Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:23

Dus als ik het goed begrijp wat de minister zegt is dat thuis zitten zonder werk niet tot 1 juni geld?

Christiene
Berichten: 7736
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:24

Femke_Tweety schreef:
Voor alle mensen die graag willen snappen (of letter zíen) hoe een virus besmettelijk kan zijn als je elkaar niet aanraakt:

Ik kreeg dit linkje net, doorgestuurd doorgrstuurd door een collega.

Het is een 2,43 minuten kort filmpje waarin met felle lasers de druppeltjes zichtbaar gemaakt worden, die vrijkomen als je praat.

Eerste anderhalve minuut is uitleg over de gebruikte techniek.

Tweede deel is testen van verschillende woorden. (Ook een Nederlandse zin)


https://youtu.be/qzARpgx8cvE


Ik heb dit soort experimenten en beelden eerder gezien, maar ik denk de meesten hier niet.

Het is wellicht verhelderend!

Je zou bijna niks meer eten als iemand erboven staat te praten op bijvoorbeeld feestjes.. Maar dat probleem heb je nu natuurlijk niet .

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:27

purny schreef:
Dus als ik het goed begrijp wat de minister zegt is dat thuis zitten zonder werk niet tot 1 juni geld?


Purny, 1 juni is voorlopig alleen de datum genoemd voor het niet organiseren van evenementen en bijeenkomsten. Alle andere maatregelen worden op veel kortere termijn gesteld en waar nodig verlengd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:29

Christiene schreef:
Femke_Tweety schreef:
Voor alle mensen die graag willen snappen (of letter zíen) hoe een virus besmettelijk kan zijn als je elkaar niet aanraakt:

Ik kreeg dit linkje net, doorgestuurd doorgrstuurd door een collega.

Het is een 2,43 minuten kort filmpje waarin met felle lasers de druppeltjes zichtbaar gemaakt worden, die vrijkomen als je praat.

Eerste anderhalve minuut is uitleg over de gebruikte techniek.

Tweede deel is testen van verschillende woorden. (Ook een Nederlandse zin)


https://youtu.be/qzARpgx8cvE


Ik heb dit soort experimenten en beelden eerder gezien, maar ik denk de meesten hier niet.

Het is wellicht verhelderend!

Je zou bijna niks meer eten als iemand erboven staat te praten op bijvoorbeeld feestjes.. Maar dat probleem heb je nu natuurlijk niet .

Ik vind het wel leerzaam. Zet je toch aan het denken :)

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:30

purny schreef:
Dus als ik het goed begrijp wat de minister zegt is dat thuis zitten zonder werk niet tot 1 juni geld?


Hoe bedoel je dat?

Pandora2
Berichten: 19861
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:33

bigone schreef:
Zag een interview met een Belgische arts, die zei dat hij nu de jongeren die toch nog even een lockdownfeestje vierden nu bij hem aan de beademing liggen.


Jep. Marc Van Ranst ( viroloog )zei het gisteravond ook. Ze zijn er op z'n zachtst gezegd niet al te best aan toe.
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 26-03-20 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:33

de vraag van Wilders over spelende kinderen snap ik wel.... kinderen die samen spelen nemen besmetting mee naar huis....
Rutte ligt t wel goed toe... (uiteindelijk iets wat mensen zelf kunnen verzinnen, maar dus eigenlijk blijkbaar niet zelf kunnen verzinnen)

Wilders legt dan wel eigenlijk goed uit dat ouders soms niet zo slim zijn .. :+
Oh, gelukkig zegt Jette dit ook, dat ouders blijkbaar niet weten wat ze moeten doen..
echt..hoe dan? :')
Laatst bijgewerkt door Cer op 26-03-20 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:35

Ha ja, vooral zijn aanhangers ...

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:37

MoniqueT schreef:
Ha ja, vooral zijn aanhangers ...


Vind ik leuk.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:37

PSvanLot schreef:
purny schreef:
Dus als ik het goed begrijp wat de minister zegt is dat thuis zitten zonder werk niet tot 1 juni geld?


Hoe bedoel je dat?


