Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 14518
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:06

Ik kom al de hele week het erf niet meer af en dat zal nog wel een aantal weken duren. Ik heb een longziekte en zit dus in de risico groep. Mijn man doet boodschappen.
Verder alleen contact via de app met anderen. Ben blij dat ik een groot erf heb en mijn paarden hier zijn en ik dus alles kan blijven doen
Ik hoop dat deze ellende snel voorbij gaat.

chanicha

Berichten: 12469
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:08

Ik ben ook thuis en heb tegen mijn dochters gezegd dat we geen bezoek willen voorlopig maar mijn moeder moet vrijdag gewoon naar het ziekenhuis voor een scan en die gaat gewoon door!
Ik vind dat best moeilijk eerlijk gezegd want ze kan niet alleen dus mijn zus of ik gaan altijd mee.

Boras
Berichten: 10110
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:15


Mizora

Berichten: 18269
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:24

Ik zou de enters er tussenuit halen, want je hebt maar 3 regels in je onderschrift, dus de clue mist.

pol013

Berichten: 9245
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:28

Ik werk thuis en buiten de contacten die ik de afgelopen weken al had spreken we niet met andere mensen af. Gaan ook niet gezellig thuis afspreken met anderen.

Maar we wonen hier buitenaf met de paarden en huis. Genoeg te doen op eigen erf en bos is hier 300meter verderop. Dus daar kom ik wel.

Clubterrein hier in de straat is 3 ha groot en daar kom ik normaal 'per ongeluk' maar 1 keer per jaar iemand tegen. Formeel zou dat ook moeten sluiten maar dat zou dan echt alleen voor de vorm zijn. Ik ben daar verder verwijderd van andere mensen dan thuis in mijn eigen rijbaan. Maar goed, als dat moet, zien we dat dan wel weer.
Als dat niet sluit ga ik dus 'gewoon' nog naar mijn sportclub. Maar dat kan ik ook echt met mijn hand op mijn hart gewoon verantwoorden.

Ben van het weekend nog op pad geweest met 2 paarden. De 2e ruiter is apart in de auto gekomen ipv samen in 1 auto. Met 2 personen in de buitenlucht zonder direct contact en voldoende afstand lijkt mij prima. Te paard heb je toch altijd 2 meter afstand.

Myfairytale
Berichten: 5558
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:36

Partner werkt gelukkig thuis (in ieder geval t/m 6 april) en ik hoef niet te werken.
Visites hebben we afgezegd, boodschappen laten we alleen nog bezorgen.

Wij wonen direct aan/in het bos, met de honden ga ik (aangelijnd) het bos nog wel in.

Paarden bezoek ik nog wel, zij staan tijdelijk nog op een heel kleinschalige, maar ruim opgezette pensionstal. Daar zal ik zeer weinig mensen of niemand tegen komen en houd 2 meter afstand. Ze staan volpension, zullen daarom in dit geval even snelle kortere bezoekjes worden.

Mijn ouders, andere familie en vrienden bezoeken we helaas even niet, puur voor de veiligheid van de anderen en onszelf.

November108

Berichten: 1317
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:41

Ik ga vandaag gewoon naar de dierenarts, hechtingen zullen er bij mijn kat toch uit moeten... Kreeg wel een mail met verzoek alleen te komen.

Memories

Berichten: 2652
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:45

Hier momenteel niet zo streng als ik zou kunnen/willen. Ik zit midden in een verhuizing die niet meer uit te stellen valt ivm al gekochte en verkochte spullen, opgezegde contracten etc. Ik ben dus nog dagelijks de deur uit om daar vanalles en nog wat voor te regelen, dagelijks sociaal contact ivm hulp met verhuizing die echt nodig is om alles maar zsm rond te krijgen nu. Alles maar in een moordend tempo aan het regelen nu voordat het dadelijk echt niet meer kan.
Boodschappen doe ik nu ook dagelijks/om de dag terwijl ik liever minder zou gaan en dat normaal gesproken ook doe. Hier wordt echter zo achterlijk veel gehamsterd dat ik met moeite een avondmaaltje voor 2 man bij elkaar kan schrapen, schappen zijn echt bizar leeg en bezorgen gaat dus ook niet meer omdat alles al vol zit.
Verder woon ik samen met m'n partner en in contact met elkaar beperken wij ons niet, onder het mom van krijgt de een het dan zal de ander het ongetwijfeld ook wel krijgen. Zijn beide toch geen risicogroep en hebben ook geen contact met risicogroepen momenteel.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:54

Ik werk vanaf vandaag ook thuis. Wat voor mij, als alleenwonende, meteen inhoudt dat ik geen dagelijks contact meer heb met mensen (omdat sporten natuurlijk ook niet doorgaat). Verder ben ik van plan grotere winkels te vermijden, en alleen naar de supermarkt te gaan als ik echt iets nodig heb. Met meerdere mensen tegelijk afspreken ga ik ook niet doen. Over 1 op 1 thuis afspreken twijfel ik nog, maar dat zou dan 1x per week zijn oid. Dan wel lichamelijk contact proberen te vermijden.

