik leg me erbij neer omdat dat de enige manier is om ermee om te gaan na 2 weken met kopzorgen in deze nachtmerrie. Dat moet gewoon om niet te panikeren. Ik kan het alleen maar aanraden dat ook te doen, hoe triest het ook is. Je moet je verwachtingen bijstellen. Een jaar niet naar de kapper is echt niet erg. En natuurlijk zal kiné en dergelijke wel weer moeten opgestart worden, maar heb vertrouwen dat er oplossingen gevonden worden wanneer de crisis enigszins onder controle is.

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:08


Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:11

Jadeleigh263 schreef:
Ik hoop echt dat dit ergens niet waar blijkt te zijn...

De linkjes staan erbij maar zijn in het Spaans..

[ [url=m/Le7Nnt.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://bit.ly/2WMUMg6
https://bit.ly/3dytkbJ

Nou verdomd zeg mijn Spaans is nog slechter dan mijn Russisch

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:12

Sorry SinneJ, maar ik ga niet een jaar mijn vrienden niet zien etc. Nu vind ik het prima om dat even op pauze te zetten maar tegen juni etc mag dat van mij wel iets versoepeld worden.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:13

sureido schreef:
Sorry SinneJ, maar ik ga niet een jaar mijn vrienden niet zien etc. Nu vind ik het prima om dat even op pauze te zetten maar tegen juni etc mag dat van mij wel iets versoepeld worden.


:+ Aan mij moet je je niet verantwoorden, ik zal er wel een mening over hebben als je mensen in gevaar brengt, maar ik ga je niet tegenhouden. Ik hoop alleen, en dat meen ik oprecht, dat je sociale leven je grootste kopzorg mag blijven in de komende maanden, want dat is het bij mij echt al lang niet meer.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:15

Jadeleigh263 schreef:
Ik hoop echt dat dit ergens niet waar blijkt te zijn...

De linkjes staan erbij maar zijn in het Spaans..

[ [url=m/Le7Nnt.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://bit.ly/2WMUMg6
https://bit.ly/3dytkbJ

Business Insider bericht hier ook over, zie het artikel voor info in het Engels.
https://www.businessinsider.com/coronav ... ses-2020-3

Trouw heeft er ook over bericht trouwens. In dit artikel wordt overigens ook gesproken over de zin en onzin van veel testen en er wordt geconcludeerd dat vooral de mensen zelf de zwakke schakel zijn.
https://www.trouw.nl/binnenland/zo-wein ... ~bd17da6f/
Laatst bijgewerkt door Destination op 26-03-20 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:15

Dit is wel toepasselijk, niet leuk maar toch, raakt wel de kern waar het om draait terwijl anderen vechten voor de zieke mensen en onze (strontverwende) maatschappij.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BigOne op 26-03-20 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:17

Echwel schreef:
Jadeleigh263 schreef:
Ik hoop echt dat dit ergens niet waar blijkt te zijn...

De linkjes staan erbij maar zijn in het Spaans..

[ [url=m/Le7Nnt.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://bit.ly/2WMUMg6
https://bit.ly/3dytkbJ

Nou verdomd zeg mijn Spaans is nog slechter dan mijn Russisch


Mijn Spaans is prima en helaas is het waar. Dertig procent betrouwbaarheid is gewoon niet voldoende.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:19

sureido schreef:
Sorry SinneJ, maar ik ga niet een jaar mijn vrienden niet zien etc. Nu vind ik het prima om dat even op pauze te zetten maar tegen juni etc
mag dat van mij wel iets versoepeld worden.


Ik ga waarschijnlijk mijn kinderen en kleinkinderen net zo lang niet zien, ook niet het kindje wat over een paar weken geboren wordt. Ik denk dat je echt eens goed na moet gaan denken over het hoe en waarom dit nodig is.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:20

Jadeleigh263 schreef:
Ik hoop echt dat dit ergens niet waar blijkt te zijn...

De linkjes staan erbij maar zijn in het Spaans..


Het klopt.
Betreft de tweede zending.
De eerste was goed, deze tweede niet en die is terug gestuurd.
Fabrikant stuurt nieuwe lichting conform de eeste spec.

Is een minder grrot probleem dan het lijkt omdat nog niet alle teststations zijn opgezet en in Spanje zelf inmiddels 15-20 duizend kits per dag geproduceerd en gedistribueerd worden.

Omdat testen en isoleren echter een goede strategie is bij versoepelen van de regels na afvlakken, wellicht per 11 april indien het verloop van de ziekte is zoals nu verwacht, is de enorme hoeveelheid van in totaal 6 miljoen testen besteld.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:28

Destination schreef:
moonfish13 schreef:
Het Radboud heeft een machine ontwikkeld om het beademingsprobleem op te lossen!!!
€370 per unit, ze geven alles vrij straks zodat ze massaal gebouwd kunnen worden!

https://www.radboudumc.nl/nieuws/2020/n ... x2GGzp5C9I

Wat super! Het lijkt me alleen niet dat je dagenlang aan zo'n apparaat kan liggen ipv een 'fatsoenlijk' beademingsapparaat?


Ik denk dat het geen beperkingen heeft!
Het verschil met zo’n ok beademingsapparaat is alleen dat je narcosegas kan toedienen.
Maar ik weet niet of dat op ic’s gebeurt, want dat gas is schadelijk zonder goede afzuiging.
Dan val je zelf in slaap daar op de ic. :+

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:30

MoniqueT schreef:
sureido schreef:
Sorry SinneJ, maar ik ga niet een jaar mijn vrienden niet zien etc. Nu vind ik het prima om dat even op pauze te zetten maar tegen juni etc
mag dat van mij wel iets versoepeld worden.