Ik zit nu thuis, kantoor is gesloten. Ik hoop eigenlijk dat we 6 april weer open mogen.
En er zijn heel veel andere mensen die heel graag weer aan de slag willen

Druif_01

Berichten: 8844
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:38

Ik was net even naar de supermarkt, daar was het goed geregeld, maar opvallend dat de ouderen mensen zich niet aan de regels houden en overal gewoon langs af lopen zonder de 1,5 meter in acht te nemen, terwijl alle jongeren netjes wachten en plaats maken. Heel bijzonder.

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:41


Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:43

Heb bericht gehad van de zorginstelling waar mijn moeder woont. Op haar afdeling zijn een aantal bewoners positief getest op Corona. Ook het zorgpersoneel heeft (koorts) verschijnselen. De betreffende bewoners worden apart verpleegd, maar aangezien het zorgpersoneel het ook heeft is isolatie natuurlijk onbegonnen werk. Tot nu toe een mild verloop daar.

CharleyT
Berichten: 4008
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:44

Joman schreef:
bigone schreef:



Zag een interview met een Belgische arts, die zei dat hij nu de jongeren die toch nog even een lockdownfeestje vierden nu bij hem aan de beademing liggen.


Ik mag het misschien niet zeggen, maar dit is toch wel een gevalletje eigen schuld...


Je mag heel veel zeggen, maar of dit nu zo'n waardevolle bijdrage is? Wat denk je zelf...........
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 26-03-20 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:45

Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1604453 ... ronacrisis
In kamerdebat stevige kritiek op de aanpak van coronacrisis door het kabinet
Kamer wil farmaceuten desnoods met dwanglicenties dwingen om de nodige informatie voor het testmateriaal af te dwingen.


De stevige kritiek is niet waar. Iedereen was het eens over de aanpak van nu behalve Wilders.

Over het testen waren wel veel vragen, maar de Telegraaf brengt het veel erger dan dat het in het debat net besproken werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:46

Babootje schreef:
Heb bericht gehad van de zorginstelling waar mijn moeder woont. Op haar afdeling zijn een aantal bewoners positief getest op Corona. Ook het zorgpersoneel heeft (koorts) verschijnselen. De betreffende bewoners worden apart verpleegd, maar aangezien het zorgpersoneel het ook heeft is isolatie natuurlijk onbegonnen werk. Tot nu toe een mild verloop daar.

Wat naar, dat is schrikken Babootje. Hopelijk blijft het je moeder bespaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:48

CharleyT schreef:
Joman schreef:


Ik mag het misschien niet zeggen, maar dit is toch wel een gevalletje eigen schuld...


Je mag heel veel zeggen, maar of dit nu zo'n waardevolle bijdrage is? Wat denk je zelf...........


Ja, dat denk ik wel. Ik zet namelijk mijn gedachten bij een dergelijke actie op papier.
Misschien kun jij je aansluiten bij de groene teampies? Of tip er een, als je mijn reactie niet waardevol vindt :)

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:48

PSvanLot schreef:
Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1604453 ... ronacrisis
In kamerdebat stevige kritiek op de aanpak van coronacrisis door het kabinet
Kamer wil farmaceuten desnoods met dwanglicenties dwingen om de nodige informatie voor het testmateriaal af te dwingen.


De stevige kritiek is niet waar. Iedereen was het eens over de aanpak van nu behalve Wilders.

Over het testen waren wel veel vragen, maar de Telegraaf brengt het veel erger dan dat het in het debat net besproken werd.


Dan heb je toch heel wat anders gehoord dan ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:49

Babootje schreef:
Heb bericht gehad van de zorginstelling waar mijn moeder woont. Op haar afdeling zijn een aantal bewoners positief getest op Corona. Ook het zorgpersoneel heeft (koorts) verschijnselen. De betreffende bewoners worden apart verpleegd, maar aangezien het zorgpersoneel het ook heeft is isolatie natuurlijk onbegonnen werk. Tot nu toe een mild verloop daar.


Jeetje, dat lijkt me schrikken!
Heb je er vertrouwen in, dat ze het goed aanpakken?

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:01

Kan iemand me vertellen waarom ze de echte piek eigenlijk pas eind mei zo'n beetje verwachten?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:01

Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1604453 ... ronacrisis
In kamerdebat stevige kritiek op de aanpak van coronacrisis door het kabinet
Kamer wil farmaceuten desnoods met dwanglicenties dwingen om de nodige informatie voor het testmateriaal af te dwingen.

Dat is toch hele andere berichtgeving dan de NOS, die stelt dat er kritiek is op de communicatie.
"Alle Kamerleden die tot nu toe aan het woord zijn geweest in het debat over de coronacrisis, hebben kritiek geuit op de manier waarop het kabinet communiceert. Er is onder de bevolking veel verwarring over de genomen maatregelen, zeggen de politici."
https://nos.nl/liveblog/2328375-kamer-k ... essie.html

Over kritiek op het beleid zegt NOS alleen dat Baudet eerder veel kritiek op het beleid had, maar dat hij nu vindt dat er goede maatregelen zijn genomen.

Ook nu.nl heeft het eigenlijk alleen over kritiek op de slechte communicatie.
https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/k ... catie.html

Hart van Nederland stelt dat vorige week Forum voor Democratie en de PVV kritiek hadden op de aanpak, maar dat het lijkt alsof Forum is bijgedraaid. Verder is er inderdaad kritiek op de communicatie, maar het beleid wordt vrij weinig genoemd.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -26-maart/

Het klinkt mij eerder alsof Telegraaf iets anders heeft gehoord dan de andere nieuwssites.

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:05

Destination schreef:
Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1604453 ... ronacrisis
In kamerdebat stevige kritiek op de aanpak van coronacrisis door het kabinet
Kamer wil farmaceuten desnoods met dwanglicenties dwingen om de nodige informatie voor het testmateriaal af te dwingen.

Dat is toch hele andere berichtgeving dan de NOS, die stelt dat er kritiek is op de communicatie.
"Alle Kamerleden die tot nu toe aan het woord zijn geweest in het debat over de coronacrisis, hebben kritiek geuit op de manier waarop het kabinet communiceert. Er is onder de bevolking veel verwarring over de genomen maatregelen, zeggen de politici."
https://nos.nl/liveblog/2328375-kamer-k ... essie.html

Over kritiek op het beleid zegt NOS alleen dat Baudet eerder veel kritiek op het beleid had, maar dat hij nu vindt dat er goede maatregelen zijn genomen.

Ook nu.nl heeft het eigenlijk alleen over kritiek op de slechte communicatie.
https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/k ... catie.html

Hart van Nederland stelt dat vorige week Forum voor Democratie en de PVV kritiek hadden op de aanpak, maar dat het lijkt alsof Forum is bijgedraaid. Verder is er inderdaad kritiek op de communicatie, maar het beleid wordt vrij weinig genoemd.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -26-maart/

Het klinkt mij eerder alsof Telegraaf iets anders heeft gehoord dan de andere nieuwssites.


Je leert iemand pas echt kennen in bange tijden. >;)

Janneke2

Berichten: 22859
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:06

Joman schreef:
Kan iemand me vertellen waarom ze de echte piek eigenlijk pas eind mei zo'n beetje verwachten?

...welke piek?
Ik kan me voorstellen dat de belasting op de intensive care dan maximaal is.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:09

wat is de mevrouw van de SP vervelend..
Wil ze dat Rutte de beschermingsmiddelen uit zn mouw tovert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:12

Janneke2 schreef:
Joman schreef:
Kan iemand me vertellen waarom ze de echte piek eigenlijk pas eind mei zo'n beetje verwachten?

...welke piek?
Ik kan me voorstellen dat de belasting op de intensive care dan maximaal is.


Niet dat ik lezer ben van het reformatorisch dagblad, maar zie bijvoorbeeld dit artikel:
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/benodigde-ic-capaciteit-nog-niet-op-orde-piekbelasting-eind-mei-verwacht-1.1645286
Je zou toch denken, dat met alle genomen maatregelen en het gegeven dat mensen na ongeveer 2/3 weken pas op de ic belanden en daar vervolgens 2/3 weken blijven, dat je de piek eind mei toch wel moet hebben gehad?