Daihyo

Berichten: 88527
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:58

Ik zou strenger willen zijn, heb astma en ben dus wat dat betreft wel voorzichtig.
Maar... Ik werk in het onderwijs en ben momenteel een van de weinigen zonder klachten. Dus ik mocht komen opdraven op mijn werk. Wij zijn wel een ondersteunende dienst, dus we hebben een rooster gemaakt met wie wanneer aanwezig is en thuiswerkt. Ik ben dus vandaag en vrijdag op kantoor, met max 4 andere mensen.

Verder vermijd ik winkels zoveel mogelijk (behalve supermarkt, maar max 2x per week) en ligt mijn sociale leven verder stil (muziek). Afspraken zijn allemaal afgezegd. Paard ga ik nog wel naartoe, maar daar vermijd ik mensen los van Corona eigenlijk ook wel, dus dat verandert niet :')
Ik zoek wel de natuur op, bij voorkeur met paard of wandelend, frisse neus doet goed merk ik. Nu woon ik vlakbij bos en heide, dus dat is makkelijk georganiseerd.

Mijn partner zit momenteel in de ziektewet, dus hij was al thuis.

Kimbers

Berichten: 5145
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:00

Mijn ex weigert de kinderen op te vangen wanneer ik aan het werk ben.. nu geen keuze en moet ik ze dus onderbrengen bij mijn moeder (wiens partner behoort tot de risico doelgroep) of kijken waar het elders kan maar wat ook kak is ivm dat je dan toch weer meerdere contacten hebt. Zou ook niet weten wat mogelijk is, de school biedt de optie niet dus ik zit even met de handen in het haar.

Wennii

Berichten: 2337
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:24

wij hebben de komende weken een volledig schone agenda, maar... afgelopen zaterdag is de oma van mijn vriend overleden. Geen corona overigens (gelukkig, anders had het hele bejaardenhuis op zijn kop gestaan denk ik). Aanstaande vrijdag is de begrafenis en mijn vriend wil vanavond naar zijn opa en ook nog naar zijn ouders. ik zou dan mee moeten, met mijn dochter. Ik neig er sterk naar om hem alleen te laten gaan want; Ik ben verkouden en voel me totaal niet fit. Geen koorts, net gecheckt, maar toch. Dus eigenlijk zegt mijn verstand, niet gaan. Maarja… Hij wil zelf (begrijpelijk) wel gaan... Ik vind het best moeilijk.

Sure_lee

Berichten: 10549
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:32

Wennii schreef:
wij hebben de komende weken een volledig schone agenda, maar... afgelopen zaterdag is de oma van mijn vriend overleden. Geen corona overigens (gelukkig, anders had het hele bejaardenhuis op zijn kop gestaan denk ik). Aanstaande vrijdag is de begrafenis en mijn vriend wil vanavond naar zijn opa en ook nog naar zijn ouders. ik zou dan mee moeten, met mijn dochter. Ik neig er sterk naar om hem alleen te laten gaan want; Ik ben verkouden en voel me totaal niet fit. Geen koorts, net gecheckt, maar toch. Dus eigenlijk zegt mijn verstand, niet gaan. Maarja… Hij wil zelf (begrijpelijk) wel gaan... Ik vind het best moeilijk.


Had je de maatregelen voor begrafenissen al gelezen?
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/r ... ~a8c0ace1/

Tancreda4

Berichten: 24605
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:44

Ik kijk wat ik kan beperken. Maar wil eigenlijk niet op de gezondheid van m'n beesten wachten. Ik hoop dat ik mijn paard binnenkort naar de kliniek kan brengen vooor een kies extractie.

Wennii

Berichten: 2337
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:46

Sure_lee; nee nog niet, maar dat schept al duidelijkheid, wij mogen er dus niet eens heen. voor mij wel een geruststelling(qua zorgen maken zeg maar), kan me voorstellen dat mijn vriend het wel vervelend vind. Zal het hem eens sturen want denk niet dat hij dit zelf al heeft gezien

AbleToDream

Berichten: 780
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:53

Werken van thuis gaat hier niet helaas, dus alleen naar het werk en de winkel en dat zal het zijn. Ik ga alleen nog buiten wandelen of fietsen maar daar kan je wel genoeg afstand tussen andere mensen houden.

Whupp

Berichten: 418
Geregistreerd: 02-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 11:55

Op dit moment zijn we met z'n 13'en thuis, ik woon in een studentenhuis. 1,5 meter afstand houden tot elkaar is niet te doen (hadden we die ruimte maar), dus dat maakt het wel wat lastiger. We wonen wel dichtbij het bos en gaan ook wel met een aantal buiten sporten (hardlopen of beach volleybal). We zorgen wel heel erg dat we ruim om andere mensen heengaan. Gelukkig heeft geen van ons contact met mensen die in de risicogroep vallen, dat scheelt wel. Verder wonen hier alleen maar studenten en zitten er erg veel bij hun ouders, dus het is heel erg rustig.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:00

Waar mogelijk gaan wij gewoon werken. Met wat maatregelen, niet te nauw contact e.d. en extra schoonmaak.
De kinderen zijn thuis dus die bezighouden is al 2 fulltime banen. Die laten we wel uit buiten, in het bos, in de duinen en in de tuin
En mijn ouders zien wij ivm de oppas op de vrijdag :)

Verder gaan we zo min mogelijk boodschappen doen en laten we dan de kinderen thuis.
Sport is afgelast, naaiclubje gaat in afgeslankte versie door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:02

Ik kan helaas niet thuis werken maar op het werk is wel aangepast werkrooster, en de kans is groot dat het vd week misschien nog wel weer aangepast wordt.

Ik heb momenteel mijn dochtertje verkouden dus ben wel extra voorzichtig.
Wordt morgen ook de hoefsmid afbellen ben ik bang aangezien ik geen opvang voor de kids heb en ga geen risico nemen met een verkouden kind naar stal te gaan, helaas nog niet iemand gevonden die mijn paard op stal en daarna weer buiten zet.

Voor de rest sociale afspraken afgezegd (mijn zusje en haar man vanuit Brabant en studievrienden van mijn man), op stal is de kantine dicht en mogen we niet met vreemden op stal komen en ook niet van stal gaan met paard.

Hopelijk houd iedereen zich in NL aan de regels zodat het niet erger word met besmettingen.
Moet er niet aan denken dat een van mijn dierbaren straks overlijd omdat diegene niet geholpen kon worden door overvolle ziekenhuizen.

rien10
Berichten: 15761
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:03

Wat doen jullie met je hond(en). Mogen die nog spelen met honden van anderen?

_djoeke_
Berichten: 292
Geregistreerd: 31-10-07

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:09

Hier worden alle niet-noodzakelijke contacten met anderen vermeden. Dat advies is er niet voor niks en nodig om te voorkomen dat het zo uit de hand loopt als in Italie. Alles beter dan dit: https://nos.nl/artikel/2326908-noodkree ... odgaat.htm

Die afspraken met vrienden komen later wel weer.

Daihyo

Berichten: 88527
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:10

_djoeke_ schreef:
Hier worden alle niet-noodzakelijke contacten met anderen vermeden. Dat advies is er niet voor niks en nodig om te voorkomen dat het zo uit de hand loopt als in Italie. Alles beter dan dit: https://nos.nl/artikel/2326908-noodkree ... odgaat.htm

Die afspraken met vrienden komen later wel weer.

Dat :j
Niet doen als het niet nodig is.
Ik ben vandaag jarig en kreeg serieus de vraag of ik het nog ging vieren. Nou, voorlopig niet dus :+

_djoeke_
Berichten: 292
Geregistreerd: 31-10-07

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:11

In ieder geval gefeliciteerd Daihyo!
Later maar een feestje om het in te halen!

Sakura789

Berichten: 2841
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:20

Heel streng, we mijden eigenlijk alle contacten.

Ouders die in risico groepen vallen en familie en vrienden van ouders die in zeer hoog risicogroepen zitten.

Boodschappen worden gebracht, we pinnen contactloos. Voor de rest gaan we de deur weinig uit. Alleen een rondje op de fiets op rustige momenten en verder in/rond huis. We werken beide de komende weken thuis, dus hoeven ook niet op pad.

Ik heb veel bekenden in de zorg werken, het moet echt niet erger worden. Alleen we moeten ook rustig blijven, het is in de ziekenhuizen redelijk te doen. Alleen iedereen moet semi 'gecontroleerd' het virus krijgen en niet iedereen tegelijk.

Ik hoop dat nu echt iedereen inziet dat het serieus is. Dat men nu niet winkels gaat bezoeken omdat de horeca dicht is. Als we dat massaal gaan doen, dan gaat alles op slot.

cursebreaker

Berichten: 12278
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:23

Ik persoonlijk vind het niet streng, maar gewoon het minste wat wij, en anderen, kunnen en zouden moeten doen:

- Sociaal contact op 0
- Mijn man werkt vanuit thuis. Ik werk niet en vang onze zoon op.
- Ik ga alleen naar de winkel 1x nu voor vers brood en fruit - de grotere week boodschappen gelukkig online kunnen bestellen bv.
- Wel dagelijks met de hond wandelen; in de wijk aan de lijn kort en een langere wandeling met de auto naar het bos waar het rustig is.
- Zoon lief kan in de tuin en voor de rest vermaken we ons binnen. Ook hij heeft 0 sociaal contact voor sowieso de komende 3 weken.

Dat is imo echt het minste wat we kunnen doen. Het is zo belangrijk om nu aan 't grotere plaatje te denken en ik hoop echt dat iedereen dat kan gaan doen. Maar ik snap dat niet iedereen daar hetzelfde over denkt. Maar voor ons gevoel vinden we gewoon dat we het zo 'streng' mogelijk moeten aanpakken.