Ik ga waarschijnlijk mijn kinderen en kleinkinderen net zo lang niet zien, ook niet het kindje wat over een paar weken geboren wordt. Ik denk dat je echt eens goed na moet gaan denken over het hoe en waarom dit nodig is.

In juni is het allemaal waarschijnlijk toch weer anders dus ik ga er ook vanuit dat het dan ook echt wel weer kan om elkaar te zien.

Spanje naar Nederland is een ander verhaal obviously.

Ik denk ook dat je zelf eens na moet denken over of je mensen een jaar binnen kan houden. Nee, naar mijn mening: dat kan echt niet. Tenzij je alle horeca en winkels failliet wil laten gaan? :) ieder kind niet naar school.. nee, nu pikken mensen het maar dat draagvlak gaat echt met de maand minder worden. Er zijn genoeg mensen die wel 6 april zien als het einde. Misschien niet hier op bokt maar dat zie ik op Facebook genoeg voorbij komen.

Je zou ook maar eens een keertje klagen dat je niet zolang binnen wilt zitten zonder het belerende bokt vingertje te krijgen. Ja er zijn ergere dingen, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet poedersuiker hoef te vinden. En volgens mij doen er zich veel heel erg roomser dan de paus voor hier.

Ann

Berichten: 13306
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:33

@sureido,
Wat als het dan nog niet veilig is qua besmettingsgevaar om het sociale leven weer op te pakken? Hoe ga je daar mee om?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:33

Ann schreef:
@sureido,
Wat als het dan nog niet veilig is qua besmettingsgevaar om het sociale leven weer op te pakken? Hoe ga je daar mee om?

Zie ik dan wel weer.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:35

Dit staat op de NOS liveblog.

Roche: recept staat op internet
De Zwitserse farmaceut Roche laat in gesprek met de NOS weten dat laboratoria het recept voor een vloeistof die nodig is voor coronatests van het internet kunnen halen. "Het recept waar u het over heeft, is een algemeen recept dat bekend is bij microbiologen. Het staat hen vrij om de vloeistof te ontwikkelen", zegt een Roche-woordvoerder.

Voor de veiligheid, de kwaliteit en de betrouwbaarheid raadt Roche echter aan de vloeistof bij het bedrijf te kopen. "Buiten de Roche-omgeving kunnen we de kwaliteit en de betrouwbaarheid niet garanderen."

Eerder was er bij Roche een tekort, maar dat is inmiddels opgelost. Wel waarschuwt het bedrijf dat er veel vraag naar is. "Voor nu hebben we genoeg op voorraad."


--------


En de nieuwe cijfers uit Italië (ook van de NOS liveblog);

662 mensen overleden in de afgelopen 24 uur. De groei lijkt te stabiliseren, maar zoals een collega eerder zei: Het zijn nog steeds 2 volle Boeing 777’s. Maar ook het aantal mensen dat herstelt blijft stabiel rond de 1000 mensen per dag.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:36

@Sureido

Ik denk dat iedereen hier redelijk rustig reageert. Ikzelf bedoelde het net goed omdat ik merk dat mensen ermee worstelen en dat is normaal, we zijn nu eenmaal bepaalde dingen gewoon. Alleen ga je nu wat ver door ten eerste als een verwend kind te roepen 'Je kan mensen niet een jaar binnenhouden' alsof het een straf is opgelegd door je ouders en niet een maatregel om iedereen te beschermen. In een ideale wereld zou de overheid zelfs geen maatregelen moeten opleggen en zou iedereen uit zichzelf doen wat nodig is.

Daarnaast beschuldig je ons nog net niet van liegen in je laatste bericht. Nogmaals, ik ben blij dat jij de luxe hebt te kunnen klagen over je speeldates, maar dat is voor heel veel mensen niet het geval. Die willen gewoon dat familieleden overleven en die smeken aan mensen als jij dat ze het allemaal serieus nemen en even hun wensen opzij zetten.

Letterlijk het enige dat jij niet kan met je vrienden is ze aanraken. Gebruik je verbeelding en zoek oplossingen in plaats van te denken in problemen. Hou feestjes over de videochat. Of moet jij heel de tijd je vrienden aanraken om je te amuseren?

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:36

bigone schreef:
moonfish13 schreef:
Het Radboud heeft een machine ontwikkeld om het beademingsprobleem op te lossen!!!
€370 per unit, ze geven alles vrij straks zodat ze massaal gebouwd kunnen worden!

https://www.radboudumc.nl/nieuws/2020/n ... x2GGzp5C9I

Dit is zo simpel maar zeer waarschijnlijk in heel veel landen een levensreddend apparaat!!

Bedenk eens wat dit voor het rode kruis kan betekenen straks!
Je kunt narcose intraveneus toedienen en beademen met dit ding, dat houdt in dat ze veel meer mensen kunnen opereren.
En daarna beademen, fantastisch.

Dit is imo ook beter dan die beademingsmachines.
Kennis is ic arts, jaren terug gooiden ze er een plotse oefening in zonder aankondiging.
Alle noodaccu’s van de beademing bleken stuk en de noodaggregaten sloegen niet op tijd aan.
Je kunt die dingen niet zonder onderhoud effe zo wegzetten, ze stonden daar qua personeel met dus 1 op 2 patiënten.
Dus ze stonden handmatig te beademen met in elke hand een ballon, tot de noodaggregaten qua stroom het deden.
Dat duurde ook te lang volgens de richtlijn.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 26-03-20 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt